Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Frontera
  • Georgescu Cristian

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Frontera 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Nu ºtiu dacã piesa se numeºte chiar ca-n titlu, dar e axul care susþine ventilatorul.
Aºa aratã la motorul 2.0 benzinã.
Se pare cã în magazin n-o mai gãsesc ºi rulmentii sund duºi.
ªtie cineva ce cote au rulmenþii, bãnuiesc cã se pot înlocui doar ei. Ce-am distins eu sã citesc pe cel care se vede: INA, un 13, ºi un 203. Am mãsurat aproximativ ºi au la ext. 38 ºi int. 23 mm.
În altã ordine de idei, ºtie cineva dacã am loc între acest ax ºi radiator (100 mm) sã montez un electroventilator? Am radiator cu suporþi de prindere ºi termocontact.
Skip ads

  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,721
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
100 mm sunt suficienti pentru electroventilator (atentie la sens, daca e intre radiator si motor trebuie sa traga, daca e intre grila si radiator, trebuie sa impinga).
Ma uit maine intr-un catalog de rulmenti sa vad ce serie sunt, dar nu cred ca nu se gasesc dupa serie.
  • Georgescu Cristian

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Frontera 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Am deja electroventilatorul (mulþumesc colegului Dany) ºi studiind problem am constatat cã s-ar putea renunþa de tot la piesa în cauzã, deci ºi la fulia de pe ea, ºi înlocuiesc cureaua alternator- ventilator cu una mai micã, numai pe alternator ºi astfel obþin spaþiu mai mult ºi nici nu mai trebuie sã învârt rulmenþii degeaba. Oare o fi bine aºa?
Altã problemã ar fi cã mufa de la electroventilator e cu doi pini ºi cea de la termocontact cu trei. ªtie cineva cum sã fac legãturile, sau o iau pe bâjbâite ?
Vã mulþumesc ºi vã salut !
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,721
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Stai putin sa inteleg ... masina avea ventilator antrenat de curea si vasco? Atunci de unde termocontactul? E normal ca mufa ventilatorului sa fie cu doi pini (asa e la toate). Termocontactul (termocupla) unde e montat? Asa a fost de fabrica sau l-ai pus ulterior. Mai bine da-mi un telefon cand ai timp sa ma lamuresc (la mine nu e problema de ora).
  • bozo

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1996 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Daca are AC are 3 pini.
  • Georgescu Cristian

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Frontera 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Probabil radiatorul a fost montat ulterior (maºina a fost lovitã dreapta faþã), eu aºa am luat-o, cu acest radiator, care are ºi gãurile unde vine prins electroventilatorul. Termocontactul e montat în bazinul superior al radiatorului. E posibil sã provinã de la un model mai nou, cu AC.
  • Georgescu Cristian

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Frontera 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Cam aºa aratã:
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,721
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Acum m-am lamurit, deci nu exista instalatie electrica pentru electroventilator ...
O sa ma uit la mine si o sa-ti transmit cum se leaga. Oricum, prin termocupla se trece doar comanda, forta catre electroventilator se face printr-un releu (si o siguranta, bineinteles). Se foloseste doar prima treapta a termocuplei.
Era bine daca am fi avut o mufa pentru termocupla (din dezmembrari).
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Ma indoiesc ca ce are el acolo e vasc..Mai repede e o fulie fixa,ca la dacia 1300,nu vasc.Altfel ar incarca numai cand motorul e cald Embarassed
  • cip077

  • Mesaje scrise: 1,274
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera 2003 2,2 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Partea dinspre motor se invarte continuu Evil or Very Mad (unde vine cureaua), doar la butucul fuliei este partea de vascocuplaj Idea
  • kriu

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Omega 2003 y22dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2007

  • Mesaj Privat
... si la fel este si la dragos! Twisted Evil
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Asa e,ai dreptate,nu bausem nimic si de asta nu am vazut bine vascul de pe elice...Acum mi-am revenit!
M-a indus in eroare lipsa difuzorului.La mine e tot cam asa,numai ca e antrenat totul de o singura curea,nu de 2.Vascul e tot pe elice.

Uite-o aici fara elice si difuzor.
PS 1-La tine cred inca o data ca marea problema e lipsa difuzorului.
PS 2-masina ta nu a fost lovita,ce mi-ai aratat pe lonjeron e o intaritura pe care o au toate.
  • Georgescu Cristian

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Frontera 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2012

  • Mesaj Privat
stelea a scris:Acum m-am lamurit, deci nu exista instalatie electrica pentru electroventilator ...
O sa ma uit la mine si o sa-ti transmit cum se leaga. Oricum, prin termocupla se trece doar comanda, forta catre electroventilator se face printr-un releu (si o siguranta, bineinteles). Se foloseste doar prima treapta a termocuplei.
Era bine daca am fi avut o mufa pentru termocupla (din dezmembrari).


Instalaþia o fac eu: releu de 40A, siguranþã de 20, conductor de 3 mm ptr. elv., buton în bord legat în paralel cu termocontactul ptr. orice eventuialitate. Dacã aº ºti care sunt pinii ptr. prima treaptã, aº scãpa de migala de a încãlzii motorul ºi a tot proba cu becul. Legãturile le fac direct cu papuci în mufã. Sper sã-mi iasã Wink
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Poti sa scoti termocupla si o incalzesti cu bricheta,vezi care inchide primul
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,721
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Azi n-am reusit sa ma uit (a plouat toata ziua), dar sper ca maine (de fapt azi!) verific si te anunt. Am facut rost si de o termocupla, asa ca pot face si testul cu incalzitu' ei.
  • bozo

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1996 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2012

  • Mesaj Privat
costa 20-30 lei o termocupla de-aia. Poti sa pui cu 2 pini si pui mufe la fire.

Instalatia electrica se face cam asa: baterie-siguranta- ventilator, iar pe circuit se instaleaza un releu, ce primeste semnal din termocupla.
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,721
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Deci, 1 este comunul, 2 este pentru ventilator radiator (prima treapta) si 3 este pentru AC.

Deci folosesti pinul 1 si 2 (in paralel se pune intrerupatorul). Bine ar fi ca tensiunea de comanda sa nu fie permanenta (doar cu motorul pornit, sau eventual contactul pus).
  • Georgescu Cristian

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Frontera 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Mulþam mult la toþi, acum am toate datele, mã iau de treabã. Nu m-a dus capu la treaba cu bricheta, oricum trebuie sã probez termocontactul dacã funcþioneazã. În legãturã cu tensiunea de comandã: logica sã nu fie permanentã, am mai vãzut pe forumuri, cã ar fi sã nu-þi rãmânã cuplatã accidental ºi sã te lase fãrã baterie, dar eu am vãzut la multe maºini cã elv.-ul mai funcþioneazã ºi dupã ce se opreºte motorul, deci dupã ce tai contactul, ori eu dacã leg comanda prin contact ºi opresc motorul imediat dupã o "forjã", nu se va supraâncãlzi dupã oprire? Ce pãrere aveþi? Question
  • bozo

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1996 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Ba da, trebuie sa mearga si dupa ce opresti motorul. Cea mai buna legatura electrica e cum ti-am explicat eu. Si legaturile din fabrica mai au curent pe ele dupa ce iei contactul.
Daca nu te pricepi totusi apeleaza la un electrician, ca e pericol sa ia masina foc (nu ca nu ar fi cazuri cand a luat chiar din cauza electricianului...)
  • kriu

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Omega 2003 y22dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2007

  • Mesaj Privat
si daca tot s-a stricat vascocuplajul cel vechi, si nu mai sunt rulmentii buni la axul ala nu mi-l donati mie?
...in august cand ne intalnim la FF! Embarassed
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Frontera

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR