- nicusor_sef89
- **
- 268 mesaje
- din 02 Mai 2012
- Vectra 1992 c16nz
- Valcea
nicusor_sef89
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2012
- Mesaj Privat
nr1cristi
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1994 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2010
- Mesaj Privat
coco747up
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2011
- Mesaj Privat
Buna seara tuturor!
Sunt nou pe forum sper sa postez unde trebuie si sa nu fac de lucru nimanui.
Problema mea la Astra F din '92 C16NZ este relantiul care urca cand se incalzeste motorul(si oscileaza).Problema nu era asa deranjanta inainte dar acum se tureaza tot mai tare.am schimbat senzor de temperatura, capac delcou, rotor, fise, bujii.De asemenea mi se pare cam destul de puturoasa, mai ales la deal unde trage greu.
Nu am condus un alt opel sa vad vreo diferenta dar zic eu ca este(parerea mea).Am scos mufa de la IAC si am pornit si statea turata la maxim(nu am turometru).
Pe loc in punctul mort cu motorul pornit daca apas ambreiajul se aude altfel motorul.(e normal?e posibil sa fie uzat ambreiajul?)
A...si cand accelerez in mers si dau drumul la pedala de acceleratie ma smunceste.Care ar putea fi problema?
Cineva pe un forum spunea ceva de genul ca avea astfel de probleme dupa ce a schimbat casetofonul original de pe masina.Cumva din casetofon plecau fire in bord(nu am inteles prea bine)La mine am scos casetofonul( sa schimb firele de la boxe) si am sute de fire multe lasate libere.Altele in plus.Ar putea avea vreo relevanta chestia asta?
Nu am curatat EGR sau IAC.(IAC ul am citit cum ar trebui curatat dar daca cine poate sa mi explice cum sa curat EGR ul ca nu am idee)
Si inca o chestie.Cateodata cupleaza greu I-a si a II-a.As vrea sa ii schimb uleiul la cutia de viteze(in speranta ca va merge mai bine) dar nu am nici o idee cum.
Cine ar putea sa ma ajute as fi vesnic recunoscator.
Imi cer scuze ca v am bombardat cu intrebari si sper ca nu am plictisit pe nimeni.
Sunt nou pe forum sper sa postez unde trebuie si sa nu fac de lucru nimanui.
Problema mea la Astra F din '92 C16NZ este relantiul care urca cand se incalzeste motorul(si oscileaza).Problema nu era asa deranjanta inainte dar acum se tureaza tot mai tare.am schimbat senzor de temperatura, capac delcou, rotor, fise, bujii.De asemenea mi se pare cam destul de puturoasa, mai ales la deal unde trage greu.
Nu am condus un alt opel sa vad vreo diferenta dar zic eu ca este(parerea mea).Am scos mufa de la IAC si am pornit si statea turata la maxim(nu am turometru).
Pe loc in punctul mort cu motorul pornit daca apas ambreiajul se aude altfel motorul.(e normal?e posibil sa fie uzat ambreiajul?)
A...si cand accelerez in mers si dau drumul la pedala de acceleratie ma smunceste.Care ar putea fi problema?
Cineva pe un forum spunea ceva de genul ca avea astfel de probleme dupa ce a schimbat casetofonul original de pe masina.Cumva din casetofon plecau fire in bord(nu am inteles prea bine)La mine am scos casetofonul( sa schimb firele de la boxe) si am sute de fire multe lasate libere.Altele in plus.Ar putea avea vreo relevanta chestia asta?
Nu am curatat EGR sau IAC.(IAC ul am citit cum ar trebui curatat dar daca cine poate sa mi explice cum sa curat EGR ul ca nu am idee)
Si inca o chestie.Cateodata cupleaza greu I-a si a II-a.As vrea sa ii schimb uleiul la cutia de viteze(in speranta ca va merge mai bine) dar nu am nici o idee cum.
Cine ar putea sa ma ajute as fi vesnic recunoscator.
Imi cer scuze ca v am bombardat cu intrebari si sper ca nu am plictisit pe nimeni.
- Adrian Cosma
- **
- 272 mesaje
- din 07 Aug 2012
- Astra 2003 Y17DT
- Constanta
Adrian Cosma
- Mesaje scrise: 272
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2012
- Mesaj Privat
puntul mort.... cred ca te referi cand merge pe liber la realnti.. pai si eu cand apasa ambreiajul se aude suntelul altfel. e rulemtul ala de la placa de presiune cred. la opel modele vechi apare des problema cu viteza 1 si 2. vezi ca sunt topicuri de reglaje si refacut nu stiu ce bucsa pe la timonerie. daca tot ai schimbat atatea ptr relati eu zic sa verifici si injectoarele ajuta si la relati si la smuciturile alea.. tine-ne la curent si pe noi
- moshu1
- ***
- 977 mesaje
- din 21 Jun 2009
- Iasi
moshu1
- Mesaje scrise: 977
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2009
- Mesaj Privat
coco747up
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2011
- Mesaj Privat
- [cj]sharky
- **
- 275 mesaje
- din 08 Jun 2009
- Vectra 1992 c16nz
- Cluj
[cj]sharky
- Mesaje scrise: 275
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2009
- Mesaj Privat
Caz real: Problema la relanti/pornire:
Nu statea la relanti, nu pornea decat greu si cu pedala apasata, in special cand motorul era cald.
Diagnoza:
dat jos IAC. Motorul a pornit si a stat turat pe la vreo 4000-5000 ture.
Pus la loc IAC, motorul nu pornea decat din pedala si nu statea la relanti.
Scos mufa din IAC: motorul statea pe la vreo 2000-3000 ture si pornea la cheie, ceva mai greu dar pornea.
Testare IAC: cu IAC demontat, mufa pusa, puneti contactul. IAC-ul va trebui sa impinga conul de etansare spre inainte, adica sa inchida. Cand scoateti contactul IAC-ul se va trage inapoi (deschide). Daca nu face asta inseamna ca e blocat sau nu primeste comanda.
Comanda se poate masura cu un voltmetru/bec de pozitie pe mufa. In timp ce dati contact trebuie sa apara tensiune.
Electric puteti masura rezistenta infasurarilor IAC-ului.
Nu porniti motorul cu IAC-ul scos pt ca motorul o va lua razna, iar ECU va incerca sa inchida aerul, deci va impinge conul cat se poate in in fata. IAC-ul se va desuruba de tot si conul va cadea.
Se poate insuruba la loc, dar e destul de greu de potrivit ca si inainte. Il strangeti la mana, il legati la mufa si ii dati cateva chei pana cand se aseaza singur.
Rezolvarea problemei mele. Am constatat ca IAC-ul nu se putea deschide suficient pt a pemite statul la relanti cu pedala neapasata. Am pus cam 0.5mm de banda de izolat intre corpul IAC-ului si corpul de accleratie. Distanta a fost suficienta ca IAC-ul sa permita aerului sa treaca si motorul a mers ok. Ca solutie definitiva am decupat din plexic 2 garnituri de 0.6mm, total vreo 1.25-1.3mm si le-am pus intre IAC si corpul de acceleratia.
Problema a fost remediata fara a fi nevoie de a cumpara un IAC nou.
Practic singura problema a IAC-ului era ca nu se putea deschide, dar de inchis inchidea. Dupa ce am pus distantierul respectic totul merge brici, si la cald si la rece.
Evident ca am verificat si alte aspecte, cum ar fi scanteie, injector, pompa benzina, senzor temperatura, dar erau in regula.
Solutie romaneasca, demne de o dacie, dar decat sa dai 200 lei pe un IAC, parca mai bine asa.
Nu statea la relanti, nu pornea decat greu si cu pedala apasata, in special cand motorul era cald.
Diagnoza:
dat jos IAC. Motorul a pornit si a stat turat pe la vreo 4000-5000 ture.
Pus la loc IAC, motorul nu pornea decat din pedala si nu statea la relanti.
Scos mufa din IAC: motorul statea pe la vreo 2000-3000 ture si pornea la cheie, ceva mai greu dar pornea.
Testare IAC: cu IAC demontat, mufa pusa, puneti contactul. IAC-ul va trebui sa impinga conul de etansare spre inainte, adica sa inchida. Cand scoateti contactul IAC-ul se va trage inapoi (deschide). Daca nu face asta inseamna ca e blocat sau nu primeste comanda.
Comanda se poate masura cu un voltmetru/bec de pozitie pe mufa. In timp ce dati contact trebuie sa apara tensiune.
Electric puteti masura rezistenta infasurarilor IAC-ului.
Nu porniti motorul cu IAC-ul scos pt ca motorul o va lua razna, iar ECU va incerca sa inchida aerul, deci va impinge conul cat se poate in in fata. IAC-ul se va desuruba de tot si conul va cadea.
Se poate insuruba la loc, dar e destul de greu de potrivit ca si inainte. Il strangeti la mana, il legati la mufa si ii dati cateva chei pana cand se aseaza singur.
Rezolvarea problemei mele. Am constatat ca IAC-ul nu se putea deschide suficient pt a pemite statul la relanti cu pedala neapasata. Am pus cam 0.5mm de banda de izolat intre corpul IAC-ului si corpul de accleratie. Distanta a fost suficienta ca IAC-ul sa permita aerului sa treaca si motorul a mers ok. Ca solutie definitiva am decupat din plexic 2 garnituri de 0.6mm, total vreo 1.25-1.3mm si le-am pus intre IAC si corpul de acceleratia.
Problema a fost remediata fara a fi nevoie de a cumpara un IAC nou.
Practic singura problema a IAC-ului era ca nu se putea deschide, dar de inchis inchidea. Dupa ce am pus distantierul respectic totul merge brici, si la cald si la rece.
Evident ca am verificat si alte aspecte, cum ar fi scanteie, injector, pompa benzina, senzor temperatura, dar erau in regula.
Solutie romaneasca, demne de o dacie, dar decat sa dai 200 lei pe un IAC, parca mai bine asa.
- [cj]sharky
- **
- 275 mesaje
- din 08 Jun 2009
- Vectra 1992 c16nz
- Cluj
[cj]sharky
- Mesaje scrise: 275
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2009
- Mesaj Privat
Revin cu noutati.
Masina merge brici de atunci, pornirea e mai usoara, iar la relanti n-a stat niciodata asa de bine.
Am verificat cu winaldl, turatia e ok, depresiunea de pe admisie este la fel de mare ca si inainte, pana la 0.2bari in frana de motor 4000 ture, deci probabil IAC inchide calumea.
Voi vedea iarna, unde de cateva ori am avut probleme asemanatoare si anume in primele 5-10 secunde trebuia sa o tin usor accelerata, altfel murea. PRobabil din lipsa de aer era si atunci.
Masina merge brici de atunci, pornirea e mai usoara, iar la relanti n-a stat niciodata asa de bine.
Am verificat cu winaldl, turatia e ok, depresiunea de pe admisie este la fel de mare ca si inainte, pana la 0.2bari in frana de motor 4000 ture, deci probabil IAC inchide calumea.
Voi vedea iarna, unde de cateva ori am avut probleme asemanatoare si anume in primele 5-10 secunde trebuia sa o tin usor accelerata, altfel murea. PRobabil din lipsa de aer era si atunci.
nr1cristi
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1994 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2010
- Mesaj Privat
- costik_2011
- *
- 12 mesaje
- din 27 Jul 2013
- Vectra 1992 c16nz
- Bucuresti
costik_2011
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2013
- Mesaj Privat
stork- Suspendat
- 104 mesaje
- din 31 Jan 2013
- Bucuresti
stork- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2013
- Mesaj Privat
Am si eu 2 nelamuriri in privinta cu masina mea.Am o coaja de Vectra A din 92 si numai nervi imi face.I-am facut segmentarea de curand a mers bine o p[erioada,dar cand si cand face pe nebuna.Sunt zile cand merge bine si nu se opreste la relanti ,sunt zile cand ba imi ineaca o bujie,ba pe toate ba se opreste la relanti.Nu mai inteleg nimic din toate misterele astea pe care nu le dau de cap.Bujiile nu le am de acelasi fel adica cu 0.8 pe cap cat e standard.Sa fie de aici buba de face figure sau nu are importanta asta?Sau se opreste din cauaza ca toba intermediara e fisurata.
Poate sa fie problema din toba intermediara fisurata sau din cauza bujiilor care nu au aceasi dimensiune de 0.80 cat e standard pt Vectra A?
Ma poate ajuta cineva,ca-mi vine sa o arunc cu totu la cati nervi imi face...
Poate sa fie problema din toba intermediara fisurata sau din cauza bujiilor care nu au aceasi dimensiune de 0.80 cat e standard pt Vectra A?
Ma poate ajuta cineva,ca-mi vine sa o arunc cu totu la cati nervi imi face...
- nicusor_sef89
- **
- 268 mesaje
- din 02 Mai 2012
- Vectra 1992 c16nz
- Valcea
nicusor_sef89
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2012
- Mesaj Privat
cel mnai posibil sunt bujiile ca si ele (bujiile) sunt de diferite puteri pentri diferite motorizari iar tu daca ai 3 din ele de putere inferioara e posibil sa nu faca fata debitutlui de benzina si sa nu aiba putere sa o arda in timpul optil . de ce nu incerci cu unele ale unuio cunoscut dar toate ;lla fel sa sa cumperi unele ieftine( eu asa am fvacut) ca cei de la magazin vor sti care se potrivesc pentru motorizarea ta
stork- Suspendat
- 104 mesaje
- din 31 Jan 2013
- Bucuresti
stork- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2013
- Mesaj Privat
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
stork- Suspendat
- 104 mesaje
- din 31 Jan 2013
- Bucuresti
stork- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2013
- Mesaj Privat
- nicusor_sef89
- **
- 268 mesaje
- din 02 Mai 2012
- Vectra 1992 c16nz
- Valcea
nicusor_sef89
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2012
- Mesaj Privat
stork- Suspendat
- 104 mesaje
- din 31 Jan 2013
- Bucuresti
stork- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2013
- Mesaj Privat
- Adrian Cosma
- **
- 272 mesaje
- din 07 Aug 2012
- Astra 2003 Y17DT
- Constanta
Adrian Cosma
- Mesaje scrise: 272
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2012
- Mesaj Privat
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
stork- Suspendat
- 104 mesaje
- din 31 Jan 2013
- Bucuresti
stork- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2013
- Mesaj Privat