Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  3. Uleiuri, lichide și carburanți
  • dassvalencia

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2012

  • Mesaj Privat
baeti, am si eu o problema.
Am pus 3L de antigel si 3L de apa destilata( AVEA CULOARE VERDE)
Dupa ce am dat o tura ... si s-a incalzit la 90 de grade, si s-a dus toata culoarea pe apa sambetei .
s-a facut tot maro. (ca si cum ar fi curatat ceva ruginit).
Innainte de a pune antigel... am curatat sistemul cu vreo 15 litrii de apa (de robinet) a intrat apa transparenta... si dupa ce a trecut prin sistemul de refrigerarre.. a iesit apa maro-rosie .... deci.. ce poate fi?
Se poate sa fie pompa de apa ruginita innauntru? sau...
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
s-ar putea sa fi avut antigel rosu inainte. Pune masina in semnatura sa stim ce motorizare ai... daca este dupa 2000 trebuie sa pui antigel fara silicati de tip rosu. Daca ai pus cu silicati si verde si ai avut inainte rosu fara silicati atunci a facut reactie si poti risca si sa iti distrugi garnitura de chiuloasa si poate chiar chiuloasa. Sfatul meu este sa pui 100ml de otet in lichidul de expansiune si sa duci motorul la temperatura de utilizare normala apoi il scoti pe tot si pui apa curata de la robinet dar atentie sa fie apa fierbinte ca motorul iti este cald. Duci iara masina la temperatura de lucru si scoti toata apa care ar trebui sa fie cat de cat curata, daca nu este curata mai repeti odata operatiunea cu apa si apoi dupa ce obtii apa curata, bagi 3l de antigel specific pentru motorul tau si completezi cu apa distilata pana la nivel. Duci iar motorul la temperatura de lucru si apoi completezi pana la nivel cu amestec de data asta antigel - apa distilata in proportie de 1:1. Daca faci operatiunile asa cum am scris eu o sa fie curata instalatia...
P.S. sa nu lasi prea mult sa mearga cu otet decat pana ajunge sa deschida termostatul.
  • dassvalencia

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Nu aveam lichid rosu. Cand am deschis robinetul de la radiator, a iesit antigel de culoare VERDE deschis. Si am pus aceeasi culoare. Dar mie imi miroase ca apa de culoare maro sa fie de la rugina sau mizerie 60% sigur.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
fa ce am scris eu acolo mai sus ai verifica ca antifgelul pe care il pui sa fie compatibil cu masina ta. apoi revino cu detalii dupa ce faci toate operatiunile.
  • dassvalencia

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2012

  • Mesaj Privat
ok. Multumesc pentru informatii Very Happy Am sa te tin la curent cu stiri.
  • cristinel

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Conform manualului de reparatii Opel Astra si Zafira pana la 09/00 se foloseste lichid de racire cu silicati (albastru-verzui) si incepand cu 10/00 se foloseste lichid de racire fara silicati (rosu/portocaliu). Pentru completare este valabila regula verde cu verde si rosu cu rosu. Ce se intampla daca completezi 200ml lichid verde peste 6,6l (capacitate instalatie racire) lichid portocaliu din instalatie?
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,219
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Mai nou se gaseste si antigel albastru/verde fara silicati.
  • cristinel

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Probabil cei de la Opel se refera la tipurile de antigel agreate de ei (verde cu silicati si rosu fara silicati). La cat si cum se produce Dumnezeu cu mila.
Nu cumva de ceva timp toti producatorii de masini au radiatoarele, chiulasa si alte piese din aluminiu si trebuie folosit lichid de racire fara silicati? Asa se explica diversele culori(rosu, verde, galben, etc.) pentru antigel fara silicati.
Se vede treaba ca pentru siguranta este bine sa faci verificarile si schimbul de consumabile la reprezentanta, cu toate ca preturile sunt mari (m-am interesat pentru verificare la 4 ani- ulei motor +toate filtrele ulei, benzina, aer, polen, geometrie roti, test franare in jur de 600ron).


Ultima modificare făcută de cristinel la Lun 12 Mar, 2012 11:15 am
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
face reactie si e posibil sa iti atace pe acolo prin circuit garnituri sau o-ringurile de la caloriferul din habitaclu unde se schimba atat de greu sau garnitura de chiuloasa si asa mai departe. In caz de amestecare accidentala se schimba tot si se face spalarea instalatiei cum am scris eu mai sus...
  • cristinel

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Trebuie schimbat tot antigelul pentru o completare de numai 100ml antigel albastru? Asta inseamna la 6,6l capacitate instalatie cam 1,7%. Am citit pe forum si in carte dupa ce am completat (vara trecuta). Acum in vas are culoarea portocaliu deschis ca la inceput.
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,219
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Daca intr-un an nu s-a intamplat nimic poti sa lasi linistit in pace antigelul.
  • ShaghY

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Am un Opel Astra G Kombi din 2004.Am antigel albastru in recipient. Vreau sa il schimb cu tot cu radiator(prezinta fisuri de o parte si de alta a sa).Ce antigel a avut masina la inceput e intrebarea, sau ce antigel sa-i pun acuma, nu ma zgarcesc din contra cel mai bun=cel mai scump il vreau.
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
dupa VW coduri
SI AN APARITIE

1994 VW TL744C (G11)
1996 VW TL774D (G12)
2000 VW TL 774F (G12+)
2005 VW TL774G (G12++)
2008 VW TL774J (G13)

NORMELE MAI NOI le includ pe cele mai vechi la amestecare

ANTIGELUL G13 ARE COD FEBI 38201 si e cel mai performant la autoturisme e garantat 250000km

pt mai multe lamuriri


http://www.glysantin.de/fil...erview_a4_e_1.pdf
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu as crede ca antigelul e garantat in km, poate cel mult in ani de utilizare.
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
pai Skoda service spune ca e pe viata G13

VALVOLINE ZEREX DEXCOOL G12++ spune 5 ani /sau 220000KM


Ultima modificare făcută de opelvn la Lun 24 Jun, 2013 10:22 pm, modificat de 3 ori în total
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,606
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
g13 e cel mai ok si totodata cel mai rezistent iar iarna in functie de diluare 3antigel 1 apa la -25 grade poate face putinmarmelada in vas .pe timp de vara merg 3:2 . niciodata 1:1 ....
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
antigelul are si rol antifierbere lichid racire in concentratie corespunzatoare ar trebui sa fiarba la 135 grd C fabrica umple 1la1 - 35 grd C ,merge si mai putin in general se RECOMANDA minim 40% maxim 60% din vol de apa. Bineinteles ca fiecare pune cat vrea si ce concentratie vrea. VW de exemplu recomanda masurarea numai cu refractometrul a temperaturii de inghet a lichidului de racire , nu cu densimetrul.


Ultima modificare făcută de opelvn la Lun 24 Jun, 2013 10:25 pm
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
opelvn a scris:pai Skoda service spune ca e pe viata G13

Eu mai intai i-as masura aciditatea, se gaseste pe internet un test simplu care presupune folosirea unui multimetru cu care iti poti da seama daca aciditatea antigelului e prea mare. Personal tind sa cred ca nu e pe viata, nu s-ar mai produce si nu s-ar mai vinde antigel de alte tipuri prin magazine.


Ultima modificare făcută de ahappyuser la Lun 24 Jun, 2013 10:19 pm, modificat de 2 ori în total
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,606
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
totusi aici discutam de opel.
eu raman la ce am spus mai sus nu am nici o problema iarna sau vara
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
pai nu mai apuci sa -l schimbi pt ca il completezi ori se mai evapora sau ii se modifica temp de inghet si mai completezi apoi il schimbi la prima schimbare de distributie deci se va fabrica in continuare G13 cu procent mai mare de glicerina ca e "mai ecologic" si "mai putin toxic"
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  3. Uleiuri, lichide și carburanți

Skip ads


Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR