dassvalencia- Suspendat
- 368 mesaje
- din 31 Jan 2012
- Astra 2004 z17DTL
- Alta tara
dassvalencia- Mesaje scrise: 368
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2012
- Mesaj Privat
baeti, am si eu o problema.
Am pus 3L de antigel si 3L de apa destilata( AVEA CULOARE VERDE)
Dupa ce am dat o tura ... si s-a incalzit la 90 de grade, si s-a dus toata culoarea pe apa sambetei .
s-a facut tot maro. (ca si cum ar fi curatat ceva ruginit).
Innainte de a pune antigel... am curatat sistemul cu vreo 15 litrii de apa (de robinet) a intrat apa transparenta... si dupa ce a trecut prin sistemul de refrigerarre.. a iesit apa maro-rosie .... deci.. ce poate fi?
Se poate sa fie pompa de apa ruginita innauntru? sau...
Am pus 3L de antigel si 3L de apa destilata( AVEA CULOARE VERDE)
Dupa ce am dat o tura ... si s-a incalzit la 90 de grade, si s-a dus toata culoarea pe apa sambetei .
s-a facut tot maro. (ca si cum ar fi curatat ceva ruginit).
Innainte de a pune antigel... am curatat sistemul cu vreo 15 litrii de apa (de robinet) a intrat apa transparenta... si dupa ce a trecut prin sistemul de refrigerarre.. a iesit apa maro-rosie .... deci.. ce poate fi?
Se poate sa fie pompa de apa ruginita innauntru? sau...
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
s-ar putea sa fi avut antigel rosu inainte. Pune masina in semnatura sa stim ce motorizare ai... daca este dupa 2000 trebuie sa pui antigel fara silicati de tip rosu. Daca ai pus cu silicati si verde si ai avut inainte rosu fara silicati atunci a facut reactie si poti risca si sa iti distrugi garnitura de chiuloasa si poate chiar chiuloasa. Sfatul meu este sa pui 100ml de otet in lichidul de expansiune si sa duci motorul la temperatura de utilizare normala apoi il scoti pe tot si pui apa curata de la robinet dar atentie sa fie apa fierbinte ca motorul iti este cald. Duci iara masina la temperatura de lucru si scoti toata apa care ar trebui sa fie cat de cat curata, daca nu este curata mai repeti odata operatiunea cu apa si apoi dupa ce obtii apa curata, bagi 3l de antigel specific pentru motorul tau si completezi cu apa distilata pana la nivel. Duci iar motorul la temperatura de lucru si apoi completezi pana la nivel cu amestec de data asta antigel - apa distilata in proportie de 1:1. Daca faci operatiunile asa cum am scris eu o sa fie curata instalatia...
P.S. sa nu lasi prea mult sa mearga cu otet decat pana ajunge sa deschida termostatul.
P.S. sa nu lasi prea mult sa mearga cu otet decat pana ajunge sa deschida termostatul.
dassvalencia- Suspendat
- 368 mesaje
- din 31 Jan 2012
- Astra 2004 z17DTL
- Alta tara
dassvalencia- Mesaje scrise: 368
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2012
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
dassvalencia- Suspendat
- 368 mesaje
- din 31 Jan 2012
- Astra 2004 z17DTL
- Alta tara
dassvalencia- Mesaje scrise: 368
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2012
- Mesaj Privat
cristinel
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2008
- Mesaj Privat
Conform manualului de reparatii Opel Astra si Zafira pana la 09/00 se foloseste lichid de racire cu silicati (albastru-verzui) si incepand cu 10/00 se foloseste lichid de racire fara silicati (rosu/portocaliu). Pentru completare este valabila regula verde cu verde si rosu cu rosu. Ce se intampla daca completezi 200ml lichid verde peste 6,6l (capacitate instalatie racire) lichid portocaliu din instalatie?
- aco_008
- ******
- 4,219 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,219
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
cristinel
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2008
- Mesaj Privat
Probabil cei de la Opel se refera la tipurile de antigel agreate de ei (verde cu silicati si rosu fara silicati). La cat si cum se produce Dumnezeu cu mila.
Nu cumva de ceva timp toti producatorii de masini au radiatoarele, chiulasa si alte piese din aluminiu si trebuie folosit lichid de racire fara silicati? Asa se explica diversele culori(rosu, verde, galben, etc.) pentru antigel fara silicati.
Se vede treaba ca pentru siguranta este bine sa faci verificarile si schimbul de consumabile la reprezentanta, cu toate ca preturile sunt mari (m-am interesat pentru verificare la 4 ani- ulei motor +toate filtrele ulei, benzina, aer, polen, geometrie roti, test franare in jur de 600ron).
Ultima modificare făcută de cristinel la Lun 12 Mar, 2012 11:15 am
Nu cumva de ceva timp toti producatorii de masini au radiatoarele, chiulasa si alte piese din aluminiu si trebuie folosit lichid de racire fara silicati? Asa se explica diversele culori(rosu, verde, galben, etc.) pentru antigel fara silicati.
Se vede treaba ca pentru siguranta este bine sa faci verificarile si schimbul de consumabile la reprezentanta, cu toate ca preturile sunt mari (m-am interesat pentru verificare la 4 ani- ulei motor +toate filtrele ulei, benzina, aer, polen, geometrie roti, test franare in jur de 600ron).
Ultima modificare făcută de cristinel la Lun 12 Mar, 2012 11:15 am
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
face reactie si e posibil sa iti atace pe acolo prin circuit garnituri sau o-ringurile de la caloriferul din habitaclu unde se schimba atat de greu sau garnitura de chiuloasa si asa mai departe. In caz de amestecare accidentala se schimba tot si se face spalarea instalatiei cum am scris eu mai sus...
cristinel
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2008
- Mesaj Privat
- aco_008
- ******
- 4,219 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,219
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
ShaghY
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2011
- Mesaj Privat
opelvn- Suspendat
- 529 mesaje
- din 06 Aug 2006
- Vrancea
opelvn- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2006
- Mesaj Privat
dupa VW coduri
SI AN APARITIE
1994 VW TL744C (G11)
1996 VW TL774D (G12)
2000 VW TL 774F (G12+)
2005 VW TL774G (G12++)
2008 VW TL774J (G13)
NORMELE MAI NOI le includ pe cele mai vechi la amestecare
ANTIGELUL G13 ARE COD FEBI 38201 si e cel mai performant la autoturisme e garantat 250000km
pt mai multe lamuriri
http://www.glysantin.de/fil...erview_a4_e_1.pdf
SI AN APARITIE
1994 VW TL744C (G11)
1996 VW TL774D (G12)
2000 VW TL 774F (G12+)
2005 VW TL774G (G12++)
2008 VW TL774J (G13)
NORMELE MAI NOI le includ pe cele mai vechi la amestecare
ANTIGELUL G13 ARE COD FEBI 38201 si e cel mai performant la autoturisme e garantat 250000km
pt mai multe lamuriri
http://www.glysantin.de/fil...erview_a4_e_1.pdf
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
opelvn- Suspendat
- 529 mesaje
- din 06 Aug 2006
- Vrancea
opelvn- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2006
- Mesaj Privat
- kinderasu
- ****
- 1,606 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,606
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
opelvn- Suspendat
- 529 mesaje
- din 06 Aug 2006
- Vrancea
opelvn- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2006
- Mesaj Privat
antigelul are si rol antifierbere lichid racire in concentratie corespunzatoare ar trebui sa fiarba la 135 grd C fabrica umple 1la1 - 35 grd C ,merge si mai putin in general se RECOMANDA minim 40% maxim 60% din vol de apa. Bineinteles ca fiecare pune cat vrea si ce concentratie vrea. VW de exemplu recomanda masurarea numai cu refractometrul a temperaturii de inghet a lichidului de racire , nu cu densimetrul.
Ultima modificare făcută de opelvn la Lun 24 Jun, 2013 10:25 pm
Ultima modificare făcută de opelvn la Lun 24 Jun, 2013 10:25 pm
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
opelvn a scris:pai Skoda service spune ca e pe viata G13
Eu mai intai i-as masura aciditatea, se gaseste pe internet un test simplu care presupune folosirea unui multimetru cu care iti poti da seama daca aciditatea antigelului e prea mare. Personal tind sa cred ca nu e pe viata, nu s-ar mai produce si nu s-ar mai vinde antigel de alte tipuri prin magazine.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Lun 24 Jun, 2013 10:19 pm, modificat de 2 ori în total
- kinderasu
- ****
- 1,606 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,606
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
opelvn- Suspendat
- 529 mesaje
- din 06 Aug 2006
- Vrancea
opelvn- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2006
- Mesaj Privat