- scorpio18
- OP
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
Salut dragi colegi,
Ma pregatesc sa-mi iau si eu un Vectra C S/H de prin '07 (+/-3 anisori). M-am orientat pe motorul de 1.9 insa vad 3 versiuni si fiecare aparent are CP ai ei.
Acum apar problemele. daca cel de 101Cp stiu sigur ca e pe 8valve, si nu ma intereseaza, nu stiu ce e cu cel de 120cp.
Prin unele locuri vad ca e cu 8valve in altele ca e cu 16V. M-ar interesa daca e cu 16V caci am inteles ca e identic cu cel de 150cp, diferenta fiind din soft.
Daca sunt 2 motoare unu cu 8V si unu cu 16V, cum le recunosc fara sa ma uit in cartea masinii. Caut masina initial pe net, si nu am access la codul VIN sau altele. Exista un an cand s-au schimbat intre ele?
Cam care sunt problemele generale ale motorului de 1.9 cu 16V?
Nu vreau sa intru prea mult in detaliu caci s-ar putea sa fie folositoare discutia si altora care sunt in acelasi impas. O sa postez restul intrebarilor in alte topicuri.
Ma pregatesc sa-mi iau si eu un Vectra C S/H de prin '07 (+/-3 anisori). M-am orientat pe motorul de 1.9 insa vad 3 versiuni si fiecare aparent are CP ai ei.
Acum apar problemele. daca cel de 101Cp stiu sigur ca e pe 8valve, si nu ma intereseaza, nu stiu ce e cu cel de 120cp.
Prin unele locuri vad ca e cu 8valve in altele ca e cu 16V. M-ar interesa daca e cu 16V caci am inteles ca e identic cu cel de 150cp, diferenta fiind din soft.
Daca sunt 2 motoare unu cu 8V si unu cu 16V, cum le recunosc fara sa ma uit in cartea masinii. Caut masina initial pe net, si nu am access la codul VIN sau altele. Exista un an cand s-au schimbat intre ele?
Cam care sunt problemele generale ale motorului de 1.9 cu 16V?
Nu vreau sa intru prea mult in detaliu caci s-ar putea sa fie folositoare discutia si altora care sunt in acelasi impas. O sa postez restul intrebarilor in alte topicuri.
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- scorpio18
- OP
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
pentru ca:
1. am pe unde sa o fugaresc
2. am boala CP si tinand cont ca preturile sunt aproape identice (diferente sub 500euro) nu vad de ce as lua motorul mai puturos (am si 3.0 V6 in pret, insa nu prea as vrea asa mare din cauza asigurarii/taxelor de drum)
3. pentru ca tot ce gasesc sunt caravan
4. pentru ca am nevoie sa pot trage remorci si cu cat mai multi CP cu atat am voie sa trag mai mult/ pot trage mai mult fara sa fac motoru/cutia praf
mersi mult de raspuns.
E vre-un motiv pentru care s-ar merita cel de 120cp?
1. am pe unde sa o fugaresc
2. am boala CP si tinand cont ca preturile sunt aproape identice (diferente sub 500euro) nu vad de ce as lua motorul mai puturos (am si 3.0 V6 in pret, insa nu prea as vrea asa mare din cauza asigurarii/taxelor de drum)
3. pentru ca tot ce gasesc sunt caravan
4. pentru ca am nevoie sa pot trage remorci si cu cat mai multi CP cu atat am voie sa trag mai mult/ pot trage mai mult fara sa fac motoru/cutia praf
mersi mult de raspuns.
E vre-un motiv pentru care s-ar merita cel de 120cp?
- ToX
- ****
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
da, mai fiabil . nu iti cade admisia si tija swirl, ambreiajul suporta mai bine cei 320 de Nm cat are (p-acolo oricum fata de cel de 150 de cai, caruia daca ii faci un tuning si il duci in 200cp, vei schimba volantele la 3 luni) si cred ca ar mai fi. plus ca ala de 120 de cai cu un soft il duci in 155cp si 380 Nm ceea ce e mai mult decat acceptabil (am eu asa ceva)
- scorpio18
- OP
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
cu admisia nu o stiam, cu tija swirl am inteles ca s-a gasit rezolvare. cat despre cuplu, din ce am citit cel de 150cp are cutia f40 iar cel de 120 are mr32, care duce maxim 320nm cea ce mi se pare destul de prost conceput.
mersi mult de raspuns sper sa nu crezi ca-s naspa, dar sunt obsedat sa ma documentez caci vreau sa iau un clunker si sa-i schimb motorul (taxele sunt calculate foarte retardat in tara asta, si cel mai ieftin asa pot iesi ), si as vrea sa fie motor identic caci atunci o pot face eu cu un prieten (are lift si tot ce trebuie) fara sa avem nevoie de altcineva/ reomologat.
mersi mult de raspuns sper sa nu crezi ca-s naspa, dar sunt obsedat sa ma documentez caci vreau sa iau un clunker si sa-i schimb motorul (taxele sunt calculate foarte retardat in tara asta, si cel mai ieftin asa pot iesi ), si as vrea sa fie motor identic caci atunci o pot face eu cu un prieten (are lift si tot ce trebuie) fara sa avem nevoie de altcineva/ reomologat.
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
sa o luam de la inceput
pe vectra c cele mai dese motorizari sunt cele de 1.9 si 120 cp si 1.9 si 150 cp
aici ma refer strict la motorizarea de 1.9
sunt destul de rare cele cu 101 cp. de cele mai multe ori sunt confundate motoarele de 2.0 cu cele de 1,9, asa ca ai mare grija...
atentie: 1.9 = 1910 cmc (la z19dtl si z19dt, citeste mai jos ce inseamna fiecare)
2.0 = 1998 cmc (y20dth)
deci:
z19dtl = 101 cp = 8V
z19dt = 120 cp = 8V
z19dtj = 120 cp = 16V (din cate stiu eu a fost pus doar pe astra H)
Z19dth = 150 cp = 16V
toate cele cu 16V au tija swirl care se afla pe galeria de admisie.
exceptand acei cai putere si cuplu in plus fata de omoloagele lor in 8V nu ar avea nici un avantaj. basca pica ambreiajele mai repede din cauza acestor surplusuri...
daca ai de carat remorca si/sau rulota uita de motoarele z19. vei schimba ambreiajele (volanta mai exact) odata cu uleiul din motor...
asta daca nu cumva te orientezi spre cutie automata. scapi de volanta dar dai peste problemele clasice ale cutiilor automate.
cutiile de viteze sunt alta problema
eu am z19dt si cutie de viteze F40 (garantat, am schimbat volanta + kit ambreiaj, dar si din decodare VIN)
cunosc multe cazuri care au z19dth cu cutie M32 (exemllu: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=113101)
se pare ca ultimele generatii de vectre c au cutie M32 indiferent de motorizare
pe vectra c cele mai dese motorizari sunt cele de 1.9 si 120 cp si 1.9 si 150 cp
aici ma refer strict la motorizarea de 1.9
sunt destul de rare cele cu 101 cp. de cele mai multe ori sunt confundate motoarele de 2.0 cu cele de 1,9, asa ca ai mare grija...
atentie: 1.9 = 1910 cmc (la z19dtl si z19dt, citeste mai jos ce inseamna fiecare)
2.0 = 1998 cmc (y20dth)
deci:
z19dtl = 101 cp = 8V
z19dt = 120 cp = 8V
z19dtj = 120 cp = 16V (din cate stiu eu a fost pus doar pe astra H)
Z19dth = 150 cp = 16V
toate cele cu 16V au tija swirl care se afla pe galeria de admisie.
exceptand acei cai putere si cuplu in plus fata de omoloagele lor in 8V nu ar avea nici un avantaj. basca pica ambreiajele mai repede din cauza acestor surplusuri...
daca ai de carat remorca si/sau rulota uita de motoarele z19. vei schimba ambreiajele (volanta mai exact) odata cu uleiul din motor...
asta daca nu cumva te orientezi spre cutie automata. scapi de volanta dar dai peste problemele clasice ale cutiilor automate.
cutiile de viteze sunt alta problema
eu am z19dt si cutie de viteze F40 (garantat, am schimbat volanta + kit ambreiaj, dar si din decodare VIN)
cunosc multe cazuri care au z19dth cu cutie M32 (exemllu: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=113101)
se pare ca ultimele generatii de vectre c au cutie M32 indiferent de motorizare
- AlexDmi
- ***
- 537 mesaje
- din 25 Feb 2009
- Vectra 2007 Z20NET
- Bucuresti
AlexDmi
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2009
- Mesaj Privat
Le recunosti asa : http://data.motor-talk.de/d...4796387658751.PNG
Cele 16V au busonul de ulei in dreapta, cele 8V in stanga.
Cele 16V au busonul de ulei in dreapta, cele 8V in stanga.
- scorpio18
- OP
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- scorpio18
- OP
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Volanta cu masa dubla, indiferent ca masina e remapata sau nu, indiferent ca e de 16v sau 8, tine in jur de 150.000-250000 km. Normal ca pe RO, se cam trage de ele, dar sa tina doar 60000 km... Am auzit multe cazuri in gradina VAG cu volanta sa tina putin, dar nu la Opel, cam indiferent de motorizare.
La mine pe Z19DTH bate de cand am luat masina, si bate bine. Am deja 6000 din care cred ca 5000 cu 200 cp. In general conduc destul de agresiv, adica am momente cand imi place sa o scartai la a doua, asta ca am cu ce. Volanta bate ca la inceput si o las in pace.
Este un simplu consumabil si asa ar trebui perceput.
Z19DTH inseamna pentru mine, 200 CP cu un consum decent, taxe rezon, intretinere simpla si ieftina. In plus, fata de un Z19DT are o admisie mai mare care face figuri, altfel, sunt la fel pe parte de probleme. In ciuda impedimentelor, atat motorul cu 16V sau cu 8, le consider unule dintre cele mai fiabile motoare din gama acestei capacitati.
La mine pe Z19DTH bate de cand am luat masina, si bate bine. Am deja 6000 din care cred ca 5000 cu 200 cp. In general conduc destul de agresiv, adica am momente cand imi place sa o scartai la a doua, asta ca am cu ce. Volanta bate ca la inceput si o las in pace.
Este un simplu consumabil si asa ar trebui perceput.
Z19DTH inseamna pentru mine, 200 CP cu un consum decent, taxe rezon, intretinere simpla si ieftina. In plus, fata de un Z19DT are o admisie mai mare care face figuri, altfel, sunt la fel pe parte de probleme. In ciuda impedimentelor, atat motorul cu 16V sau cu 8, le consider unule dintre cele mai fiabile motoare din gama acestei capacitati.
- scorpio18
- OP
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- scorpio18
- OP
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
problema la mine e ca nu-mi permit sa astept sa se defecteze masina, mecanicii sunt mult mai incompetenti aici decat in RO si as prefera sa fac serviceul preventiv la garanjul unui prieten care din pacate e la vreo 300km distanta caci acolo pot sa umblu la ea eu cu manuta mea si ma costa un bax de cola
- maddyunicat2011
- **
- 65 mesaje
- din 30 Jul 2011
- Insignia 2015 B20DTH
- Prahova
maddyunicat2011
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Prahova
- Masina: Insignia 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jul 2011
- Mesaj Privat
salutare.Eu am cel de 150 CP,si sunt super multumit ,l.am luat cu 115000km,am facut si romania ,acu am in jurul la 150000km si iam schimbat doar distributia ,filtrele si uleiul,probabil conteaza si pe unde mergi cu ea.La noi in Romania faci foarte multe manevre cum un avem autostrazi conforme ,aici pe langa drumurile care sunt destul de bune ,majoritatea le parcurg de la 90 km in sus ,pe cand in Romania un poti merge la o viteza constanta benéfica masinii..problema pe care o am aici ,exact cum a zis si Scorpio18,nu pera avem mecanici competenti...eu recomand motorul cu 150CP...mai conteaza si cum exploatezi masina...bafta..
- scorpio18
- OP
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- maddyunicat2011
- **
- 65 mesaje
- din 30 Jul 2011
- Insignia 2015 B20DTH
- Prahova
maddyunicat2011
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Prahova
- Masina: Insignia 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jul 2011
- Mesaj Privat
- scorpio18
- OP
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat