varu_vyyp
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Neamt
- Masina: Kadett 1987
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
Salutare. Ma lasat masina in drum, sa incep cu inceputul.
In imagine se vede cum furtunasul de retur de la pompa nu ieste plin cu motorina. Se pote regla decitul de motorine de la pompa asta ?
Am renutat si la filtru de motorina, daca il pun nu mai reusete sa traga motorina.
Conductele nu sunt opturate si vine usor motorina din rezervor ..... nu stiu ca ii mai fac!
Daca ar avea reglaj de debit pompa de motorina ar fi bine .... dar nu stiu la ce sa umblu si ce reglaje se pot face la ea.
In imagine se vede cum furtunasul de retur de la pompa nu ieste plin cu motorina. Se pote regla decitul de motorine de la pompa asta ?
Am renutat si la filtru de motorina, daca il pun nu mai reusete sa traga motorina.
Conductele nu sunt opturate si vine usor motorina din rezervor ..... nu stiu ca ii mai fac!
Daca ar avea reglaj de debit pompa de motorina ar fi bine .... dar nu stiu la ce sa umblu si ce reglaje se pot face la ea.
varu_vyyp
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Neamt
- Masina: Kadett 1987
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Surubul de debit se vede clar in poza 1, are o protectie metalica pe el, un fel de sigiliu tocmai ca sa nu-l rotesti. Dar de ce vrei sa faci asta, vrei sa scoti fum ca un tractor ? Daca ajungi sa umbli acolo, nu uita sa faci un semn ca sa stii sa-l aduci la loc cat mai aproape de valoarea initiala (oricum EXACT in pozitia respectiva nu-l mai poti aduce).
Nu mai bine te duci la un pompagiu sa verifice daca iti functioneaza electrovalva corect ?(sau o probezi tu punand contactul, trebuie sa poti trage usor motorina cu gura pe furtunul ce iese din returul pompei de injectie). Daca vine motorina usor, mai trebuie verificat daca pompa de injectie trage motorina din rezervor si la ce presiune face asta. Dar asta se verifica/regleaza numai pe un banc de testare pompe de injectie.
Nu mai bine te duci la un pompagiu sa verifice daca iti functioneaza electrovalva corect ?(sau o probezi tu punand contactul, trebuie sa poti trage usor motorina cu gura pe furtunul ce iese din returul pompei de injectie). Daca vine motorina usor, mai trebuie verificat daca pompa de injectie trage motorina din rezervor si la ce presiune face asta. Dar asta se verifica/regleaza numai pe un banc de testare pompe de injectie.
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Cred ca nu e bine sa umbli la pompa in conditiile astea.Incearca sa schimbi filtrul,cu tot cu cartus.Daca vrei,un cartus iti pot trimite eu,gratis,platesti doar transportul,cu FAN.
Vezi poate totusi s-au inversat conductele cand s-a mai umblat pe acolo,sau nu etanseaza bine,si de aici toate problemele.Si furtunul de retur nu trebuie sa fie plin cu motorina.
PS-banuiesc ca filtrul l-ai schimbat,sau macar spalat..
Si ca sa revenim la intrebarea ta,surubul de debit este unul fara cap,doar cu un slit facut pentru surubelnita dreapta.Are pe el o piulita de 8,pentru blocaj.Vii cu o cheie inelara de 13,slabesti piulita de pe surubul in cauza,si il strangi cam juma`de mm,dupa care il blochezi inapoi cu piulita.Faci o proba,vezi cum merge,si eventual repeti operatiunea.Din cate tin minte,daca il strangi,se mareste debitul.Posibil sa fie invers,dar iti dai seama imediat,ca-i creste turatia instant (sau ii scade).
Vezi poate totusi s-au inversat conductele cand s-a mai umblat pe acolo,sau nu etanseaza bine,si de aici toate problemele.Si furtunul de retur nu trebuie sa fie plin cu motorina.
PS-banuiesc ca filtrul l-ai schimbat,sau macar spalat..
Si ca sa revenim la intrebarea ta,surubul de debit este unul fara cap,doar cu un slit facut pentru surubelnita dreapta.Are pe el o piulita de 8,pentru blocaj.Vii cu o cheie inelara de 13,slabesti piulita de pe surubul in cauza,si il strangi cam juma`de mm,dupa care il blochezi inapoi cu piulita.Faci o proba,vezi cum merge,si eventual repeti operatiunea.Din cate tin minte,daca il strangi,se mareste debitul.Posibil sa fie invers,dar iti dai seama imediat,ca-i creste turatia instant (sau ii scade).
varu_vyyp
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Neamt
- Masina: Kadett 1987
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
Aseara cand am oprit pe retur aveam atata motorina pe furtun
Acum dimineata furtunasul de retur este gol ....
Am folosit foarte putin filtu de motorina din imagine, , corpul filtrant este nou. Si cel pe care la m schimbat probabil ca a fos bun.
Itrebari....: 1. unde sa dus motorina de pe furtunasul de retur in contitiile in care pe tur am o supapa de sens noua care functioneaza
2. daca dau la cama de pe filtru de motorina ( fara contact pus-electro supapa inchisa sau cum o fi) ajunge motorina pe retur f putin si cu bule de aer mici. Functioneaza la parametri electroventilul aia ?
Acum dimineata furtunasul de retur este gol ....
Am folosit foarte putin filtu de motorina din imagine, , corpul filtrant este nou. Si cel pe care la m schimbat probabil ca a fos bun.
Itrebari....: 1. unde sa dus motorina de pe furtunasul de retur in contitiile in care pe tur am o supapa de sens noua care functioneaza
2. daca dau la cama de pe filtru de motorina ( fara contact pus-electro supapa inchisa sau cum o fi) ajunge motorina pe retur f putin si cu bule de aer mici. Functioneaza la parametri electroventilul aia ?
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Vezi ca exact problema asta am patit-o eu la un Renault 9 1.6D 1987, exact acelasi cap de filtru cu pompa de amorsare aveam si eu. S-a spart membrana interioara (avea muuuuulti ani de folosire ca era cel original) dar nu se vedea si tot asa mi se dezamorsa, nu aveam furtun de retur transparent, dar am desfacut electrovalva si returul pompei si am vazut cum cu motorul oprit imi scadea incet si sigur nivelul de motorina in pompa de injectie in cele doua locuri, priveam de sus pe la retur si pe la electrovalva, nivelul motorinei scadea. Cu o zi inainte de acest test am pus o supapa de sens care m-a tinut 3km, apoi a cedat dar eu nu stiam detaliul asta. Asa ca stateam eu linistit ca nu mai are unde sa curga motorina inapoi si cand am desfacut iar returul si electrovalva si am vazut cum se ducea motorina in jos... mi-am zis ca e a 8-a minune a lumii... Supapa de sens a fost una scumpa de alama cu bila ceramica. Ros de curiozitate am desfacut imediat turul de la rezervor acolo unde era montata supapa de sens, am suflat si bolborosea in rezervor, am ramas interzis... doar 3km sa te tina o supapa de sens, fir-ar Romania cu piesele ei de schimb sa-i fie...
Vezi ca mai e ceva, ai grija mare cum strangi filtrul : se face cu o cheie dinamometrica dupa ce verifici ca garnitura mare si cea mica sunt la locul lor, strangi intre 8Nm si 10Nm si asa il lasi, nu mai vii ulterior sa mai strangi ca iti distrugi garnitura sau ea se aduna si pe langa iti trage aer. Mare problema cu filtrele si capetele astea cu supapa de amorsare cum ai si tu, la mine s-a potrivit numai un cartus MANN care etansa corect la gura, restul de filtre pe care le-am incercat erau toate cu probleme de etansare.
Eu intre timp am rezolvat asa :
- am schimbat furtunul dintre filtru si pompa, garniturile de CU de pe ambele capete, filtrul l-am comandat la o firma din Sibiu care sertizeaza furtune pentru 60bari, deci furtunul cel nou era 100% sigur ca nu prindea aer fals, capetele erau la grosimea originala, diametrul furtunului identic cu cel original, lungimea la fel.
- am cumparat un alt cartus nou pe licenta (original nu se mai gasea) tot cu pompita de amorsare, a costat o gramada dar deja ma saturasem sa tot caut care e hiba, iar pe SH nu se gasea
- am eliminat supapa de sens unic (intre timp am pus-o pe a 2-a) pentru ca atunci cand acceleram imi tragea in jos pompa de amorsare si la turatie mare nu-i mai venea destula motorina
Am ramas cu urmatoarele sechele :
- acum dupa ce se aprinde becul care iti indica ca trebuie sa alimentezi mai pot face maxim 30km, pentru ca daca nu realimentez... ulterior cand iau virajele trage aer fals si se balbaie motorul da sa moara si daca esti cu ea la deal e dezastru, ramai cu ea
- nu mai ajung cu masina la turatie maxima in nicio treapta, ci doar uneori atunci cand o turez din scurt la liber (daca insa insist cu acceleratia, imediat se plafoneaza la ce turatie vrea ea)... nu-i mai vine destula motorina si toate sechelele astea sunt din capul de filtru care nu stie sa gestioneze corect aerul din motorina, aer care vine din rezervor si tot el imi limiteaza debitul la turatie apropiata de maxim, in sensul ca probabil intern are alte dimensiuni si prin corpul lui circula un alt volum de motorina, cel mai probabil unul usor mai redus. Concret, ar trebui sa pot tura masina pana la 4.800rpm in sarcina dar ea la 3.700rpm se plafoneaza.
Cu capul de filtru care-l aveam inainte acesta era ROTTO Diesel original al masinii si puteam sa fac pana la 65km prin oras dupa ce se aprindea becul cum ca trebuie sa merg la realimentat cu carburant si nu-mi murea motorul niciodata. In plus, puteam tura motorul la liber pana in 5.100rpm si 4.800rpm in sarcina. Ce-i original e original si ce e pe licenta e doar o copie mai mult sau mai putin reusita a originalului si care incearca sa inlocuiasca originalul.
L.E:
Acum am vazut ca ai pus si 2 intrebari (exact astea mi le-am pus si eu pe atunci).
1. Motorina se duce in rezervor, daca nu gasesti nicio pata de motorina pe furtune
2. Cand amorsezi din pompita de amorsare si nu ai contactul pus, pompita aia trebuie sa o simti la mana ca se intareste. Daca se intareste, atunci supapa face presiune si electroventilul intr-un final se ridica permitand unei parti din motorina sa traverseze pompa si sa iasa pe retur. Daca sunt multe bule de aer atunci iti dai seama ca a fost dezamorsat circuitul de motorina.
Vezi ca mai e ceva, ai grija mare cum strangi filtrul : se face cu o cheie dinamometrica dupa ce verifici ca garnitura mare si cea mica sunt la locul lor, strangi intre 8Nm si 10Nm si asa il lasi, nu mai vii ulterior sa mai strangi ca iti distrugi garnitura sau ea se aduna si pe langa iti trage aer. Mare problema cu filtrele si capetele astea cu supapa de amorsare cum ai si tu, la mine s-a potrivit numai un cartus MANN care etansa corect la gura, restul de filtre pe care le-am incercat erau toate cu probleme de etansare.
Eu intre timp am rezolvat asa :
- am schimbat furtunul dintre filtru si pompa, garniturile de CU de pe ambele capete, filtrul l-am comandat la o firma din Sibiu care sertizeaza furtune pentru 60bari, deci furtunul cel nou era 100% sigur ca nu prindea aer fals, capetele erau la grosimea originala, diametrul furtunului identic cu cel original, lungimea la fel.
- am cumparat un alt cartus nou pe licenta (original nu se mai gasea) tot cu pompita de amorsare, a costat o gramada dar deja ma saturasem sa tot caut care e hiba, iar pe SH nu se gasea
- am eliminat supapa de sens unic (intre timp am pus-o pe a 2-a) pentru ca atunci cand acceleram imi tragea in jos pompa de amorsare si la turatie mare nu-i mai venea destula motorina
Am ramas cu urmatoarele sechele :
- acum dupa ce se aprinde becul care iti indica ca trebuie sa alimentezi mai pot face maxim 30km, pentru ca daca nu realimentez... ulterior cand iau virajele trage aer fals si se balbaie motorul da sa moara si daca esti cu ea la deal e dezastru, ramai cu ea
- nu mai ajung cu masina la turatie maxima in nicio treapta, ci doar uneori atunci cand o turez din scurt la liber (daca insa insist cu acceleratia, imediat se plafoneaza la ce turatie vrea ea)... nu-i mai vine destula motorina si toate sechelele astea sunt din capul de filtru care nu stie sa gestioneze corect aerul din motorina, aer care vine din rezervor si tot el imi limiteaza debitul la turatie apropiata de maxim, in sensul ca probabil intern are alte dimensiuni si prin corpul lui circula un alt volum de motorina, cel mai probabil unul usor mai redus. Concret, ar trebui sa pot tura masina pana la 4.800rpm in sarcina dar ea la 3.700rpm se plafoneaza.
Cu capul de filtru care-l aveam inainte acesta era ROTTO Diesel original al masinii si puteam sa fac pana la 65km prin oras dupa ce se aprindea becul cum ca trebuie sa merg la realimentat cu carburant si nu-mi murea motorul niciodata. In plus, puteam tura motorul la liber pana in 5.100rpm si 4.800rpm in sarcina. Ce-i original e original si ce e pe licenta e doar o copie mai mult sau mai putin reusita a originalului si care incearca sa inlocuiasca originalul.
L.E:
Acum am vazut ca ai pus si 2 intrebari (exact astea mi le-am pus si eu pe atunci).
1. Motorina se duce in rezervor, daca nu gasesti nicio pata de motorina pe furtune
2. Cand amorsezi din pompita de amorsare si nu ai contactul pus, pompita aia trebuie sa o simti la mana ca se intareste. Daca se intareste, atunci supapa face presiune si electroventilul intr-un final se ridica permitand unei parti din motorina sa traverseze pompa si sa iasa pe retur. Daca sunt multe bule de aer atunci iti dai seama ca a fost dezamorsat circuitul de motorina.
varu_vyyp
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Neamt
- Masina: Kadett 1987
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
varu_vyyp
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Neamt
- Masina: Kadett 1987
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
1. Sus, ala e surubul de debit, e corect in poza ta.
1. Jos, e doar mecanismul de avans automat la rece, e hidraulic dar are si o componenta electrica care scoate pompa de injectie din avans automat la rece dupa ce sonda termica (aflata la mine la Renault 9 1.6D pe teava de apa) decupleaza, astfel ca bobina din mecanismul de soc se elibereaza ea revine la pozitia initiala si presiunea creste inapoi la valoarea normala scotand pompa de injectie din avasul automat (e o conducta subtire prin care circula motorina intre mecanismul de avans automat si un dispozitiv de control al pozitiei capului hidraulic).
Ca sa intelegi cum lucreaza mecanismul asta de avans automat la rece, care e foarte ingenios gandit de inginerii de la BOSCH:
- pana la +20grade C temperatura exterioara, pompa de injectie este INTOTDEAUNA in avans automat pentru pornirea la rece, asta e starea ei de facto (by design).
- cand apa din circuitul mic de racire al motorului ajunge la 55grade C sonda termica de pe circuitul de apa se decupleaza automat si are loc eliberarea pistonasului aflat in interiorul mecanismului de avans automat care astfel iti scoate pompa de injuectie din avans automat la rece (se percepe imediat ca motorul nu mai tzacane, merge mai silentios)
- daca sonda aia e defecta, atunci cand motorina din pompa de injectie ajunge la +20grade C aceasta prin dilatare volumetrica iti scoate (hidraulic) pompa de injectie din avans automat
- mai exista un soc automat la rece, care la mine la Renault 9 1.6D este o sonda termica aflata in chiuloasa si care atunci cand este rece se contracta tragand un al doilea cablu cuplat la clapeta de acceleratie a pompei de injectie, asta face ca motorul imediat dupa pornire sa stea la 950-1100rpm. Daca asta functioneaza, nu mai trebuie sa tii pedala apasata iarna imediat dupa pornirea motorului.
Cand reglezi corect avansul pompei de injectie folosind un ceas comparator (pe langa amanuntul ca motorul trebuie sa fie nepornit si temperatura exterioara deci implicit a motorului sa fie 20grade C) trebuie ori motorul sa fie cald (apa peste 55grade C) ori sa anulezi mecanismul de avans automat deoarece cu apa din chiuloasa sub 55grade C pompa de injectie este intotdeauna in avans automat, vezi inca odata ce am scris mai sus.
1. Jos, e doar mecanismul de avans automat la rece, e hidraulic dar are si o componenta electrica care scoate pompa de injectie din avans automat la rece dupa ce sonda termica (aflata la mine la Renault 9 1.6D pe teava de apa) decupleaza, astfel ca bobina din mecanismul de soc se elibereaza ea revine la pozitia initiala si presiunea creste inapoi la valoarea normala scotand pompa de injectie din avasul automat (e o conducta subtire prin care circula motorina intre mecanismul de avans automat si un dispozitiv de control al pozitiei capului hidraulic).
Ca sa intelegi cum lucreaza mecanismul asta de avans automat la rece, care e foarte ingenios gandit de inginerii de la BOSCH:
- pana la +20grade C temperatura exterioara, pompa de injectie este INTOTDEAUNA in avans automat pentru pornirea la rece, asta e starea ei de facto (by design).
- cand apa din circuitul mic de racire al motorului ajunge la 55grade C sonda termica de pe circuitul de apa se decupleaza automat si are loc eliberarea pistonasului aflat in interiorul mecanismului de avans automat care astfel iti scoate pompa de injuectie din avans automat la rece (se percepe imediat ca motorul nu mai tzacane, merge mai silentios)
- daca sonda aia e defecta, atunci cand motorina din pompa de injectie ajunge la +20grade C aceasta prin dilatare volumetrica iti scoate (hidraulic) pompa de injectie din avans automat
- mai exista un soc automat la rece, care la mine la Renault 9 1.6D este o sonda termica aflata in chiuloasa si care atunci cand este rece se contracta tragand un al doilea cablu cuplat la clapeta de acceleratie a pompei de injectie, asta face ca motorul imediat dupa pornire sa stea la 950-1100rpm. Daca asta functioneaza, nu mai trebuie sa tii pedala apasata iarna imediat dupa pornirea motorului.
Cand reglezi corect avansul pompei de injectie folosind un ceas comparator (pe langa amanuntul ca motorul trebuie sa fie nepornit si temperatura exterioara deci implicit a motorului sa fie 20grade C) trebuie ori motorul sa fie cald (apa peste 55grade C) ori sa anulezi mecanismul de avans automat deoarece cu apa din chiuloasa sub 55grade C pompa de injectie este intotdeauna in avans automat, vezi inca odata ce am scris mai sus.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am gasit si un link cu aplicabilitate la motorul tau, poate ti-ar fi util sa-l parcurgi pe tot ca sa intelegi mai bine (ai acolo explicatii despre reglarea avansului/debitului pompei de injectie sau mecanismul de avans automat la rece).
varu_vyyp
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Neamt
- Masina: Kadett 1987
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ca sa-i maresti avansul trebuie sa rotesti corpul pompei de injectie. Slabesti putin cele 3 piulite care o tin fixa pe motor, apoi pornesti motorul (sa fie cald, peste 60grade C) si cu el pornit rotesti pompa de injectie spre motor ca sa-i cresti avansul. Combinatia corecta este acolo unde motorul nu tzacane tare, trage bine si da doar cu putin fum. Nu uita sa-ti faci ceva semne cu un chirnar sau chiar si cu un marker la pozitia in care este pompa acum. Ca sa te poti intoarce cat mai aproape de reglajul ei de acum, daca va fi nevoie.
In mod normal se foloseste un ceas comparator si cu el se regleaza avansul pompei de injectie dupa valoarea din manual. Vazi mai multe detalii aici.
In mod normal se foloseste un ceas comparator si cu el se regleaza avansul pompei de injectie dupa valoarea din manual. Vazi mai multe detalii aici.
varu_vyyp
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Neamt
- Masina: Kadett 1987
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
Astazi ii sarbatoare si trebuie sa plec si la serviciu, nu mai am timp. Maine probabil o sa identific cele 3 suruburi sa fac si ceva poze sa ramana.
Eu am observat ca atunci cand trag socul merge motorul f f bn si nuci nu scoate fum.
Am dat debit din pompa si a inceput sa scoate fum.....am revenit la pozitia initiala si nu mai scoate decat foarte putin. Ideea ii sa ii dau oleaca de avans, sa vad cum se comporta. Am mai pornito trasa ii probabil sa se mai fi miscat de la locul iei.
De avans zic sa ii dau numai cat ii da jocul cand ii tras ....
Am sa merg la un sevice ceva dotat cu un ceas comparator ..... dar mai intai sa ma joc eu putin, sa tiu ce ii face ala acolo nu sa i dau bani degeaba.
Iar legat de reglajul gresit, astea nu sunt reglaje care se fac pe banc......cand iti monteaza pompa pe masina la mai modifica.
Pe mine ma intresa sa maresc debitul de motorina de pe circuit nu din capu hiraulic ( de inalta presiune ). Nu aspira suficineta motorine si nu imi da pe retur un debit suficient. O sa mai revin.
Eu am observat ca atunci cand trag socul merge motorul f f bn si nuci nu scoate fum.
Am dat debit din pompa si a inceput sa scoate fum.....am revenit la pozitia initiala si nu mai scoate decat foarte putin. Ideea ii sa ii dau oleaca de avans, sa vad cum se comporta. Am mai pornito trasa ii probabil sa se mai fi miscat de la locul iei.
De avans zic sa ii dau numai cat ii da jocul cand ii tras ....
Am sa merg la un sevice ceva dotat cu un ceas comparator ..... dar mai intai sa ma joc eu putin, sa tiu ce ii face ala acolo nu sa i dau bani degeaba.
Iar legat de reglajul gresit, astea nu sunt reglaje care se fac pe banc......cand iti monteaza pompa pe masina la mai modifica.
Pe mine ma intresa sa maresc debitul de motorina de pe circuit nu din capu hiraulic ( de inalta presiune ). Nu aspira suficineta motorine si nu imi da pe retur un debit suficient. O sa mai revin.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ca sa modifici debitul pompei de aspiratie motorina din pompa de injectie va trebui sa mergi cu ea la banc sa verifice intai cat trage acum. Pompa de aspiratie nu se poate regla, se curata componentele pompei de aspiratie din pompa si se verifica electrovalva, eventual daca nu se rezolva asa se schimba piesele interne uzate.
E o prostie sa mai umbli la reglajele pompei dupa ce pompa a fost reglata pe banc, si e o ideie nefericita sa reglezi avansul pompei de injectie la alta valoare decat cea din manualul de reparatii. Doar daca motorul e prea uzat se mai da un pic de avans fata de valoarea de referinta din manual (unii cresc avansul cu +2 grade la volanta, fac calculul si obtin in mm cat trebuie sa fie deplasarea suplimentara a pistonasului iar apoi insumeaza valoarea obtinuta la valoarea de referinta din manual si asta e valoarea finala pentru reglajul cu ceasul comparator) dar asta se face in general pentru ca motorul sa porneasca putin mai bine iarna si sa mai aiba ceva viata la acceleratii (asta doar temporar, pana se reface motorul).
E o prostie sa mai umbli la reglajele pompei dupa ce pompa a fost reglata pe banc, si e o ideie nefericita sa reglezi avansul pompei de injectie la alta valoare decat cea din manualul de reparatii. Doar daca motorul e prea uzat se mai da un pic de avans fata de valoarea de referinta din manual (unii cresc avansul cu +2 grade la volanta, fac calculul si obtin in mm cat trebuie sa fie deplasarea suplimentara a pistonasului iar apoi insumeaza valoarea obtinuta la valoarea de referinta din manual si asta e valoarea finala pentru reglajul cu ceasul comparator) dar asta se face in general pentru ca motorul sa porneasca putin mai bine iarna si sa mai aiba ceva viata la acceleratii (asta doar temporar, pana se reface motorul).
varu_vyyp
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Neamt
- Masina: Kadett 1987
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Treapta a 5-a e de economy, cu a 4-a la blana si cu a 5-a la blana mergi cu aceiasi viteza maxima de 149km/h, doar ca in a 5-a mergi cu 3.750rpm.
La mine (la Renault 9 1.6D, 1987) cu a 2-a la 4.800rpm faceam 70km/h si la 120km/h intr-a 3-a aveam tot 4.800rpm. Am mai avut si un Ford Escort 1.6D 1985, care intr-a 2-a la 4.800rpm facea 80km/h(!), dar cu a 3-a tot 120km/h la 4.800rpm avea.
Doar daca ai turbodiesel treci de 120km/h cu a 3-a (ex. Golf 2 1.6TD 70cp).
La mine (la Renault 9 1.6D, 1987) cu a 2-a la 4.800rpm faceam 70km/h si la 120km/h intr-a 3-a aveam tot 4.800rpm. Am mai avut si un Ford Escort 1.6D 1985, care intr-a 2-a la 4.800rpm facea 80km/h(!), dar cu a 3-a tot 120km/h la 4.800rpm avea.
Doar daca ai turbodiesel treci de 120km/h cu a 3-a (ex. Golf 2 1.6TD 70cp).
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Mai incearca ceva : vezi ca s-ar putea sa ai sorbul din rezervor infundat, suntem cativa colegi aici pe forum care am facut operatiunea asta si niciunul nu si-a gasit sorbul curat, ba dimpotriva acesta era destul de obturat. Masina ta e de muuuuulti ani in tara si a prins si vremurile cand motorina din Peco era murdara si plina de apa sau poate chiar s-a bagat in rezervor motorina pentru agricultura, la canistra asa ca va trebuie sa verifici si chestia asta cu sorbul.
varu_vyyp
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Neamt
- Masina: Kadett 1987
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
Salutare din nou. Am si eu o nelamurie legata de cablu de soc. il am rupt si vreu sa imi iau altul nou, dar la piese auta zic astia ca nu exista cablu. Ma poate ajuta cineva cu un cod sau un model de masina care sa aiaba calbu de soc compatibil?
Stie cineva cu se da jos din bord?...nu am incercat inca sa il dau jos....cateva sfaturi mi-ar prinde bine
Stie cineva cu se da jos din bord?...nu am incercat inca sa il dau jos....cateva sfaturi mi-ar prinde bine