Lun 10 Jun, 2013 7:41 pm
Vezi ca exact problema asta am patit-o eu la un Renault 9 1.6D 1987, exact acelasi cap de filtru cu pompa de amorsare aveam si eu. S-a spart membrana interioara (avea muuuuulti ani de folosire ca era cel original) dar nu se vedea si tot asa mi se dezamorsa, nu aveam furtun de retur transparent, dar am desfacut electrovalva si returul pompei si am vazut cum cu motorul oprit imi scadea incet si sigur nivelul de motorina in pompa de injectie in cele doua locuri, priveam de sus pe la retur si pe la electrovalva, nivelul motorinei scadea. Cu o zi inainte de acest test am pus o supapa de sens care m-a tinut 3km, apoi a cedat dar eu nu stiam detaliul asta. Asa ca stateam eu linistit ca nu mai are unde sa curga motorina inapoi si cand am desfacut iar returul si electrovalva si am vazut cum se ducea motorina in jos... mi-am zis ca e a 8-a minune a lumii... Supapa de sens a fost una scumpa de alama cu bila ceramica. Ros de curiozitate am desfacut imediat turul de la rezervor acolo unde era montata supapa de sens, am suflat si bolborosea in rezervor, am ramas interzis... doar 3km sa te tina o supapa de sens, fir-ar Romania cu piesele ei de schimb sa-i fie...
Vezi ca mai e ceva, ai grija mare cum strangi filtrul : se face cu o cheie dinamometrica dupa ce verifici ca garnitura mare si cea mica sunt la locul lor, strangi intre 8Nm si 10Nm si asa il lasi, nu mai vii ulterior sa mai strangi ca iti distrugi garnitura sau ea se aduna si pe langa iti trage aer. Mare problema cu filtrele si capetele astea cu supapa de amorsare cum ai si tu, la mine s-a potrivit numai un cartus MANN care etansa corect la gura, restul de filtre pe care le-am incercat erau toate cu probleme de etansare.
Eu intre timp am rezolvat asa :
- am schimbat furtunul dintre filtru si pompa, garniturile de CU de pe ambele capete, filtrul l-am comandat la o firma din Sibiu care sertizeaza furtune pentru 60bari, deci furtunul cel nou era 100% sigur ca nu prindea aer fals, capetele erau la grosimea originala, diametrul furtunului identic cu cel original, lungimea la fel.
- am cumparat un alt cartus nou pe licenta (original nu se mai gasea) tot cu pompita de amorsare, a costat o gramada dar deja ma saturasem sa tot caut care e hiba, iar pe SH nu se gasea
- am eliminat supapa de sens unic (intre timp am pus-o pe a 2-a) pentru ca atunci cand acceleram imi tragea in jos pompa de amorsare si la turatie mare nu-i mai venea destula motorina
Am ramas cu urmatoarele sechele :
- acum dupa ce se aprinde becul care iti indica ca trebuie sa alimentezi mai pot face maxim 30km, pentru ca daca nu realimentez... ulterior cand iau virajele trage aer fals si se balbaie motorul da sa moara si daca esti cu ea la deal e dezastru, ramai cu ea
- nu mai ajung cu masina la turatie maxima in nicio treapta, ci doar uneori atunci cand o turez din scurt la liber (daca insa insist cu acceleratia, imediat se plafoneaza la ce turatie vrea ea)... nu-i mai vine destula motorina si toate sechelele astea sunt din capul de filtru care nu stie sa gestioneze corect aerul din motorina, aer care vine din rezervor si tot el imi limiteaza debitul la turatie apropiata de maxim, in sensul ca probabil intern are alte dimensiuni si prin corpul lui circula un alt volum de motorina, cel mai probabil unul usor mai redus. Concret, ar trebui sa pot tura masina pana la 4.800rpm in sarcina dar ea la 3.700rpm se plafoneaza.
Cu capul de filtru care-l aveam inainte acesta era ROTTO Diesel original al masinii si puteam sa fac pana la 65km prin oras dupa ce se aprindea becul cum ca trebuie sa merg la realimentat cu carburant si nu-mi murea motorul niciodata. In plus, puteam tura motorul la liber pana in 5.100rpm si 4.800rpm in sarcina. Ce-i original e original si ce e pe licenta e doar o copie mai mult sau mai putin reusita a originalului si care incearca sa inlocuiasca originalul.
L.E:
Acum am vazut ca ai pus si 2 intrebari (exact astea mi le-am pus si eu pe atunci).
1. Motorina se duce in rezervor, daca nu gasesti nicio pata de motorina pe furtune
2. Cand amorsezi din pompita de amorsare si nu ai contactul pus, pompita aia trebuie sa o simti la mana ca se intareste. Daca se intareste, atunci supapa face presiune si electroventilul intr-un final se ridica permitand unei parti din motorina sa traverseze pompa si sa iasa pe retur. Daca sunt multe bule de aer atunci iti dai seama ca a fost dezamorsat circuitul de motorina.