ionutgogo
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2012
- Mesaj Privat
Salut, am un opel vectra b 1.8 98, si am constatat ca am rotile pe fata blocate. Prima data am observato pe cea din stanga ca dupa 5 km de mers a scos mult fum albastru si motoru tragea greu, dar azi am vazut ca si cea din dreapta este blocata. De la ce poate fi , va rog nu ignorati mesjul meu pt ca am mare nevoie de niste sfaturi.
- Marius T.
- ***
- 616 mesaje
- din 28 Dec 2005
- Vectra 2001 Z 16 XE
- Bucuresti
Marius T.
- Mesaje scrise: 616
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2005
- Mesaj Privat
ionutgogo
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2012
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
pistonase de la etrier blocate,uite ceva care te poate ajuta,doar sa ai rabdare sa citesti
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Ultima modificare făcută de nicunicu la Sam 08 Jun, 2013 9:43 pm
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Ultima modificare făcută de nicunicu la Sam 08 Jun, 2013 9:43 pm
- narcky_cypycu
- ***
- 619 mesaje
- din 23 Oct 2009
- Timis
narcky_cypycu
- Mesaje scrise: 619
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2009
- Mesaj Privat
ionutgogo
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2012
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
ionutgogo
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2012
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
ionutgogo
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2012
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
mai mult ca sigur a intrat apa in etrier si a umflat mizeria de pe acolo. Singura poibilitate - este sa desfaci fara graba, etrierii, sa scoti cu grija pistoanele sa verifici integritatea lor - sa iti cumperi kit de reparatie - cred ca ai pe masina etriere ATE si sa schimbi usurel si cu grija - aceste garnituri .
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
ionutgogo cu franele nu este de joaca,stii cum se circula in Bucuresti,
daca nu stii,sau banuiesti ca nu poti sa schimbi garniturile de etrieri,mai bine apelezi la cineva care a mai facut aceasta operatie,nu este chiar asa de simpla cum pare,daca pistonasele au pete de rugina le poti arunca linistit la gunoi,rugina gaureste pistonasu si pe acolo poti pierde lichid de frana
daca nu stii,sau banuiesti ca nu poti sa schimbi garniturile de etrieri,mai bine apelezi la cineva care a mai facut aceasta operatie,nu este chiar asa de simpla cum pare,daca pistonasele au pete de rugina le poti arunca linistit la gunoi,rugina gaureste pistonasu si pe acolo poti pierde lichid de frana
ionutgogo
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2012
- Mesaj Privat
in mare parte asa am o idee cum ar trebui facut, imi aduc aminte la prima mea dacie 1310 am mai patit asa ceva, odata la cateva luni trebuia sa schimb garniturile la pistonase, bineinteles ca era mult mai simpla treaba acolo. in fine eu totusi sper sa fie pistonasele blocate. daca era sa fie garnitura rupta\ciupita, era doar la o roata nu se nimerea la amnoua odata.
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
garnitura de protectie la etrieri se poate ciupi cand se schimba placutele,daca nu esti atent,la montare
cam la fel se schimba doar ca si aici ca si la vechia masina trebuia sa cureti foarte bine canalele unde intra garniturile,si sa dai cu vaselina siliconica pentru a prevenii pe viitor astfel de neplaceri,si mare atentie la ce tip de lichid de frana folosesti,DOT 4 castrol/ate/mobil,pentru frane cu abs
cam la fel se schimba doar ca si aici ca si la vechia masina trebuia sa cureti foarte bine canalele unde intra garniturile,si sa dai cu vaselina siliconica pentru a prevenii pe viitor astfel de neplaceri,si mare atentie la ce tip de lichid de frana folosesti,DOT 4 castrol/ate/mobil,pentru frane cu abs
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
am intalnit cazuri, cand blocarea placutelor de frana in etrier se datora pus si simplu unui amanunt destul de neimportat la prima vedere,dar esential in buna functionare a placutelor de frana. Ma refer la finisajul placutelor de frana si la cotele acestora. Am intalnit cazuri cand ciocurile placutelor nu respectau exact cotel celor originale, avand bavuri, grad de turnare sau grosime necorespunzatoare. In multe cazuri acestea raman "impilate in pozitia nefericita" care de cele mai multe ori este cea de apasare, frecand de disc mai mult decat trebuie, ajuncand sa provoace acest neajuns. Solutia este demontarea, si pilirea cu o pila fina a conturului acelor ciocuri - probarea in etrier si portetrier astfel incat culisarea placutei sa se faca fara joc, dar si fara impedimente.
- mariusgmg
- ******
- 4,101 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,101
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
ionutgogo
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2012
- Mesaj Privat
Gata baieti am rezolvato, mi-au trebuit c-am vreo 5 ore de munca dar acum sunt multumit. Am curatat pistonasele ca avea niste rugina, si avea multa mizerie pe santul unde se aseaza garnitura. Am curatat totul bine, montat, aerisit franele, probat si e ok.
Oricum pe viitor o sa schimb pistonasele cu unele noi ca acestea au cateva pete de rugina si chiar daca le-am curatat eu mie sa nu imi faca iar vreo figura. In concluzie va multumesc la toti celor care mi-au raspuns.
Oricum pe viitor o sa schimb pistonasele cu unele noi ca acestea au cateva pete de rugina si chiar daca le-am curatat eu mie sa nu imi faca iar vreo figura. In concluzie va multumesc la toti celor care mi-au raspuns.
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
..scuze colegu' .... no offence ...dar as fi curios cum ai curatat pistonasele de rugina. Era rugina-rugina sau niste tentativa de rugina produsa de spalatul cu apa a etrierelor ?
Eu spal etrierele/pistonasele cu lichid de frana , apoi le sterg bine cu o carpa curata si aplic o urma cit o parere de vaselina pentru montarea pistonasului.( exclus vaselina pe baza de Ca) ...dar cu apa n-am auzit pe nimeni vreodata !
Usoare urme de mizerie/depuneri sau rugina fina le curat scrijelindule ( scuze , nu stiu daca exista in dex cuvantul asta) cu un batz de brad ...daca iese bine , daca nu , la revedere. N-ai ce pune pe pistonase smirghel sau sa faci abraziuni cu diferite scule metalice ..... e o chestiune de timp pana va incepe sa curga.
Si da , la montajul placutzelor trebuie sa te asiguri ca ele pot culisa lejer in suport. Sigur , la franare , forta de apasare asupra placutzelor e colosala ...dar la eliberarea pedalei placutza trebuie sa revina citiva zecimi de mm macar . La inceput dadeam si eu la pila pentru ca fabricantul uneori face placutze in batjocura ....acuma le mangai usor cu flexul pe canturile aripioarelor de fixare.
Eu spal etrierele/pistonasele cu lichid de frana , apoi le sterg bine cu o carpa curata si aplic o urma cit o parere de vaselina pentru montarea pistonasului.( exclus vaselina pe baza de Ca) ...dar cu apa n-am auzit pe nimeni vreodata !
Usoare urme de mizerie/depuneri sau rugina fina le curat scrijelindule ( scuze , nu stiu daca exista in dex cuvantul asta) cu un batz de brad ...daca iese bine , daca nu , la revedere. N-ai ce pune pe pistonase smirghel sau sa faci abraziuni cu diferite scule metalice ..... e o chestiune de timp pana va incepe sa curga.
Si da , la montajul placutzelor trebuie sa te asiguri ca ele pot culisa lejer in suport. Sigur , la franare , forta de apasare asupra placutzelor e colosala ...dar la eliberarea pedalei placutza trebuie sa revina citiva zecimi de mm macar . La inceput dadeam si eu la pila pentru ca fabricantul uneori face placutze in batjocura ....acuma le mangai usor cu flexul pe canturile aripioarelor de fixare.
ionutgogo
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2012
- Mesaj Privat
da, deci ce pot ca primul pistonas care l-am desfacut, mai exact cel din stanga, la prima vedere parea curat dar totusi avea o mica depunere de rugina care cand am dat cu unghia pe el am observat ca agata putin, apoi am luat o bucata de lemn moale si l-am frecat vreo 5min pana a iesit lucios si acele pete proaspete de rugina s-au despris si a ramas doar cromul pe pistonas. I-am dat cu vaselina, etc, l-am montat aerisit si totul ok pana aici. Dar la ce-l de al doi-lea am avut surpriza si am gasit pistonasul blocat intro mare rugina, am vrut sa-l curat la fel ca pe primu, dar degeaba...pentru ca rugina si-a facut efectul si pe o bucata de vreo 2cm numai era crom. in fine eu le-am facut asa sa ma tina macar 2-3 saptamani pana o sa iau pistonase noi, oricum ma bucur ca am scapat de belea pe moment.