mike26
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2013
- Mesaj Privat
Salut, tin sa precizez ca sunt nou pe aces forum si nu ma descurc foarte bine
Am un Opel Astra G Caravan 1.8 Z18XE din 2003. Masina are 173.000 km si la 150.000 km i-am montat si o instalatie GPL secventiala Thomaseto STAG 4.
A mers foarte bine pana acum 3 saptamani cand mi s-a aprins check'ul in bord. Am verificat masina pe 3 testere si toate imi dau EVACUARE SARACA , cod eroare P0170. Am citit despre acest cod de eroare dar nu am inteles prea multe. Am fost inclusiv si la Opel in Craiova , unde mi s-a spus ca acest cod de eroare este dat de multe cauze si trebuie luate prin eliminare ( nu m-au lamurit deloc ) si toata lumea da vina pe instalatia GPL, dar de fiecare data cand merg la verificare, pe testerul pentru GPL , instalatia nu da eroare si este in parametrii, reglaj perfect. Precizez ca atunci cand se apinde check'ul masina nici nu mai trage la fel si parca are o mica intrerupere undeva . Am ajuns la disperare si luandu-ma dupa toti " marii meseriasi de mecanici" am schimbat: Bobina inductie, bujii, ambele sonde lambda ( Bosch ), senzor turatie arbore, senzor temperatura, curatit clapeta, verificat catalizator sa nu fie spart sau infundat, verificat debimetru, etc. Fara nici un efect, masina are aceeasi simptoma, si ce este adevarat , imi aprinde check'ul mai mult cand merg pe GPL, repet , la reglaje instalatia este in parametrii ! Mai precizez ca , si pe benzina si pe GPL are momente cand merge bine si cand merge mai putin bine ( are mici intreruperi si la evacuare nu are un mers rotund, se aud ca si cand ar fii ratee din cand in cand ), iar daca ii dau cateva sprituri pe turatie de peste 2500 de turati , in decelerare si iar sprituiala ( pedala blana ) intrerupe si nu se tureaza constant. Legat de consumul de combustibil ( GPL ), mers numai in oras, de cand au aparut problemele, este foarte oscilant : 8,4 ( cel mai putin , mers cat se poate de frumos, fara clima ) , 12, 13,3 , 16 %, alimentat de la aceeasi statie GPL ( Peco Mol ) si in general la aproximativ aceeasi ora .
Poate ma ajutati , daca ati intalnit aceasta problema. Multumesc !
Am un Opel Astra G Caravan 1.8 Z18XE din 2003. Masina are 173.000 km si la 150.000 km i-am montat si o instalatie GPL secventiala Thomaseto STAG 4.
A mers foarte bine pana acum 3 saptamani cand mi s-a aprins check'ul in bord. Am verificat masina pe 3 testere si toate imi dau EVACUARE SARACA , cod eroare P0170. Am citit despre acest cod de eroare dar nu am inteles prea multe. Am fost inclusiv si la Opel in Craiova , unde mi s-a spus ca acest cod de eroare este dat de multe cauze si trebuie luate prin eliminare ( nu m-au lamurit deloc ) si toata lumea da vina pe instalatia GPL, dar de fiecare data cand merg la verificare, pe testerul pentru GPL , instalatia nu da eroare si este in parametrii, reglaj perfect. Precizez ca atunci cand se apinde check'ul masina nici nu mai trage la fel si parca are o mica intrerupere undeva . Am ajuns la disperare si luandu-ma dupa toti " marii meseriasi de mecanici" am schimbat: Bobina inductie, bujii, ambele sonde lambda ( Bosch ), senzor turatie arbore, senzor temperatura, curatit clapeta, verificat catalizator sa nu fie spart sau infundat, verificat debimetru, etc. Fara nici un efect, masina are aceeasi simptoma, si ce este adevarat , imi aprinde check'ul mai mult cand merg pe GPL, repet , la reglaje instalatia este in parametrii ! Mai precizez ca , si pe benzina si pe GPL are momente cand merge bine si cand merge mai putin bine ( are mici intreruperi si la evacuare nu are un mers rotund, se aud ca si cand ar fii ratee din cand in cand ), iar daca ii dau cateva sprituri pe turatie de peste 2500 de turati , in decelerare si iar sprituiala ( pedala blana ) intrerupe si nu se tureaza constant. Legat de consumul de combustibil ( GPL ), mers numai in oras, de cand au aparut problemele, este foarte oscilant : 8,4 ( cel mai putin , mers cat se poate de frumos, fara clima ) , 12, 13,3 , 16 %, alimentat de la aceeasi statie GPL ( Peco Mol ) si in general la aproximativ aceeasi ora .
Poate ma ajutati , daca ati intalnit aceasta problema. Multumesc !
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
mike26
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2013
- Mesaj Privat
Da, dar de cate ori merg cu instalatia la reglaje, testerul pentru gpl spune ca este in parametrii si reglajele sunt perfecte. Nu arata nici un fel de eroare. I-am disperat pe saracii oameni de la Gpl de cate ori am fost peste ei. Mi-au schimbat si rampa de injectoare , si diuzele , degeaba ...Nu isi explica nimeni de ce aprinde check'ul si da evacuare saraca. Astazi il aprinse iar , mergeam pe GPL , masina la relanti in momentul aprinderii, imi continuai drumul pana ce gpl'ul se termina , dupa care am trecut pe benzina . Dupa 12 km de oras , mers pe benzina , check'ul se stinse singur. REPET, la reglaje instalatia GPL este in parametrii si reglajul este perfect.
Daca cineva a mai intalnit problema asta , rog sa ma ajute !
Daca cineva a mai intalnit problema asta , rog sa ma ajute !
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
mike26
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2013
- Mesaj Privat
Cum si de unde se pot marii timpii de injectie? pana la urma inteleg ca aceasta problema esti din cauza, ca motorul simte ca nu are gpl suficient...instalatiile vechi, aveau un surub pe furtunul de alimentare si dadeai gaz sau il starangulai sa nu consume ...dar la astea secventiale ce poti sa le faci ? Montatorii de instalatie , imi zic ca este reglata perfect si ca practic calculatorul instalatiei isi i-a paramatrii dupa calculatorul masinii prin acea auto-calibrare pe care o fac ei cu testerul...si primeste gpl in functie de cat are nevoie...si atunci de ce nu are suficient? de ce da evacuare saraca? ....
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
alin_18
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2008
- Mesaj Privat
mike26
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2013
- Mesaj Privat
alin_18,pune masina pe tester si spune exact, nu cu agrafa. Apropos de injectoare mici, diuzele sunt de 1,75, am incercat si cu diuze de 2,00 si nu a mers, deci nu e din cauza injectoarelor.
Azi am mers la un alt service GPL si am facut un reglaj cu alt tester pt instalatia asta, le-am explicat ce problema imi face si au facut o auto calibrare a instalatiei , dupa care au reglat presiunea din plamanele de la instalatie, spunandu-mi ca problema cu codul de eroare aparea pe relanti , unde motorul simtea amestec sarac si dadea bineinteles evacuare saraca. Vad ca momentan merge bine si check'ul nu se mai aprinse. Sa speram ca misterul s-a rezolvat !
Azi am mers la un alt service GPL si am facut un reglaj cu alt tester pt instalatia asta, le-am explicat ce problema imi face si au facut o auto calibrare a instalatiei , dupa care au reglat presiunea din plamanele de la instalatie, spunandu-mi ca problema cu codul de eroare aparea pe relanti , unde motorul simtea amestec sarac si dadea bineinteles evacuare saraca. Vad ca momentan merge bine si check'ul nu se mai aprinse. Sa speram ca misterul s-a rezolvat !
mike26
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2013
- Mesaj Privat
Salutare din nou
Alti nervi si alt stres...check'ul s-a aprins iar, si iar, si iar...mers la tester, si testerul imi spune...P0170 si P0130 ...
P0170 - evacuare saraca
P0130 - O2 senzor 1 - Not Present
Explicati-mi va rog , cine stie , care este acest senzor 1 O2 ?....ce sa ii mai fac si ce sa mai schimb ?...are legatura cumva si cu senzorul de pe galeria de admisie ?
Alti nervi si alt stres...check'ul s-a aprins iar, si iar, si iar...mers la tester, si testerul imi spune...P0170 si P0130 ...
P0170 - evacuare saraca
P0130 - O2 senzor 1 - Not Present
Explicati-mi va rog , cine stie , care este acest senzor 1 O2 ?....ce sa ii mai fac si ce sa mai schimb ?...are legatura cumva si cu senzorul de pe galeria de admisie ?
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
mike26
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2013
- Mesaj Privat
Sunt de acord cu tine, dar , i-am dat debit gpl, lambdele sunt schimbate ambele...cand aprinde check'ul cand il stinge, cand il aprinde....deci problema nu cred ca este din gpl sau lambda pentru ca le-am schimbat...am specificat in prima postare tot ce am facul la masina ....Poate oare sa faca probleme si debimetrul de aer? sa nu faca amestecul cum trebuie ? il inlocuiesc si pe el , dar imi e teama sa nu dau banii de pomana si sa il cumpar aiurea....
Mentionez ca sunt momente, nu tot timpul , cand merg pe benzina si sunt in treapta a2a sau a3a pe la 2000 de turatii, vreau sa accelerez, apas pedala si masina parca este tinuta pe loc, parca se forteaza sa accelereze si nu poate. Daca in momentul cand face acest lucru , apas acceleratia mai tare , pleaca zvacnit si in forta, parca scapa de ceva care o tine infranata.....Nush ce sa mai zic , ca m-a disperat in ultimele doua luni...................
Mentionez ca sunt momente, nu tot timpul , cand merg pe benzina si sunt in treapta a2a sau a3a pe la 2000 de turatii, vreau sa accelerez, apas pedala si masina parca este tinuta pe loc, parca se forteaza sa accelereze si nu poate. Daca in momentul cand face acest lucru , apas acceleratia mai tare , pleaca zvacnit si in forta, parca scapa de ceva care o tine infranata.....Nush ce sa mai zic , ca m-a disperat in ultimele doua luni...................
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
mike26
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2013
- Mesaj Privat
Astazi am desfacut admisia , am curatat-o, si am verificat clapetele si vacumul de la admisie. Garnitura de la admisie,(cea de tabla), nu arata chiar foarte bine spre surprinderea mea, si garnitura mica, cea de cauciuc, din interiorul admisiei , tocita pe anumite locuri...Am schimbat garnitura de tabla (Victor Reinz ) iar in locul celei de cauciuc, am folosit gasket tot VR...masina trage mult mai bine decat pana acum...nu stiu daca s-a rezolvat misterul cu aprinderea check'ului (momentan este stins ) si daca masina tragea cumva aer fals pe la aceste garnituri. Referitorg la curatirea pedalei de acceleratie, nu am inteles exact, cum adica sa curat pedala si dupa aceasta sa fie pusa pe aceleasi semne...Fii te rog mai explicit nicunicu !
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- Brook
- ***
- 734 mesaje
- din 24 Feb 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Iasi
Brook
- Mesaje scrise: 734
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2010
- Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Ce te face sa crezi ca instalatia e reglata perfect, faptul ca o spun montatorii?
Eu mergeam voit cu P0170, adica il cauzam ca strangeam timpii de injectie. Daca ii maream, nu mai aveam acea eroare dar si consumul usor mai ridicat.(ma refer strict la GPL)
Eu mergeam voit cu P0170, adica il cauzam ca strangeam timpii de injectie. Daca ii maream, nu mai aveam acea eroare dar si consumul usor mai ridicat.(ma refer strict la GPL)
si la mine din cauza ca m-am jucat cu harta de GPL , am reusit sa o mai cobor , iar cand ii dau turatie mai mare , mai apare 0170.
DB77AAA , o intrebare : ce se intampla daca merg cu amestec sarac in timp ? in afara ca a mai scazut nu foarte mult consumul de gpl , nu vad diferente.eventual smuncituri intre 1000 si 2000 turatii , dar banuiesc ca bujiile si-au dat duhul.
merci.
Sfat pentru proprietar , sa faca o autocalibrare , iar daca dupa autocalibrare tot apare amestec sarac , sa mearga la montatori si ori sa gaureasca injectoarele cu un burghiu de 2 ori sa puna injectoare de 2. oricare varianta e acceptata daca mana de lucru e ok.
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- Brook
- ***
- 734 mesaje
- din 24 Feb 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Iasi
Brook
- Mesaje scrise: 734
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2010
- Mesaj Privat
mike26
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2013
- Mesaj Privat
Salutare...cred ca am rezolvat misterul cu check'ul...dupa ce am facut asta ...
Vin 07 Jun, 2013 12:08 am
Astazi am desfacut admisia , am curatat-o, si am verificat clapetele si vacumul de la admisie. Garnitura de la admisie,(cea de tabla), nu arata chiar foarte bine spre surprinderea mea, si garnitura mica, cea de cauciuc, din interiorul admisiei , tocita pe anumite locuri...Am schimbat garnitura de tabla (Victor Reinz ) iar in locul celei de cauciuc, am folosit gasket tot VR...masina trage mult mai bine decat pana acum...nu stiu daca s-a rezolvat misterul cu aprinderea check'ului (momentan este stins ) si daca masina tragea cumva aer fals pe la aceste garnituri.
nicunicu...ms pentru PM , nu a mai fost nevoie sa fac chestia aia...dar este bine de stiut pentru viitor...
Vin 07 Jun, 2013 12:08 am
Astazi am desfacut admisia , am curatat-o, si am verificat clapetele si vacumul de la admisie. Garnitura de la admisie,(cea de tabla), nu arata chiar foarte bine spre surprinderea mea, si garnitura mica, cea de cauciuc, din interiorul admisiei , tocita pe anumite locuri...Am schimbat garnitura de tabla (Victor Reinz ) iar in locul celei de cauciuc, am folosit gasket tot VR...masina trage mult mai bine decat pana acum...nu stiu daca s-a rezolvat misterul cu aprinderea check'ului (momentan este stins ) si daca masina tragea cumva aer fals pe la aceste garnituri.
nicunicu...ms pentru PM , nu a mai fost nevoie sa fac chestia aia...dar este bine de stiut pentru viitor...
mike26
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2013
- Mesaj Privat
- viforel
- ***
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
Salut ! Am o Zafira A motor Z18XE care are aceiasi problema ca a ta. Am montat GPL. Am avut o groaza de probleme. Pornea cam balbait si nu tinea relantiul, asta iarna mia dat rateu de a aruncat furtunul de vacuum de paa sonda de purjare. In fine am schimbat si apoi reparat ECU (achizitionat de pe o masina din Anglia) ... cu toate ca si ECU original al masinii se pare ca e bun, asa a zis Mihai de la ECU.ro ...Am curatat clapeta admisie acum 2 luni,(si cred ca pustanii aia de mecanici nu au strans corpul de admsie sau au built garniture) ca masina se manifeesta si se manifesta in continuare ni felul urmator. Dupa pornirea de dimineata cu balbaiala de rigoare care dispare dupa 2 minute , merge bine dar cand se incaleste ... nu mai trage ... zici ca e o Dacie d aia veche , accelereaza pe distante foaaarte lunga, de depasiri nu poate fi vorba, ce mai tura vura ma rog de ea, cu pedala la podea. Ieri mi sa aprins Chec Engine eroare P0170 ... Cei de la firma de gaz au zis ca si la tine ca gazul e montt si calibrat corespunzator. Am facut o verificare la Maiandrei si mi a gasit totul in regula pentru varsta ei , debitmetru e de 8 din 10 si sonda lambda 2 e tot asa dar merg isi fac treaba .Am o rugaminte pune mi si mie o poza gu ambele garnituri pe care le ai schimbat. Te rog frumos Multumesc mult