- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am reusit sa-mi pun tempomat pe Vectra B cu motorul de Isuzu 1.7TD 1997, folosind o unitate de Cruse Control originala GM de fabricatie Rochester, dezmembrata de pe o Vectra B SRi cu motorizare X25XE (benzina) din 1998.
Tinand cont ca operatiunea de cautare si montare a unitatii de CC s-a intins pe o perioada lunga (~30zile) timp in care initial m-am documentat daca se poate pune tempomat pe motorul de Isuzu, am cautat si am gasit piesele necesare, le-am reconditionat, am modificat umarul in care se opreste camasa cablului de acceleratie si cel al unitatii de CC, am montat fizic pe caroserie unitatea de CC, am tras firele necesare si la final am facut mai multe teste de functionare pana mi-a iesit aceasta operatiune... asadar voi trece pe rand prin fiecare etapa :
1. Documentarea, pe care am facut-o pe Internet pentru a afla cum arata o unitate de Cruise Control pe cablu Bowden (obligatorie pentru ca motorul de Isuzu are acceleratie clasica pe cablu), unde este montata aceasta unitate la motorizarile pe benzina, cum actioneaza/functioneaza ea si daca este nevoie de legatura electrica cu ECU motor sau nu (motorul de Isuzu neavand ECU motor).
Asadar, sa o luam cu inceputul, exact asa cum s-au derulat lucrurile...
- Am facut o rezervare la un tempomat SH dezmembrat de pe o motorizare X25XE Vectra B 1998 si o sa il cumpar ca sa-l pun pe motorizarea din semnatura fiind o operatie in premiera la un diesel classic, asa cum e motorizarea de pe Vectra mea. Deci m-am apucat sa caut pe Internet sa vad ce pot gasi si ce pot face sa-l adaptez la mine (nu am precablata masina pentru CruiseControl, nu am ECU, am acceleratie pe cablu care e prinsa pe clapeta pompei de injectie si care mai are in plus si un amortizor ce 'se opune' accelerarii, acesta fiind un comportament 'by design'). Pentru inceput se parea ca toate sunt impotriva mea, dar am gasit asta :
de unde as deduce initial ca 'Control Unit, Cruise Control' pare a fi un 'modul' de sine statator, care contine mecanica si electronica (driver/comanda) si deci nu ar mai avea nevoie de vre-o comanda de la ECM/ECU motor.
Mai departe m-am uitat in AutoData ca sa vad daca ar fi asa, si ce sa vezi :
Se pare ca ECU motor la diesel are 3 conexiuni pentru CruiseControl, dar cel pentru motorul pe benzina nu le are.
Mai departe, am sapat pana am regasit link-urile unui utilizator de pe forumul VxON (forumul celor care au masini Vauxhall(Opel)) si care a facut cateva implementari de CruiseControl pe Vectra B, Astra F, Vectra A cu motorizari pe benzina si acceleratie pe cablu, mai jos link-urile :
http://www.tssduk.webspace....CruiseControl.htm
http://www.tssduk.webspace....CruiseControl.htm
http://www.tssduk.webspace....CruiseControl.htm
Asa cum se vede in pagina de Internet din link-ul al 2-lea, unitatea de CruiseControl (desfacuta pentru exemplificare) si schema electrica cu legaturile la mufa ar fi acestea :
In schema electrica la pinul J se pare ca nici individul respectiv nu e 100% sigur daca trebuie sau nu pin de la ECU la 'Control Unit, Cruise Control' asa ca pana la urma m-am decis sa imi incerc norocul, sa iau kit-ul de CruiseControl si sa incerc sa-l pun pe motorizarea mea.
Am gasit si cateva link-uri utile pe YouTube privind modul cum sunt montate pe caroserie sau motor diversele componente Cruise Control :
Si un filmulet cu unitatea de comanda 'Control Unit, Cruise Control' unde se poate vedea cum functioneaza motorasul care trage cablul de acceleratie :
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 03 Nov, 2012 12:07 pm, modificat de 8 ori în total
Tinand cont ca operatiunea de cautare si montare a unitatii de CC s-a intins pe o perioada lunga (~30zile) timp in care initial m-am documentat daca se poate pune tempomat pe motorul de Isuzu, am cautat si am gasit piesele necesare, le-am reconditionat, am modificat umarul in care se opreste camasa cablului de acceleratie si cel al unitatii de CC, am montat fizic pe caroserie unitatea de CC, am tras firele necesare si la final am facut mai multe teste de functionare pana mi-a iesit aceasta operatiune... asadar voi trece pe rand prin fiecare etapa :
1. Documentarea, pe care am facut-o pe Internet pentru a afla cum arata o unitate de Cruise Control pe cablu Bowden (obligatorie pentru ca motorul de Isuzu are acceleratie clasica pe cablu), unde este montata aceasta unitate la motorizarile pe benzina, cum actioneaza/functioneaza ea si daca este nevoie de legatura electrica cu ECU motor sau nu (motorul de Isuzu neavand ECU motor).
Asadar, sa o luam cu inceputul, exact asa cum s-au derulat lucrurile...
- Am facut o rezervare la un tempomat SH dezmembrat de pe o motorizare X25XE Vectra B 1998 si o sa il cumpar ca sa-l pun pe motorizarea din semnatura fiind o operatie in premiera la un diesel classic, asa cum e motorizarea de pe Vectra mea. Deci m-am apucat sa caut pe Internet sa vad ce pot gasi si ce pot face sa-l adaptez la mine (nu am precablata masina pentru CruiseControl, nu am ECU, am acceleratie pe cablu care e prinsa pe clapeta pompei de injectie si care mai are in plus si un amortizor ce 'se opune' accelerarii, acesta fiind un comportament 'by design'). Pentru inceput se parea ca toate sunt impotriva mea, dar am gasit asta :
de unde as deduce initial ca 'Control Unit, Cruise Control' pare a fi un 'modul' de sine statator, care contine mecanica si electronica (driver/comanda) si deci nu ar mai avea nevoie de vre-o comanda de la ECM/ECU motor.
Mai departe m-am uitat in AutoData ca sa vad daca ar fi asa, si ce sa vezi :
Se pare ca ECU motor la diesel are 3 conexiuni pentru CruiseControl, dar cel pentru motorul pe benzina nu le are.
Mai departe, am sapat pana am regasit link-urile unui utilizator de pe forumul VxON (forumul celor care au masini Vauxhall(Opel)) si care a facut cateva implementari de CruiseControl pe Vectra B, Astra F, Vectra A cu motorizari pe benzina si acceleratie pe cablu, mai jos link-urile :
http://www.tssduk.webspace....CruiseControl.htm
http://www.tssduk.webspace....CruiseControl.htm
http://www.tssduk.webspace....CruiseControl.htm
Asa cum se vede in pagina de Internet din link-ul al 2-lea, unitatea de CruiseControl (desfacuta pentru exemplificare) si schema electrica cu legaturile la mufa ar fi acestea :
In schema electrica la pinul J se pare ca nici individul respectiv nu e 100% sigur daca trebuie sau nu pin de la ECU la 'Control Unit, Cruise Control' asa ca pana la urma m-am decis sa imi incerc norocul, sa iau kit-ul de CruiseControl si sa incerc sa-l pun pe motorizarea mea.
Am gasit si cateva link-uri utile pe YouTube privind modul cum sunt montate pe caroserie sau motor diversele componente Cruise Control :
Si un filmulet cu unitatea de comanda 'Control Unit, Cruise Control' unde se poate vedea cum functioneaza motorasul care trage cablul de acceleratie :
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 03 Nov, 2012 12:07 pm, modificat de 8 ori în total
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
2. Componentele necesare pentru functionarea Cruise Control : unitatea de control cu motoras, maneta de control, switch-ul de ambreiaj si switch-ul de frâna (se poate folosi si cel original cu 2 contacte, asa cum am procedat eu).
(1) unitatea cu motoras si carcasa exterioara necesara pentru montarea ei pe lonjeron in cele 3 suruburi existente pe toate caroseriile de Vectra B :
(2) switch frâna cu 4 contacte :
(3) switch ambreiaj cu 2 contacte :
(4) maneta cu mufa aditionala pentru comanda unitatii CC si butoanele de comanda a acesteia :
Unitatea de CC cu servo-motor si electronica proprie este fabricata de catre Rochester in SUA, aceiasi firma a fabricat pâna in 2003 unitati de comanda cu motoras pentru SAAB, BMW, Cadillac, etc toate arata la fel difera doar lungimea cablului si prinderea din capat pe clapeta de acceleratie.
Ca si fapt divers, optiunea de CC era optionala pentru majoritatea echiparilor Vectra B cu motorizari X18XE, X20XEV, X25XE si costa la achizitie aproximativ 185EUR.
(1) unitatea cu motoras si carcasa exterioara necesara pentru montarea ei pe lonjeron in cele 3 suruburi existente pe toate caroseriile de Vectra B :
(2) switch frâna cu 4 contacte :
(3) switch ambreiaj cu 2 contacte :
(4) maneta cu mufa aditionala pentru comanda unitatii CC si butoanele de comanda a acesteia :
Unitatea de CC cu servo-motor si electronica proprie este fabricata de catre Rochester in SUA, aceiasi firma a fabricat pâna in 2003 unitati de comanda cu motoras pentru SAAB, BMW, Cadillac, etc toate arata la fel difera doar lungimea cablului si prinderea din capat pe clapeta de acceleratie.
Ca si fapt divers, optiunea de CC era optionala pentru majoritatea echiparilor Vectra B cu motorizari X18XE, X20XEV, X25XE si costa la achizitie aproximativ 185EUR.
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
3. Adaptarea camasii/cablului unitatii CC la pompa de injectie Zexel.
Aceasta etapa este cea mai dificila si unde mie mi-a fost cel mai greu. E vorba de scoaterea celor 2 suruburi care tin fixata pe pompa de injectie placuta indoita la 90 grade (un fel de umar) in care se opreste camasa cablului de acceleratie. Tot aici trebuie data o gaura si marita incet-incet cu burghiul, apoi dalta, etc, ce aveti la indemana pana se ajunge la o gaura dreptunghiulara de marimea piesei din capatul camasii unitatii de CC. Aceasta va intra in gaura facuta si avand doua urechi din plastic la un unghi de 15-30gradeC ele odata desfacute nu mai permit sa iasa afara camasa unitatii de CC din piesa de pe pompa de injectie.
- inainte de a incepe demontarea cablului original de acceleratie din capatul dinspre clapeta de acceleratie am facut ceva poze cu tot ce se afla in jurul zonei de lucru (DA, stiu ca pozele sunt demoralizante) si asa cum arata ea te duce clar cu gandul ca nu se poate face operatiunea fara demontarea admisiei, totusi eu personal am reusit fara sa demontez nimic din jurul pompei de injectie... dar la mine dorinta de a reusi a fost una foarte mare) :
- am scos camasa cablului de acceleratie din piesa in care acesta este fixata la capat si asigurata cu o agrafa metalica :
- apoi am trecut la extragerea celor 2 suruburi care tin piesa respectiva fixata pe pompa de injectie... primul surub se scoate relativ usor folosind o cheie tubulara de 10 insa pentru al 2-lea surub care este un imbus trebuie sa aveti urmatoarele :
(1) o cheie imbus dura dar si foarte precisa (eu am incercat si am stricat 3 chei imbus pentru ca erau fie din material slab, fie mai mici decat capul surubului, desi pe toate scria aceiasi valoare ele s-au rotit in surubul cu cap imbus)
(2) va trebui sa scoateti protectia de pe surubul ce asigura reglajul de turatie maxima al pompei de injectie, pentru ca imediat sub el se afla surubul in care trebuie bagata cheia inbus (!) (in poza 3 se vede acest surub cu protectia scoasa si gaura in care era surubul de fixare cu cap tubular de 10) :
Capacul de protectie l-am scos folosind o surubelnita lata, lunga :
Cele 2 suruburi arata asa :
(3) sa aveti norocul sa gasiti o pozitie de start pentru bagat cheia imbus si sa nu fie prea tare strans surubul (fiind in aluminiu acesta nu e strans la rupere, dar nu e nici usor de desfacut)
(4) sa aveti multa vointa, simt si indemanare pentru ca nu vedeti absolut nimic din ce faceti si totul e la simt, la mana... de fapt de-abia se poate gasi cu mana capul de imbus unde trebuie bagata cheia, ce sa mai zic sa rotesti si sa repozitionezi cheia inca o data, si inca o data, etc
Daca nu puteti scoate surubul imbus va trebui sa demontati admisia, pentru ca nu exista alta solutie la indemana.
Dupa slabirea celor doua suruburi de fixare am demontat placuta care trebuie gaurita la masura piesei de fixare a camasii unitatii de Cruise Control pe cablu, am dat gaura cu un burghiu, am marit-o cu o mini-dalta si acesta este razultatul final :
O mare problema a fost scoaterea sferei aflata la capat in prelungirea cablului de acceleratie, pentru ca la mine s-a rupt in timp siguranta de fixare si partea interioara a sigurantei s-a curbat in interior astfel ca numai prin fortarea sferei cu doua surubelnite si la final fortarea ei cu un patent crocodil am reusit sa o scot afara. S-a deformat putin, dar cu un patent am reusit sa-i redau forma originala :
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 03 Nov, 2012 12:32 pm
Aceasta etapa este cea mai dificila si unde mie mi-a fost cel mai greu. E vorba de scoaterea celor 2 suruburi care tin fixata pe pompa de injectie placuta indoita la 90 grade (un fel de umar) in care se opreste camasa cablului de acceleratie. Tot aici trebuie data o gaura si marita incet-incet cu burghiul, apoi dalta, etc, ce aveti la indemana pana se ajunge la o gaura dreptunghiulara de marimea piesei din capatul camasii unitatii de CC. Aceasta va intra in gaura facuta si avand doua urechi din plastic la un unghi de 15-30gradeC ele odata desfacute nu mai permit sa iasa afara camasa unitatii de CC din piesa de pe pompa de injectie.
- inainte de a incepe demontarea cablului original de acceleratie din capatul dinspre clapeta de acceleratie am facut ceva poze cu tot ce se afla in jurul zonei de lucru (DA, stiu ca pozele sunt demoralizante) si asa cum arata ea te duce clar cu gandul ca nu se poate face operatiunea fara demontarea admisiei, totusi eu personal am reusit fara sa demontez nimic din jurul pompei de injectie... dar la mine dorinta de a reusi a fost una foarte mare) :
- am scos camasa cablului de acceleratie din piesa in care acesta este fixata la capat si asigurata cu o agrafa metalica :
- apoi am trecut la extragerea celor 2 suruburi care tin piesa respectiva fixata pe pompa de injectie... primul surub se scoate relativ usor folosind o cheie tubulara de 10 insa pentru al 2-lea surub care este un imbus trebuie sa aveti urmatoarele :
(1) o cheie imbus dura dar si foarte precisa (eu am incercat si am stricat 3 chei imbus pentru ca erau fie din material slab, fie mai mici decat capul surubului, desi pe toate scria aceiasi valoare ele s-au rotit in surubul cu cap imbus)
(2) va trebui sa scoateti protectia de pe surubul ce asigura reglajul de turatie maxima al pompei de injectie, pentru ca imediat sub el se afla surubul in care trebuie bagata cheia inbus (!) (in poza 3 se vede acest surub cu protectia scoasa si gaura in care era surubul de fixare cu cap tubular de 10) :
Capacul de protectie l-am scos folosind o surubelnita lata, lunga :
Cele 2 suruburi arata asa :
(3) sa aveti norocul sa gasiti o pozitie de start pentru bagat cheia imbus si sa nu fie prea tare strans surubul (fiind in aluminiu acesta nu e strans la rupere, dar nu e nici usor de desfacut)
(4) sa aveti multa vointa, simt si indemanare pentru ca nu vedeti absolut nimic din ce faceti si totul e la simt, la mana... de fapt de-abia se poate gasi cu mana capul de imbus unde trebuie bagata cheia, ce sa mai zic sa rotesti si sa repozitionezi cheia inca o data, si inca o data, etc
Daca nu puteti scoate surubul imbus va trebui sa demontati admisia, pentru ca nu exista alta solutie la indemana.
Dupa slabirea celor doua suruburi de fixare am demontat placuta care trebuie gaurita la masura piesei de fixare a camasii unitatii de Cruise Control pe cablu, am dat gaura cu un burghiu, am marit-o cu o mini-dalta si acesta este razultatul final :
O mare problema a fost scoaterea sferei aflata la capat in prelungirea cablului de acceleratie, pentru ca la mine s-a rupt in timp siguranta de fixare si partea interioara a sigurantei s-a curbat in interior astfel ca numai prin fortarea sferei cu doua surubelnite si la final fortarea ei cu un patent crocodil am reusit sa o scot afara. S-a deformat putin, dar cu un patent am reusit sa-i redau forma originala :
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 03 Nov, 2012 12:32 pm
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
4. Montarea unitatii de Cruise Control in suruburile existente pe lonjeronul stâng al caroseriei de Vectra B si cuplarea ambelor cabluri (acceleratie si al unitatii de Cruise Control) pe sfera din clapeta de acceleratie a pompei de injectie.
Nici aici eu personal nu am scapat de munca in pozitii dificile, pentru ca avand A/C pe masina 2 conducte care fac legatura in habitaclu trec exact prin locul pe unde s-ar fi putut baga unitatea de Cruise Control, adica pe sus pe langa pompa de frana si unitatea de ABS.
Suruburile de fixare de pe lonjeron se afla exact sub pompa de servo-frana si sub conductele pompei de frana care este deasupra unitatii de ABS. Asa ca nevazând nimic si lucrand pe pipaite am facut mai intai cateva poze sa-mi fac o ideie cum arata suruburile pe care trebuie puse piulitele care tin unitatea de CC :
Am gasit 3 piulite cu saibe proprii de pe alta masina de felul celor care ruginesc greu, am luat carcasa exterioara din tabla am montat-o fara unitatea de CC si am mai facut cateva poze sa vad unde vine montata exact :
Am lasat in compartimentul motor tablita de fixare, apoi am pus masina cu roata fata-stanga pe cric, am dat jos roata si prin lateral pe sub pasajul rotii am bagat unitatea de Cruise Control in compartimentul motor si tot acolo am prins-o de tablita de fixare in cele 3 suruburi de prindere, a fost o operatiune epuizanta dar am reusit intr-un final. Pe urma bagand mana pe langa unitatea de ABS am pus pe suruburile din lonjeron tablita de prindere a unitatii de CC si am strans cele 3 suruburi cu o cheie tubulara. Nu vezi nimic, totul se face la simt, la mana. Camasa cu cablul ei le-am trecut printre conductele de frana, rezervorul pompei de frana si pompa de servo-frana, apoi le-am curbat usor inspre pompa de injectie, am trecut capatul de fixare al camasii prin piesa gaurita anterior de pe pompa de injectie i-am desfacut putin spre exterior urechile de blocare si am fixat apoi capatul din plastic al cablului pe sfera clapetei de acceleratie de pe pompa de injectie. Pe urma am montat deasupra si camasa cablului de acceleratie, l-am asigurat cu siguranta de fixare si apoi am pus capatul sferic al cablului de acceleratie peste sfera de pe clapeta de acceleratie a pompei de injectie. Aici m-am lovit din nou de o problema si anume ca nu aveam ce sa bag in sfera pe post de siguranta ca sa o asigur sa nu sara afara la accelerarea motorului din pedala de acceleratie, dar am luat un ac de gamalie pe care l-am bagat fortat (cu mare greutate, folosind un patent) prin cele doua gauri ale sferei, l-am indoit la capete si consider eu ca nu trebuie sa-mi fac griji ca va iesi curand de acolo.
De mentionat urmatorul fapt : cablul din unitatea de CC este un pic mai lung cu 4-5mm decat cablul de acceleratie, astfel ca am indoit placuta in care se opresc camasile celor doua cabluri astfel incat sa compensez cumva diferenta asta, am mers o vreme asa dar dupa ce am facut poze si am vazut ca unghiul e prea mare si va duce la uzura prematura a cablului de acceleratie am mai redus din unghiul care-l avea placuta pe care stau camasile si care se vede indoit in pozele de mai jos. Am ajuns la concluzia ca nu conteaza daca cablul unitatii de CC este perfect intins si sta putin flexat, am testat si am vazut ca folosind maneta din bord pot accelera la maxim pompa de injectie deci nu e asa important faptul ca si cablul de la unitatea de CC neaparat sa stea perfect intins (din pacate nu am mai facut inca un rand de poze cu cablurile si cum arata acum placuta metalica care inca este indoita dar mai putin, deci nu va pot arata in poze cum e acum).
Pozele finale care le-am facut vreau sa le editez un pic pentru a evidentia pe unde trece cablul si camasa unitatii de CC, cum stau ambele camasi fixate pe pompa de injectie, prinderea cablurilor pe sfera, etc si stiu ca asta imi va lua ceva timp... astfel ca pozele urmeaza in postul urmator.
Nici aici eu personal nu am scapat de munca in pozitii dificile, pentru ca avand A/C pe masina 2 conducte care fac legatura in habitaclu trec exact prin locul pe unde s-ar fi putut baga unitatea de Cruise Control, adica pe sus pe langa pompa de frana si unitatea de ABS.
Suruburile de fixare de pe lonjeron se afla exact sub pompa de servo-frana si sub conductele pompei de frana care este deasupra unitatii de ABS. Asa ca nevazând nimic si lucrand pe pipaite am facut mai intai cateva poze sa-mi fac o ideie cum arata suruburile pe care trebuie puse piulitele care tin unitatea de CC :
Am gasit 3 piulite cu saibe proprii de pe alta masina de felul celor care ruginesc greu, am luat carcasa exterioara din tabla am montat-o fara unitatea de CC si am mai facut cateva poze sa vad unde vine montata exact :
Am lasat in compartimentul motor tablita de fixare, apoi am pus masina cu roata fata-stanga pe cric, am dat jos roata si prin lateral pe sub pasajul rotii am bagat unitatea de Cruise Control in compartimentul motor si tot acolo am prins-o de tablita de fixare in cele 3 suruburi de prindere, a fost o operatiune epuizanta dar am reusit intr-un final. Pe urma bagand mana pe langa unitatea de ABS am pus pe suruburile din lonjeron tablita de prindere a unitatii de CC si am strans cele 3 suruburi cu o cheie tubulara. Nu vezi nimic, totul se face la simt, la mana. Camasa cu cablul ei le-am trecut printre conductele de frana, rezervorul pompei de frana si pompa de servo-frana, apoi le-am curbat usor inspre pompa de injectie, am trecut capatul de fixare al camasii prin piesa gaurita anterior de pe pompa de injectie i-am desfacut putin spre exterior urechile de blocare si am fixat apoi capatul din plastic al cablului pe sfera clapetei de acceleratie de pe pompa de injectie. Pe urma am montat deasupra si camasa cablului de acceleratie, l-am asigurat cu siguranta de fixare si apoi am pus capatul sferic al cablului de acceleratie peste sfera de pe clapeta de acceleratie a pompei de injectie. Aici m-am lovit din nou de o problema si anume ca nu aveam ce sa bag in sfera pe post de siguranta ca sa o asigur sa nu sara afara la accelerarea motorului din pedala de acceleratie, dar am luat un ac de gamalie pe care l-am bagat fortat (cu mare greutate, folosind un patent) prin cele doua gauri ale sferei, l-am indoit la capete si consider eu ca nu trebuie sa-mi fac griji ca va iesi curand de acolo.
De mentionat urmatorul fapt : cablul din unitatea de CC este un pic mai lung cu 4-5mm decat cablul de acceleratie, astfel ca am indoit placuta in care se opresc camasile celor doua cabluri astfel incat sa compensez cumva diferenta asta, am mers o vreme asa dar dupa ce am facut poze si am vazut ca unghiul e prea mare si va duce la uzura prematura a cablului de acceleratie am mai redus din unghiul care-l avea placuta pe care stau camasile si care se vede indoit in pozele de mai jos. Am ajuns la concluzia ca nu conteaza daca cablul unitatii de CC este perfect intins si sta putin flexat, am testat si am vazut ca folosind maneta din bord pot accelera la maxim pompa de injectie deci nu e asa important faptul ca si cablul de la unitatea de CC neaparat sa stea perfect intins (din pacate nu am mai facut inca un rand de poze cu cablurile si cum arata acum placuta metalica care inca este indoita dar mai putin, deci nu va pot arata in poze cum e acum).
Pozele finale care le-am facut vreau sa le editez un pic pentru a evidentia pe unde trece cablul si camasa unitatii de CC, cum stau ambele camasi fixate pe pompa de injectie, prinderea cablurilor pe sfera, etc si stiu ca asta imi va lua ceva timp... astfel ca pozele urmeaza in postul urmator.
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am evidentiat cu sageti traseul camasii unitatii de Cruise Control si prinderea cablului acesteia pe clapeta de acceleratie a pompei de injectie :
In poza a 9-a se vede curbura piesei din metal in care se opresc camasile cablului de acceleratie si ale unitatii de Cruise Control. Am mai revenit asupra ei si am mai intreptat-o un pic, acum cablul unitatii de Cruise Control sta o ideie mai flexat dar macar nu mai stau cu gandul ca se va uza prematur cablul de acceleratie la unghiul la care acesta era obligat sa lucreze ca in poza respectiva. Din pacate constructiv nu mi s-a potrivit la fix lungimea cablului din unitatea de Cruise Control cu distanta existenta intre piesa unde se fixeaza camasa acesteia si capatul care este piesa neagra din plastic si care se fixeaza pe clapeta de acceleratie a pompei de injectie.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 03 Nov, 2012 12:25 pm
In poza a 9-a se vede curbura piesei din metal in care se opresc camasile cablului de acceleratie si ale unitatii de Cruise Control. Am mai revenit asupra ei si am mai intreptat-o un pic, acum cablul unitatii de Cruise Control sta o ideie mai flexat dar macar nu mai stau cu gandul ca se va uza prematur cablul de acceleratie la unghiul la care acesta era obligat sa lucreze ca in poza respectiva. Din pacate constructiv nu mi s-a potrivit la fix lungimea cablului din unitatea de Cruise Control cu distanta existenta intre piesa unde se fixeaza camasa acesteia si capatul care este piesa neagra din plastic si care se fixeaza pe clapeta de acceleratie a pompei de injectie.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 03 Nov, 2012 12:25 pm
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
5. Cablarea electrica a unitatii de Cruise Control, a manetei cu butoanele de actionare a unitatii CC, a switch-ului de ambreiaj si a switch-ului de frâna (eu l-am folosit pe cel original al masinii).
Pentru inceput trebuia identificat care este firul VSS (vehicle speed signal) despre care am citit eu undeva pe internet ca are culoarea albastru cu rosu. Initial am vrut sa-l iau direct din unitatea de ABS doar cat sa fac un test, insa din pacate in schemele electrice din AutoData2004 nu am gasit nicio informatie despre el, TIS2000 nu mi-a mers la momentul respectiv, pe niciun forum nu am gasit ceva concret care sa-mi spuna care este firul VSS asa ca am demontat bordul, am scos casetofonul si iata cum stau lucrurile cu acest fir VSS albastru cu rosu:
(1) mufa de la calculatorul de ABS (Kelsey Hayes 415) si cablurile din conector (pinul 7 albastru cu rosu este firul VSS, vehicle speed signal) :
(2) instrumente bord (mufa conectare ceasuri bord, in conectorul gri in randul de sus se vede (de la dreapta la stanga) firul VSS care e al 4-lea fir tot albastru cu rosu) :
(3) mufa galbena TID (are un fir albastru cu rosu care este VSS si este ultimul fir de pe partea stanga-sus a mufei in pozitia ei de fixare in TID) :
(4) mufa ISO de conectare a casetofonului auto (este al doilea pin de sus in prima poza, de la stanga la dreapta si are culoare tot albastru cu rosu) :
Cum am testat : am deconectat bornele bateriei, am luat un multimetru l-am pus pe buzzer si am verificat pe rand :
- daca pinul 12 odometer signal din TID e conectat la pinul 7 din conectorul calculatorului de ABS (este conectat si are exact aceiasi culoare)
- daca pinul 12 odometer signal din TID e conectat la mufa gri pinul 12 a instrumentelor din bord (este conectat si are exact aceiasi culoare)
- daca pinul 12 odometer signal din TID e conectat la mufa ISO, aici se pare ca firul este cel din pozele de mai sus (de aici voi trage firul pentru unitatea CC cu motoras)
- toate firele verificate au culoarea albastru cu rosu (se pare ca aceasta este culoarea standard a firului VSS la Vectra B, inclusiv a firului care intra in unitatea de CC cu motoras la pinul 'K') :
Din atatea variante m-am hotarat sa folosesc firul VSS din mufa ISO a masinii, am scos afara pinul care nu a vrut sa iasa fara a fi maltratat, s-a rupt la un moment dat asa ca l-am prelungit cu unul din firele care merg in mufa cu 10 picioare a unitatii de Cruise Control. Un minus permanent pentru mufa unitatii de CC l-am luat direct de pe baterie folosind un papuc si un surub de strangere (borna de minus are deja o gaura filetata de 6mm pentru asta), iar un plus permanent pentru alimentarea unitatii CC l-am luat din plusul de cheie al unitatii de ABS :
Firele le-am tras din compartimentul motor in habitaclu facand o gaura in manusa conica de cauciuc in care stau firele principale, am folosit o masina de gaurit cu acumulator si am inceput cu un burghiu subtire, apoi treptat-treptat am marit gaura cu burghie tot mai mari pana am putut trece firele necesare legarii la maneta, switch ambreiaj, switch frana.
Switch-ul de ambreiaj se potriveste perfect in pedala ambreiajului care are o gaura facuta de fabricant special pentru acesta, se introduce prin impingere si rotire. Dar mai intai se vor demonta buretele dintre pedale + prelungirea traseului de aer care sunt in fata si nu ai acces la pedale. Nu a fost nevoie sa schimb pedala de ambreiaj pentru ca si a mea avea gaura respectiva, desi la inceput m-am temut ca va trebui. Atentie! sa cumparati la pachet cu componentele necesare pentru Cruise Control si toate mufele care erau pe masina donoare, in caz contrar va trebui sa improvizati si nu este indicat atunci cand se lucreaza cu curent electric (e risc de incendiu).
Folosind schema electrica din poza de mai sus am legat toate componentele si am iesit la o proba. Nu le-am legat corect, asa ca am tot cautat care este greseala si pana la urma am gasit-o : nu legasem corect switch-ul de frana. Daca unul din conditiile necesare testului pe care unitatea de Cruise Control si le face la pornirea motorului esueaza, acesta nu se initializeaza si deci nu va putea fi folosit.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 03 Nov, 2012 12:22 pm, modificat de 4 ori în total
Pentru inceput trebuia identificat care este firul VSS (vehicle speed signal) despre care am citit eu undeva pe internet ca are culoarea albastru cu rosu. Initial am vrut sa-l iau direct din unitatea de ABS doar cat sa fac un test, insa din pacate in schemele electrice din AutoData2004 nu am gasit nicio informatie despre el, TIS2000 nu mi-a mers la momentul respectiv, pe niciun forum nu am gasit ceva concret care sa-mi spuna care este firul VSS asa ca am demontat bordul, am scos casetofonul si iata cum stau lucrurile cu acest fir VSS albastru cu rosu:
(1) mufa de la calculatorul de ABS (Kelsey Hayes 415) si cablurile din conector (pinul 7 albastru cu rosu este firul VSS, vehicle speed signal) :
(2) instrumente bord (mufa conectare ceasuri bord, in conectorul gri in randul de sus se vede (de la dreapta la stanga) firul VSS care e al 4-lea fir tot albastru cu rosu) :
(3) mufa galbena TID (are un fir albastru cu rosu care este VSS si este ultimul fir de pe partea stanga-sus a mufei in pozitia ei de fixare in TID) :
(4) mufa ISO de conectare a casetofonului auto (este al doilea pin de sus in prima poza, de la stanga la dreapta si are culoare tot albastru cu rosu) :
Cum am testat : am deconectat bornele bateriei, am luat un multimetru l-am pus pe buzzer si am verificat pe rand :
- daca pinul 12 odometer signal din TID e conectat la pinul 7 din conectorul calculatorului de ABS (este conectat si are exact aceiasi culoare)
- daca pinul 12 odometer signal din TID e conectat la mufa gri pinul 12 a instrumentelor din bord (este conectat si are exact aceiasi culoare)
- daca pinul 12 odometer signal din TID e conectat la mufa ISO, aici se pare ca firul este cel din pozele de mai sus (de aici voi trage firul pentru unitatea CC cu motoras)
- toate firele verificate au culoarea albastru cu rosu (se pare ca aceasta este culoarea standard a firului VSS la Vectra B, inclusiv a firului care intra in unitatea de CC cu motoras la pinul 'K') :
Din atatea variante m-am hotarat sa folosesc firul VSS din mufa ISO a masinii, am scos afara pinul care nu a vrut sa iasa fara a fi maltratat, s-a rupt la un moment dat asa ca l-am prelungit cu unul din firele care merg in mufa cu 10 picioare a unitatii de Cruise Control. Un minus permanent pentru mufa unitatii de CC l-am luat direct de pe baterie folosind un papuc si un surub de strangere (borna de minus are deja o gaura filetata de 6mm pentru asta), iar un plus permanent pentru alimentarea unitatii CC l-am luat din plusul de cheie al unitatii de ABS :
Firele le-am tras din compartimentul motor in habitaclu facand o gaura in manusa conica de cauciuc in care stau firele principale, am folosit o masina de gaurit cu acumulator si am inceput cu un burghiu subtire, apoi treptat-treptat am marit gaura cu burghie tot mai mari pana am putut trece firele necesare legarii la maneta, switch ambreiaj, switch frana.
Switch-ul de ambreiaj se potriveste perfect in pedala ambreiajului care are o gaura facuta de fabricant special pentru acesta, se introduce prin impingere si rotire. Dar mai intai se vor demonta buretele dintre pedale + prelungirea traseului de aer care sunt in fata si nu ai acces la pedale. Nu a fost nevoie sa schimb pedala de ambreiaj pentru ca si a mea avea gaura respectiva, desi la inceput m-am temut ca va trebui. Atentie! sa cumparati la pachet cu componentele necesare pentru Cruise Control si toate mufele care erau pe masina donoare, in caz contrar va trebui sa improvizati si nu este indicat atunci cand se lucreaza cu curent electric (e risc de incendiu).
Folosind schema electrica din poza de mai sus am legat toate componentele si am iesit la o proba. Nu le-am legat corect, asa ca am tot cautat care este greseala si pana la urma am gasit-o : nu legasem corect switch-ul de frana. Daca unul din conditiile necesare testului pe care unitatea de Cruise Control si le face la pornirea motorului esueaza, acesta nu se initializeaza si deci nu va putea fi folosit.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 03 Nov, 2012 12:22 pm, modificat de 4 ori în total
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
6. Diverse observatii si cateva precizari. Testare si mod de lucru.
(1) Cum se testeaza legarea corecta a componentelor (unitate CC, maneta, switch-uri). Ce am patit eu si ce m-a ajutat sa gasesc greseala :
Intr-un final, dupa mai multe incercari in care mi-a pus nervii la incercare am reusit sa leg corect unitatea cu motoras, nu se initializa corect pana nu am legat toate cele 8 fire in mufa unitatii de Cruise Control, mai exact firele A, B, C D, E, F, G, K din poza de mai jos :
Eu greseam pentru ca nu legam si firul galben-negru din mufa 'G' la firul galben-negru din switch-ul de frana, cel care pleaca spre lumini.
Dar m-a ajutat mult postul asta de pe VxON : http://www.vauxhallownersne...nal.178135/page-2 , mai exact partea de testare a firelor din mufa unitatii CC, citez :
"If you are sure you have a speed signal, then you need to check the other wires with a test lamp.
Disconnect the cruise motor, turn the ignition on and connect a lamp (say 5W) between :
- E & F , lamp should light
- G & F , lamp should light
- D & E , lamp should light
- A & E , lamp should light
- B & E , lamp should light when 'I' button is pressed
My notes on fitting an Omega system to a Cavalier (Vectra A).
Letters are the letters on the Omega cruise motor :
A - black/red, stalk, 'OFF' switch, grey
B - black/yellow, stalk, 'I' switch, green
C - black/brown, stalk, 'R' switch, blue (red switch wire to ignition)
D - black/blue, clutch switch (other clutch switch wire to ignition)
E - brown, earth
F - black, ignition, must connect to the black wire at the brake pedal switch
G - black/yellow, brake lights, must connect to the black/yellow wire on the brake light switch
H - not connected
J - not connected
K - blue/red, km/h on dash connector"
Deci am luat un multimetru, am verificat daca am tensiune pe firele respective, conditia 'G & F lamp should light' nu era satisfacuta asa ca l-am legat unde trebuia, am iesit la drum si de la 24km/h (15miles/hour) se pot folosi butoanele de control de la maneta.
(2) Cum se foloseste functia de Cruise Control, respectiv butoanele manetei din bord :
http://www.tssduk.webspace....trol/function.htm
(3) Propriile mele impresii, dupa ce am folosit tempomatul oriunde am avut posibilitatea (ex. pe DN1 Sibiu-Brasov):
E absolut superb cum lucreaza unitatea de CC, accelereaza/decelereaza foarte frumos in increment de 2km/h, la o panta usoara motorul se accelereaza singur unpic ca sa mentina viteza constanta iar la coborare decelereaza singur. La mine tempomatul intra in actiune incepand cu 25km/h si atunci cand apesi frana sau ambreiajul acesta iese 'instantaneu' din functiune.
Eu personal il folosesc si cand merg prin localitati, il activez la 60km/h intr-a 5-a si motorul merge constant la 1.500rpm fara absolut nicio problema. Ma ajuta deci la consum si totodata evit si eventualele amenzi de circulatie in momentele cand merg prin comunele din tara unde circulatia este restrictionata la 50km/h. Personal sunt fericit ca il am si merge, de 2 ani ma tot gandeam cum sa fac sa-mi pun Cruise Control pe masina, mental am vizualizat ca se poate pune si voi avea unul, iata ca am materializat aceasta dorinta puternica care am avut-o in tot acest timp.
(4) Daca cineva isi pune intrebarea : 'Se poate monta acest tip de tempomat pe cablu si pe Vectra A sau Astra F, cu motorul de Isuzu 1.7TD ?' raspunsul este 'DA, se poate !' Tot ce trebuie e sa aveti bord cu vitezometru electronic, adica sa existe firul VSS (vehicle speed signal) pe care unitatea de Cruise Control il monitorizeaza permanent pentru a sti care este viteza masinii. Toate Vectra A incepand cu anul 1994 au bord electronic si deci se poate monta foarte simplu urmarind pasii din acest tutorial. Nu stiu daca la Astra F bordul este electronic la masinile fabricate incepand cu 1994, dar 'stati, ca nimic nu este pierdut' daca nu aveti bord electronic. Se poate monta pe una din rotile din spate un butuc de roata cu senzor care sa citeasca viteza masinii cu acel senzor si semnalul se poate lega apoi in unitatea de Cruise Control. E valabil si pentru Vectra A, inclusiv pentru cele fabricate pana in anul 1993.
Deci iata ca Opel s-a gandit ca e posibil ca clientii sai care isi cumparau o masina noua sa aiba nevoie de functia de Cruise Control care e foarte utila pentru autostrazile din Europa sau Anglia si iata ca a proiectat si implementat aceasta facilitate ca fiind una 'de fabrica' dar 'optionala' incepand cu anul 1995. Optionala si valabila la acel moment doar pentru unele modele de Vectra B si Omega B cu motoare pe benzina, toate folosind aceiasi unitate de Cruise Control pe cablu fabricata de Rochester AG (o firma care a fost parte a diviziei General Motors la acel moment, preluarea ei facandu-se printr-o achizitie GM).
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 03 Nov, 2012 12:45 pm, modificat de 2 ori în total
(1) Cum se testeaza legarea corecta a componentelor (unitate CC, maneta, switch-uri). Ce am patit eu si ce m-a ajutat sa gasesc greseala :
Intr-un final, dupa mai multe incercari in care mi-a pus nervii la incercare am reusit sa leg corect unitatea cu motoras, nu se initializa corect pana nu am legat toate cele 8 fire in mufa unitatii de Cruise Control, mai exact firele A, B, C D, E, F, G, K din poza de mai jos :
Eu greseam pentru ca nu legam si firul galben-negru din mufa 'G' la firul galben-negru din switch-ul de frana, cel care pleaca spre lumini.
Dar m-a ajutat mult postul asta de pe VxON : http://www.vauxhallownersne...nal.178135/page-2 , mai exact partea de testare a firelor din mufa unitatii CC, citez :
"If you are sure you have a speed signal, then you need to check the other wires with a test lamp.
Disconnect the cruise motor, turn the ignition on and connect a lamp (say 5W) between :
- E & F , lamp should light
- G & F , lamp should light
- D & E , lamp should light
- A & E , lamp should light
- B & E , lamp should light when 'I' button is pressed
My notes on fitting an Omega system to a Cavalier (Vectra A).
Letters are the letters on the Omega cruise motor :
A - black/red, stalk, 'OFF' switch, grey
B - black/yellow, stalk, 'I' switch, green
C - black/brown, stalk, 'R' switch, blue (red switch wire to ignition)
D - black/blue, clutch switch (other clutch switch wire to ignition)
E - brown, earth
F - black, ignition, must connect to the black wire at the brake pedal switch
G - black/yellow, brake lights, must connect to the black/yellow wire on the brake light switch
H - not connected
J - not connected
K - blue/red, km/h on dash connector"
Deci am luat un multimetru, am verificat daca am tensiune pe firele respective, conditia 'G & F lamp should light' nu era satisfacuta asa ca l-am legat unde trebuia, am iesit la drum si de la 24km/h (15miles/hour) se pot folosi butoanele de control de la maneta.
(2) Cum se foloseste functia de Cruise Control, respectiv butoanele manetei din bord :
http://www.tssduk.webspace....trol/function.htm
(3) Propriile mele impresii, dupa ce am folosit tempomatul oriunde am avut posibilitatea (ex. pe DN1 Sibiu-Brasov):
E absolut superb cum lucreaza unitatea de CC, accelereaza/decelereaza foarte frumos in increment de 2km/h, la o panta usoara motorul se accelereaza singur unpic ca sa mentina viteza constanta iar la coborare decelereaza singur. La mine tempomatul intra in actiune incepand cu 25km/h si atunci cand apesi frana sau ambreiajul acesta iese 'instantaneu' din functiune.
Eu personal il folosesc si cand merg prin localitati, il activez la 60km/h intr-a 5-a si motorul merge constant la 1.500rpm fara absolut nicio problema. Ma ajuta deci la consum si totodata evit si eventualele amenzi de circulatie in momentele cand merg prin comunele din tara unde circulatia este restrictionata la 50km/h. Personal sunt fericit ca il am si merge, de 2 ani ma tot gandeam cum sa fac sa-mi pun Cruise Control pe masina, mental am vizualizat ca se poate pune si voi avea unul, iata ca am materializat aceasta dorinta puternica care am avut-o in tot acest timp.
(4) Daca cineva isi pune intrebarea : 'Se poate monta acest tip de tempomat pe cablu si pe Vectra A sau Astra F, cu motorul de Isuzu 1.7TD ?' raspunsul este 'DA, se poate !' Tot ce trebuie e sa aveti bord cu vitezometru electronic, adica sa existe firul VSS (vehicle speed signal) pe care unitatea de Cruise Control il monitorizeaza permanent pentru a sti care este viteza masinii. Toate Vectra A incepand cu anul 1994 au bord electronic si deci se poate monta foarte simplu urmarind pasii din acest tutorial. Nu stiu daca la Astra F bordul este electronic la masinile fabricate incepand cu 1994, dar 'stati, ca nimic nu este pierdut' daca nu aveti bord electronic. Se poate monta pe una din rotile din spate un butuc de roata cu senzor care sa citeasca viteza masinii cu acel senzor si semnalul se poate lega apoi in unitatea de Cruise Control. E valabil si pentru Vectra A, inclusiv pentru cele fabricate pana in anul 1993.
Deci iata ca Opel s-a gandit ca e posibil ca clientii sai care isi cumparau o masina noua sa aiba nevoie de functia de Cruise Control care e foarte utila pentru autostrazile din Europa sau Anglia si iata ca a proiectat si implementat aceasta facilitate ca fiind una 'de fabrica' dar 'optionala' incepand cu anul 1995. Optionala si valabila la acel moment doar pentru unele modele de Vectra B si Omega B cu motoare pe benzina, toate folosind aceiasi unitate de Cruise Control pe cablu fabricata de Rochester AG (o firma care a fost parte a diviziei General Motors la acel moment, preluarea ei facandu-se printr-o achizitie GM).
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 03 Nov, 2012 12:45 pm, modificat de 2 ori în total
- cerebell86
- **
- 63 mesaje
- din 12 Feb 2010
- Vectra 1996 X17DT
- Timis
cerebell86
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1996 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Multumesc pentru aprecieri.
Daca nu ai A/C pe masina nu e chiar asa de greu de facut, acum ca am detaliat toti pasii ce trebuie urmati aici.
Scoaterea placutei in care vine camasa cablului de acceleratie de pe pompa de injectie e singura operatiune dificila.
Sarmele le poate trage un electrician, e mai usor asa pentru cei ce nu se prea pricep la electronica.
Am uitat sa spun cât am dat pe piesele necesare pentru Cruise Control : 55EUR.
(unitatea de Cruise Control, maneta cu butoanele de actionare, switch ambreiaj, switch frana si toate mufele din piesele enumerate adineaori). Unitatea de Cruise Control de pe X25XE are camasa si cablul cele mai lungi (dar este totodata si singura care se poate adapta la locul ei pe lonjeron la Vectra B si motorul de Isuzu), initial am crezut ca va trebui sa o montez pe suportul de baterie ca imi parea ca e prea lunga camasa, dar suruburile de pe lonjeron sunt jos de tot, putin deasupra jugului motor.
Vreau sa va spun ca la drum lung tempomatul face toti banii, cei ce au motorul de Isuzu stiu ca acceleratia e tare (are 2 arcuri pe cablu imediat sub pedala, mai e arcul clapetei de acceleratie si amortizorul prins lateral tot pe clapeta de acceleratie a pompei de injectie) si astea îsi spun cuvantul la drum lung (ex. 300km, sau mai mult).
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 03 Nov, 2012 12:49 pm, modificat de 3 ori în total
Daca nu ai A/C pe masina nu e chiar asa de greu de facut, acum ca am detaliat toti pasii ce trebuie urmati aici.
Scoaterea placutei in care vine camasa cablului de acceleratie de pe pompa de injectie e singura operatiune dificila.
Sarmele le poate trage un electrician, e mai usor asa pentru cei ce nu se prea pricep la electronica.
Am uitat sa spun cât am dat pe piesele necesare pentru Cruise Control : 55EUR.
(unitatea de Cruise Control, maneta cu butoanele de actionare, switch ambreiaj, switch frana si toate mufele din piesele enumerate adineaori). Unitatea de Cruise Control de pe X25XE are camasa si cablul cele mai lungi (dar este totodata si singura care se poate adapta la locul ei pe lonjeron la Vectra B si motorul de Isuzu), initial am crezut ca va trebui sa o montez pe suportul de baterie ca imi parea ca e prea lunga camasa, dar suruburile de pe lonjeron sunt jos de tot, putin deasupra jugului motor.
Vreau sa va spun ca la drum lung tempomatul face toti banii, cei ce au motorul de Isuzu stiu ca acceleratia e tare (are 2 arcuri pe cablu imediat sub pedala, mai e arcul clapetei de acceleratie si amortizorul prins lateral tot pe clapeta de acceleratie a pompei de injectie) si astea îsi spun cuvantul la drum lung (ex. 300km, sau mai mult).
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 03 Nov, 2012 12:49 pm, modificat de 3 ori în total
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am gasit si o poza cu manusa din cauciuc pe care am gaurit-o si prin care am tras firele din compartimentul motor pana in habitaclu :
Sub coloana de directie a volanului exista un canal de cablu din plastic alb, acesta se desface si prin el puteti trage firele in bord, pe langa firele deja existente acolo.
Si o ultima poza, cu maneta la locul ei in partea stanga a volanului :
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 03 Nov, 2012 12:13 pm
Sub coloana de directie a volanului exista un canal de cablu din plastic alb, acesta se desface si prin el puteti trage firele in bord, pe langa firele deja existente acolo.
Si o ultima poza, cu maneta la locul ei in partea stanga a volanului :
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 03 Nov, 2012 12:13 pm
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am gasit o greseala de exprimare, la capitolul "5. Cablarea electrica a unitatii de Cruise Control, a manetei cu butoanele de actionare a unitatii CC, a switch-ului de ambreiaj si a switch-ului de frâna (eu l-am folosit pe cel original al masinii).", la afirmatia mea :
"Switch-ul de frana se potriveste perfect in pedala ambreiajului care are o gaura facuta de fabricant special pentru acest switch, se introduce prin impingere si rotire" corect e :
"Switch-ul de ambreiaj se potriveste perfect in pedala ambreiajului care are o gaura facuta de fabricant special pentru acest switch, se introduce prin impingere si rotire."
Eventual, rog un moderator sa corecteze greseala mea de exprimare (precum si alte greseli de exprimare, minore) daca are disponibilitatea sa faca aceste corectii.
"Switch-ul de frana se potriveste perfect in pedala ambreiajului care are o gaura facuta de fabricant special pentru acest switch, se introduce prin impingere si rotire" corect e :
"Switch-ul de ambreiaj se potriveste perfect in pedala ambreiajului care are o gaura facuta de fabricant special pentru acest switch, se introduce prin impingere si rotire."
Eventual, rog un moderator sa corecteze greseala mea de exprimare (precum si alte greseli de exprimare, minore) daca are disponibilitatea sa faca aceste corectii.
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Alaltaieri 03.09.2012 am revenit de la mare, am fost intr-o minivacanta cu familia pe litoralul romanesc si am mers dus-intors cu CruiseControl pe A1 si A2 pana la Agigea, dar si intre statiunile de pe litoral, l-am setat la 100km/h si a fost 'ca la cinema'. Mi-a luat ceva timp sa gasesc o pozitie confortabila pentru piciorul din dreapta dar apoi a fost foarte comod... la un moment dat ma gandeam si ca ar fi excelent daca as putea lasa inclusiv volanul in grija cuiva...
Daca aveti posibilitatea sa va montati si voi, cei cu motorizare X17DT sau TC4EE1, va recomand sa o faceti.
E fun sa vezi cum isi incordeaza muschii motorul ca sa urce o panta serioasa fara sa fie nevoie sa schimbi viteza dintr-a 5-a, ma uitam la ceasul de boost cum urca acul ce indica presiunea de la 0.25bar pana la 0.6bar si apoi revenea, pe portiunile drepte turometrul imi statea fix la 2.600rpm... acul de la vitezometru fix la 100km/h si presiunea la turbina pe ceasul de boost fix la 0.25bar. Parca erau pictate...
Drumul a fost foarte banal dar si foarte relaxant cu pilot automat.
Daca aveti posibilitatea sa va montati si voi, cei cu motorizare X17DT sau TC4EE1, va recomand sa o faceti.
E fun sa vezi cum isi incordeaza muschii motorul ca sa urce o panta serioasa fara sa fie nevoie sa schimbi viteza dintr-a 5-a, ma uitam la ceasul de boost cum urca acul ce indica presiunea de la 0.25bar pana la 0.6bar si apoi revenea, pe portiunile drepte turometrul imi statea fix la 2.600rpm... acul de la vitezometru fix la 100km/h si presiunea la turbina pe ceasul de boost fix la 0.25bar. Parca erau pictate...
Drumul a fost foarte banal dar si foarte relaxant cu pilot automat.
- Allexs
- **
- 434 mesaje
- din 06 Apr 2008
- Vectra 1996 X17TD
- Bucuresti
Allexs
- Mesaje scrise: 434
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X17TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2008
- Mesaj Privat
Nu pot decat sa iti multumesc pentru acest tutorial, de acum am si eu pilot automat pe motorul X17DT
Montajul pot sa spun ca nu a fost chiar complicat avand acest tutorial ca model, singurele dificultati au fost spatiile mici in care poti monta unitatea pe lonjeron si desfacerea suportului pentru cablul de acceleratie.
Dupa montare totul a functionat perfect, insa nu am avut inca ocazia sa il testez la drum lung, decat pe drumul Bucuresti - Buzau , unde s-a comportat foarte bine atat cat lam putut folosi
Montajul pot sa spun ca nu a fost chiar complicat avand acest tutorial ca model, singurele dificultati au fost spatiile mici in care poti monta unitatea pe lonjeron si desfacerea suportului pentru cablul de acceleratie.
Dupa montare totul a functionat perfect, insa nu am avut inca ocazia sa il testez la drum lung, decat pe drumul Bucuresti - Buzau , unde s-a comportat foarte bine atat cat lam putut folosi
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
- Allexs
- **
- 434 mesaje
- din 06 Apr 2008
- Vectra 1996 X17TD
- Bucuresti
Allexs
- Mesaje scrise: 434
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X17TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2008
- Mesaj Privat
" Felicitari! Pentru ca desi pare destul de complicat in tutorial, totusi te-ai apucat si chiar ai reusit din prima sa iti montezi tempomatul si la a ta"
Trebuie sa recunosc ca mi-am usurat munca avand un alt suport de prindere al cablului de acceleratie pe care l-am prelucrat, am facut prinderea cablului tempomatului in el, iar in momentului montarii tempomatului pe masina doar am desfacut suportul de pe masina si lam montat la loc pe cel modificat
"O sa vezi ca la drum lung face toti banii, probabil pe viitor nici nu vei mai concepe sa-ti iei o masina fara functia asta. "
1.Am reusit sa pun pilot automat pe X17DT si nu voi reusi sa pun pe oricare alta masina? )
2.Nu cred ca voi renunta la masina asta vreodata (desi din cauza temperaturii motorului iti vine cateodata sa-i dai foc....)
Trebuie sa recunosc ca mi-am usurat munca avand un alt suport de prindere al cablului de acceleratie pe care l-am prelucrat, am facut prinderea cablului tempomatului in el, iar in momentului montarii tempomatului pe masina doar am desfacut suportul de pe masina si lam montat la loc pe cel modificat
"O sa vezi ca la drum lung face toti banii, probabil pe viitor nici nu vei mai concepe sa-ti iei o masina fara functia asta. "
1.Am reusit sa pun pilot automat pe X17DT si nu voi reusi sa pun pe oricare alta masina? )
2.Nu cred ca voi renunta la masina asta vreodata (desi din cauza temperaturii motorului iti vine cateodata sa-i dai foc....)
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Anul acesta am avut ghinion în Constanta ca sa mi se rupa un arc de la fuzeta de pe roata spate-dreapta, cel care trage sabotii înapoi cand lasi jos frâna de mâna asa ca am venit 510km cu roata încalzita pâna acasa la Sibiu. Consumul pe aceiasi distanta si folosind cruise-control acolo unde s-a putut, a iesit mai mare de data asta raportat la cei 4.6l la 100km cât a fost cel de anul trecut, acum a fost notabil mai mare : 5.38l la 100km.
Asta este, macar am ajuns acasa cu masina pe rotile ei, poate voi reusi la anul sa mai scot 4.6l la 100km pe acelasi drum si în aceleasi conditii.
Asta este, macar am ajuns acasa cu masina pe rotile ei, poate voi reusi la anul sa mai scot 4.6l la 100km pe acelasi drum si în aceleasi conditii.
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ar trebui sa se potriveasca. Daca nu poti monta unitatea cu motoras la locul ei pe lonjeron (nu stiu daca la Astra G ai suruburile din fabrica pe lonjeronul de pe partea siferului) atunci nu-i cazul pierdut pentru ca am vazut pe internet ca unii si-au montat fizic unitatea cu motoras pe lateralul suportului bateriei. Daca vrei o unitate cu motoras care are camasa+cablul scurte cauta una de X18XE/X20XEV. Cel de X25XE are camasa+cablul mult mai lungi.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Joi 23 Jan, 2014 7:33 pm
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Joi 23 Jan, 2014 7:33 pm
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
Acum am gasit pe internet un montaj realizat de un coleg de pe CO din Polonia, Cehia nu stiu exact pe un Corsa B motorizare ca a mea X12XE si am vazut in mare cum e adaptat la el la corp clapeta. Acolo aveam o retinere, dar in fata faptului o sa gasesc o improvizatie ceva. Am vazut ca cele cu motoare pana in 2L au cablurile mai scurte. M-am uitat si un pic la masina pe partea stanga la lonjeron, dar fiind noapte cu lanterna nu am vazut ma nimic, in week-end analizez mai bine problema. Pinii H si J la ce ar trebui conectati ? Vad ca in unele explicatii (cele in engleza) zice ca raman neconectati. Ce se intampla cu ei?