Tinand cont ca operatiunea de cautare si montare a unitatii de CC s-a intins pe o perioada lunga (~30zile) timp in care initial m-am documentat daca se poate pune tempomat pe motorul de Isuzu, am cautat si am gasit piesele necesare, le-am reconditionat, am modificat umarul in care se opreste camasa cablului de acceleratie si cel al unitatii de CC, am montat fizic pe caroserie unitatea de CC, am tras firele necesare si la final am facut mai multe teste de functionare pana mi-a iesit aceasta operatiune... asadar voi trece pe rand prin fiecare etapa :
1. Documentarea, pe care am facut-o pe Internet pentru a afla cum arata o unitate de Cruise Control pe cablu Bowden (obligatorie pentru ca motorul de Isuzu are acceleratie clasica pe cablu), unde este montata aceasta unitate la motorizarile pe benzina, cum actioneaza/functioneaza ea si daca este nevoie de legatura electrica cu ECU motor sau nu (motorul de Isuzu neavand ECU motor).
Asadar, sa o luam cu inceputul, exact asa cum s-au derulat lucrurile...
- Am facut o rezervare la un tempomat SH dezmembrat de pe o motorizare X25XE Vectra B 1998 si o sa il cumpar ca sa-l pun pe motorizarea din semnatura fiind o operatie in premiera la un diesel classic, asa cum e motorizarea de pe Vectra mea. Deci m-am apucat sa caut pe Internet sa vad ce pot gasi si ce pot face sa-l adaptez la mine (nu am precablata masina pentru CruiseControl, nu am ECU, am acceleratie pe cablu care e prinsa pe clapeta pompei de injectie si care mai are in plus si un amortizor ce 'se opune' accelerarii, acesta fiind un comportament 'by design'). Pentru inceput se parea ca toate sunt impotriva mea, dar am gasit asta :
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
de unde as deduce initial ca 'Control Unit, Cruise Control' pare a fi un 'modul' de sine statator, care contine mecanica si electronica (driver/comanda) si deci nu ar mai avea nevoie de vre-o comanda de la ECM/ECU motor.
Mai departe m-am uitat in AutoData ca sa vad daca ar fi asa, si ce sa vezi :
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se pare ca ECU motor la diesel are 3 conexiuni pentru CruiseControl, dar cel pentru motorul pe benzina nu le are.
Mai departe, am sapat pana am regasit link-urile unui utilizator de pe forumul VxON (forumul celor care au masini Vauxhall(Opel)) si care a facut cateva implementari de CruiseControl pe Vectra B, Astra F, Vectra A cu motorizari pe benzina si acceleratie pe cablu, mai jos link-urile :
http://www.tssduk.webspace....CruiseControl.htm
http://www.tssduk.webspace....CruiseControl.htm
http://www.tssduk.webspace....CruiseControl.htm
Asa cum se vede in pagina de Internet din link-ul al 2-lea, unitatea de CruiseControl (desfacuta pentru exemplificare) si schema electrica cu legaturile la mufa ar fi acestea :
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
In schema electrica la pinul J se pare ca nici individul respectiv nu e 100% sigur daca trebuie sau nu pin de la ECU la 'Control Unit, Cruise Control' asa ca pana la urma m-am decis sa imi incerc norocul, sa iau kit-ul de CruiseControl si sa incerc sa-l pun pe motorizarea mea.
Am gasit si cateva link-uri utile pe YouTube privind modul cum sunt montate pe caroserie sau motor diversele componente Cruise Control :
Si un filmulet cu unitatea de comanda 'Control Unit, Cruise Control' unde se poate vedea cum functioneaza motorasul care trage cablul de acceleratie :
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 03 Nov, 2012 12:07 pm, modificat de 8 ori în total