dzomba
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2009
- Mesaj Privat
Am lasat masina pe loc pana a ajuns temp la 100 de grade dar ventilatorul nu a pornit.
Care este temperatura la care pleaca ventilatorul de racire al radiatorului la z17dtl?
Ce ar putea fi? precizez ca m-am uitat la sigurantele din cutia din fata de la motor si nu era niciuna arsa, plus ca nu primesc nicio eroare in bord..
- Adrian Cosma
- **
- 260 mesaje
- din 07 Aug 2012
- Astra 2003 Y17DT
- Constanta
Adrian Cosma
- Mesaje scrise: 260
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2012
- Mesaj Privat
dzomba
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2009
- Mesaj Privat
Daca temp din bord e mai mica cu 10 grade inseamna ca aveam 110...era prajit de mult
M-am gandit sa il alimentez cum zici tu dar ca sa ajung la el trebuie sa dau tot scutul jos..deci sa o urc pe o rampa ca altfel nu am cum sa ajung la el.
Mersi de raspuns
- ghibirdic.sorin
- **
- 293 mesaje
- din 26 Oct 2011
- Vectra 2007 Z30DT
- Valcea
ghibirdic.sorin
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2007 Z30DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2011
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,026 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,026
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
ASTA H NU ARE TERMOCUPLE! Are doar un senzor care masoara temperatura lichidului de racire din motor si singurul care comanda pornirea ventilatoarelor este ECU motor. In mod normal daca nu sunt probleme pe circuit, apa urca pana la 98 de grade dupa care este racita la 92-93. Acest ciclu este intrerupt doar daca se merge cu AC-ul pornit, deoarece ventilatoarele vor merge incontinuu si lichidul v-a avea o valoare fixa in jurul a 90 de grade.
Bafta
- Adrian Cosma
- **
- 260 mesaje
- din 07 Aug 2012
- Astra 2003 Y17DT
- Constanta
Adrian Cosma
- Mesaje scrise: 260
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2012
- Mesaj Privat
- ghibirdic.sorin
- **
- 293 mesaje
- din 26 Oct 2011
- Vectra 2007 Z30DT
- Valcea
ghibirdic.sorin
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2007 Z30DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2011
- Mesaj Privat
- ciprianszoke
- **
- 53 mesaje
- din 11 Jun 2009
- Astra 2013 A17DTR
- Alba
ciprianszoke
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2013 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2009
- Mesaj Privat
dzomba
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2009
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,026 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,026
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Totusi am o mica nelamurire asa ca fa-ma sa pricep: cand apa este la 102 grade electroventilatorul din fata montat in dreptul radiatorului de ac functioneaza(era important sa vezi la ce temperatura pleaca) iar cel din spate montat pe radiatorul de apa nu face nimic?
Daca e asa, trebuie sa investighezi cauza pentru care nu pleaca, normal este sa functioneze amandoua concomitent. Cum spuneam verifica releele, cablajul si motorul electric sa nu fie ars. Daca te ajuta cu ceva pot sa-ti fac maine un filmulet cu masina mea in care sa te edifici cum functioneaza sistemul de racire.
Bafta
dzomba
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2009
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,026 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,026
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Eu cred ca problema masinii tale nu e una care sa o poti rezolva cu sfaturi primte aici si mai bine apelezi la serviciile oferite de un service de la tine din zona cu referinte bune printre userii acestui forum. E foarte important ca sistemul sa-ti functioneze in parametrii altfel risti sa strici motorul.
Bafta
dzomba
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2009
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,026 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,026
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Asta este electro-ventilatorul de pe radiatorul de apa sau lichid antigel care raceste motorul
Asta este elecctro-ventilatorul de pe radiatorul de ac care se ocupa de climatizare.
Din ultimul post inteleg ca faci confuzie intre ele, asa ca iti recomand incaodata sa-mi urmezi sfatul din postul anterior.
Bafta
dzomba
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2009
- Mesaj Privat
mersi
- stx
- **
- 256 mesaje
- din 10 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
stx
- Mesaje scrise: 256
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2010
- Mesaj Privat
dzomba
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2009
- Mesaj Privat
Exista un senzor ceva care sa declanseze acest ventilator in functie de temp lighidului ?, pt ca atunci cand porneste (cand daudrumu la AC ) sigur nu tine cont de temperatura motorului.
Mersi!
- bomba11980
- *
- 24 mesaje
- din 25 Jul 2011
- Astra Sports Tourer 2017 B14XFL
- Iasi
bomba11980
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra Sports Tourer 2017 B14XFL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2011
- Mesaj Privat
Sambata am reusit sa ii fac o diagnoza la masina (cu aceasta ocazie ii multumesc colegului mihaimmm).
Toate bune si frumoase pana am ajuns la temperatura si mentinerea unei turatii a motorului (dar asta e alta discutie postata pe aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=114937).
Indicatorul de pe bord este foarte aproape de linia de 90 grade (deci undeva pe la 88 de grade) iar pe OP-Com 97-98 grade. Colegul mihaimmm a testat indicatorul de pe bord cu OP-Com-ul si merge.
Hmmm - zic ca ceva nu e ok.
Azi am citit aproape tot acest topic si din cate inteleg este normal sa fie cele 9-10 grade diferenta (daca gresesc nu ezitati sa ma corectati).
Dar inainte de a fi 100% sigur ca nu o sa am nici o problema pe viitor rog colegii de pe forum sa ma indrume ce as putea sa mai verific.
Tin sa precizez ca acum 2 saptamani am schimbat termostatul (sa rup stutul acela din plastic - motorul fiind Z14XE), temperatura nu a crescut niciodata (pe indicatorul de bord) mai mult de linia de 90 grade, pompa de apa este recent schimbata 1 luna si un pic odata cu distributia, antigelul este nou - G12 roz si nu am pierderi de antigel.
Mersi!
- alexx_gan
- ***
- 807 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 807
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
Din cate stiu sper sa nu gresesc motoarele opel se racesc sub presiune , eletroventiloatoarele pornesc la temperaturi de peste 100 de grade cel putin benzinare.
Iti dai seama ce ar fi fost daca in loc de 90 de grade acul ala sa stea la 100 cat e temperatura reala jumatate din cei care au opel ar fi mers cu ele la service odata cu venirea verii ca sa nu mai zic de aceia care au luat masinile noi.
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat