Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • alex_on_2005

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2008

  • Mesaj Privat
De ceva timp ma framanta o problema aparuta la masina si, pana ajung la service, sper sa ma puteti ajuta cu niste sfaturi.
Masina in cauza: Opel Astra G, 2002, motor Z14XE, 108.000 km la bord.
Preambul: Mi-am schimbat de curand avisajul LCD de la kilometraj si la scurt timp dupa montarea ceasurilor mi s-a aprins martorul in forma de conducta (probleme la evacuare), iar la testul pseudo-agrafa am 2 erori: 1. P0460 - Fuel Level Sensor Circuit Malfunction The PCM monitors the fuel level input (FLI) circuit for electrical failure. The test fails when the signal moves outside the minimum or maximum allowable calibrated parameters for a specified fuel fill percentage in the fuel tank; 2. P0650 - Malfunction Indicator Lamp (MIL) Control Circuit Malfunction - adica nu se mai aprinde CheckEngine din bord.
Mentionez ca toate indicatoarele imi functioneaza (zic eu) corect: nivelul la benzina creste/scade corespunzator cu alimentarea/consumul, check engine-ul mi se aprinde cand pun contactul, mi s-a aprins intermitent la pseudo-agrafa...deci cred ca merge.
Manifestarea problemei: Martorul in forma de conducta (nu stiu cum sa-i zic altfel) mi s-a aprins dupa vreo 2 nopti de -25 grade C iar problema se manifesta astfel:
- motorul porneste la prima cheie (n-am avut niciodata probleme cu pornirea)
- se aprinde martorul "conducta" (uneori se aprinde mai tarziu)
- dupa ce merg o oarecare perioada de timp (2-5 minute, nu e intotdeauna la fel) imi da un "sut" si incepe sa se auda un zgomot de la motor ca un huruit, de parca ar merge in 3 pistoane (pare ca pierde si din putere); niciodata n-am sesizat sa imi faca probleme cu motorul rece iar trepidarea se simte si in schimbatorul de viteze, dar doar cand accelerez; la ralanti pare ca merge ok
- in ultimul timp am observat ca dupa ce depasesc 55 km/h, in treapta a 3-a sau a 4-a, martorul incepe sa lumineze intermitent; nu are legatura cu turatia masinii, deoarece, de exemplu, in treapta a 2-a depasesc nivelul turatiei din treapta a 3-a la 55 km/h si nu lumineaza intermitent
- in rest masina se tureaza normal, am mers si mai tare cu ea, iar uneori nu trepideaza deloc si merge perfect normal (chiar daca martorul ramane aprins)
Concluzia: (in cazul in care cineva are rabdare sa parcurga topicul) sper sa o tragem impreuna
Skip ads

  • rimbu cristian

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 1993 c12nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2012

  • Mesaj Privat
daca se tureaza bine la rece si la cald nu atunci poate fi sonda landa iar daca se tureaza si vibreaza masina in sarcina poate fi placa de presiune
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
cred ca s-a gresit cu ceva cand s-a montat afisajul ala LCD..
se poate sa fi sonda lambda.. nu apare acel uruit cand motorul este subturat si vrei sa accelerezi?
  • alex_on_2005

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2008

  • Mesaj Privat
luciraica a scris:cred ca s-a gresit cu ceva cand s-a montat afisajul ala LCD..
se poate sa fi sonda lambda.. nu apare acel uruit cand motorul este subturat si vrei sa accelerezi?

Masina are tendinta sa se subtureze cand plec de pe loc si atunci trepideaza ceva mai tare (trebuie sa o accelerez mai tare decat de obicei); daca schimb viteza prea repede (la 1.800 ture sa zicem) se subtureaza si huruie mai urat=>sunt nevoit sa retrogradez intr-o treapta inferioara.
Am observat totusi ca uneori huruie mai tare pe masura cresterii turatiei.

Pt rimbu cristian:
Niciodata la rece nu imi huruie. Si eu inclinam sa cred ca e sonda lambda...sper sa fie asta si nu ceva mai grav. In sarcina nu apar probleme deosebite; se comporta la fel.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
comportamentul asta il am si eu la acelasi tip de motor.... se pare ca la motparele astea le place sa fi mai turate.. abia peste 3000 prind adevarat viata..
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Citeste cod eroare si mai vedem, macar atat daca nu poti face o diagnoza competenta.
  • alex_on_2005

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2008

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Citeste cod eroare si mai vedem, macar atat daca nu poti face o diagnoza competenta.

La pseudo-agrafa imi da doar acele doua erori: P0460 si P0650.
Mai nou la ralanti imi oscileaza permanent turometrul intre 550 si 650 rpm si tremura ceva mai tare ca pana acum, cand la ralanti imi lucra normal (750 rpm). Astazi mi s-a aprins pt o fractiune de secunda si martorul de la baterie...
Programarea la service o am abia miercurea viitoare....
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,415
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
P0460: Fuel level sensor circuit high input (adica balarii de la sonda din rezervor)
P0650: Malfunction Indicator Lamp Voltage High

Dane, e posbil sa aiba colegu' bube cu ECU?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Posibil ECU dar pana la el as pune o bobina inductie de proba.
  • alex_on_2005

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Astazi mi-a mai aparut o eroare: P0301 - cylinder 1 misfire
Acum stiu ce am de facut:
Referitor la codurile de lipsa scinteie - misfire P0300, 0301, 0302, 0303, 0304 pasii de localizare defect :
- diagnoza si urmarire parametri
- verificare de aer fals, furtune, admisie gaurita etc.
- inlocuire bujii
- proba cu alta bobina inductie, verificare stare cauciuc
- se scoate rampa injectoare si se tine indreptata spre radiator, se scoate obligatoriu mufa bobina inductie, se da la automat si se vizualizeaza daca injectoarele scuipa frumos si la fel
- se masoara compresia pe cilindri
- se masoara continuitate circuite, tensiuni, etc. dupa schema din TIS

  • manole costel

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1994 x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2012

  • Mesaj Privat
salut am si eu un opel corsa b 1994 si am si eu o problema ,ami porneste foarte greu,ai dau la automat circa un minut si mise aprind matrori an bord si dupa acea porneste,an rest ia merge bine dar nu anteleg dece porneste foarte greu
  • alex_on_2005

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2008

  • Mesaj Privat
manole costel a scris:salut am si eu un opel corsa b 1994 si am si eu o problema ,ami porneste foarte greu,ai dau la automat circa un minut si mise aprind matrori an bord si dupa acea porneste,an rest ia merge bine dar nu anteleg dece porneste foarte greu

Cred ca esti un foarte bun orator...ca te descurci mai greu cu scrisul vad.
Dupa cum ai observat in topicul meu, mie imi porneste masina, asa ca nu inteleg de ce te-ai bagat peste.
Consulta si regulamentul te rog inainte de a posta.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
manole costel a scris:salut am si eu un opel corsa b 1994 si am si eu o problema ,ami porneste foarte greu,ai dau la automat circa un minut si mise aprind matrori an bord si dupa acea porneste,an rest ia merge bine dar nu anteleg dece porneste foarte greu

alex are dreptate.. foloseste functia "cauta".. sunt o gramada de topicuri cu pornirea grea
  • alex_on_2005

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Am ajuns in sfarsit si la service pt o diagnoza competenta. La primul mi s-a spus ca masina e ok, nu am nicio problema, mi-a sters eroarea si cam atat; evident eroarea si problemele au reaparut/continuat.
Am fost astazi la alt service (recomandat de pe forum) si am urmatoarele erori:
P0300 - Misfire detected at low fuel level
P0301 - Misfire cylinder 1 - present
P0300 - Multiple cylinder misfire
Bujia de pe cilindrul 1 evident afumata. Mi-au facut proba cu bujie si bobina de inductie noi, iar problemele persista. Cei de acolo spun ca ar fi probleme la motor (supape, chiulasa) si nu ECU.
In timp ce astept oferta pt desfacut motor (cu tot ce implica asta), as vrea totusi sa stiu daca nu ar fi mai simplu sa verific cumva ECU mai intai, inainte sa desfac motorul si daca intr-adevar problema poate fi cauzata de supape.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
pana una alta verifica temeinic EGR-ul .. mai cunosc cazuri de multiple missfire din cauza EGR-ului
  • alex_on_2005

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Pana la urma am rezolvat problema: erau duse supapele de pe un piston. Le-am inlocuit (cu tot ce implica asta: distributie, pompa de apa, garnituri, bujii etc.) si acum totul e ok, parca merge mai bine ca inainte.
  • Khrysty@n

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2003 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Va salut!

Recent (de 1-2 luni), am inceput sa am probleme cu Corsarul meu de 1.4i, mai exact cand motorul atinge 70-80 grade incep problemele.

Indiferent de treapta, cand o apas (fie usor, fie brusc), se scutura, se smuceste, se balbaie, spuneti cum vreti voi... deosebit de tare, intre 1800-2300 RPM (1500-2800 mai bine zis). Masina s-a comportat exemplar pana acum, avand putere indiferent de turatia de la care o accelerai.

Luni ma duc cu ea la tester, insa pana acum am schimbat filtrul de benzina (avea 10k km oricum...) Nu are niciun martor aprins in bord si nu se manifesta deloc problema asta cat e rece (de la 70 grade incepe sa faca urat).

Astept niste raspunsuri de la cei care s-au mai lovit de asa ceva.
Multumesc!
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,606
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
eu la dizel aveam sarita o mufa la injector. verifica mufele poate poate scapi cu asta
  • Khrysty@n

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2003 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Merci frumos de raspuns, insa intreb si eu... Daca era sarita o mufa de la injector, nu facea asa urat si la rece, si mai mult nu se aprindea "check engine" in bord?
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,606
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
posibil de la caldura motorului sa se dilate dar ... vb ta ar trebui sa apara engie ala .
aa un senzor de caldura la combustibil ... .ala se afla cel mai sigur in filtru de benzina.. verifia mufele. sau mai asteapta un coleg benzinar .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR