- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
salut
o noua zi ... o noua problema ...
astra f c18nz 66kw 90cp din '94
constat de ceva timp (aprox o luna) ca a inceput sa se opreasca brusc, din senin, far nici un fel de avertisment
nu are nici un fel de simptome, efectiv se opreste si porneste foarte greu, dupa multe insistente ...
se opreste fie la relanti (la semafor de ex), fie in mers in intervalul de timp necesar schimbarii treptelor de viteza, fie cand plec cu ea de pe loc de la semafor de ex - exact ca la soferii incepatori
ulterior porneste foarte greu ... dupa foarte multe contacte si insistente
cel mai rau ma deranjeaza ca se opreste uneori in momentele cheie, de genul intrarii intr-o intersectie, unde de multe ori trebuie sa fii mai rapid, sa reactionezi mai repede ...
Nu face tot timpul, de cel mult 2-3 ori pe saptamana, din senin, aleator ...
Mentionez ca masina este atat pe benzina, dar si pe gaz
Problema descrisa se manifesta atat pe benzina cat si pe gaz ...
Am eliminat din start problemele legate de benzina (pompa de benzina, injector, pompa de injectie, etc) intrucat manifesta si pe gaz aceleasi simptome ...
Bujiile le schimb periodic, fisele sunt ok ...,
Pe parte electrica nu imi dau seama ce probleme ar putea fi, deoarece becurile raman aprinse in bord ...
Ma dispera, intr-un cuvant
Astept opinii
o noua zi ... o noua problema ...
astra f c18nz 66kw 90cp din '94
constat de ceva timp (aprox o luna) ca a inceput sa se opreasca brusc, din senin, far nici un fel de avertisment
nu are nici un fel de simptome, efectiv se opreste si porneste foarte greu, dupa multe insistente ...
se opreste fie la relanti (la semafor de ex), fie in mers in intervalul de timp necesar schimbarii treptelor de viteza, fie cand plec cu ea de pe loc de la semafor de ex - exact ca la soferii incepatori
ulterior porneste foarte greu ... dupa foarte multe contacte si insistente
cel mai rau ma deranjeaza ca se opreste uneori in momentele cheie, de genul intrarii intr-o intersectie, unde de multe ori trebuie sa fii mai rapid, sa reactionezi mai repede ...
Nu face tot timpul, de cel mult 2-3 ori pe saptamana, din senin, aleator ...
Mentionez ca masina este atat pe benzina, dar si pe gaz
Problema descrisa se manifesta atat pe benzina cat si pe gaz ...
Am eliminat din start problemele legate de benzina (pompa de benzina, injector, pompa de injectie, etc) intrucat manifesta si pe gaz aceleasi simptome ...
Bujiile le schimb periodic, fisele sunt ok ...,
Pe parte electrica nu imi dau seama ce probleme ar putea fi, deoarece becurile raman aprinse in bord ...
Ma dispera, intr-un cuvant
Astept opinii
- Cipicao
- **
- 286 mesaje
- din 16 Nov 2009
- Brasov
Cipicao
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2009
- Mesaj Privat
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
- cipickao
- **
- 113 mesaje
- din 13 Feb 2011
- Zafira 2007 Z19DTL
- Prahova
cipickao
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2007 Z19DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2011
- Mesaj Privat
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
- cipickao
- **
- 113 mesaje
- din 13 Feb 2011
- Zafira 2007 Z19DTL
- Prahova
cipickao
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2007 Z19DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2011
- Mesaj Privat
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
- Cipicao
- **
- 286 mesaje
- din 16 Nov 2009
- Brasov
Cipicao
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2009
- Mesaj Privat
te intreb pentru ca acum 3 luni, mi s-a oprit de 2 ori masina singura .... dupa cativa km de mers bara la bara, in rampa, acul de la temperatura era f sus. Dupa ce am oprit masina, am stat 10 minute, am continuat drumul, era soseaua libera, pana acasa nu mi s-a mai intamplat. Nu vad cu ce ar putea avea legatura .... dar asta mi s-a intamplat ...
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
salut, din nou
problema s-a manifestat iarasi, alaltaieri
brusc, din senin, hodoronc-tronc, la semafor (va dati seama ce veselie pe capul meu - coada, aglomeratie ...)
a pornit pana la urma, dupa cateva insistente (au niste electromotoare foarte bune - asta ca o gluma)
cipicao, in legatura cu cresterea temperaturii ai dreptate, a inceput sa creasca temperatura destul de binisor, pana pe la 105-110 grade, abia apoi porneste termocupla.
dar opritul asta brusc, cred ca s-a manifestat si cu motorul mai rece, adica pe la 90-95 grade. dar nu sunt sigur ...
eu unul insa suspectez ceva tot pe parte electrica sau iac-ul (motorasul pas cu pas)
despre iac
am observat dimineata cu motorul rece, la pornire, daca nu o ajut putin cu acceleratia, tremura motorul vreo 10 secunde pana urca acul de la relanti la 1200-1300 turatii
are cineva idee cum se pot desface si curata si in interior aceste iac-uri ?
acea curatare care o vedem pe forum aici, este de fapt decat o ''frectie la un picior de lemn''
faptul ca ii curatam acel arculet cu un spray, nu ajuta cu nimic, parerea mea. Sunt putine sanse sa se gripeze acel arulet. Mai degraba se gripeaza in interior (ce o avea inauntru, nu stiu ...)
despre partea electrica
am observat de la un timp incoace ca masinuta mea a inceput sa electrocuteze / curenteze, destul de binisor
urc in ea, pornesc motorul, nici un fel de problema
opresc motorul, ma dau jos din ea, pun mana pe usa sa o inchid ... baga ceva voltaj in mine (un fel de electroterapie)
dupa care, gata, nu mai curenteaza
aveti idee cam care cauza ar putea fi mai frecventa ?
eu unul, nu am pe masina montate decat o alarma (care merge), un cd-player (cdr500) si un stop aditional frana spate(care merge)
problema s-a manifestat iarasi, alaltaieri
brusc, din senin, hodoronc-tronc, la semafor (va dati seama ce veselie pe capul meu - coada, aglomeratie ...)
a pornit pana la urma, dupa cateva insistente (au niste electromotoare foarte bune - asta ca o gluma)
cipicao, in legatura cu cresterea temperaturii ai dreptate, a inceput sa creasca temperatura destul de binisor, pana pe la 105-110 grade, abia apoi porneste termocupla.
dar opritul asta brusc, cred ca s-a manifestat si cu motorul mai rece, adica pe la 90-95 grade. dar nu sunt sigur ...
eu unul insa suspectez ceva tot pe parte electrica sau iac-ul (motorasul pas cu pas)
despre iac
am observat dimineata cu motorul rece, la pornire, daca nu o ajut putin cu acceleratia, tremura motorul vreo 10 secunde pana urca acul de la relanti la 1200-1300 turatii
are cineva idee cum se pot desface si curata si in interior aceste iac-uri ?
acea curatare care o vedem pe forum aici, este de fapt decat o ''frectie la un picior de lemn''
faptul ca ii curatam acel arculet cu un spray, nu ajuta cu nimic, parerea mea. Sunt putine sanse sa se gripeze acel arulet. Mai degraba se gripeaza in interior (ce o avea inauntru, nu stiu ...)
despre partea electrica
am observat de la un timp incoace ca masinuta mea a inceput sa electrocuteze / curenteze, destul de binisor
urc in ea, pornesc motorul, nici un fel de problema
opresc motorul, ma dau jos din ea, pun mana pe usa sa o inchid ... baga ceva voltaj in mine (un fel de electroterapie)
dupa care, gata, nu mai curenteaza
aveti idee cam care cauza ar putea fi mai frecventa ?
eu unul, nu am pe masina montate decat o alarma (care merge), un cd-player (cdr500) si un stop aditional frana spate(care merge)
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
salutare tuturor
misterul a fost deslusit
aveam de fapt 2 erori in bord, si anume 44 respectiv 25
44 = sonda lambda - amestecul este sarac
25 = injectoare (injector) - tensiunea este prea mare
azi am constatat ca de fapt aveam becul ars in bord, cel care indica eventualele defectiuni ale masinii
problema nu pare atat de complicata
dar
pentru eroarea 44 voi schimba sonda lambda, nici un fel de problema
pentru eroarea 25 nu stiu insa unde este de fapt problema ?
oare injectorul este cel defect?
sau datorita unui amestec sarac (datorita sondei lambda), ECU trimite un curent mai mare catre injector pt a suplini deficitul de benzina ?
cred ca de aici aveam si consumul de benzina, destul de ridicat, adica pe undeva la 15 - 17% in oras (pt benzina)
dar nu reusesc sa ma lamuresc cu acea eroare 25 (tensiune mare injector) - care este de fapt cauza reala a acestei tensiuni marite ? sonda lambda sau ... nu stiu
merci de sfaturi
misterul a fost deslusit
aveam de fapt 2 erori in bord, si anume 44 respectiv 25
44 = sonda lambda - amestecul este sarac
25 = injectoare (injector) - tensiunea este prea mare
azi am constatat ca de fapt aveam becul ars in bord, cel care indica eventualele defectiuni ale masinii
problema nu pare atat de complicata
dar
pentru eroarea 44 voi schimba sonda lambda, nici un fel de problema
pentru eroarea 25 nu stiu insa unde este de fapt problema ?
oare injectorul este cel defect?
sau datorita unui amestec sarac (datorita sondei lambda), ECU trimite un curent mai mare catre injector pt a suplini deficitul de benzina ?
cred ca de aici aveam si consumul de benzina, destul de ridicat, adica pe undeva la 15 - 17% in oras (pt benzina)
dar nu reusesc sa ma lamuresc cu acea eroare 25 (tensiune mare injector) - care este de fapt cauza reala a acestei tensiuni marite ? sonda lambda sau ... nu stiu
merci de sfaturi
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
problema rezolvata
aveam firul de la sonda lambda copt de la atata caldura a motorului, intrerupt
l-am taiat de unde era intrerupt, l-am dezizolat, curatat cu putin smirghel si inadit din nou *varianta romaneasca - cu patentul)
Insa inainte de a-l carpi, am zis totusi sa verific daca chiar de aici se tragea aceasta problema
Am pornit masina si a inceput imediat sa se manifeste
Mergea un timp aleator (10 secunde - 2 minute - 5 minute ...) dupa care se oprea instantaneu
De aici aveam si eroarea de sonda si eroarea de injector. Sonda nemailucrand cum trebuie, probabil ca ECU trimitea informatie (curent mai mult) spre injector pt a suplini amestecul ...
Zilele acestea o sa ma ocup mai in detaliu de acel fir si o sa ii fac o lipire mai profi un pic (cu un ciocan de lipit)
aveam firul de la sonda lambda copt de la atata caldura a motorului, intrerupt
l-am taiat de unde era intrerupt, l-am dezizolat, curatat cu putin smirghel si inadit din nou *varianta romaneasca - cu patentul)
Insa inainte de a-l carpi, am zis totusi sa verific daca chiar de aici se tragea aceasta problema
Am pornit masina si a inceput imediat sa se manifeste
Mergea un timp aleator (10 secunde - 2 minute - 5 minute ...) dupa care se oprea instantaneu
De aici aveam si eroarea de sonda si eroarea de injector. Sonda nemailucrand cum trebuie, probabil ca ECU trimitea informatie (curent mai mult) spre injector pt a suplini amestecul ...
Zilele acestea o sa ma ocup mai in detaliu de acel fir si o sa ii fac o lipire mai profi un pic (cu un ciocan de lipit)
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
Revin
Problema persista in continuare
Aceeasi eroare de sonda lambda, aceleasi opriri ale motorului, din senin, atat in mers cat si la relanti
Este oare posibil ca din cauza sondei lambda, sa se opreasca motorul ?
Eu unul stiam ca daca sonda lambda este defecta va creste consumul, dar atata tot. Nu ma asteptam sa se opreasca motorul.
Eroare 44 = sonda lambda - amestecul este sarac
Cred ca de la sonda provine defectiunea, chiar nu stiu
Orice sugestie este binevenita. Nu as vrea sa o schimb si ulterior sa constat ca nu de acolo era problema ...
Multumesc
Problema persista in continuare
Aceeasi eroare de sonda lambda, aceleasi opriri ale motorului, din senin, atat in mers cat si la relanti
Este oare posibil ca din cauza sondei lambda, sa se opreasca motorul ?
Eu unul stiam ca daca sonda lambda este defecta va creste consumul, dar atata tot. Nu ma asteptam sa se opreasca motorul.
Eroare 44 = sonda lambda - amestecul este sarac
Cred ca de la sonda provine defectiunea, chiar nu stiu
Orice sugestie este binevenita. Nu as vrea sa o schimb si ulterior sa constat ca nu de acolo era problema ...
Multumesc
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
covesanu
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Sibiu
- Masina: Antara 2009 z16xl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2009
- Mesaj Privat
- Cipicao
- **
- 286 mesaje
- din 16 Nov 2009
- Brasov
Cipicao
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2009
- Mesaj Privat
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
Corect spus Cipicao
Senzorul ala are cu totul si cu totul un alt rol
L-am schimbat la scurt timp dupa ce luasem masina (in urma cu 3 ani), la indemnul unui mecanic din ala ''meserias de meserie''
Fara nici o imbunatatire insa, asa ca la 2 zile l-am pus la loc pe cel vechi .
De fapt masina nu avea nimic, si nici senzorul ala. Aveam eu niste ''piticei pe creier'' in urma unor lecturari pe google, deh ...
Il mai am si acum, poate il vrea careva (dar asigurati-va ca este defect, inainte)
Senzorul ala are cu totul si cu totul un alt rol
L-am schimbat la scurt timp dupa ce luasem masina (in urma cu 3 ani), la indemnul unui mecanic din ala ''meserias de meserie''
Fara nici o imbunatatire insa, asa ca la 2 zile l-am pus la loc pe cel vechi .
De fapt masina nu avea nimic, si nici senzorul ala. Aveam eu niste ''piticei pe creier'' in urma unor lecturari pe google, deh ...
Il mai am si acum, poate il vrea careva (dar asigurati-va ca este defect, inainte)
covesanu
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Sibiu
- Masina: Antara 2009 z16xl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2009
- Mesaj Privat
Pai bine ca ai inceput cu ce era mai scump, un senzor de temp nu face cat o sonda lambda.Tot timpul intai verifici , masori si apoi incepi cu ce este mai ieftin si are legatura cu asta.Eu chiar lucrez la masini zilnic si iti zic ca am avut o problema la senzorul de temp la o masina din Timisoara a fost la nenumarate service-uri si nu a gasit nimic.
covesanu
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Sibiu
- Masina: Antara 2009 z16xl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2009
- Mesaj Privat
Daca crezi ca esti pregatit sa faci masina singur te ajut:
1. faci rost de o lampa de control auto sau aparat de masura
2.identifici releul pompei de benzina
3.mufa de alimentare a pompei de benzina
4.bobina si aprinderea
Si cand se opreste masina cobori jos, deschizi capota , sa fie cineva in masina si verifici :
A.daca ai curent la pompa de benzina atunci cand masina nu porneste,si daca auzi pompa ca lucreaza.
B.dai o bujie jos si o pui la masa sa vezi daca da scanteie.
Dupa ce imi dai raspuns la cele doua punte iti zic mai departe ce sa faci.
1. faci rost de o lampa de control auto sau aparat de masura
2.identifici releul pompei de benzina
3.mufa de alimentare a pompei de benzina
4.bobina si aprinderea
Si cand se opreste masina cobori jos, deschizi capota , sa fie cineva in masina si verifici :
A.daca ai curent la pompa de benzina atunci cand masina nu porneste,si daca auzi pompa ca lucreaza.
B.dai o bujie jos si o pui la masa sa vezi daca da scanteie.
Dupa ce imi dai raspuns la cele doua punte iti zic mai departe ce sa faci.
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
salut
Bujiile sunt schimbate de curand si fisele sunt ok. Am tras pe rand cate o fisa si totul este ok din punctul asta de vedere.
Curent am la mufa de la pompa de benzna. Pompa de benzina este ok.
Masina functioneaza si pe GPL
Problema se manifesta atat pe benzina cat si pe GPL - se pot exclude problemele a tot ceea ce tine de sistemul de benzina.
senzorul de temperatura este cu mult mai ieftin decat o sonda lambda
Bujiile sunt schimbate de curand si fisele sunt ok. Am tras pe rand cate o fisa si totul este ok din punctul asta de vedere.
Curent am la mufa de la pompa de benzna. Pompa de benzina este ok.
Masina functioneaza si pe GPL
Problema se manifesta atat pe benzina cat si pe GPL - se pot exclude problemele a tot ceea ce tine de sistemul de benzina.
senzorul de temperatura este cu mult mai ieftin decat o sonda lambda
- herby
- **
- 179 mesaje
- din 19 Aug 2009
- Astra 1993 C14NZ
- Arad
herby
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2009
- Mesaj Privat