Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • virgil

  • Mesaje scrise: 273
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2005

  • Mesaj Privat
salutare,
am facut un drum in afara orasului (mers cu 100-120/h) si a aparut un fluierat.... am oprit, am dat telefoane, am intrebat peste tot si am aflat ca s-a stricat turbina...
am revenit in Bucuresti si am observat ca scoate si fum...
ce ar trebui sa fac?
mai pot merge cu masina? daca da, risc sa se strice si altceva?
se poate repara sau se inlocuieste?
Astra 1.7DTI
Skip ads

  • radu

  • Mesaje scrise: 342
  • Locatie: craiova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2004

  • Mesaj Privat
NU mai poti merge cu masina.se pot intampla lucruri mult mai rele, in functie de ce s-a intamplat in turbina(de la griparea definitiva a turbinei, la intrarea de mici fragmente de palete in motor).
iti pot da datele de la o firma din brasov care se ocupa cu reparatia turbinelor si o face super bine(sper ca nu sunt off topic, dar o sa postez si la publicitate):
Adresa

SC EUROEST TURBO CENTER BRASOV
Strada: Nucului, Nr 28A, Cod 22010?!?
Tel: 0722-735.589
0268-330.965
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
- poti incerca sa dezactivezi turbina. Scoti toate furtunele de la sistemul de vacuum. Sa pui wastegate-ul pe deschis (mare parte de gaze evita turbina).
- si cand mergi sa mergi <1500 rpm.

La relanti iti fluiera ?
  • virgil

  • Mesaje scrise: 273
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2005

  • Mesaj Privat
mersi frumos pentru adresa, o sa iau legatura cu ei.

la ralanti nu fluiera, doar peste 1500-1700 de ture... si scoate si fum Sad
  • CatalinM

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2004

  • Mesaj Privat
virgil,

Exact acelasi lucru l-am patit si eu cu exact aceeasi masina si motor ca al tau. Fluiera si scotea fum de la 2000 incolo. Nu avea nici motorul putere asa ca greu ajungeam la 100 km/h. Am fost in service si care crezi ca a fost problema ?
Furtunul care iese din radiatorul de racire a gazelor de evacuare si care este situat in partea de jos a radiatorului era desprins de radiator. Astfel, la turbina nu mai ajungeau gazele de evacuare ci scapau la iesirea din radiatorul de racire => turbina era partial scoasa din uz.
Acest radiator este situat in fata radiatorului de apa si este mai mic decit acesta.
La service mi-au strins colierul de la furtun si gata. Vezi sa nu fie aceeasi problema si la tine: verifica tot traseul gazelor de evacuare pana la intrarea in turbina.

Multa bafta,
Catalin
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
CatalinM a scris:...radiatorul de racire a gazelor de evacuare...

Cred ca te referi la intercooler care este pus pentru a raci aerul de admisie si nu gazele de evacuare.
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
da, dar efectul e acelasi...
verifica componentele legate de turbina...
fumul poate fi si de la arderea incompleta a motorinei in lipsa aerului...
  • CatalinM

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2004

  • Mesaj Privat
sandumbogdan,

Nu stiam ca exista un intercooler pentru admisie. Cei de la un service autorizat Opel mi-au zis ca acel radiator este pentru racirea gazelor de ardere, care vin din motor si merg spre turbina, pentru a nu arde paletele turbinei avand o temperatura foarte ridicata.
Eu am zis ceea ce am auzit de la mecanici, daca nu este asa va rog sa ma lamuriti si pe mine ce este cu acel radiator.

Merci,
Catalin
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Hmm... ar fi ciudat sa fie cum spui tu.
Normal intercooler-ul are functia de a raci aerul de admisie, pe evacuare oricum trebuie sa iasa aer fierbinte pentru ca altfel nu ar functiona catalizatorul.
  • radu

  • Mesaje scrise: 342
  • Locatie: craiova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2004

  • Mesaj Privat
CatalinM: cei te la service ori sunt fffffffffffffffff prosti, ori au vrut sa RADA de tine!!!Radiator exista NUMAI pe circuitul de admisie, intre turbina si admisie, se cheama intercooler.pe evacuare este recomandat, chiar, ca gazele sa fie cat mai incinse cand intra in turbina.poti sa verifici si singur ca intre evacuarea din chiulasa si turbina nu este DECAT o teava numita GALERIE DE EVACUARE.
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
looool, ce aberati mai spun astia la service

auzi tu, sa racesti gazele de esapament ca sa nu "arda" turbina. Ce prostii debiteaza astia

intercoolerul face exact ce zice radu
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
offtopic: Ganditi-va ca dragii nostrii "mecanici" au absolvit mai mult sau mai putin un liceu Auto, unde ... dupa cum stiti se face carte "foarte bine" si in general IQ-ul elevilor este foarte "ridicat". Mie mi-e groaza sa ma duc la un mecanic care stie mai putine ca mine, doar pentru ca nu am timp/sculele necesare si nu imi place sa ma murdaresc... Mecanicii ar trebui sa fie si ei cat decat ingineri sa aiba habar cum functioneaza un motor... (Haideti sa ne facem un service Rolling Eyes)
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Probabil mecanicii respectivi se gandesc ca turbina este facuta din plastic de tip PET si e un amarat de ventilator care baga aer suplimentar.
  • CatalinM

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2004

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru lamuriri. Acum am priceput. Imi pare rau ca nu am cum sa verific deoarece nu mai am masina.

Catalin
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Verifici la urmatoarea daca iei 2.0DTI sau 2.2DTI. Principiul ar trebui sa fie acelasi, doar sa nu prinzi un model modificat (reparat) de mecanicii de mai sus.
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Am gasit mai demult un super site referitor la turbo in general si la motoarele c20let http://www.max-boost.co.uk/max-boost/ eu unul am inteles mult mai bine cum stau lucrurile dupa ce l-am accesat.
  • virgil

  • Mesaje scrise: 273
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2005

  • Mesaj Privat
salutare din nou,

se pare ca turbina este dusa definitiv.... Sad
am mers la un mester mare care a desfacut niste furtune, s-a bagat pe dedesupt si a tras concluzia ca nu se poate repara....
deci, am recurs la varianta ahizitionarii unei turbine sh.... (ce-o fi aia, nu prea inteleg).. persoana care mi-o aduce mi-a zis ca are putini km.... si ca ma costa pana in 200 de euro...

cum o turbina noua nu am cum sa iau ( cea mai ieftina am gasit-o la augsburg si este 822 de euro) ramane sa va mai zic ce s-a mai intamplat....
  • virgil

  • Mesaje scrise: 273
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2005

  • Mesaj Privat
salut,

dupa o luna si mai bine de asteptari si de macinat nervi am reusit sa-mi repar si eu masina.... Crying or Very sad

si am zis ca daca tot incep sa umblu la ea, sa-i schimb si kit-ul de distributie....

multumesc lui radu pentru adresa de la brasov (de acolo mi-am luat turbina, relativ ieftina, tinand cont de preturile de la opel sau de la magazinele de piese)
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
si turbina veche ? Rolling Eyes
  • virgil

  • Mesaje scrise: 273
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2005

  • Mesaj Privat
turbina veche e la mine... are ceva palete rupte (o sa imi bag nitel nasul sa vad ce e pe acolo) ... aia de la service mi-au zis ca e "zdrente" (textual)

va mai zic dupa ce o desfac. oricum, tipul de la carea am luat-o pe cea noua mi-a zis ca nu prea renteaza sa repari una la care este stricat axul central. costa cam cat una noua. si mi-a mai zis ca, in principiu, astea sunt turbine mici si ca nu prea renteaza reparatia.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR