- virgil
- OP
- 273 mesaje
- din 12 Mar 2005
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
virgil
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2005
- Mesaj Privat
salutare,
am facut un drum in afara orasului (mers cu 100-120/h) si a aparut un fluierat.... am oprit, am dat telefoane, am intrebat peste tot si am aflat ca s-a stricat turbina...
am revenit in Bucuresti si am observat ca scoate si fum...
ce ar trebui sa fac?
mai pot merge cu masina? daca da, risc sa se strice si altceva?
se poate repara sau se inlocuieste?
Astra 1.7DTI
am facut un drum in afara orasului (mers cu 100-120/h) si a aparut un fluierat.... am oprit, am dat telefoane, am intrebat peste tot si am aflat ca s-a stricat turbina...
am revenit in Bucuresti si am observat ca scoate si fum...
ce ar trebui sa fac?
mai pot merge cu masina? daca da, risc sa se strice si altceva?
se poate repara sau se inlocuieste?
Astra 1.7DTI
- radu
- **
- 342 mesaje
- din 17 Apr 2004
- craiova
radu
- Mesaje scrise: 342
- Locatie: craiova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2004
- Mesaj Privat
NU mai poti merge cu masina.se pot intampla lucruri mult mai rele, in functie de ce s-a intamplat in turbina(de la griparea definitiva a turbinei, la intrarea de mici fragmente de palete in motor).
iti pot da datele de la o firma din brasov care se ocupa cu reparatia turbinelor si o face super bine(sper ca nu sunt off topic, dar o sa postez si la publicitate):
Adresa
SC EUROEST TURBO CENTER BRASOV
Strada: Nucului, Nr 28A, Cod 22010?!?
Tel: 0722-735.589
0268-330.965
iti pot da datele de la o firma din brasov care se ocupa cu reparatia turbinelor si o face super bine(sper ca nu sunt off topic, dar o sa postez si la publicitate):
Adresa
SC EUROEST TURBO CENTER BRASOV
Strada: Nucului, Nr 28A, Cod 22010?!?
Tel: 0722-735.589
0268-330.965
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- virgil
- OP
- 273 mesaje
- din 12 Mar 2005
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
virgil
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2005
- Mesaj Privat
CatalinM
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2004
- Mesaj Privat
virgil,
Exact acelasi lucru l-am patit si eu cu exact aceeasi masina si motor ca al tau. Fluiera si scotea fum de la 2000 incolo. Nu avea nici motorul putere asa ca greu ajungeam la 100 km/h. Am fost in service si care crezi ca a fost problema ?
Furtunul care iese din radiatorul de racire a gazelor de evacuare si care este situat in partea de jos a radiatorului era desprins de radiator. Astfel, la turbina nu mai ajungeau gazele de evacuare ci scapau la iesirea din radiatorul de racire => turbina era partial scoasa din uz.
Acest radiator este situat in fata radiatorului de apa si este mai mic decit acesta.
La service mi-au strins colierul de la furtun si gata. Vezi sa nu fie aceeasi problema si la tine: verifica tot traseul gazelor de evacuare pana la intrarea in turbina.
Multa bafta,
Catalin
Exact acelasi lucru l-am patit si eu cu exact aceeasi masina si motor ca al tau. Fluiera si scotea fum de la 2000 incolo. Nu avea nici motorul putere asa ca greu ajungeam la 100 km/h. Am fost in service si care crezi ca a fost problema ?
Furtunul care iese din radiatorul de racire a gazelor de evacuare si care este situat in partea de jos a radiatorului era desprins de radiator. Astfel, la turbina nu mai ajungeau gazele de evacuare ci scapau la iesirea din radiatorul de racire => turbina era partial scoasa din uz.
Acest radiator este situat in fata radiatorului de apa si este mai mic decit acesta.
La service mi-au strins colierul de la furtun si gata. Vezi sa nu fie aceeasi problema si la tine: verifica tot traseul gazelor de evacuare pana la intrarea in turbina.
Multa bafta,
Catalin
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
CatalinM
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2004
- Mesaj Privat
sandumbogdan,
Nu stiam ca exista un intercooler pentru admisie. Cei de la un service autorizat Opel mi-au zis ca acel radiator este pentru racirea gazelor de ardere, care vin din motor si merg spre turbina, pentru a nu arde paletele turbinei avand o temperatura foarte ridicata.
Eu am zis ceea ce am auzit de la mecanici, daca nu este asa va rog sa ma lamuriti si pe mine ce este cu acel radiator.
Merci,
Catalin
Nu stiam ca exista un intercooler pentru admisie. Cei de la un service autorizat Opel mi-au zis ca acel radiator este pentru racirea gazelor de ardere, care vin din motor si merg spre turbina, pentru a nu arde paletele turbinei avand o temperatura foarte ridicata.
Eu am zis ceea ce am auzit de la mecanici, daca nu este asa va rog sa ma lamuriti si pe mine ce este cu acel radiator.
Merci,
Catalin
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- radu
- **
- 342 mesaje
- din 17 Apr 2004
- craiova
radu
- Mesaje scrise: 342
- Locatie: craiova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2004
- Mesaj Privat
CatalinM: cei te la service ori sunt fffffffffffffffff prosti, ori au vrut sa RADA de tine!!!Radiator exista NUMAI pe circuitul de admisie, intre turbina si admisie, se cheama intercooler.pe evacuare este recomandat, chiar, ca gazele sa fie cat mai incinse cand intra in turbina.poti sa verifici si singur ca intre evacuarea din chiulasa si turbina nu este DECAT o teava numita GALERIE DE EVACUARE.
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
offtopic: Ganditi-va ca dragii nostrii "mecanici" au absolvit mai mult sau mai putin un liceu Auto, unde ... dupa cum stiti se face carte "foarte bine" si in general IQ-ul elevilor este foarte "ridicat". Mie mi-e groaza sa ma duc la un mecanic care stie mai putine ca mine, doar pentru ca nu am timp/sculele necesare si nu imi place sa ma murdaresc... Mecanicii ar trebui sa fie si ei cat decat ingineri sa aiba habar cum functioneaza un motor... (Haideti sa ne facem un service )
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
CatalinM
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2004
- Mesaj Privat
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Am gasit mai demult un super site referitor la turbo in general si la motoarele c20let http://www.max-boost.co.uk/max-boost/ eu unul am inteles mult mai bine cum stau lucrurile dupa ce l-am accesat.
- virgil
- OP
- 273 mesaje
- din 12 Mar 2005
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
virgil
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2005
- Mesaj Privat
salutare din nou,
se pare ca turbina este dusa definitiv....
am mers la un mester mare care a desfacut niste furtune, s-a bagat pe dedesupt si a tras concluzia ca nu se poate repara....
deci, am recurs la varianta ahizitionarii unei turbine sh.... (ce-o fi aia, nu prea inteleg).. persoana care mi-o aduce mi-a zis ca are putini km.... si ca ma costa pana in 200 de euro...
cum o turbina noua nu am cum sa iau ( cea mai ieftina am gasit-o la augsburg si este 822 de euro) ramane sa va mai zic ce s-a mai intamplat....
se pare ca turbina este dusa definitiv....
am mers la un mester mare care a desfacut niste furtune, s-a bagat pe dedesupt si a tras concluzia ca nu se poate repara....
deci, am recurs la varianta ahizitionarii unei turbine sh.... (ce-o fi aia, nu prea inteleg).. persoana care mi-o aduce mi-a zis ca are putini km.... si ca ma costa pana in 200 de euro...
cum o turbina noua nu am cum sa iau ( cea mai ieftina am gasit-o la augsburg si este 822 de euro) ramane sa va mai zic ce s-a mai intamplat....
- virgil
- OP
- 273 mesaje
- din 12 Mar 2005
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
virgil
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2005
- Mesaj Privat
salut,
dupa o luna si mai bine de asteptari si de macinat nervi am reusit sa-mi repar si eu masina....
si am zis ca daca tot incep sa umblu la ea, sa-i schimb si kit-ul de distributie....
multumesc lui radu pentru adresa de la brasov (de acolo mi-am luat turbina, relativ ieftina, tinand cont de preturile de la opel sau de la magazinele de piese)
dupa o luna si mai bine de asteptari si de macinat nervi am reusit sa-mi repar si eu masina....
si am zis ca daca tot incep sa umblu la ea, sa-i schimb si kit-ul de distributie....
multumesc lui radu pentru adresa de la brasov (de acolo mi-am luat turbina, relativ ieftina, tinand cont de preturile de la opel sau de la magazinele de piese)
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- virgil
- OP
- 273 mesaje
- din 12 Mar 2005
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
virgil
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2005
- Mesaj Privat
turbina veche e la mine... are ceva palete rupte (o sa imi bag nitel nasul sa vad ce e pe acolo) ... aia de la service mi-au zis ca e "zdrente" (textual)
va mai zic dupa ce o desfac. oricum, tipul de la carea am luat-o pe cea noua mi-a zis ca nu prea renteaza sa repari una la care este stricat axul central. costa cam cat una noua. si mi-a mai zis ca, in principiu, astea sunt turbine mici si ca nu prea renteaza reparatia.
va mai zic dupa ce o desfac. oricum, tipul de la carea am luat-o pe cea noua mi-a zis ca nu prea renteaza sa repari una la care este stricat axul central. costa cam cat una noua. si mi-a mai zis ca, in principiu, astea sunt turbine mici si ca nu prea renteaza reparatia.