mac23
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2011
- Mesaj Privat
S-a desfacut si ECU, motorina a ajuns doar in zona mufei cu problematice (gel rosiatic in aceasta zona), nu a ajuns pe cablaj,Nu am umblat la ECU,la placa sau altceva.Si oricum a fost verificat cu ocazia primei interventii la EDU.
Asta este problema ca pana nu probez EDU pe alta masina sau sa am un EDU bun sa-l pun la mine nu pot sti exact.Cod de eroare care mi se afiseaza cand dau la automat mai mult este P0251 Spill valve malfunction - Not present.
De aceea am intrebat daca masuratorile pe care le-am facut pe placa EDU sunt normale (adica "scurt" intre pinii indicati cu linii negre).Multumesc ptr. raspunsuri.
Totodata cand dau la automat pe Op-com imi sunt afisate turatie motorului si a pompei, de unde as deduce ca senzorul de turatie ar fi ok.Doar Spill valve imi ramane mereu "inactiv" pe tester.
Asta este problema ca pana nu probez EDU pe alta masina sau sa am un EDU bun sa-l pun la mine nu pot sti exact.Cod de eroare care mi se afiseaza cand dau la automat mai mult este P0251 Spill valve malfunction - Not present.
De aceea am intrebat daca masuratorile pe care le-am facut pe placa EDU sunt normale (adica "scurt" intre pinii indicati cu linii negre).Multumesc ptr. raspunsuri.
Totodata cand dau la automat pe Op-com imi sunt afisate turatie motorului si a pompei, de unde as deduce ca senzorul de turatie ar fi ok.Doar Spill valve imi ramane mereu "inactiv" pe tester.
- cristi_bv
- **
- 344 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Insignia 2015 A20dth
- Brasov
cristi_bv
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2015 A20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
mac23
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2011
- Mesaj Privat
Va multumesc foarte mult pentru confirmarea masuratorilor. In legatura cu problema la cald ,da, asa m-am gandit si eu ca o componenta,un mosfet ceva cedeaza la atingerea unei temp. de lucru, dar de ce acum nu mai porneste deloc? Ca doar nu am schimbat nimic la EDU,nu am exfoliat,etc.
Oricum acum este clar ca un alt EDU imi va elucida in mare parte misterul.
Va multumesc.
Oricum acum este clar ca un alt EDU imi va elucida in mare parte misterul.
Va multumesc.
- Atex
- **
- 143 mesaje
- din 21 Feb 2010
- Mures
Atex
- Mesaje scrise: 143
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2010
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- Atex
- **
- 143 mesaje
- din 21 Feb 2010
- Mures
Atex
- Mesaje scrise: 143
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2010
- Mesaj Privat
Am avut P0251 si ecu motor era defect...eu scriu din patite si nu din auzite...
mai exact unul dintre pinii de comunicare, intre ecu si edu corodat...
si de curand unul care avea contact imperfect,direct in mufa spill valve...
si la asta sa schimbat si sa "reparat" 3-4 edu, pana a ajuns masina la mine...
mai exact unul dintre pinii de comunicare, intre ecu si edu corodat...
si de curand unul care avea contact imperfect,direct in mufa spill valve...
si la asta sa schimbat si sa "reparat" 3-4 edu, pana a ajuns masina la mine...
mac23
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2011
- Mesaj Privat
Ce ti-e dom'le si cu oxidarea acestor cabluri! Era greu sa puna fire siliconice cu contacte argintate pe mufele sensibile?Chiar atat de mult crestea valoarea masinii?
Veste mare! Dimineata merg cu un prieten la seful lui caruia i s-a oprit masina si nu mai vrea sa porneasca decat dupa ce se raceste
, probabil EDU obosit, masina cu 200 si ceva de mii de km, fara interventii de la 120 de mii de cand o are.Asa ca iau EDU cu mine si il probez sa vad ce si cum.Revin cu detalii.
Veste mare! Dimineata merg cu un prieten la seful lui caruia i s-a oprit masina si nu mai vrea sa porneasca decat dupa ce se raceste
, probabil EDU obosit, masina cu 200 si ceva de mii de km, fara interventii de la 120 de mii de cand o are.Asa ca iau EDU cu mine si il probez sa vad ce si cum.Revin cu detalii.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
mac23
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2011
- Mesaj Privat
Pai da, dar multe defecte sunt cabluri cu izolatia coapta exact unde intra in mufa
de exemplu si daca se rupe in acea pozitie iti cam da de lucru.
Sa revin la subiect, da, la mine EDU este dus, adica l-am montat la prietenul meu si nimic, al lui la mine si a luat-o din prima,are si vana cumsecade masina,totul este ok.Acum ramane sa fac ceva masuratori comparative intre cele 2 EDU (si in al lui a fost umblat,era lipit cu silicon gri ca din brisca).Acum trebuie sa gasesc alt EDU...
Problema la prietenul meu este motorina in ECU, atat de multa incat pur si simplu ECU era umflat (capacul din spate),iar cand am incercat sa-i scot capacul a tasnit motorina gramada! Eu inteleg ca se prelinge prin firul de la sonda buclucasa, dar chiar in asemenea hal,sa umfle ECU? Erori la el erau legate de releele de Spill si principal (ECU), barometric pressure,debitmetru (masina mai mult de 100 nu vrea si pace!- oricum a fost condusa cca 40.000 de km de o tanti cu maxim 2500 rpm si 80 h maxim...Am pus releele pe direct si i-am adus masina in Sibiu fara sa se mai opreasca.
de exemplu si daca se rupe in acea pozitie iti cam da de lucru.
Sa revin la subiect, da, la mine EDU este dus, adica l-am montat la prietenul meu si nimic, al lui la mine si a luat-o din prima,are si vana cumsecade masina,totul este ok.Acum ramane sa fac ceva masuratori comparative intre cele 2 EDU (si in al lui a fost umblat,era lipit cu silicon gri ca din brisca).Acum trebuie sa gasesc alt EDU...
Problema la prietenul meu este motorina in ECU, atat de multa incat pur si simplu ECU era umflat (capacul din spate),iar cand am incercat sa-i scot capacul a tasnit motorina gramada! Eu inteleg ca se prelinge prin firul de la sonda buclucasa, dar chiar in asemenea hal,sa umfle ECU? Erori la el erau legate de releele de Spill si principal (ECU), barometric pressure,debitmetru (masina mai mult de 100 nu vrea si pace!- oricum a fost condusa cca 40.000 de km de o tanti cu maxim 2500 rpm si 80 h maxim...Am pus releele pe direct si i-am adus masina in Sibiu fara sa se mai opreasca.
mac23
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2011
- Mesaj Privat
Dracia dracului cu aceste EDU. Pai am pus pe masa cele 2 EDU (al meu si al prietenului meu) si tot ce am masurat la el am masurat si la mine, cu deosebirea ca la ultimul triac (ii spun asa deoarece nu stiu ce e,dar are 3 picioruse ) la cel bun conductivitatea pe dioda este de cca 740 unitati iar la mine de 200.In rest aceleasi circuite,valori masurate,capacitati,etc.
Ori e intrerupt vreun circuit din cablajele multistrat (cel de dedesubt) ori e vreo componenta care f... buha cand trece curentu prin ea.Nasol, acum caut altul ... Si intre timp poate ii dau de cap si la asta al meu...
Ori e intrerupt vreun circuit din cablajele multistrat (cel de dedesubt) ori e vreo componenta care f... buha cand trece curentu prin ea.Nasol, acum caut altul ... Si intre timp poate ii dau de cap si la asta al meu...
- DumitriuMinel
- *
- 19 mesaje
- din 02 Nov 2011
- Astra 2002 Z16XE
- Timis
DumitriuMinel
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2011
- Mesaj Privat
Salutare,
Am un Astra G motor Z16XE. Motorul porneste la rece, dar dupa ce se incalzete i se taie alimentarea cu benzina, dupa care nu mai porneste pana nu se mai raceste putin . A venit cineva si a bagat testerul pentru diagnoza. A aparut eroarea " P0230 Fuel Pump Primary Circuit " .
Dupa ce a studiat omul putin si-a dat seama ca dupa ce se incalzeste se taie comanda de la releul care da comanda la pompa de benzina.
Intr-un final mi-a spus ca foarte probabil este de la ECU, care nu mai transmite semnal la releu.
In cutia de langa motor pe lange releul de comanda pentru pompa de benzina se mai afla un releu ( nu stiu de la ce ), care era actionat in momentul in care puneam contacul.
Pentru a face masina sa functioneze respectivul a montat si pompa de benzina pe celalalt releu ( printr-un sunt sau ceva de genu ) si se pare ca functioneaza.
Intrebarile mele sunt :
1.Se poate intampla ceva daca pompa de benzina este legata pe releul respectiv ? Pot sa circul cu ea asa ? Risc sa se intample ceva?
2.Ce poate sa aiba ECU din moment ce la trimite semnal catre releu dar la cald nu ?
Am un Astra G motor Z16XE. Motorul porneste la rece, dar dupa ce se incalzete i se taie alimentarea cu benzina, dupa care nu mai porneste pana nu se mai raceste putin . A venit cineva si a bagat testerul pentru diagnoza. A aparut eroarea " P0230 Fuel Pump Primary Circuit " .
Dupa ce a studiat omul putin si-a dat seama ca dupa ce se incalzeste se taie comanda de la releul care da comanda la pompa de benzina.
Intr-un final mi-a spus ca foarte probabil este de la ECU, care nu mai transmite semnal la releu.
In cutia de langa motor pe lange releul de comanda pentru pompa de benzina se mai afla un releu ( nu stiu de la ce ), care era actionat in momentul in care puneam contacul.
Pentru a face masina sa functioneze respectivul a montat si pompa de benzina pe celalalt releu ( printr-un sunt sau ceva de genu ) si se pare ca functioneaza.
Intrebarile mele sunt :
1.Se poate intampla ceva daca pompa de benzina este legata pe releul respectiv ? Pot sa circul cu ea asa ? Risc sa se intample ceva?
2.Ce poate sa aiba ECU din moment ce la trimite semnal catre releu dar la cald nu ?
mac23
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2011
- Mesaj Privat
Am mai intanlit si eu acest defect, daca este modelul cu calc. montat pe motor, da, este problema cu ECU.Asa am facut si eu, am montat releul de la pompa de benzina in paralel cu releul de motor si nu sunt probleme nici la 2 ani de atunci (un vecin de-al meu).Si am mutat si locul lui ECU de pe motor langa cutia cu sigurante/relee.
- DumitriuMinel
- *
- 19 mesaje
- din 02 Nov 2011
- Astra 2002 Z16XE
- Timis
DumitriuMinel
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2011
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- Florin_Andrei
- *
- 5 mesaje
- din 17 Apr 2013
- Astra 2001 Z14XE
- Maramures
Florin_Andrei
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2013
- Mesaj Privat
- DumitriuMinel
- *
- 19 mesaje
- din 02 Nov 2011
- Astra 2002 Z16XE
- Timis
DumitriuMinel
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2011
- Mesaj Privat
Salut din nou,
Din pacate a aparut o problema. Saptamana trecuta cum am scris mai sus mi-a fost legata pompa de benzina pe celalalt releu. De atunci nu am mai folosit masina, iar astazi cand am vrut sa o pornesc surpriza.... mi-a descarcat bateria complet. Nu am avut becuri aprinse sau altceva. Normal pompa de benzina nu putea sa porneasca decat dupa ce puneam contactul. Am masurat bateria si imi indica 2,36V .
Ce s-a intamplat ?
Din pacate a aparut o problema. Saptamana trecuta cum am scris mai sus mi-a fost legata pompa de benzina pe celalalt releu. De atunci nu am mai folosit masina, iar astazi cand am vrut sa o pornesc surpriza.... mi-a descarcat bateria complet. Nu am avut becuri aprinse sau altceva. Normal pompa de benzina nu putea sa porneasca decat dupa ce puneam contactul. Am masurat bateria si imi indica 2,36V .
Ce s-a intamplat ?
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
7. Nu este permisa postarea aceluiasi mesaj sau topic in mai multe sectiuni.
Asta e regulamentul forumului, pe care tu il ignori.
https://www.clubopel.com/vie...p=1535587#1535587
Asta e regulamentul forumului, pe care tu il ignori.
https://www.clubopel.com/vie...p=1535587#1535587
- electronistul21
- **
- 270 mesaje
- din 02 Feb 2011
- Astra 2009 z14xep
- Galati
electronistul21
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2009 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2011
- Mesaj Privat