- vali_c
- **
- 114 mesaje
- din 28 Mai 2010
- Astra 2002 Z16SE
- Iasi
vali_c
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2010
- Mesaj Privat
- nelu.1270
- ***
- 581 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2001 Y17DTI
- Bucuresti
nelu.1270
- Mesaje scrise: 581
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
androbosu a scris:mai colegilor de forum o singura intrebare am si asi dori sa primesc raspuns cat mai sigur.vad atatea pareri cu schimbatul uleiului la cutie dar nu zice nimeni un raspuns concret ? cum cade tot uleiu din cutie daca desfaci doar surubul de supraplin si de la el pana la capacul de sub cutie mai e o distanta oarecare? logic nu treb dasfacut capacul de sub cutie ca sa cada tot uleiul din ea? supraplinul are rolul de a vedea nivelul uleiului si de nu a pune mai mult nu de a goli cutia de ulei
Un raspuns sigur este, ca ,numai pe la capacul de sub cutie poti goli tot uleiul,iar supraplinul are rolul pe care tu il scrii(nivel ulei in cutie).....un sfat....dupa ce golesti si pui capacul la loc,adauga acelasi cod ulei pe care l-ai avut inainte,nu pune mai putin si nici mai mult decat scrie la carte,altfel o sa ai probleme la schimbarea unor trepte de viteza(agata).
androbosu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2010
- Mesaj Privat
multumesc pt detaliile cu pozele ca sincer m-am invartit pe sub ea si nam vazut nici un surub iar in legatuta cu schimbatul in totalitate al uleiului e normal ca treb sa desfaci capacul ca sa schimbi uleiul asta sincer am stiut de la bun inceput ca asa treb facut pt ca astfel nu ai cum , iar doar daca completezi folosesti doar aerisirea si nivelul dar din cate parari sunt nu zicea nici unul ca treb sa scoti capacul daca il schimbi si am vazut multi colegi de formum care intrebau si nu primeau nici un raspuns concret. si mai da-mi un raspuns te rog daca poti am luat ulei GM de cutie este bun?
Mel
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2012
- Mesaj Privat
androbosu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2010
- Mesaj Privat
Mel
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2012
- Mesaj Privat
androbosu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2010
- Mesaj Privat
multumesc pt raspuns pt ca eream putin nedumerit ca am vazut la colegul de mai sus care a pus zi poze cu locatia unde se gasesc busoanele si capacu de golire a uleiului din cutie ca are alte date de cod si de aceea am crezut ca am luat alt ulei. Si apropo a descoperit cineneva pana acum de ce ciupe ulei motoarele 1.6 16 valve motor z16xe de fapt de ce mananca cam mult nu se mai poate numi ciupitura ca al meu haleste cam 2-3 litri de la schimb la schimb dar bine lam tinut si de data aceeasta 15 000 de km ca daca tot lam reinoit si deja iar a acazut nivelul.am vazut pareri si pareri ba ca ar fi semeringurile de la pistoane ba supapele de la valve nici nu sti dupa cine sa te mai iei sa fie bine si sa sti de unde sa incepi sa remediezi defectiunea binenteles daca nu e scumpa ca asa mai bine ii bag ulei decat sa ma apuc de secmentat ca e 20 ron litru de ulei decat sa bag 2000 ron in motor daca e sal secmentezi.Am inteles ca daca sunt doar supapele la valve este mai ieftin si poate a facut cineva dintre voi remedierea aceasta si imi poate spune daca sa remediat consumul de ulei.multumesc
- luca george
- **
- 142 mesaje
- din 24 Dec 2007
- Astra 2001 y 17 dt
- Bucuresti
luca george
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y 17 dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Dec 2007
- Mesaj Privat
Mel
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2012
- Mesaj Privat
- Merlucius
- **
- 107 mesaje
- din 04 Mar 2008
- Astra 2004 Z16XEP
- Bucuresti
Merlucius
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2008
- Mesaj Privat
Am cautat pe net f mult, iar aici explicatiile sunt pt modele generice de motoare/CV, iar eu nu regasesc exact ce caut.
Sunt posesor de ASTRA G Hatchback fab. nov. 2003(deci 2004 pe carte), motor Z16XEP, A/C manual cu un sg electroventilator (comun pt rad. antigel si pt rad.freon) - nu stiu modelul CV.
Am nevoie de ajutor cu poze exacte despre pozitionarea busonului de nivel la masina mea, pentru ca am de gand sa-mi schimb singur uleiul.
In urma unei reparatii la caseta de directie am rugat mecanicul sa-mi verifice nivelul de ulei la CV si dupa ce a desurubat un surub lateral mi-a spus ca a golit CV de ulei si mi-a mai turnat acolo inca 2 l de ulei nou, apoi a verificat nivelul pe la sonda de ulei (a scos-o) si m-a mai trimis sa cumpar inca 1 l, pe care l-a turnat si p-ala si s-a uitat la mine mirat ca inca nu era la nivelul vberificat de catre el la acea sonda. In total 3 l ulei CV adaugati, eu cred ca cu totul ajunsesem deja la aproape 4l in CV. Am dat telefoane stanga-dreapta, am revenit la atelier si aproape ca m-am certat cu mecanicul sa-mi scurga uleiul pe la busonul la care el zicea ca e de golire si la care mie mi s-a spus ca ar fi de fapt de nivel. NICI EU NU MAI STIU, LA MECANIC NU MA MAI DUC - AM NEVOIE DE AJUTOR.
Multumesc mult
Sunt posesor de ASTRA G Hatchback fab. nov. 2003(deci 2004 pe carte), motor Z16XEP, A/C manual cu un sg electroventilator (comun pt rad. antigel si pt rad.freon) - nu stiu modelul CV.
Am nevoie de ajutor cu poze exacte despre pozitionarea busonului de nivel la masina mea, pentru ca am de gand sa-mi schimb singur uleiul.
In urma unei reparatii la caseta de directie am rugat mecanicul sa-mi verifice nivelul de ulei la CV si dupa ce a desurubat un surub lateral mi-a spus ca a golit CV de ulei si mi-a mai turnat acolo inca 2 l de ulei nou, apoi a verificat nivelul pe la sonda de ulei (a scos-o) si m-a mai trimis sa cumpar inca 1 l, pe care l-a turnat si p-ala si s-a uitat la mine mirat ca inca nu era la nivelul vberificat de catre el la acea sonda. In total 3 l ulei CV adaugati, eu cred ca cu totul ajunsesem deja la aproape 4l in CV. Am dat telefoane stanga-dreapta, am revenit la atelier si aproape ca m-am certat cu mecanicul sa-mi scurga uleiul pe la busonul la care el zicea ca e de golire si la care mie mi s-a spus ca ar fi de fapt de nivel. NICI EU NU MAI STIU, LA MECANIC NU MA MAI DUC - AM NEVOIE DE AJUTOR.
Multumesc mult
- marco_dnc
- **
- 394 mesaje
- din 21 Oct 2011
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
marco_dnc
- Mesaje scrise: 394
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2011
- Mesaj Privat
Busonul de nivel este in stanga (pe partea soferului) in zona de imbinare a planetarei cu cutia.Desfa busonul si vezi daca iti curge ulei pe acolo, daca iese ulei, il lasi sa se scurga pana ajunge singur la nivel cu busonul si se opreste.Strangi busonul si ai rezolvat problema.Nu cred ca intra mai mult de doi litri de ulei in cutie.
- rider1
- ***
- 719 mesaje
- din 28 Mar 2012
- Astra 2005 z14xe
- Bucuresti
rider1
- Mesaje scrise: 719
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2012
- Mesaj Privat
- marco_dnc
- **
- 394 mesaje
- din 21 Oct 2011
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
marco_dnc
- Mesaje scrise: 394
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2011
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
rider1 a scris:Nici nu am buson de golire, asa ca sambata demontez capacul, curat daca e cazul si pun ulei nou in cutie.
nu toate cutiile au acel busor de golire. La F23 este sigur ca eu am golit zilele trecute uleiul in urma unei interventii la o planetara...
oricum ai grija cat ulei pui in cutia de viteze ca daca este prea mult nu este bine... vezi ca era pe undeva pe forum un tabel cu cantitatile de ulei pentru diverse cutii de viteze.
P.S. foloseste doar ulei original GM
- rider1
- ***
- 719 mesaje
- din 28 Mar 2012
- Astra 2005 z14xe
- Bucuresti
rider1
- Mesaje scrise: 719
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2012
- Mesaj Privat
- mar
- **
- 130 mesaje
- din 02 Mar 2008
- Vectra 2001 y2.0dth
- Hunedoara
mar
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2001 y2.0dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2008
- Mesaj Privat
- mar
- **
- 130 mesaje
- din 02 Mar 2008
- Vectra 2001 y2.0dth
- Hunedoara
mar
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2001 y2.0dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2008
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- mar
- **
- 130 mesaje
- din 02 Mar 2008
- Vectra 2001 y2.0dth
- Hunedoara
mar
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2001 y2.0dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2008
- Mesaj Privat
- Merlucius
- **
- 107 mesaje
- din 04 Mar 2008
- Astra 2004 Z16XEP
- Bucuresti
Merlucius
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2008
- Mesaj Privat
Merlucius a scris:Am cautat pe net f mult, iar aici explicatiile sunt pt modele generice de motoare/CV, iar eu nu regasesc exact ce caut.
Sunt posesor de ASTRA G Hatchback fab. nov. 2003(deci 2004 pe carte), motor Z16XEP, A/C manual cu un sg electroventilator (comun pt rad. antigel si pt rad.freon) - nu stiu modelul CV.
Am nevoie de ajutor cu poze exacte despre pozitionarea busonului de nivel la masina mea, pentru ca am de gand sa-mi schimb singur uleiul.
In urma unei reparatii la caseta de directie am rugat mecanicul sa-mi verifice nivelul de ulei la CV si dupa ce a desurubat un surub lateral mi-a spus ca a golit CV de ulei si mi-a mai turnat acolo inca 2 l de ulei nou, apoi a verificat nivelul pe la sonda de ulei (a scos-o) si m-a mai trimis sa cumpar inca 1 l, pe care l-a turnat si p-ala si s-a uitat la mine mirat ca inca nu era la nivelul vberificat de catre el la acea sonda. In total 3 l ulei CV adaugati, eu cred ca cu totul ajunsesem deja la aproape 4l in CV. Am dat telefoane stanga-dreapta, am revenit la atelier si aproape ca m-am certat cu mecanicul sa-mi scurga uleiul pe la busonul la care el zicea ca e de golire si la care mie mi s-a spus ca ar fi de fapt de nivel. NICI EU NU MAI STIU, LA MECANIC NU MA MAI DUC - AM NEVOIE DE AJUTOR.
Multumesc mult
Sunt posesor de ASTRA G Hatchback fab. nov. 2003(deci 2004 pe carte), motor Z16XEP, A/C manual cu un sg electroventilator (comun pt rad. antigel si pt rad.freon) - nu stiu modelul CV.
Am nevoie de ajutor cu poze exacte despre pozitionarea busonului de nivel la masina mea, pentru ca am de gand sa-mi schimb singur uleiul.
In urma unei reparatii la caseta de directie am rugat mecanicul sa-mi verifice nivelul de ulei la CV si dupa ce a desurubat un surub lateral mi-a spus ca a golit CV de ulei si mi-a mai turnat acolo inca 2 l de ulei nou, apoi a verificat nivelul pe la sonda de ulei (a scos-o) si m-a mai trimis sa cumpar inca 1 l, pe care l-a turnat si p-ala si s-a uitat la mine mirat ca inca nu era la nivelul vberificat de catre el la acea sonda. In total 3 l ulei CV adaugati, eu cred ca cu totul ajunsesem deja la aproape 4l in CV. Am dat telefoane stanga-dreapta, am revenit la atelier si aproape ca m-am certat cu mecanicul sa-mi scurga uleiul pe la busonul la care el zicea ca e de golire si la care mie mi s-a spus ca ar fi de fapt de nivel. NICI EU NU MAI STIU, LA MECANIC NU MA MAI DUC - AM NEVOIE DE AJUTOR.
Multumesc mult
Cineva are vreo poza facuta pt acest buson?