andi_cimpean- Suspendat
- 397 mesaje
- din 07 Aug 2007
- Astra 2002 Z14XE
- Calarasi
andi_cimpean- Mesaje scrise: 397
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
@17_adi, dacã tot spui cã ai Rombat, ar trebui sã ºtii cã nu Premium scrie pe ea, ci Premier - Rombat Premier ºi sunt recunoscute prin înveliºul verde.
@maryomy , dacã ai ceva muzicuþã, este bine sã iei o baterie ceva mai potentã.
Dacã zici cã ai 1.8, ai ºi un alternator pe mãsurã, mai ales dacã ai ºi AC.
@maryomy , dacã ai ceva muzicuþã, este bine sã iei o baterie ceva mai potentã.
Dacã zici cã ai 1.8, ai ºi un alternator pe mãsurã, mai ales dacã ai ºi AC.
- 17_adi
- **
- 207 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2001 Y2.0dti
- Dambovita
17_adi
- Mesaje scrise: 207
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2001 Y2.0dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
maryomy
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2013
- Mesaj Privat
andi_cimpean- Suspendat
- 397 mesaje
- din 07 Aug 2007
- Astra 2002 Z14XE
- Calarasi
andi_cimpean- Mesaje scrise: 397
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
maryomy
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2013
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
andi_cimpean- Suspendat
- 397 mesaje
- din 07 Aug 2007
- Astra 2002 Z14XE
- Calarasi
andi_cimpean- Mesaje scrise: 397
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
- Oryps
- **
- 422 mesaje
- din 07 Apr 2012
- Vectra 2005 Z20NET
- Bucuresti
Oryps
- Mesaje scrise: 422
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2012
- Mesaj Privat
andi_cimpean- Suspendat
- 397 mesaje
- din 07 Aug 2007
- Astra 2002 Z14XE
- Calarasi
andi_cimpean- Mesaje scrise: 397
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
releu
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2005
- Mesaj Privat
Am si eu o problema la care sper sa gasesc raspuns cu ajutorul vostru .Pe scurt: a trecut abia o luna de cand aiesit bateria din garantie -un Bosch silver S5 de 76Ah-si am observat de vreo cateva zile ca invarte greu electromotorul,si ca uneori,dupa pornire mi se aprind alarmele de la ABS si ESP,pana cand tensiunea la borne este adusa la valoare normala de alternator.Ca sa fiu drept,si azi iarna ,invartea cam greu electromotorul,dar am zis deh ,este iarna,este frig,etc. dar acum la 14-15 grade......
Am plecat la atelierul de la care am cumparat bateria ,si electricianul,amabil a verificat tensiunea la borne cu motorul in functiune-O.K.Apoi,a decuplat borna de minus si s-a inseriat cu un ampermetru.Surpriza: cu toti consumatorii opriti,cu usile inchise ,consumul era de 0,3A semn ca masina mea consuma curent cand era oprita .
Intamplator,am actionat din greseala inchiderea cenntralizata-deschis si apoi inchis din nou-ca sa constat cu stupoare ca acel consum de 0,3A dispare si d vine,practic 0.
Concluzie: ceva de la inchiderea centralizata,consuma curent-dar aleator adica din doua inchideri ,una ramane cu consum si alte doua fara- si atunci cand nu ar trebui,ceea ce duce la descarcarea lenta ,a acumulatorului.Acum , ce sa fac? Sa imi montez un ampermetru care sa monitorizeze consumul inchiderii centralizate?
Are cineva idee,cam pe unde ar trebui sa caut?
S-a mai lovit cineva de problema asta?
Am plecat la atelierul de la care am cumparat bateria ,si electricianul,amabil a verificat tensiunea la borne cu motorul in functiune-O.K.Apoi,a decuplat borna de minus si s-a inseriat cu un ampermetru.Surpriza: cu toti consumatorii opriti,cu usile inchise ,consumul era de 0,3A semn ca masina mea consuma curent cand era oprita .
Intamplator,am actionat din greseala inchiderea cenntralizata-deschis si apoi inchis din nou-ca sa constat cu stupoare ca acel consum de 0,3A dispare si d vine,practic 0.
Concluzie: ceva de la inchiderea centralizata,consuma curent-dar aleator adica din doua inchideri ,una ramane cu consum si alte doua fara- si atunci cand nu ar trebui,ceea ce duce la descarcarea lenta ,a acumulatorului.Acum , ce sa fac? Sa imi montez un ampermetru care sa monitorizeze consumul inchiderii centralizate?
Are cineva idee,cam pe unde ar trebui sa caut?
S-a mai lovit cineva de problema asta?
andi_cimpean- Suspendat
- 397 mesaje
- din 07 Aug 2007
- Astra 2002 Z14XE
- Calarasi
andi_cimpean- Mesaje scrise: 397
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
@releu, nu cred cã ai scris în thread-ul potrivit.
Ca sã-þi rãspund totuºi, ai putea încerca sã vezi dacã vreun actuator îþi lucreazã permanent, în momentul în care închizi/armezi maºina.
Am avut prieteni care au întâmplinat astfel de probleme cu închiderea centralizatã, atât vacuumaticã cât ºi electricã.
P.S. Nu prea ai dat detalii cu privire la închidere. Este alarmã, închidere?
Este originalã sau aftermarket? Este vorba de maºina din profil?
Ca sã-þi rãspund totuºi, ai putea încerca sã vezi dacã vreun actuator îþi lucreazã permanent, în momentul în care închizi/armezi maºina.
Am avut prieteni care au întâmplinat astfel de probleme cu închiderea centralizatã, atât vacuumaticã cât ºi electricã.
P.S. Nu prea ai dat detalii cu privire la închidere. Este alarmã, închidere?
Este originalã sau aftermarket? Este vorba de maºina din profil?
- Oryps
- **
- 422 mesaje
- din 07 Apr 2012
- Vectra 2005 Z20NET
- Bucuresti
Oryps
- Mesaje scrise: 422
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2012
- Mesaj Privat
vasole
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2010
- Mesaj Privat
Dany7776- Suspendat
- 347 mesaje
- din 02 Nov 2011
- Alta tara
Dany7776- Mesaje scrise: 347
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2011
- Mesaj Privat
vasole
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2010
- Mesaj Privat
Intr-adevar, bateria e Matador 541 400 036 calciu, maintenance free. Am niste serii din care as vrea sa aflu data fabricatiei dar nu ma pricep: C8C985302 1462 561106. Am fortat capacul de la baterie dar nu s-a deschis. Am dat gauri si am constatat ca nivelul de lichid era aprox. bun. Inseamna ca e bateria dusa?
Multumesc
Multumesc
Dany7776- Suspendat
- 347 mesaje
- din 02 Nov 2011
- Alta tara
Dany7776- Mesaje scrise: 347
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2011
- Mesaj Privat
Verificarea Bateriei. (Cu Multimetru pus la 20 V DC)
Se deconecteaza bornele bateriei, in ordina aceasta.
- Cablu de pe minus,
- Dupa aceea, borna Minus (Negativa),
- Cablu de pe Plus
- Dupa aceea, borna Plus (Pozitiva),
Vezi in poza cum.
Mare grija sa nu se intalneasca + cu - prin caroserie sau alt mod OK
(Sa aveti Car Pass-ul masini pentru ca se reseteaza radioul
si trebuie rebagate codurile ca sa functioneze.)
_____________________________________________________________
Bateria trebuie deconectata cu minim 2 ore inaintea verificarii.
Se conecteaza voltmetru la bornele bateriei si se masoara tensiunea.
Evaluarea:
12.6 Volti sau mai mult = Bateria este in stare buna
12.4 Volti = Normal
12.3 Volti sau mai putin = Bateria este in stare descarcata; se incarca sau se inlocuieste.
Se conecteaza bornele bateriei (in ordine inversa demontari),
Daca este cazul inaintea montarii se curata bornele bateriei, cea mai adecvata
pentru aceasta fiind o perie din sarma de alama. (sau ce ai tu hartie de slefuit)
____________________________________________________________
Verificarea tensiunii alternatorului (daca incarca bateria)
Se conecteaza volmetrul intre borna pozitiva si borna negativa a bateriei.
Se porneste motorul. In timpul pornirii tensiunea nu trebuie sa scada sub 9,5 Volti.
La o turatie a motorului de cca. 4000 rot/min, tensiunea trebuie sa fie de 14.2 - 15.2 Volti.
Aceasta dovedeste ca alternatorul si regulatorul functioneaza corect.
Regulatorul mentine tensiunea bordului constanta la cca. 14 Volti, indiferent de turatie.
____________________________________________________________
Incarcarea (cu redresor) in incapere ventilata.
in cazul incarcarii normale, curentul de incarcare trebuie sa fie de cca. 10% din capacitate
(deci de circa 5 A pentru o baterie de 50Ah).
60 Ah - 6 A
77 Ah - 7 A
Ca valoare orientativa pentru timpul de incarcare 10 ore.
Temperatura electrolitului nu trebuie sa depaseasca +55 °C in timpul incarcari.
Daca este cazul se intrerupe incarcarea sau se reduce curentul de incarcare.
__________________________________________________________________________
Util si acesta iarna nu.
Ultima modificare făcută de Dany7776 la Lun 01 Jul, 2013 2:36 pm, modificat de 5 ori în total
Se deconecteaza bornele bateriei, in ordina aceasta.
- Cablu de pe minus,
- Dupa aceea, borna Minus (Negativa),
- Cablu de pe Plus
- Dupa aceea, borna Plus (Pozitiva),
Vezi in poza cum.
Mare grija sa nu se intalneasca + cu - prin caroserie sau alt mod OK
(Sa aveti Car Pass-ul masini pentru ca se reseteaza radioul
si trebuie rebagate codurile ca sa functioneze.)
_____________________________________________________________
Bateria trebuie deconectata cu minim 2 ore inaintea verificarii.
Se conecteaza voltmetru la bornele bateriei si se masoara tensiunea.
Evaluarea:
12.6 Volti sau mai mult = Bateria este in stare buna
12.4 Volti = Normal
12.3 Volti sau mai putin = Bateria este in stare descarcata; se incarca sau se inlocuieste.
Se conecteaza bornele bateriei (in ordine inversa demontari),
Daca este cazul inaintea montarii se curata bornele bateriei, cea mai adecvata
pentru aceasta fiind o perie din sarma de alama. (sau ce ai tu hartie de slefuit)
____________________________________________________________
Verificarea tensiunii alternatorului (daca incarca bateria)
Se conecteaza volmetrul intre borna pozitiva si borna negativa a bateriei.
Se porneste motorul. In timpul pornirii tensiunea nu trebuie sa scada sub 9,5 Volti.
La o turatie a motorului de cca. 4000 rot/min, tensiunea trebuie sa fie de 14.2 - 15.2 Volti.
Aceasta dovedeste ca alternatorul si regulatorul functioneaza corect.
Regulatorul mentine tensiunea bordului constanta la cca. 14 Volti, indiferent de turatie.
____________________________________________________________
Incarcarea (cu redresor) in incapere ventilata.
in cazul incarcarii normale, curentul de incarcare trebuie sa fie de cca. 10% din capacitate
(deci de circa 5 A pentru o baterie de 50Ah).
60 Ah - 6 A
77 Ah - 7 A
Ca valoare orientativa pentru timpul de incarcare 10 ore.
Temperatura electrolitului nu trebuie sa depaseasca +55 °C in timpul incarcari.
Daca este cazul se intrerupe incarcarea sau se reduce curentul de incarcare.
__________________________________________________________________________
Util si acesta iarna nu.
Ultima modificare făcută de Dany7776 la Lun 01 Jul, 2013 2:36 pm, modificat de 5 ori în total
Dany7776- Suspendat
- 347 mesaje
- din 02 Nov 2011
- Alta tara
Dany7776- Mesaje scrise: 347
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2011
- Mesaj Privat
"vasole"
Ca sa vezi daca Bateria este buna, si daca Alternatorul o incarca, Vezi sus cum se masoara sau in video.
Demonteazo si uitete poate are luna si anul pe fund sau pe laterale.
Ce are bateria de tot ii cauti nod in papura.
Ce anume te deranjeaza la ea.
Nu porneste masina, te lasa in drum sau ce.
Si poza se lasa asteptata nu.
Ca sa vezi daca Bateria este buna, si daca Alternatorul o incarca, Vezi sus cum se masoara sau in video.
Demonteazo si uitete poate are luna si anul pe fund sau pe laterale.
Ce are bateria de tot ii cauti nod in papura.
Ce anume te deranjeaza la ea.
Nu porneste masina, te lasa in drum sau ce.
Si poza se lasa asteptata nu.
vasole
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2010
- Mesaj Privat
Ok. E vina mea.
Bateria e moarta. Porneste doar cu cabluri si, chiar dupa un drum lung, dupa 4-5 ore nu mai porneste. Am masurat curentul si se pare ca incarca (14,5 v). Dupa incarcare de la drum lung am scos si borna de la baterie, de frica sa nu fi aparut un consumator ascuns. Degeaba. Ma duc sa iau una noua. Caranda sau Rombat? Grea intrebare, mai ales ca e mai ieftina Caranda. Multumesc pentru timpul acordat. Am sa pun si o poza.
Bateria e moarta. Porneste doar cu cabluri si, chiar dupa un drum lung, dupa 4-5 ore nu mai porneste. Am masurat curentul si se pare ca incarca (14,5 v). Dupa incarcare de la drum lung am scos si borna de la baterie, de frica sa nu fi aparut un consumator ascuns. Degeaba. Ma duc sa iau una noua. Caranda sau Rombat? Grea intrebare, mai ales ca e mai ieftina Caranda. Multumesc pentru timpul acordat. Am sa pun si o poza.
- moshu1
- ***
- 977 mesaje
- din 21 Jun 2009
- Iasi
moshu1
- Mesaje scrise: 977
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2009
- Mesaj Privat
vasole
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2010
- Mesaj Privat