baba007- Suspendat
- 105 mesaje
- din 17 Dec 2007
- Frontera 2002 2.2 DTI
- Timis
baba007- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 2002 2.2 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2007
- Mesaj Privat
Seara buna tuturor ... frontera revine pentru a nu mai numar a cata oara.
Intial am avut ceva probleme cu dezamorsarea instalatiei de motorina ... pornea mai greu dupa 12 ore, intr-o dimineata am lasat-o mai mult (am beut eu seara si m-am trezit mai tarziu) si masina nu a mai pornit deloc, dupa vreo 16 ore de stat. Cu rabdare si cu ajutor telefonic de la cip077 (caruia ii multumesc pentru a mia oara cu aceasta ocazie) am scos aerul din pompa si am pornit-o (cu spray de pornire ca altfel nu a vrut) ... motorul a mers perfect si ca sunet si ca turatie vreo 14 km, dupa care SURPRIZA: m-a lasat in mijlocul intersectiei, direct s-a oprit si nu a vrut sa mai porneasca.
Am carat-o pe platforma la service unde am efectuat dupa cum urmeaza
- spalat rezervor, sorb din rezervor.
- schimbat TOATE furtunele si colierele de pe tur si retur motorina
- verificat supapa sens de pe tur
- schimbat filtru motorina
- verificat capac filtru motorina
- pompa am avut-o data jos acum vreo 2 saptamani, testata in 2 locuri pe banc rezultat OK din ambele locuri.
Acuma, am amorsat instalatia de motorina, in capul injectoarelor pe tije vine garla motorina, daca dau la automat dar nu mai porneste. Nu vreau sa ii mai dau spray de pornire ca nu stiu cat de bun e le pistoane, DAR AM URMATOARELE 3 coduri eroare stocate care reapar mereu chiar daca le sterg:
P0725 (D) Engine Speed Input Circuit - no Signal - Present
P1335 (A) Injection Pump: no Engine Speed Input Signal from Control Unit - Present
(astea 2 par a fi legate al doilea de primul)
Momentan de aici am dat jos senzorul de viteza motorului (senzor arbore cotit) si pare ok, nu e jeg pe el alte celea, curatat mufa si contactul.
si P0105 (2) Boost Pressure Sensor Circuit Low Input - Not Present (aici cred ca sunt clapetele de pe admisie, care imi lipsesc si nu am anulat inca circuitul de vacum care le actioneaza)
exact cum le-a citit OP COM-ul.
Acuma vin si intrebarile mele:
1) care sunt sansele sa fie ECU defect / senzorul de pozitie arbore cotit defect ?
2) ce vlotaj ar trebui sa citesc pe mufa de la senzor pozitie arbore cotit sa imi dau seama daca ECU trimite ce trebuie la el si / sau daca e el praf?
3) are rost sa imi cumpar un senzor nou (2-2.5 mil si sa il inlocuiesc ?
4) este posibil ca erorile de senzor si pompa de injectie sa fie fake ? si sa fie in continuare o problema de dezamorsare ?
5) daca senzorul de viteza motor (pozitie arbore cotit) e defect, nu ar trebui sa isi "presupuna" ecu niste valori si sa mearga in mod de avarie masina si totusi sa porneasca?
6) alte pareri / presupuneri ?
Intial am avut ceva probleme cu dezamorsarea instalatiei de motorina ... pornea mai greu dupa 12 ore, intr-o dimineata am lasat-o mai mult (am beut eu seara si m-am trezit mai tarziu) si masina nu a mai pornit deloc, dupa vreo 16 ore de stat. Cu rabdare si cu ajutor telefonic de la cip077 (caruia ii multumesc pentru a mia oara cu aceasta ocazie) am scos aerul din pompa si am pornit-o (cu spray de pornire ca altfel nu a vrut) ... motorul a mers perfect si ca sunet si ca turatie vreo 14 km, dupa care SURPRIZA: m-a lasat in mijlocul intersectiei, direct s-a oprit si nu a vrut sa mai porneasca.
Am carat-o pe platforma la service unde am efectuat dupa cum urmeaza
- spalat rezervor, sorb din rezervor.
- schimbat TOATE furtunele si colierele de pe tur si retur motorina
- verificat supapa sens de pe tur
- schimbat filtru motorina
- verificat capac filtru motorina
- pompa am avut-o data jos acum vreo 2 saptamani, testata in 2 locuri pe banc rezultat OK din ambele locuri.
Acuma, am amorsat instalatia de motorina, in capul injectoarelor pe tije vine garla motorina, daca dau la automat dar nu mai porneste. Nu vreau sa ii mai dau spray de pornire ca nu stiu cat de bun e le pistoane, DAR AM URMATOARELE 3 coduri eroare stocate care reapar mereu chiar daca le sterg:
P0725 (D) Engine Speed Input Circuit - no Signal - Present
P1335 (A) Injection Pump: no Engine Speed Input Signal from Control Unit - Present
(astea 2 par a fi legate al doilea de primul)
Momentan de aici am dat jos senzorul de viteza motorului (senzor arbore cotit) si pare ok, nu e jeg pe el alte celea, curatat mufa si contactul.
si P0105 (2) Boost Pressure Sensor Circuit Low Input - Not Present (aici cred ca sunt clapetele de pe admisie, care imi lipsesc si nu am anulat inca circuitul de vacum care le actioneaza)
exact cum le-a citit OP COM-ul.
Acuma vin si intrebarile mele:
1) care sunt sansele sa fie ECU defect / senzorul de pozitie arbore cotit defect ?
2) ce vlotaj ar trebui sa citesc pe mufa de la senzor pozitie arbore cotit sa imi dau seama daca ECU trimite ce trebuie la el si / sau daca e el praf?
3) are rost sa imi cumpar un senzor nou (2-2.5 mil si sa il inlocuiesc ?
4) este posibil ca erorile de senzor si pompa de injectie sa fie fake ? si sa fie in continuare o problema de dezamorsare ?
5) daca senzorul de viteza motor (pozitie arbore cotit) e defect, nu ar trebui sa isi "presupuna" ecu niste valori si sa mearga in mod de avarie masina si totusi sa porneasca?
6) alte pareri / presupuneri ?
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
Pot sa-ti sun doar ca daca nu primeste semnal de la senzorul de turatie, ECU nu comanda nimic. In cazul meu, a iesit mufa de la senzorul de turatie si ECU nu alimenta aprinderea, injectoarele si pompa de benzina. Deci ECU nu a presupus nimic, el crezand ca arborele nu se roteste nici nu comanda nimic.
baba007- Suspendat
- 105 mesaje
- din 17 Dec 2007
- Frontera 2002 2.2 DTI
- Timis
baba007- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 2002 2.2 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2007
- Mesaj Privat
e bine de stiut, dilema ramane: in injectoare vine motorina si masina a pornit azi dupa ce am postat pe net, dar DOAR "ajutata" de o pompa electrica pusa de turul de alimentare ... deasemenea la intrarea in pompa picura motorina si suge aer pe amblele olandeze si pe tur si pe retur ... semn ca probabil pe acolo mi se dezamorsa. dupa ce a pornit am sters toate erorile stocate. am lasat-o sa mearga cam 15 minute, a stat 30 de minute si a pornit la sfert de cheie. maine o sa incerc sa etansez si piulitele alea olandeze si mai revenim. momentan a reaparut o singura eroare in ecu dupa ce au fost sterse toate trei, cea legata de clapetele de pe admisie. ramane si dilema cu cele 2 erori care inca nu stiu de unde si cum au aparut ... :-s. adica cea de la pompa banuiesc ca e legata de prima care e de la arborele cotit, dar aia de arbore de unde mm a aparut in ecu?
preventiv am pus mecanicul sa desfaca si la injectoare pt ca am inteles ca e problema des intalnita cu o-ringurile la motorul asta si trebuie musai inlocuite de la o vreme ...
mai astept pareri va rog, nu fiti zgarciti cu presupunerile ca deja si eu si mecanicul am inceput sa vorbim doar de "lucrul dracului in casa popii" ...
deasemenea pe returul de la injectoare, acel furtunas care intra in pompa, mai exact pe olandezul de retur, trebuie etansat cu un colier sau e suficient daca in var tzusca aia a lui si il las in pace?, pt ca si pe acolo imi rasufla cand am incercat sa o amorsez manual ...
preventiv am pus mecanicul sa desfaca si la injectoare pt ca am inteles ca e problema des intalnita cu o-ringurile la motorul asta si trebuie musai inlocuite de la o vreme ...
mai astept pareri va rog, nu fiti zgarciti cu presupunerile ca deja si eu si mecanicul am inceput sa vorbim doar de "lucrul dracului in casa popii" ...
deasemenea pe returul de la injectoare, acel furtunas care intra in pompa, mai exact pe olandezul de retur, trebuie etansat cu un colier sau e suficient daca in var tzusca aia a lui si il las in pace?, pt ca si pe acolo imi rasufla cand am incercat sa o amorsez manual ...
cip077- Suspendat
- 1,268 mesaje
- din 22 Feb 2009
- Frontera 2003 2,2 dth
- Prahova
cip077- Mesaje scrise: 1,268
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 2003 2,2 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2009
- Mesaj Privat
Salut.
Din ce spui, este clar problema de dezamorsare. Fa-i un test de presiune la instalatie, dar te legi cu pompa/manometru dedesubt, la intrarea in filtru, iar returul il etansezi bine, sa nu ai pierdere pe acolo ca muncesti degeaba. Trebuie sa stea in presiune, 1-1,5 bar.
Cu clapetele de pe admisie nu ai treaba. Alea lucreaza doar cand opresti motorul. Un fel de 'decompresor', pentru o oprire mai silentioasa a motorului.
Daca ai indoieli cu functionarea senzorului de pe arbore, schimba-l. Senzorul are durata de viata limitata.
Revin la dezamorsare, daca 'picura' pe la pompa sau 'fasaie' la furtunasul de retur, ce mai vrei, sa vorbeasca masina ca-n povesti si sa-ti spuna unde sa umbli?
Dezamorsarea asta e fffoarte pacatoasa. Si a mea face daca nu o pornesc o saptamana, la Oradea mai avem un coleg care se chinuie la fel, acum a ta.
Cu sprey poti sa-i mai dai, dar strict de necesitate, cate un 'fas' mic si doar atunci cand se invarte motorul, nu inainte, ca poti face alte belele.
Succes.
Din ce spui, este clar problema de dezamorsare. Fa-i un test de presiune la instalatie, dar te legi cu pompa/manometru dedesubt, la intrarea in filtru, iar returul il etansezi bine, sa nu ai pierdere pe acolo ca muncesti degeaba. Trebuie sa stea in presiune, 1-1,5 bar.
Cu clapetele de pe admisie nu ai treaba. Alea lucreaza doar cand opresti motorul. Un fel de 'decompresor', pentru o oprire mai silentioasa a motorului.
Daca ai indoieli cu functionarea senzorului de pe arbore, schimba-l. Senzorul are durata de viata limitata.
Revin la dezamorsare, daca 'picura' pe la pompa sau 'fasaie' la furtunasul de retur, ce mai vrei, sa vorbeasca masina ca-n povesti si sa-ti spuna unde sa umbli?
Dezamorsarea asta e fffoarte pacatoasa. Si a mea face daca nu o pornesc o saptamana, la Oradea mai avem un coleg care se chinuie la fel, acum a ta.
Cu sprey poti sa-i mai dai, dar strict de necesitate, cate un 'fas' mic si doar atunci cand se invarte motorul, nu inainte, ca poti face alte belele.
Succes.
baba007- Suspendat
- 105 mesaje
- din 17 Dec 2007
- Frontera 2002 2.2 DTI
- Timis
baba007- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 2002 2.2 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2007
- Mesaj Privat
maine sper sa fie schimbate deja olandezele alea de intrare in pompa, etansate cum trebuie, reamorsata si repornita ... revin cu detalii daca mai sunt si altii cu probleme, poate scriu toata povestea de la inceput la sfarist cu ce s-a verificat / schimbat / rezolvat poate ajuta pe cineva. sper sa fie doar olandezele de tur / retur de pe pompa si returul din injectoare ... vedem maine si revin cu detalii
suspended-9452- Suspendat
- 2,446 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,446
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
cip077 a scris:Salut.
Din ce spui, este clar problema de dezamorsare. Fa-i un test de presiune la instalatie, dar te legi cu pompa/manometru dedesubt, la intrarea in filtru, iar returul il etansezi bine, sa nu ai pierdere pe acolo ca muncesti degeaba. Trebuie sa stea in presiune, 1-1,5 bar. corect este 1.8-2 bari
Cu clapetele de pe admisie nu ai treaba. Alea lucreaza doar cand opresti motorul. Un fel de 'decompresor', pentru o oprire mai silentioasa a motorului. clapetele lucreaza si in frana de motor!
Daca ai indoieli cu functionarea senzorului de pe arbore, schimba-l (doar cu senzor Bosch ). Senzorul are durata de viata limitata.
Revin la dezamorsare, daca 'picura' pe la pompa sau 'fasaie' la furtunasul de retur, ce mai vrei, sa vorbeasca masina ca-n povesti si sa-ti spuna unde sa umbli?
Dezamorsarea asta e fffoarte pacatoasa. Si a mea face daca nu o pornesc o saptamana, la Oradea mai avem un coleg care se chinuie la fel, acum a ta.
Cu spray poti sa-i mai dai, dar strict de necesitate, cate un 'fas' mic si doar atunci cand se invarte motorul, nu inainte, ca poti face alte belele ( adica i-a foc motorul sau rupe culbutorii ).
Succes.
Din ce spui, este clar problema de dezamorsare. Fa-i un test de presiune la instalatie, dar te legi cu pompa/manometru dedesubt, la intrarea in filtru, iar returul il etansezi bine, sa nu ai pierdere pe acolo ca muncesti degeaba. Trebuie sa stea in presiune, 1-1,5 bar. corect este 1.8-2 bari
Cu clapetele de pe admisie nu ai treaba. Alea lucreaza doar cand opresti motorul. Un fel de 'decompresor', pentru o oprire mai silentioasa a motorului. clapetele lucreaza si in frana de motor!
Daca ai indoieli cu functionarea senzorului de pe arbore, schimba-l (doar cu senzor Bosch ). Senzorul are durata de viata limitata.
Revin la dezamorsare, daca 'picura' pe la pompa sau 'fasaie' la furtunasul de retur, ce mai vrei, sa vorbeasca masina ca-n povesti si sa-ti spuna unde sa umbli?
Dezamorsarea asta e fffoarte pacatoasa. Si a mea face daca nu o pornesc o saptamana, la Oradea mai avem un coleg care se chinuie la fel, acum a ta.
Cu spray poti sa-i mai dai, dar strict de necesitate, cate un 'fas' mic si doar atunci cand se invarte motorul, nu inainte, ca poti face alte belele ( adica i-a foc motorul sau rupe culbutorii ).
Succes.
data viitoare cand vii pe la mine, tu la poarta si masina in garaj.
cip077- Suspendat
- 1,268 mesaje
- din 22 Feb 2009
- Frontera 2003 2,2 dth
- Prahova
cip077- Mesaje scrise: 1,268
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 2003 2,2 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2009
- Mesaj Privat
suspended-9452- Suspendat
- 2,446 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,446
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
baba007- Suspendat
- 105 mesaje
- din 17 Dec 2007
- Frontera 2002 2.2 DTI
- Timis
baba007- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 2002 2.2 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2007
- Mesaj Privat
schimbat senzorul cu altul nou ... acum nu mai porneste deloc cu oricare dintre senzori.
ajutata cu pompa electrica da sa o ia si moare de fiecare data. abia luni imi desface mecanicul injectoarele/duse la verificat si va verifica lantul de distributie sa nu fie sarit / decalat un dinte. alte idei nu mai avem
in continuare motorina vine garla pe capetele de injectoare, instalatia ramane amorsata pana si dupa pompa, lasata sa stea peste 12 ore, dat la cheie cu o tija de alimentare scoasa de pe injector si a scuipat motorina instant, constant si cu presiune.
Verificat returul pana in rezervor, nu are aer pe el deloc, deci nu cred ca mai e o problema de amorsare.
daca nu e din injectoare sau din distributie ... si daca nu imi reuseste mecanicul sa o porneasca si sa mearga, o aduc acasa, o dezmembrez toata si o vand pe bucati pe net sa imi mai scot din banii ce i-am cheltuit cu ea. imi pare rau dar eu asa ceva nu am mai vazut de cand ma stiu si se pare ca nimeni nu reuseste sa ii dea de capat. Nu mai am nervi sa stau cu ea prin service-uri si daca tot asa o sa imi faca 1 data la luna eu nu am nervi sa tin masina asta deja din februarie de cand am luat-o am 5 saptamani de cand o tin la service, nimeni nu stie ce are sau cum sa o repare. ma distruge psihic toata treaba asta (
ajutata cu pompa electrica da sa o ia si moare de fiecare data. abia luni imi desface mecanicul injectoarele/duse la verificat si va verifica lantul de distributie sa nu fie sarit / decalat un dinte. alte idei nu mai avem
in continuare motorina vine garla pe capetele de injectoare, instalatia ramane amorsata pana si dupa pompa, lasata sa stea peste 12 ore, dat la cheie cu o tija de alimentare scoasa de pe injector si a scuipat motorina instant, constant si cu presiune.
Verificat returul pana in rezervor, nu are aer pe el deloc, deci nu cred ca mai e o problema de amorsare.
daca nu e din injectoare sau din distributie ... si daca nu imi reuseste mecanicul sa o porneasca si sa mearga, o aduc acasa, o dezmembrez toata si o vand pe bucati pe net sa imi mai scot din banii ce i-am cheltuit cu ea. imi pare rau dar eu asa ceva nu am mai vazut de cand ma stiu si se pare ca nimeni nu reuseste sa ii dea de capat. Nu mai am nervi sa stau cu ea prin service-uri si daca tot asa o sa imi faca 1 data la luna eu nu am nervi sa tin masina asta deja din februarie de cand am luat-o am 5 saptamani de cand o tin la service, nimeni nu stie ce are sau cum sa o repare. ma distruge psihic toata treaba asta (
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,663 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,663
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Frontera e defel o masina cu personalitate..Daca la asta se adauga gestiune electronica multa la motor sau oriunde,e reteta perfecta pentru dezastru.Daca e sa ai ghinion,te doboara,mai ales daca nu ai mecanicul potrivit.
Zici ca vrei sa umbli la distibutie..Sa nu o dai mai mult peste cap.Check engine este stins?IMO din cheie este la locul lui?
Zici ca vrei sa umbli la distibutie..Sa nu o dai mai mult peste cap.Check engine este stins?IMO din cheie este la locul lui?
baba007- Suspendat
- 105 mesaje
- din 17 Dec 2007
- Frontera 2002 2.2 DTI
- Timis
baba007- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 2002 2.2 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2007
- Mesaj Privat
dragos, la distributie a mai fost umblat, de prima tura de mecanici (care cred eu ca au facut masina mai praf decat era), cand au dat pompa jos si m-au trimis aiurea cu ea la testari, pompa dovedindu-se a fi in stare excelenta.
tot mecanicii aia mi-au spus ca au spalat rezervor / schimbat furtune / schimbat filtrul de motorina si cand am ajuns in al doi-lea service s-a dovedit a nu fi asa, motiv pentru care am ajuns sa suspectez si decalarea distributiei. daca vreti va scriu o poveste draguta despre cat de "bine" mi-a fost reparata masina in primul service si cum am ajuns cu ea la al doi-lea curgandu-mi motorina pe la intrare/iesire in pompa ... alta discutie complet ar fi asta.
check engine nu este aprins si nu a fost aprins. se aprindea si se stingea la relantiu sa la dezcelerare din cauza clapetelor cu eroarea: P0105 (2) Boost Pressure Sensor Circuit Low Input - Not Present, asta in cele 3 zile cat a mers masina dupa ce am luat-o din primul service.
in continoare toate 3 erorile postate mai sus sunt stocate dar MIL sau CheckEngine nu este aprins si revin toate 3, ori de cate ori le-as sterge.
daca era treaba de immo nu imi venea motorina in injectoare, (sau cel putin asa am inteles eu din sutele de pagini de pe forumuri romanesti si engleze pe care le-am citit deja de cand am masina asta) si la mine motorina vine destula. daca ma insel va rog sa imi spuneti.
in general toate opelurile din generatiile inainte de 2005 sunt cam cu personalitate, dar masina asta a intrecut orice limita, sau vorba ta nu am gasit mecanicul potrivit, dar deja sa o duc si in al 3-lea service este peste masura rabdarilor mele.
tot ce mi-a ramas de facut dupa ce am vb cu mecanicul care se ocupa acuma (si care pare mult mai competent si mai de treaba decat primii) e sa dea jos injectoarele sa le duca la verificat si sa verifice daca distributia e la locul ei.
de data asta am stat si eu in service cu ei cand au lucrat si sunt 100% sigur ca instalatia de motorina este OK, rezervor curat, filtru nou, furtune schimbate si etanse pana in pompa si de la pompa inapoi, conducte suflate si verificate sa nu fie fisurate, capac filtru etans.
pompa in sine a fost testata pe banc in 2 locuri si este OK!. compresia pe motor este verificata si este buna (30 pe prinul cilindru), bujiile sunt super ok toate 4. senzor arbore cotit schimbat si ok.
LE: mai spre seara o sa pun problema si pe forumul general la probleme motor sa vedem ce pararei isi da lumea si pe acolo ... dar in continuare, daca sapt viitoare nu se rezolva cumva cu masina ... acasa la garaj, demontata bucatele si vanduta pe bucati, alta varianta nu mai am, in indeea in care am cheltuit deja cam 2500 ron in costuri manopera, 2000 ron in piese si vreo 2400 ron pe gume pt ea si masina e tot in service.
tot mecanicii aia mi-au spus ca au spalat rezervor / schimbat furtune / schimbat filtrul de motorina si cand am ajuns in al doi-lea service s-a dovedit a nu fi asa, motiv pentru care am ajuns sa suspectez si decalarea distributiei. daca vreti va scriu o poveste draguta despre cat de "bine" mi-a fost reparata masina in primul service si cum am ajuns cu ea la al doi-lea curgandu-mi motorina pe la intrare/iesire in pompa ... alta discutie complet ar fi asta.
check engine nu este aprins si nu a fost aprins. se aprindea si se stingea la relantiu sa la dezcelerare din cauza clapetelor cu eroarea: P0105 (2) Boost Pressure Sensor Circuit Low Input - Not Present, asta in cele 3 zile cat a mers masina dupa ce am luat-o din primul service.
in continoare toate 3 erorile postate mai sus sunt stocate dar MIL sau CheckEngine nu este aprins si revin toate 3, ori de cate ori le-as sterge.
daca era treaba de immo nu imi venea motorina in injectoare, (sau cel putin asa am inteles eu din sutele de pagini de pe forumuri romanesti si engleze pe care le-am citit deja de cand am masina asta) si la mine motorina vine destula. daca ma insel va rog sa imi spuneti.
in general toate opelurile din generatiile inainte de 2005 sunt cam cu personalitate, dar masina asta a intrecut orice limita, sau vorba ta nu am gasit mecanicul potrivit, dar deja sa o duc si in al 3-lea service este peste masura rabdarilor mele.
tot ce mi-a ramas de facut dupa ce am vb cu mecanicul care se ocupa acuma (si care pare mult mai competent si mai de treaba decat primii) e sa dea jos injectoarele sa le duca la verificat si sa verifice daca distributia e la locul ei.
de data asta am stat si eu in service cu ei cand au lucrat si sunt 100% sigur ca instalatia de motorina este OK, rezervor curat, filtru nou, furtune schimbate si etanse pana in pompa si de la pompa inapoi, conducte suflate si verificate sa nu fie fisurate, capac filtru etans.
pompa in sine a fost testata pe banc in 2 locuri si este OK!. compresia pe motor este verificata si este buna (30 pe prinul cilindru), bujiile sunt super ok toate 4. senzor arbore cotit schimbat si ok.
LE: mai spre seara o sa pun problema si pe forumul general la probleme motor sa vedem ce pararei isi da lumea si pe acolo ... dar in continuare, daca sapt viitoare nu se rezolva cumva cu masina ... acasa la garaj, demontata bucatele si vanduta pe bucati, alta varianta nu mai am, in indeea in care am cheltuit deja cam 2500 ron in costuri manopera, 2000 ron in piese si vreo 2400 ron pe gume pt ea si masina e tot in service.
mihaialex
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2010
- Mesaj Privat
...Sincer,imi pare rau de patania ta...dar cred ca ai avut ghinion...eu am una aproximativ ca a ta(2001,benzinar),trag de ea de prin 2009 si nu vede mecanicul decit la schimbarea consumabilelor.Eu zic sa nu disperi,la citi bani bagi in ea,in piese si verificari,o sa ai o masina brici dupa ce o pui la punct.Asa am facut si eu initial:am schimbat de la toba la display-ul compului de bord,de la distributie la bordul cu instrumente,si odata nu m-a lasat in 4 ani,din Grecia pina prin Retezat.Acum,dupa al doilea RAR,mi-a facut o lista "doctorul" de acolo cu ce trebuie sa schimb,capete de bara.bucse,ceva chestii de fier care sustin niste bare de dedesubt(habar n-am cum le cheama)..cam asta a picat la ea dupa,repet,4 ani.
Asa ca mai rezista un pic...o sa ai o masina super
Asa ca mai rezista un pic...o sa ai o masina super
baba007- Suspendat
- 105 mesaje
- din 17 Dec 2007
- Frontera 2002 2.2 DTI
- Timis
baba007- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 2002 2.2 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2007
- Mesaj Privat
ms de incurajare mihai, ii mai acord o saptamana ... daca tot am gumele noi cumparate ... macar sa am pe ce le pune )) luni imi vine senzorul de vibrochen nou de la bosch ... sa vedem ce zice cu ala noul pt ca initial am schimbat cu unul din dezmembrari asa ca nu pot garanta ca ar fi ok nici ala luat la repezeala imprumut de la cimitirul de masini, continuam investigatiile si va tin la curent
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,663 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,663
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
baba007 a scris:dragos, la distributie a mai fost umblat, de prima tura de mecanici (care cred eu ca au facut masina mai praf decat era), cand au dat pompa jos si m-au trimis aiurea cu ea la testari, pompa dovedindu-se a fi in stare excelenta.
tot mecanicii aia mi-au spus ca au spalat rezervor / schimbat furtune / schimbat filtrul de motorina si cand am ajuns in al doi-lea service s-a dovedit a nu fi asa, motiv pentru care am ajuns sa suspectez si decalarea distributiei.
LE: mai spre seara o sa pun problema si pe forumul general la probleme motor sa vedem ce pararei isi da lumea si pe acolo .
tot mecanicii aia mi-au spus ca au spalat rezervor / schimbat furtune / schimbat filtrul de motorina si cand am ajuns in al doi-lea service s-a dovedit a nu fi asa, motiv pentru care am ajuns sa suspectez si decalarea distributiei.
LE: mai spre seara o sa pun problema si pe forumul general la probleme motor sa vedem ce pararei isi da lumea si pe acolo .
Da,daca mecanicii au fost tepari,ai o problema...Cine stie ce au mai stricat/gresit si merg pe burta..
La forumul general nu vei obtine nimic in plus,ci doar vei relua povestea de la capat.
PS-Vezi daca nu s-au inversat ceva conducte...Am mai vazut cazuri.Incearca sa compari cu alta.Eventual sa puna @cip poze,ca el are desfacute diverse.
La mine (2.5 tds) pompa are 2 semne pe pinion,si de aici un tambalau intreg.Am dat-o la Bosch,si aia nu stiu ce cruce au inversat in ea si nu mai pornea neam...Pusa la punct (cum a fost),venea motorina,tot tacamul,dar degeaba..
Mai tarziu a constatat mecanicosul ca in loc sa deschida pe pistonul 3,cum era ordinea,deschidea pe 1..A manevrat-o din pinioanele de distributie,ca a stiut cum.Daca nu stia sa umble acolo,ar fi putut schimba conductele 1 cu 3,si tot aia era.Mai sapa pe acolo,sugereaza-le si treaba asta.Daca pompa a fost desfacuta si schimbate simeringuri,ai toate sansele sa fi patit la fel.
baba007- Suspendat
- 105 mesaje
- din 17 Dec 2007
- Frontera 2002 2.2 DTI
- Timis
baba007- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 2002 2.2 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2007
- Mesaj Privat
ms tuturor celor care au raspuns. revin luni pe seara cu detalii. paraca mi-ati mai dat un pic de speranta ca ieri pe la amiaza eram tare suparat si dezamagit de toata magaria asta.
DA SIGUR AU FOST TZEPARI PRIMII MECANICI la care am dus-o!
Asa arata filtul de motorina pe care ei mi l-au schimbat cica (teoretic ar trebui sa fie nou noutz, deoarece am mers masim 70km cu masina dupa reparatiile lor) si asa arata rezervorul de motorina pe care cica ei l-au dat jos si l-au spalat: (de furtune, conducte si coliere care cica au fost schimbate/verificate nu mai vorbesc ca ma apuca nervii iara si trebuie sa golesc juma de palinca sa ma calmez la loc, iara nu mai vorbesc de intrarile in pompa pe unde tzasnea motorina engros si pe tur si pe retur ... )
DA SIGUR AU FOST TZEPARI PRIMII MECANICI la care am dus-o!
Asa arata filtul de motorina pe care ei mi l-au schimbat cica (teoretic ar trebui sa fie nou noutz, deoarece am mers masim 70km cu masina dupa reparatiile lor) si asa arata rezervorul de motorina pe care cica ei l-au dat jos si l-au spalat: (de furtune, conducte si coliere care cica au fost schimbate/verificate nu mai vorbesc ca ma apuca nervii iara si trebuie sa golesc juma de palinca sa ma calmez la loc, iara nu mai vorbesc de intrarile in pompa pe unde tzasnea motorina engros si pe tur si pe retur ... )
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,663 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,663
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
suspended-9452- Suspendat
- 2,446 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,446
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
baba007- Suspendat
- 105 mesaje
- din 17 Dec 2007
- Frontera 2002 2.2 DTI
- Timis
baba007- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 2002 2.2 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2007
- Mesaj Privat
de curiozitate o sa il scot pe asta nou de acuma dupa 100km sa vedem cum arata, dar eu nu cred ca filtrul ala din poza e nou sicer. are niste zgarieturi pe capacele alea de aluminiu de te dor ochii pe langa depunerile din partea de jos, nu zic, o fi nou, dar un filtru nou nu are voie sa arate asa dupa nici 100 de km ... si ca idee, tot in servicele ala unde mi-a fost "schimbat" filtrul si "spalat" rezervorul, mi-au "schimbat" si acele semeringuri sau o-ringuri de care zici tu... asa ca nu vad ce motiv ar avea uleiul sa ajunga in motorina, atata timp cat eu am platit pt o-ringuri pe injectoare. (asta in cazul vorbim de aceleasi smeringuri)
dragos ... da l-au curatat asa de bine si s-au gandit la valoarea "vintage" a masinii incat au pus si namolul inapoi pe capac ... sa nu pierd din pret daca vreau sa o vand la antichitati vreodata
dragos ... da l-au curatat asa de bine si s-au gandit la valoarea "vintage" a masinii incat au pus si namolul inapoi pe capac ... sa nu pierd din pret daca vreau sa o vand la antichitati vreodata
baba007- Suspendat
- 105 mesaje
- din 17 Dec 2007
- Frontera 2002 2.2 DTI
- Timis
baba007- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 2002 2.2 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2007
- Mesaj Privat
asa, luati o bere, aprindeti o tigara, urmeaza poveste lunga. ms in avans celor care o sa citeasca si o sa vina si cu solutii.
pornim de unde am ramas mai sus (cu motorul desfacut, pompa data jos). Am dus pompa la testat (din nou), la un nene care testeaza doar calculatorul de pe pompa, a dat el cu ceva programele de pe pc, s-a uitat pe acolo si pentru 50 de roni mi-a spus (surpriza) ca ecu de pe pompa nu are nimic, e in perfecta stare de functionare.
vitejeste m-am pus sa montez toate celea la loc pe masina, din mers am descoperit si un furtunas de retur pe injectoare care tragea aer si de suparare le-am schimbat si testat pe toate si dupa cateva ore aveam motorul pus la loc, pompa pe pozitie, curele, lanturi alea alea.
Am prins rand la elevator la prietenii mecanici si am schimbat si senzorul de turatie motor cu unul nou noutz de la bosch (dupa ce am injurat jumate de ora surubelul ala care il tine pe cutie ca nu voia sa se desfaca), am bagat o pompa electrica pe turul de la rezeror, am pus contact si am "pompat" pana a inceput sa curga motorina pe la returul de la injectoare (semn, in capul meu ca am amorsat si filturi si pompa de injectie)... si cu inima in dinti am inceput sa dau la cheie ... (nu a pocnit nimic prin motor, nu a ars nimic, nu a facut urat, desi la sfarsit din gramada de suruburi desfacute, mi-au ramas 2 care jur ca nu stiu de unde sunt) ... dar in mod INEVITABIL, masina nu a pornit. (evident, ca doar nu era sa o ia la sfert de cheie)
cu injuraturile in gura mai ceva ca la usa cortului am inceput sa ma uit pe la motor, unde am descoperit urmatoarele
- din pompa de injectie se aude un zumzait fin, asemanator cu cel care il fac unele neoane, dar mai incet ca sunet, atunci cand este pus contactul. Nu se opreste, nu se aude mai tare sau mai incet, zumzaie atata timp cat e pus contact din cheie. Stiu sigur ca se aude din pompa pt ca am scos mufa din ea cu contactul pus si a incetat zumzaitul.
- dupa dat de mai multe ori la cheie, se aude alt zumzait din "chestia" (nu stiu cum se cheama, daca ma puteti invata va multumesc) aia care face vacum pentru EGR, aia de pleaca un furtunas albastru din ea si merge direct in supapa de egr. ala se aude indiferent de contactul pus sau nepus si se opreste doar daca scot furtunul de vacum din EGR. (nu stiu ce importanta ar putea avea vacumul pe EGR la pornire, poate stiti voi)
- dupa examinari vizuale si auditive, am zis sa trecem la lucruri serioase si am bagat op-comul in ea ... care op-com mi-a spus dupa cum urmeaza:
Prima citire:
... lucru care nu m-a impresionat prea tare, am dat un "clear codes", si am invartit tacticos de cheie la automat hotarat inca de vreo 4-5 ori, moment in care i-am mai aplicat o citire
A doua citire:
Hotarat am sters iara erorile si am dat la cheie de vreo 3-4 ori, am repetat procedura si am primit aceeasi eroare de fiecare data:
P1335 (A) Injection Pump: no Engine Speed Input Signal from Control Unit - Present, cod eroare care ACEST SITE: http://www.eksacom.ru/produ...st/pages/OPEL.pdf spune ca ar fi cu totul altceva si adica: Fuel injection pump control module - CKP signal missing
De amorul artei m-am mai jucat un pic cu OP-Comul pe acolo, nu ca as sti ce inseamna prea multe dintre citirile alea, am citit valorile in timp real, in timp ce dadeam la cheie dintre care avem:
Desired Injection Start: 4.9 (dupa parerea mea asta ar fi avansul)
Actual Injection Start: 0.0 (tot dupa parea mea asta ar fi avansul realizat, nu stiu de ce e pe zero ...)
Desired Injection Quantity: a variat intre 45-49 (aici nu imi mai dau cu parerea ca habar nu am ce inseamna asta)
Injection Quantity: a variat intre 45-49
In caz ca ajuta pe cineva pot face maine un log din Op-com si sa il pun aici cu toate valorile.
Maine zi o sa merg sa desfac conductele de pe injectoarele 1-3 sa vad daca imi vine motorina in capatul lor ... dau la cheie pana scot tot aerul care a mai ramas ... si daca nici asa nu porneste, tot maine zi imi cumpar un baros mare, mare si o fac bucatzele cu manutza mea
Na acuma, va astept cu pareri, injuraturi, bataie de joc, baschalie, orice numa raspundeti ceva ca imi vine sa o duc undeva pe un bloc si sa ii dau drumul de la cel putin 10 etaje sa vedem cum se descurca in lupta cu gravitatia.
pornim de unde am ramas mai sus (cu motorul desfacut, pompa data jos). Am dus pompa la testat (din nou), la un nene care testeaza doar calculatorul de pe pompa, a dat el cu ceva programele de pe pc, s-a uitat pe acolo si pentru 50 de roni mi-a spus (surpriza) ca ecu de pe pompa nu are nimic, e in perfecta stare de functionare.
vitejeste m-am pus sa montez toate celea la loc pe masina, din mers am descoperit si un furtunas de retur pe injectoare care tragea aer si de suparare le-am schimbat si testat pe toate si dupa cateva ore aveam motorul pus la loc, pompa pe pozitie, curele, lanturi alea alea.
Am prins rand la elevator la prietenii mecanici si am schimbat si senzorul de turatie motor cu unul nou noutz de la bosch (dupa ce am injurat jumate de ora surubelul ala care il tine pe cutie ca nu voia sa se desfaca), am bagat o pompa electrica pe turul de la rezeror, am pus contact si am "pompat" pana a inceput sa curga motorina pe la returul de la injectoare (semn, in capul meu ca am amorsat si filturi si pompa de injectie)... si cu inima in dinti am inceput sa dau la cheie ... (nu a pocnit nimic prin motor, nu a ars nimic, nu a facut urat, desi la sfarsit din gramada de suruburi desfacute, mi-au ramas 2 care jur ca nu stiu de unde sunt) ... dar in mod INEVITABIL, masina nu a pornit. (evident, ca doar nu era sa o ia la sfert de cheie)
cu injuraturile in gura mai ceva ca la usa cortului am inceput sa ma uit pe la motor, unde am descoperit urmatoarele
- din pompa de injectie se aude un zumzait fin, asemanator cu cel care il fac unele neoane, dar mai incet ca sunet, atunci cand este pus contactul. Nu se opreste, nu se aude mai tare sau mai incet, zumzaie atata timp cat e pus contact din cheie. Stiu sigur ca se aude din pompa pt ca am scos mufa din ea cu contactul pus si a incetat zumzaitul.
- dupa dat de mai multe ori la cheie, se aude alt zumzait din "chestia" (nu stiu cum se cheama, daca ma puteti invata va multumesc) aia care face vacum pentru EGR, aia de pleaca un furtunas albastru din ea si merge direct in supapa de egr. ala se aude indiferent de contactul pus sau nepus si se opreste doar daca scot furtunul de vacum din EGR. (nu stiu ce importanta ar putea avea vacumul pe EGR la pornire, poate stiti voi)
- dupa examinari vizuale si auditive, am zis sa trecem la lucruri serioase si am bagat op-comul in ea ... care op-com mi-a spus dupa cum urmeaza:
Prima citire:
... lucru care nu m-a impresionat prea tare, am dat un "clear codes", si am invartit tacticos de cheie la automat hotarat inca de vreo 4-5 ori, moment in care i-am mai aplicat o citire
A doua citire:
Hotarat am sters iara erorile si am dat la cheie de vreo 3-4 ori, am repetat procedura si am primit aceeasi eroare de fiecare data:
P1335 (A) Injection Pump: no Engine Speed Input Signal from Control Unit - Present, cod eroare care ACEST SITE: http://www.eksacom.ru/produ...st/pages/OPEL.pdf spune ca ar fi cu totul altceva si adica: Fuel injection pump control module - CKP signal missing
De amorul artei m-am mai jucat un pic cu OP-Comul pe acolo, nu ca as sti ce inseamna prea multe dintre citirile alea, am citit valorile in timp real, in timp ce dadeam la cheie dintre care avem:
Desired Injection Start: 4.9 (dupa parerea mea asta ar fi avansul)
Actual Injection Start: 0.0 (tot dupa parea mea asta ar fi avansul realizat, nu stiu de ce e pe zero ...)
Desired Injection Quantity: a variat intre 45-49 (aici nu imi mai dau cu parerea ca habar nu am ce inseamna asta)
Injection Quantity: a variat intre 45-49
In caz ca ajuta pe cineva pot face maine un log din Op-com si sa il pun aici cu toate valorile.
Maine zi o sa merg sa desfac conductele de pe injectoarele 1-3 sa vad daca imi vine motorina in capatul lor ... dau la cheie pana scot tot aerul care a mai ramas ... si daca nici asa nu porneste, tot maine zi imi cumpar un baros mare, mare si o fac bucatzele cu manutza mea
Na acuma, va astept cu pareri, injuraturi, bataie de joc, baschalie, orice numa raspundeti ceva ca imi vine sa o duc undeva pe un bloc si sa ii dau drumul de la cel putin 10 etaje sa vedem cum se descurca in lupta cu gravitatia.
suspended-9452- Suspendat
- 2,446 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,446
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Pompa nu este bine pusa la punct.
Codul asta - P1335 daca apare singur, este generat cand nu exista sincronizare intre senzorul crankshaft (vibrochen) si cel de axa came, in cazul nostru fiind cel din pompa care citeste rotatiile axului pompei sau daca decalajul este mai mare de 13-14 grade. De obicei apare cand se scoate fulia pompei de pe ax si nu se mai pune exact in aceeasi pozitie.
Codul asta - P1335 daca apare singur, este generat cand nu exista sincronizare intre senzorul crankshaft (vibrochen) si cel de axa came, in cazul nostru fiind cel din pompa care citeste rotatiile axului pompei sau daca decalajul este mai mare de 13-14 grade. De obicei apare cand se scoate fulia pompei de pe ax si nu se mai pune exact in aceeasi pozitie.