mirelfcs
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2013
- Mesaj Privat
Am facut schimbul de ulei acum 1 an ,m.am gandit ca e ok 10w40 la motor de 1.6 8v benzina .....la 5000 de km 1 litru de ulie completat ...cred ca e cam mult si ma bate gandul sa il shimb cu 5w40 ?o fi vro diferenta.....ma batea gandul sa bag GM dar pe cati i.am auzit ca se plang am renuntat....ce pareri aveti?
- ninudragos
- *
- 21 mesaje
- din 11 Oct 2012
- Astra 2001 Z16SE
- Hunedoara
ninudragos
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2012
- Mesaj Privat
- ionutz84
- **
- 193 mesaje
- din 07 Feb 2010
- Bucuresti
ionutz84
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2010
- Mesaj Privat
mirelfcs
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2013
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
Problema des intalnita la 1.6 daca nu il pierde il arde si daca il arde iti trebuie segmenti si simeringuri la supape.Oricum nu arde mult 1 l la 5000 cam 200 ml la 1000 .Am incercat si eu uleiuri diferite si densitati diferite tot la segmentare am ajuns.
Dar imi consuma 10-11 l la 10000 deci cam 1 la 1000 de 5 ori mai mult decat iti consuma tie.
Dar imi consuma 10-11 l la 10000 deci cam 1 la 1000 de 5 ori mai mult decat iti consuma tie.
mirelfcs
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2013
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
La z16se intra 3.25 l la schimb
Tie iti papa 1 l/5000 km. Presupun ca schimbul il faci la 15.000. Ceea ce inseamna ca intre schimburi iti papa 3 l.
Si atunci vin si te intreb, tu de ce mai faci schimbul?
Daca treci pe 5w40, teoretic uleiul ala e nitel mai subtire, deci ar trebuis a iti pape mai mult.
Eu iti sugerez sa schimbi uleiul folosit, poti incerca Mobil, etc, vezi ca e o discutie larga pe marginea uleiurilor. Daca se pastreaza consumul, iti sugerez sa desfaci motorul, vezi semeringuri supape, tacheti, culbutori, uzura ax came, segmenti. Este o alta discutie si pe marginea consumului de ulei la z16se si z16xe, insa sunt ferm convins ca nu ti-ai batut capul sa cauti si sa citesti.
Tie iti papa 1 l/5000 km. Presupun ca schimbul il faci la 15.000. Ceea ce inseamna ca intre schimburi iti papa 3 l.
Si atunci vin si te intreb, tu de ce mai faci schimbul?
Daca treci pe 5w40, teoretic uleiul ala e nitel mai subtire, deci ar trebuis a iti pape mai mult.
Eu iti sugerez sa schimbi uleiul folosit, poti incerca Mobil, etc, vezi ca e o discutie larga pe marginea uleiurilor. Daca se pastreaza consumul, iti sugerez sa desfaci motorul, vezi semeringuri supape, tacheti, culbutori, uzura ax came, segmenti. Este o alta discutie si pe marginea consumului de ulei la z16se si z16xe, insa sunt ferm convins ca nu ti-ai batut capul sa cauti si sa citesti.
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
mirelfcs
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2013
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Al meu are 226.000. Benzinar turbo.
Asta cu motorul obosit e una dintre vorbele din batrani.
Daca motorul nu mananca mai mult ulei decat zice producatorul si nu se aud batai, cu cat este mai subtire uleiul cu atat la pornirea la rece ajunge mai repede in toate cotloanele motorului si previne uzura prematura.
Asta cu motorul obosit e una dintre vorbele din batrani.
Daca motorul nu mananca mai mult ulei decat zice producatorul si nu se aud batai, cu cat este mai subtire uleiul cu atat la pornirea la rece ajunge mai repede in toate cotloanele motorului si previne uzura prematura.
mirelfcs
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2013
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
5W40 in general este un ulei full sintetic. 10W40 este semi sintetic.
http://forum.softpedia.com/...i-raspunsuri-etc/ Spor la citit. Sunt cateva sute de paginii de discutii despre uleiuri. Cu fise tehnice, teste si toate cele.
http://forum.softpedia.com/...i-raspunsuri-etc/ Spor la citit. Sunt cateva sute de paginii de discutii despre uleiuri. Cu fise tehnice, teste si toate cele.
- Cristy2008
- *
- 24 mesaje
- din 13 Apr 2013
- Astra 2007 Z16XEP
- Calarasi
Cristy2008
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2013
- Mesaj Privat
- deleted-112680
- *
- 4 mesaje
- din 05 Sep 2016
deleted-112680
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2016
- Mesaj Privat
Salutare,
Doresc sa va intreb vis a vis de schimbarea tipului de ulei dar sa va introduc putin in tema despre Corsa mea. Sunt posesorul unui Opel Corsa C din 2006 cu motor Z10XEP. Masina am cumparat-o cu probleme, anume consumul excesiv de ulei. Consumul de ulei a generat multiple probleme adiacente, EGR infundat, formare de depuneri pe supape si pistoane, etc. M-am hotarat sa ii fac motorul, am schimbat segmenti, chiulasa am trimis-o la rectficat, pe langa segmentii decaliti (probabil candva in istoria ei a fiert motorul) am gasit si simeringurile de la supapre carbonizate. In reparatia de chiulasa a fost inclusa si planul si si schimbarea simeringurilor de supape. Tachetii insa, nu i-am schimbat. Mentionez ca a mai fost schimbata si distributia cu tot cu patine de intindere, piston hidraulic, si lant. Dupa terminarea repararii motorului am bagat 10W-40 in el (din neatentie), recomandat pentru masina e 5W-40. Am rulat cu acest tip de ulei pentru a efectua rodajul pe noii segmenti, din punct de vedere a consumului de ulei, situatia s-a remediat complet, in 9000 km nu a completat nici un gram de ulei. Totusi vad ca uleiul acesta nu ii place motorului, am un tacanit metalic la rece dimineata pe timpul iernii dupa ce motorul a stat 8 ore ++, posibil a fi tachetii ? Ma gandesc totusi sa il schimb cu 5W-40 pentru a respecta ceea ce a sfatuit producatorul.
Intrebarea mea este: Dupa ce rodajul s-a facut pe 10W-40 , daca ii pun 5W-40, va incepe sa il manance fiind un ulei mai subtire ?
Va multumesc.
Doresc sa va intreb vis a vis de schimbarea tipului de ulei dar sa va introduc putin in tema despre Corsa mea. Sunt posesorul unui Opel Corsa C din 2006 cu motor Z10XEP. Masina am cumparat-o cu probleme, anume consumul excesiv de ulei. Consumul de ulei a generat multiple probleme adiacente, EGR infundat, formare de depuneri pe supape si pistoane, etc. M-am hotarat sa ii fac motorul, am schimbat segmenti, chiulasa am trimis-o la rectficat, pe langa segmentii decaliti (probabil candva in istoria ei a fiert motorul) am gasit si simeringurile de la supapre carbonizate. In reparatia de chiulasa a fost inclusa si planul si si schimbarea simeringurilor de supape. Tachetii insa, nu i-am schimbat. Mentionez ca a mai fost schimbata si distributia cu tot cu patine de intindere, piston hidraulic, si lant. Dupa terminarea repararii motorului am bagat 10W-40 in el (din neatentie), recomandat pentru masina e 5W-40. Am rulat cu acest tip de ulei pentru a efectua rodajul pe noii segmenti, din punct de vedere a consumului de ulei, situatia s-a remediat complet, in 9000 km nu a completat nici un gram de ulei. Totusi vad ca uleiul acesta nu ii place motorului, am un tacanit metalic la rece dimineata pe timpul iernii dupa ce motorul a stat 8 ore ++, posibil a fi tachetii ? Ma gandesc totusi sa il schimb cu 5W-40 pentru a respecta ceea ce a sfatuit producatorul.
Intrebarea mea este: Dupa ce rodajul s-a facut pe 10W-40 , daca ii pun 5W-40, va incepe sa il manance fiind un ulei mai subtire ?
Va multumesc.
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
dtc1315
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2016
- Mesaj Privat
Valorile astea 5w40/ 10w40 indica vascozitatea uleiului la o anumita temperatura, 10w NU SE FOLOSESTE IARNA mai ales ca la noi au fost temperaturi de -15, -20. Crede-ma sunt patit, mie mi-a picat turbina din cauza asta, iar cei care afirma cu tarie ca 10w40 e potrivit pt. noi adica in Romania, ori mint ori nu folosesc masina pe timp de iarna.
Consumul de ulei apare ca urmare a uzurii motorului.
Si nu va mai luati dupa mecanicii care spun "pune 10w40 ca motoru' nu mai e nou|" sau ca are un anumit nr de km.
De acum folosesc numai 0w40. e mai scump dar in final sunt mai castigat. De cat sa mai pice una alta mai bine dau 50 de lei in plus.
Consumul de ulei apare ca urmare a uzurii motorului.
Si nu va mai luati dupa mecanicii care spun "pune 10w40 ca motoru' nu mai e nou|" sau ca are un anumit nr de km.
De acum folosesc numai 0w40. e mai scump dar in final sunt mai castigat. De cat sa mai pice una alta mai bine dau 50 de lei in plus.