- rades_florin
- OP
- 5 mesaje
- din 25 Mai 2007
- Astra 2000
rades_florin
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2007
- Mesaj Privat
N_ADI_R
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2007
- Mesaj Privat
- rades_florin
- OP
- 5 mesaje
- din 25 Mai 2007
- Astra 2000
rades_florin
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2007
- Mesaj Privat
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
dvali2000
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Alba
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2007
- Mesaj Privat
raspuns: 2 cauze posibile:
1-> modulul pompei (are si functia de citire-executie moment avans nu numai cu oprirea motorului)
2-> senzorul cititor de avans de pe pompa strapuns de motorina
ps.: ingineri sunt: ideea e ca trebuie sa ii cauti unde trebuie (eu conduc un service si am terminat calculatoare - hardware)
ps.: oricare ar fi din cele doua cauze, nu ai ce sa faci personal; cauta un service
1-> modulul pompei (are si functia de citire-executie moment avans nu numai cu oprirea motorului)
2-> senzorul cititor de avans de pe pompa strapuns de motorina
ps.: ingineri sunt: ideea e ca trebuie sa ii cauti unde trebuie (eu conduc un service si am terminat calculatoare - hardware)
ps.: oricare ar fi din cele doua cauze, nu ai ce sa faci personal; cauta un service
- senatorC30SE
- **
- 99 mesaje
- din 01 Jan 2006
- Omega 2002 y32se
- ARAD
senatorC30SE
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: ARAD
- Masina: Omega 2002 y32se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2006
- Mesaj Privat
botic78
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2006
- Mesaj Privat
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
valve timing controle se afla pe pompa de injectie ,DAR SUB pompa,nu se poate vedea decit daca se demonteaza calc.de injectie de pe pompa,cu suportul acestuia si cu electrovalva de vaacum pentru turbina.dar mai este o intrebare MARE!cum este mufa de la ECU,cea de jos,curata?cu motorina?sint toti pinii acolo?nu e nici unul rupt?pentru mai multe detalii pe mes...eu am avut problema cu mototrina in calc tot de la acest senzor!
botic78
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2006
- Mesaj Privat
CATA26BCN a scris:valve timing controle se afla pe pompa de injectie ,DAR SUB pompa,nu se poate vedea decit daca se demonteaza calc.de injectie de pe pompa,cu suportul acestuia si cu electrovalva de vaacum pentru turbina.dar mai este o intrebare MARE!cum este mufa de la ECU,cea de jos,curata?cu motorina?sint toti pinii acolo?nu e nici unul rupt?pentru mai multe detalii pe mes...eu am avut problema cu mototrina in calc tot de la acest senzor!
ai avut aceeasi problema cu p 0216 si ai schimbat acel senzor de sub pompa si s-a rezolvat
?
dvali2000
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Alba
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2007
- Mesaj Privat
botic78
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2006
- Mesaj Privat
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
e posibil ca tu sa fi bagat motorina la ultima alimentare si in cazul asta se modifica avansul electronic, cand se intampla asta iti apare si cheita in bord.
odata intrata benzina in camera de presiune inalta iese mai greu. In cazul asta poti schimba filtrul si sa faci plinul (isi revine greu oricum, am patit-o zilele astea).
odata intrata benzina in camera de presiune inalta iese mai greu. In cazul asta poti schimba filtrul si sa faci plinul (isi revine greu oricum, am patit-o zilele astea).
geomie984
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2002 wol
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2007
- Mesaj Privat
am aceeasi eroare, P0216- Injection Timing Control Circuit Malfunction ....... masina porneste greu de tot dimineata, dupe 3-4 chei, in mers se tureaza ca nebuna, pe loc turata zici ca ragaie, vai de ea..... am luat computerul de injectie, l-am dus sa i se faca lipiturio, si degeaba....aceeasi situatie.... ce sa-i fac ca mor de nervi, de o luna numa in service-uri imi petrec timpu si nimeni nu stie sa o faca..... , nici cei de la opel constanta nu au stiut rezolvarea.... e atat de ordinara masina asta pe nume "astra" ?
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
poate veti intelege ca aceasta electrovalva "injection timing control" este comandata de ECU,nu are nici o legatura cu calculatorul de injectie!doar isi ia plusul de pe acelasi cablaj!,iar minusul de comanda vine din ECU!puteti verifica si o schema din tis si daca va mai pricepeti si la putina electronica ,cum sa aflati vinovatul:ECU,INJ TIMING CONTR,sau cablajul.de curiozitate,ai motorina in mufa de jos a calculatorului?
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
CATA26BCN a scris:poate veti intelege ca aceasta electrovalva "injection timing control" este comandata de ECU,nu are nici o legatura cu calculatorul de injectie!doar isi ia plusul de pe acelasi cablaj!,iar minusul de comanda vine din ECU!puteti verifica si o schema din tis si daca va mai pricepeti si la putina electronica ,cum sa aflati vinovatul:ECU,INJ TIMING CONTR,sau cablajul.de curiozitate,ai motorina in mufa de jos a calculatorului?banuiesc ca acel martor sta tot timpul aprins.daca ai pe cineva cu o masina identica si pe cineva cu un tester,poti face urmatoarea verificare:schimbi ECU de la o masina la alta,vei avea eroarea de la IMO ca nu au acelasi cod de cheie,dar ce este F.IMPORTANT daca la masina ta se poate reseta eroarea P0216,si daca la masina pe care tu ai pus ECU-ul tau apare aceasta eroare si nu se sterge,in acest caz ECU-ul tau e defect.daca eroarea persista la masina ta si cu celalat ECU,iei cablajul la mina si verifici pina la acea electrovalva care se afla SUB pompa de injectie.
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
poate veti intelege ca aceasta electrovalva "injection timing control" este comandata de ECU,nu are nici o legatura cu calculatorul de injectie!doar isi ia plusul de pe acelasi cablaj!,iar minusul de comanda vine din ECU!puteti verifica si o schema din tis si daca va mai pricepeti si la putina electronica ,cum sa aflati vinovatul:ECU,INJ TIMING CONTR,sau cablajul.de curiozitate,ai motorina in mufa de jos a calculatorului?banuiesc ca acel martor sta tot timpul aprins.daca ai pe cineva cu o masina identica si pe cineva cu un tester,poti face urmatoarea verificare:schimbi ECU de la o masina la alta,vei avea eroarea de la IMO ca nu au acelasi cod de cheie,dar ce este F.IMPORTANT daca la masina ta se poate reseta eroarea P0216,si daca la masina pe care tu ai pus ECU-ul tau apare aceasta eroare si nu se sterge,in acest caz ECU-ul tau e defect.daca eroarea persista la masina ta si cu celalat ECU,iei cablajul la mina si verifici pina la acea electrovalva care se afla SUB pompa de injectie.cum arata acea electrovalva si cum arata ECU.
- lupu_sandu
- ***
- 599 mesaje
- din 25 Aug 2007
- Bucuresti
lupu_sandu
- Mesaje scrise: 599
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2007
- Mesaj Privat
CATA26BCN a scris:poate veti intelege ca aceasta electrovalva "injection timing control" este comandata de ECU,nu are nici o legatura cu calculatorul de injectie!doar isi ia plusul de pe acelasi cablaj!,iar minusul de comanda vine din ECU!puteti verifica si o schema din tis si daca va mai pricepeti si la putina electronica ,cum sa aflati vinovatul:ECU,INJ TIMING CONTR,sau cablajul.de curiozitate,ai motorina in mufa de jos a calculatorului?
Da-mi voie sa te contrazic.
Personal am vazut eroarea la un Y17DT . Nu mai pornea sub nici o forma.
Am desfacut calculatorul de injectie, am refacut lipiturile reci si gata.
A mai spus cineva aici pe forum ca "lipiturile reci duse pot induce eroarea P0216"
botic78
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2006
- Mesaj Privat
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
asta e schema tis la 1,7 dti.sa imi spui si mie unde se conecteaza acea electrovalva
Y33-valve timing control.firul maro verde in mufa de jos a ECU,firulrosu albastru alimentare 12V la punerea contactului.
pe cele doua fire,dar in principal pe cel maro-verde imi venea motorina in ECU.
IAR LIPITURILE RECI ITI DA EROARE "SPILL VALVE DEFECTIVE" SAU CEVA ASEMANATOR. Y34-SPILL VALVE ESTE ACTIONATA DE CALCULATORUL DE INJECTIE.NU FA CONFUZIE INTRE EROAREA DE SPILL VALVE SI CEA DE TIMING CONTROL.UNA ESTE CONTROLATA DE CALCU DE INJECTIE,IAR CEA DE A DOUA ( DE CARE MULTI MECANICI SI ELECTRICIENI OPEL NU STIU! ) ESTE CONTROLATA DE ECU.
p0251-spill valve malfunction (injection pump ) = codul dat in cazul lipiturilor reci.si nu are nici o legatura cu p0216 care se refera la valve timing control.
cu p0216 mergi cu masina,pe cind cu p0251 nici nu pornesti motorul!calculatoarele de injectie se pot schimba intre ele fara nici o problema,pe cind ECU nu se poate,fiind codat cu codurile din IMO ,de aceea am zis mai sus ca in cazul in care faci verificarea prin schimbarea cu alt ECU de pe alta masina v-a aparea eroarea de la IMO ca nu recunoaste cheia si masina nu v-a porni,in schimb verifici posibilitatea de resetare a eroarii p0216.
Y33-valve timing control.firul maro verde in mufa de jos a ECU,firulrosu albastru alimentare 12V la punerea contactului.
pe cele doua fire,dar in principal pe cel maro-verde imi venea motorina in ECU.
IAR LIPITURILE RECI ITI DA EROARE "SPILL VALVE DEFECTIVE" SAU CEVA ASEMANATOR. Y34-SPILL VALVE ESTE ACTIONATA DE CALCULATORUL DE INJECTIE.NU FA CONFUZIE INTRE EROAREA DE SPILL VALVE SI CEA DE TIMING CONTROL.UNA ESTE CONTROLATA DE CALCU DE INJECTIE,IAR CEA DE A DOUA ( DE CARE MULTI MECANICI SI ELECTRICIENI OPEL NU STIU! ) ESTE CONTROLATA DE ECU.
p0251-spill valve malfunction (injection pump ) = codul dat in cazul lipiturilor reci.si nu are nici o legatura cu p0216 care se refera la valve timing control.
cu p0216 mergi cu masina,pe cind cu p0251 nici nu pornesti motorul!calculatoarele de injectie se pot schimba intre ele fara nici o problema,pe cind ECU nu se poate,fiind codat cu codurile din IMO ,de aceea am zis mai sus ca in cazul in care faci verificarea prin schimbarea cu alt ECU de pe alta masina v-a aparea eroarea de la IMO ca nu recunoaste cheia si masina nu v-a porni,in schimb verifici posibilitatea de resetare a eroarii p0216.