- raduraziel
- OP
- 5 mesaje
- din 21 Mar 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Timis
raduraziel
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2013
- Mesaj Privat
Salut,
Am o masina Opel Astra H 1.6 Twinport din 2005 cu aproximativ 160.000 de km care consuma 1L de ulei / 1000 Km. Tin sa specific ca proprietarul masinii de la care am cumparat-o a schimbat uleiul la 20.000 de Km.
Acum doua luni mi s-a aprins martorul check engine(statea aprins nu clipocea). Codurile de eroare au fost :
0301 Cylinder 1 misfire
0302 Cylinder 2 misfire
0303 Cylinder 3 misfire
0304 Cylinder 4 misfire
0314 Random cylinder misfire
Ca si simptome era un singur lucru : atunci cand mergeam cu viteza constanta cam la 2300 de turatii - 2500 de turatii masina avea un inecat usor(un hatanit usor ca si cum ar da cu tine in "nas").
Am fost la diagnoza si mi s-a zis ca e bobina de inductie. Am schimbat-o, dar nu a fost.
Apoi am schimbat bujiile, moment in care am mers cam 1200 de km fara sa dea erori, apoi erorile au aparut din nou.
Dupa am fost la diagnoza si mi s-a zis ca am si erori pe clapeta de acceleratie. Am schimbat clapeta de acceleratie, dar erorile cu cylinder misfire au continuat sa apara.
Acum am schimbat egr-ul pentru ca la diagnoza nu era in parametri, iar "inecatul usor" de care vorbeam mai sus a disparut. Insa erorile cu misfire tot continua sa apara.
Ieri am incercat cu un ECU si cu o bobina de pe o alta masina, dar tot am primit erori cu cylinder misfire. Ba mai mult am primit si eroarea p1300 care am vazut ca inseamna : Ignition circuit.
In plus de asta am observat azi ca uneori la relanti motorul are o vibratie, nu foarte mare dar se simte.
Cei de la service mi-au recomandat sa desfaca chiuloasa si sa-mi schimbe simeringii si supapele. As fi vrut sa schimb simeringii si garnitura de chiuloasa pentru consumul de ulei exagerat pe care il are, dar credeti ca ar trebui schimbate si supapele ? Nu ar trebui verificate intai ?
Am mai citit despre acest motor ca trebuie segmentat pentru a scapa de consumul de ulei. Deci in acest caz daca schimb doar simeringii si garnitura de chiuloasa n-am facut nimic nu ?
Mai aveti cumva alte idei de ce ar putea fi generate erorile de misfire ?
Multumesc.
Am o masina Opel Astra H 1.6 Twinport din 2005 cu aproximativ 160.000 de km care consuma 1L de ulei / 1000 Km. Tin sa specific ca proprietarul masinii de la care am cumparat-o a schimbat uleiul la 20.000 de Km.
Acum doua luni mi s-a aprins martorul check engine(statea aprins nu clipocea). Codurile de eroare au fost :
0301 Cylinder 1 misfire
0302 Cylinder 2 misfire
0303 Cylinder 3 misfire
0304 Cylinder 4 misfire
0314 Random cylinder misfire
Ca si simptome era un singur lucru : atunci cand mergeam cu viteza constanta cam la 2300 de turatii - 2500 de turatii masina avea un inecat usor(un hatanit usor ca si cum ar da cu tine in "nas").
Am fost la diagnoza si mi s-a zis ca e bobina de inductie. Am schimbat-o, dar nu a fost.
Apoi am schimbat bujiile, moment in care am mers cam 1200 de km fara sa dea erori, apoi erorile au aparut din nou.
Dupa am fost la diagnoza si mi s-a zis ca am si erori pe clapeta de acceleratie. Am schimbat clapeta de acceleratie, dar erorile cu cylinder misfire au continuat sa apara.
Acum am schimbat egr-ul pentru ca la diagnoza nu era in parametri, iar "inecatul usor" de care vorbeam mai sus a disparut. Insa erorile cu misfire tot continua sa apara.
Ieri am incercat cu un ECU si cu o bobina de pe o alta masina, dar tot am primit erori cu cylinder misfire. Ba mai mult am primit si eroarea p1300 care am vazut ca inseamna : Ignition circuit.
In plus de asta am observat azi ca uneori la relanti motorul are o vibratie, nu foarte mare dar se simte.
Cei de la service mi-au recomandat sa desfaca chiuloasa si sa-mi schimbe simeringii si supapele. As fi vrut sa schimb simeringii si garnitura de chiuloasa pentru consumul de ulei exagerat pe care il are, dar credeti ca ar trebui schimbate si supapele ? Nu ar trebui verificate intai ?
Am mai citit despre acest motor ca trebuie segmentat pentru a scapa de consumul de ulei. Deci in acest caz daca schimb doar simeringii si garnitura de chiuloasa n-am facut nimic nu ?
Mai aveti cumva alte idei de ce ar putea fi generate erorile de misfire ?
Multumesc.
- AIin
- ***
- 558 mesaje
- din 04 Mar 2012
- Astra 2003 z16se
- Dolj
AIin
- Mesaje scrise: 558
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2012
- Mesaj Privat
consumul de ulei poate aparea si de la un furtun din partea sueprioara a capacului de culbutori, daca nu ma insel furtunul de gaze de carter. vezi ca sunt ceva duscutii pe acest subiect dupa ce rezolvi problema cu consumul de ulei cerd ca se va rezolva si problema cu misfire-urile. cerd ca sunt date de consumul d ulei, de unde rezulta gaze ce se depun pe bujii.
- raduraziel
- OP
- 5 mesaje
- din 21 Mar 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Timis
raduraziel
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2013
- Mesaj Privat
Am citit despre acest subiect, acea problema fiind data de capacul de la culbucultori, insa multi care au schimbat acel capac nu au rezolvat nimic. Tot segmentarea zic ca ar fi raspunsul pentru consumul mare de ulei.
Eu nu stiu daca dupa segmentare o sa dispara erorile sau doar rezolv consumul de ulei. De asta voiam sa stiu daca s-a mai confruntat cineva cu problema asta. Electric la piese care le-am schimbat nu stiu ce ar mai putea fi.
Astept pareri.
Eu nu stiu daca dupa segmentare o sa dispara erorile sau doar rezolv consumul de ulei. De asta voiam sa stiu daca s-a mai confruntat cineva cu problema asta. Electric la piese care le-am schimbat nu stiu ce ar mai putea fi.
Astept pareri.
- uskt2005
- ****
- 2,090 mesaje
- din 04 Sep 2008
- Astra 2008 Z16XEP
- Anglia
uskt2005
- Mesaje scrise: 2,090
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2008 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2008
- Mesaj Privat
Tie iti da misfire, pentru ca bujiile nu mai lucreaza corect, de aceea te-au si pus aia sa schimbi bobina, sper ca nu ai aruncat-o pe cea veche, cel mai probabil nu are nimic.
Taca tu zici ca dupa ce ai schimbat bujiile o perioada a mers bine, nu inseamna ca de acolo a fost?
La tine 99,9% ai segment/segmenti de ungere blocati si de acolo consumul de ulei, si tot din cauza asta iti "afuma" bujiile si masina merge prost.
Fa-i segmentare si vei vedea ca masina va merge ca noua, dar mare grija unde faci operatiunea si mai ales cu ce...aici ma refer la piese.
Succes!
Taca tu zici ca dupa ce ai schimbat bujiile o perioada a mers bine, nu inseamna ca de acolo a fost?
La tine 99,9% ai segment/segmenti de ungere blocati si de acolo consumul de ulei, si tot din cauza asta iti "afuma" bujiile si masina merge prost.
Fa-i segmentare si vei vedea ca masina va merge ca noua, dar mare grija unde faci operatiunea si mai ales cu ce...aici ma refer la piese.
Succes!
- CristiBuzau
- **
- 89 mesaje
- din 16 Jul 2011
- Astra 2002 Z16SE
- Buzau
CristiBuzau
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2011
- Mesaj Privat
Eu am avut o problema asemanatoare. Imi dadea misfire pe cilindrul 4, din cauza segmentului de ungere spart. Se afuma bujia dupa cateva sute de km , dupa ce o curatam, iar cand am desfacut motorul am vazut ca supapele nici nu se mai miscau deoarece erau acoperite cu un strat de ~ 2 - 3 mm de calamina .
dorinnb
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2012
- Mesaj Privat
- raduraziel
- OP
- 5 mesaje
- din 21 Mar 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Timis
raduraziel
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2013
- Mesaj Privat
clau1781
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2013
- Mesaj Privat
- DStefanAdrianDSA
- *
- 4 mesaje
- din 03 Mai 2023
DStefanAdrianDSA
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2023
- Mesaj Privat
Salut , am si eu o problema la opel nu îi dã de cap nimeni la service-uri..
Mi-a apãrut martorul Motor, am fãcut vreo 2 teste diagnoza intre timp.
O sa îti las erorile sa le vezi..
Ce poate o fi , bãietii de acolo au zis ca masina nu are nmk..adevãrul este ca merge bine, trage, dar apare martorul motor,
A sters eroarea, dupã un timp a reaparut, iar am fost cu ea la service si am pus testerul..aceleasi erori..
Vreau sa spun ca am schimbat Bujiile, sonda lambda, Bobina de inductie ! Ce o avea ?
Masina merge bine trage, adicã nu da semne ca ar fi o problema. chestia e ca apare (check engine)
Multi au spus ca s-ar putea sa fi calculatorul ECU, de la motor.
Voi ce credeti?
Astra h 2004 .1.6 benzina 105cp 77kw , Z16XEP cod motor
Erorile pe care le am
P0300
PO301
PO302
PO303
PO304
PO314
U2103
Cilindrii diferiti
Cilindrul 1
Cilindrul 2
Cilindrul 3
Cilindrul 4
Cilindru necunoscut cu rateuri
Bus de date CAN
Rateu aprindere recunoscut
Rateu aprindere recunoscut
Rateu aprindere recunoscut
Rateu aprindere recunoscut
Rateu aprindere recunoscut
Rateu aprindere recunoscut
Dereglare/defectiune in functionare
Mi-a apãrut martorul Motor, am fãcut vreo 2 teste diagnoza intre timp.
O sa îti las erorile sa le vezi..
Ce poate o fi , bãietii de acolo au zis ca masina nu are nmk..adevãrul este ca merge bine, trage, dar apare martorul motor,
A sters eroarea, dupã un timp a reaparut, iar am fost cu ea la service si am pus testerul..aceleasi erori..
Vreau sa spun ca am schimbat Bujiile, sonda lambda, Bobina de inductie ! Ce o avea ?
Masina merge bine trage, adicã nu da semne ca ar fi o problema. chestia e ca apare (check engine)
Multi au spus ca s-ar putea sa fi calculatorul ECU, de la motor.
Voi ce credeti?
Astra h 2004 .1.6 benzina 105cp 77kw , Z16XEP cod motor
Erorile pe care le am
P0300
PO301
PO302
PO303
PO304
PO314
U2103
Cilindrii diferiti
Cilindrul 1
Cilindrul 2
Cilindrul 3
Cilindrul 4
Cilindru necunoscut cu rateuri
Bus de date CAN
Rateu aprindere recunoscut
Rateu aprindere recunoscut
Rateu aprindere recunoscut
Rateu aprindere recunoscut
Rateu aprindere recunoscut
Rateu aprindere recunoscut
Dereglare/defectiune in functionare
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Bun venit la CO!
ECU pare sã fie buba...e ciudat cã spui cã merge fãrã probleme...
Ar trebui sã studiezi pe-acilea:
https://www.clubopel.com/rez...6xep&sa=Cauta .
ECU pare sã fie buba...e ciudat cã spui cã merge fãrã probleme...
Ar trebui sã studiezi pe-acilea:
https://www.clubopel.com/rez...6xep&sa=Cauta .
- ionut_alexandu
- *
- 10 mesaje
- din 01 Apr 2023
- Astra 2004 Z16XEP
- Pitesti
ionut_alexandu
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Pitesti
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2023
- Mesaj Privat
MPiciu
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2023
- Mesaj Privat
- ionut_alexandu
- *
- 10 mesaje
- din 01 Apr 2023
- Astra 2004 Z16XEP
- Pitesti
ionut_alexandu
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Pitesti
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2023
- Mesaj Privat
- ionut_alexandu
- *
- 10 mesaje
- din 01 Apr 2023
- Astra 2004 Z16XEP
- Pitesti
ionut_alexandu
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Pitesti
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2023
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
MPiciu a scris:Salut,aceeași problema am și eu acum referitor la consumul exagerat de ulei și missfire(la mine doar pe cilindrul 2)
Tot așa am încercat și eu cu schimbatul bobinei și computerului mașini și tot lafel.
Vreau sã știu dacã ai gãsit cumva vreo soluție și cum aș putea sã rezolv și eu problema.
Tot așa am încercat și eu cu schimbatul bobinei și computerului mașini și tot lafel.
Vreau sã știu dacã ai gãsit cumva vreo soluție și cum aș putea sã rezolv și eu problema.
Bun venit la CO!
În cazul tãu, ar trebui sã o iei pe scurtãturã și sã faci un test de compresie undeva unde știu și pot face asta...ca sã stabilești dacã este o problemã mecanicã (de etanșare, probabil) pe cilindrul cu pricina...și nu numai.
- ionut_alexandu
- *
- 10 mesaje
- din 01 Apr 2023
- Astra 2004 Z16XEP
- Pitesti
ionut_alexandu
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Pitesti
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2023
- Mesaj Privat
MPiciu
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2023
- Mesaj Privat
bibu16v a scris:
Bun venit la CO!
În cazul tãu, ar trebui sã o iei pe scurtãturã și sã faci un test de compresie undeva unde știu și pot face asta...ca sã stabilești dacã este o problemã mecanicã (de etanșare, probabil) pe cilindrul cu pricina...și nu numai.
MPiciu a scris:Salut,aceeași problema am și eu acum referitor la consumul exagerat de ulei și missfire(la mine doar pe cilindrul 2)
Tot așa am încercat și eu cu schimbatul bobinei și computerului mașini și tot lafel.
Vreau sã știu dacã ai gãsit cumva vreo soluție și cum aș putea sã rezolv și eu problema.
Tot așa am încercat și eu cu schimbatul bobinei și computerului mașini și tot lafel.
Vreau sã știu dacã ai gãsit cumva vreo soluție și cum aș putea sã rezolv și eu problema.
Bun venit la CO!
În cazul tãu, ar trebui sã o iei pe scurtãturã și sã faci un test de compresie undeva unde știu și pot face asta...ca sã stabilești dacã este o problemã mecanicã (de etanșare, probabil) pe cilindrul cu pricina...și nu numai.
Am fãcut test de compresie și e ok pe toți 4 cilindri.Ce altceva ar putea sã fie.
- ionut_alexandu
- *
- 10 mesaje
- din 01 Apr 2023
- Astra 2004 Z16XEP
- Pitesti
ionut_alexandu
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Pitesti
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2023
- Mesaj Privat