- Morphyk
- OP
- 167 mesaje
- din 03 Nov 2009
- Vectra 1996 X16XEL
- Botosani
Morphyk
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2009
- Mesaj Privat
Argumente PRO
Simptome:
1. Apa se incalzeste ffff repede si ajunge dupa 4-5 km la 90, daca sta pe loc chiar si la 15-18 grade afara se duce usor peste 93 , apoi porneste ventilatorul.
2.Am desfacut capacul de la antigel, si am ramas socat cand am vazut pe marginile borcanului depuneri negre, fara miros(posibil sa nu-mi miroase mie) si un pic uleioase. Un mecanic mi-a zis ca nu-i bun deloc.
3.Pe partea din fata a motorului, am observat o scurgere de ulei de sus pana jos... incepe scurgerea la imbinarea din poza.
Argumente contra :
1.Nu prea pare sa se fi consumat uleiul... am deja aproape un an de cand am schimbat uleiul si nu s-a consumat deloc.(in leg cu scurgerea)
2.Teava de esapament dupa curse luni nu prezinta urme de umezeala.
3.Nu am vazut spuma nici pe capacul de la ulei nici pe joja.
Sugestii?Pareri?
Mecanicul mi-a zis clar ca e fff posibil sa fie ciupita garnitura de chiuloasa, tinand cont si de faptul ca masina are in bord 178k km, limita care spune el ca se cam duce garnitura.
Simptome:
1. Apa se incalzeste ffff repede si ajunge dupa 4-5 km la 90, daca sta pe loc chiar si la 15-18 grade afara se duce usor peste 93 , apoi porneste ventilatorul.
2.Am desfacut capacul de la antigel, si am ramas socat cand am vazut pe marginile borcanului depuneri negre, fara miros(posibil sa nu-mi miroase mie) si un pic uleioase. Un mecanic mi-a zis ca nu-i bun deloc.
3.Pe partea din fata a motorului, am observat o scurgere de ulei de sus pana jos... incepe scurgerea la imbinarea din poza.
Argumente contra :
1.Nu prea pare sa se fi consumat uleiul... am deja aproape un an de cand am schimbat uleiul si nu s-a consumat deloc.(in leg cu scurgerea)
2.Teava de esapament dupa curse luni nu prezinta urme de umezeala.
3.Nu am vazut spuma nici pe capacul de la ulei nici pe joja.
Sugestii?Pareri?
Mecanicul mi-a zis clar ca e fff posibil sa fie ciupita garnitura de chiuloasa, tinand cont si de faptul ca masina are in bord 178k km, limita care spune el ca se cam duce garnitura.
- ovidiu86_h
- **
- 162 mesaje
- din 19 Mai 2010
- Vectra 1996 x16xel
- Hunedoara
ovidiu86_h
- Mesaje scrise: 162
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2010
- Mesaj Privat
- Morphyk
- OP
- 167 mesaje
- din 03 Nov 2009
- Vectra 1996 X16XEL
- Botosani
Morphyk
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2009
- Mesaj Privat
Am gasit si indiciul final... e garnitura de chiulasa dusa... am gasit spuma pe capacul pe unde torni ulei... am scos joja si am vazut si acolo spuma, pun poze, daca aia nu e spuma aia sa ma corectati.
Plus ca apa creste dupa 4-5 km la 90 grade... iar cand stau pe loc cu masina pornita creste apa intr-o veselie:(
pozele :
Plus ca apa creste dupa 4-5 km la 90 grade... iar cand stau pe loc cu masina pornita creste apa intr-o veselie:(
pozele :
- ovidiu86_h
- **
- 162 mesaje
- din 19 Mai 2010
- Vectra 1996 x16xel
- Hunedoara
ovidiu86_h
- Mesaje scrise: 162
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2010
- Mesaj Privat
- Morphyk
- OP
- 167 mesaje
- din 03 Nov 2009
- Vectra 1996 X16XEL
- Botosani
Morphyk
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2009
- Mesaj Privat
- Morphyk
- OP
- 167 mesaje
- din 03 Nov 2009
- Vectra 1996 X16XEL
- Botosani
Morphyk
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2009
- Mesaj Privat
Am fost cu ea la "doctor" si am schimbat garnitura de chiulasa, fericit ma urc la volan, merg 4 km pana la primul PETROM ma uit in bord... 90 grade... tu-i ceapa ma-sii de treaba si de tot... 3 mil m-a costat.
Ma duc inapoi ii zic.. asa si asa si asa... mai discut cu el unele chestii si-am ajuns la concluzia ca e foarte posibil sa fie radiatorul infundat... si nu se prea poate da jos si curata. Ce sa-i fac? cat costa un radiator nou?sau Sh?
Ma duc inapoi ii zic.. asa si asa si asa... mai discut cu el unele chestii si-am ajuns la concluzia ca e foarte posibil sa fie radiatorul infundat... si nu se prea poate da jos si curata. Ce sa-i fac? cat costa un radiator nou?sau Sh?
- nicu.costinesti
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
Salut, stiu ca postez aici cam dupa ceva vreme, ai verificat termostatul ca nu cumva acesta sa fie blocat, adica acesta sa nu deschida la timp sau deloc ?
Mai ai ulei in vas acum dupa schimbarea garniturii de chiulasa ? Poti posta o poza cu garnitura ta de chiulasa care ai avut-o pe masina ? Garnitura ta era din tabla multistratata sau din alt material ?
Sunt curios daca este posibil ca o garnitura din tabla sa fi fost ciupita (adica sa aiba un por si treaca antigelul in ulei) si daca se poate schimba garnitura de chiulasa la rece fara a se scoate supapele de pe chiuloasa si fara a se face planeitatea chiulasei si fara a avea probleme dupa. Am inteles ca garniturile de chiulasa din tabla sunt multistratate avand un fel de silicon intre straturi, e adevarat ?
Mai ai ulei in vas acum dupa schimbarea garniturii de chiulasa ? Poti posta o poza cu garnitura ta de chiulasa care ai avut-o pe masina ? Garnitura ta era din tabla multistratata sau din alt material ?
Sunt curios daca este posibil ca o garnitura din tabla sa fi fost ciupita (adica sa aiba un por si treaca antigelul in ulei) si daca se poate schimba garnitura de chiulasa la rece fara a se scoate supapele de pe chiuloasa si fara a se face planeitatea chiulasei si fara a avea probleme dupa. Am inteles ca garniturile de chiulasa din tabla sunt multistratate avand un fel de silicon intre straturi, e adevarat ?
- stancalia
- **
- 111 mesaje
- din 04 Jul 2010
- Astra 2004 z17dtl
- Buzau
stancalia
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jul 2010
- Mesaj Privat
eu am un opel astra g 17 cdti motor z17 dtl din 2004 aceiasi treaba spuma pe capac nivel ulei crescut dar la mine ramane temperatura la normal in schimb scoate fffoarte mult abur pe evacuare motoru merge frumos iam scos joja si nu are spuma in baie ce poate sa fie garnitura mentionez ca am vrut sa scot un injector am tras de el foarte tare si tot nu am putut sal scot am montat totul inapoi si dintro data a inceput sami scoata aburi si apa pe evacuare ce parere aveti?
- dj_light89
- *
- 1 mesaje
- din 31 Mai 2013
- Vectra 1997
- Dolj
dj_light89
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2013
- Mesaj Privat
ar fi mult mai indicat sa iti cumperi o alta chiuloasa probabil ai o fisura pe langa ghidajul supapei care nu poate fi reparata
pentru un astra g cred ca ajunge la 600 de lei cu tot cu supape
eu am rectificat una fisurata la interior si asta am patit su eu
am cumparat alta cu 500 de lei si merge ganta ,ba chiar a scazut consumul cu aproximativ 1l la 100 de km
daca continui cu asta si e fisurata va ajunge sa iti plezneasca de tot si iti va lovi pistoanele si daca va fia sa alt motor
pentru un astra g cred ca ajunge la 600 de lei cu tot cu supape
eu am rectificat una fisurata la interior si asta am patit su eu
am cumparat alta cu 500 de lei si merge ganta ,ba chiar a scazut consumul cu aproximativ 1l la 100 de km
daca continui cu asta si e fisurata va ajunge sa iti plezneasca de tot si iti va lovi pistoanele si daca va fia sa alt motor
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- bogdan141414
- *
- 14 mesaje
- din 14 Mai 2015
- Vectra 2008
- Gorj
bogdan141414
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Gorj
- Masina: Vectra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2015
- Mesaj Privat
Salutare tuturor,
Am un Opel Corsa C 1,7 diesel din 2001.
De câteva luni pierd apa, prima data putina și apoi din ce în ce mai multa. Am crezut prima data ca am radiatorul fisurat dar astãzi am constat ca am nivelul crescut la ulei, am dat jos uleiul și am costat ca este apa în ulei.
Pe unde ar putea sa intre apa în baie?
Menționez ca nu am rãmas niciodatã fãrã apã în vas.
Am un Opel Corsa C 1,7 diesel din 2001.
De câteva luni pierd apa, prima data putina și apoi din ce în ce mai multa. Am crezut prima data ca am radiatorul fisurat dar astãzi am constat ca am nivelul crescut la ulei, am dat jos uleiul și am costat ca este apa în ulei.
Pe unde ar putea sa intre apa în baie?
Menționez ca nu am rãmas niciodatã fãrã apã în vas.
v1RuS
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1998 x16xel;
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2011
- Mesaj Privat
salutare tot vad ca se vorbeste de garnituri de chiuloasa chiuloase astept si eu niste pareri de la voi ......
Deci sa incepem la inceputul anului am avut garnitura de chiuloasa ciupita (motor X16XEL) tin sa mentionez ca e din 97 si nu cred ca sa umblat vreodata in motor...asa bun sa continuam .. daca tot am desfacut motorul am schimbat segmenti tot am spus sa fac motorul calumea sa nu mai umblu in el .. zis si facut dupa ceva tim observ ca imi mananca ulei am fost la service am explicat la baieti .. au spus ca schimba semeringurile la supape ca nu au pus originale si tot asa ... bun au desfacut iar motorul ...au schimbat semrtingurile si tot asa .. bun saptamana asta ce sa vezi .. masina imi rapaia ca una dizel .. rau tare si daca acceleram se auzea o bataie in motor .. am fost iarasi la service incet asa pe avarii .. nu am mers mult 5 km ... au spus ca e garnitura de chiuloasa ciupita intre pistoanele 1-2 ..si ca ar fi chiuloasa pe duca ... nu stiu ce sa mai cred .. iei spun ca atunci cand au segmentat motorul au facut planeitatea la chiuloasa .. acum spun ca e ovalizata sa nu fie crapata .. ideia e ca eu iam cam dat talpa ture mari ... 150-160 km/h nu stiu ce sa zic.. motorul nu lam fiert niciodata .. sa iau alta chiuloasa sh .... nu stii ce iei ... dativa si voi o parere .....
Deci sa incepem la inceputul anului am avut garnitura de chiuloasa ciupita (motor X16XEL) tin sa mentionez ca e din 97 si nu cred ca sa umblat vreodata in motor...asa bun sa continuam .. daca tot am desfacut motorul am schimbat segmenti tot am spus sa fac motorul calumea sa nu mai umblu in el .. zis si facut dupa ceva tim observ ca imi mananca ulei am fost la service am explicat la baieti .. au spus ca schimba semeringurile la supape ca nu au pus originale si tot asa ... bun au desfacut iar motorul ...au schimbat semrtingurile si tot asa .. bun saptamana asta ce sa vezi .. masina imi rapaia ca una dizel .. rau tare si daca acceleram se auzea o bataie in motor .. am fost iarasi la service incet asa pe avarii .. nu am mers mult 5 km ... au spus ca e garnitura de chiuloasa ciupita intre pistoanele 1-2 ..si ca ar fi chiuloasa pe duca ... nu stiu ce sa mai cred .. iei spun ca atunci cand au segmentat motorul au facut planeitatea la chiuloasa .. acum spun ca e ovalizata sa nu fie crapata .. ideia e ca eu iam cam dat talpa ture mari ... 150-160 km/h nu stiu ce sa zic.. motorul nu lam fiert niciodata .. sa iau alta chiuloasa sh .... nu stii ce iei ... dativa si voi o parere .....
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Mesterii tai sunt cam de kko ... Cand s-au apucat de motor trebuiau sa faca niste verificari, printre care si la chiulasa(mai ales la tipul asta de motor, dar mai ales ca venisei cu garnitura prajita) ... In privinta simeringurilor de supapa e iar o poveste, daca tu ca meserias ai avut probleme cu un fabricant de simeringuri, esti tampit sa montezi tot alea proaste, cand stii ca sunt altele superioare calitativ ("originale" sau nu...)?!
Cand au rectificat plan chiulasa, desi nu sunt convins ca la modelul asta exista cota de reparatie, ei trebuiau sa determine clar cat anume trebuie rectificat ptr a reveni la planeitate si daca se (mai) incadreaza in cota de reparatie(daca ea exista) ... Altfel trebuia schimbata dela inceput, nu sa cheltuie clientul timp, bani pe manopera si piese ptr ca ei sa faca "experimente" de retarzi...
Cand au rectificat plan chiulasa, desi nu sunt convins ca la modelul asta exista cota de reparatie, ei trebuiau sa determine clar cat anume trebuie rectificat ptr a reveni la planeitate si daca se (mai) incadreaza in cota de reparatie(daca ea exista) ... Altfel trebuia schimbata dela inceput, nu sa cheltuie clientul timp, bani pe manopera si piese ptr ca ei sa faca "experimente" de retarzi...
v1RuS
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1998 x16xel;
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2011
- Mesaj Privat
v1RuS
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1998 x16xel;
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2011
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
VRadu13
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2018
- Mesaj Privat
Salut ,am si eu o mica problema. Am avut o supapa sparta la pistonul 3 la Opel astra g 2004 cod z16xep . Reparatia am facut-o in regim propriu dupa ce am asteptat o luna la rind la diversi mecanici.Problema este urmatoarea :garnitura de chiuloasa demontata este metalica pur si simplu ca o tabla decupata ,am cautat garnitura de chiuloasa noua dar gasesc doar piele+metal adica doar inelele care vin pe pistoane sunt metalice. Intrebarea este :sa refolosesc vechea garnitura metalica sau sa cumpar una noua piele+ metal pentru ca metalica in totalitate nu am gasit in cautarile mele pe internet?