- Zamfir Cristi
- OP
- 40 mesaje
- din 16 Feb 2013
- Corsa 1999 X10XE
- Bucuresti
Zamfir Cristi
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2013
- Mesaj Privat
Buna seara ,
am mai scris cate ceva despre "noua" mea masinuta , un Corsa B din 99 cu motr de 973 in 3 cilindri. La cumparare a avut o problema si anume: garnitura de chiulasa impuscata (am remediat incident), dupa care am schimbat si segmentii (segmentat) daca tot era motorul desfcaut pentru ca pe pistonul al doilea erau segmentii ruguniti din cauza apei din capul pistonului.
BUNNNN !
Deci, schimbat garnitura, rectificat chiulasa, segmentat, rectificat supape, semeringuri supape noi....inchis motor.
Inainte de a o inchide mecanicii mi-au spus ca am uzura pe lantul de distributie . Nu l-am schimbat initial lipsa fonduri. Am inchis motor.
Am pornit, tacanea urat la rece si in sarcina.... Mi s-a spus ca este ok, ca nu se poate intampla ceva grav in tot cazul...
Am mers asa cateva zile.....dar ma durea in stomac cand porneam motorul si auzeam tacaneala....
A trebuit sa merg la RAR (am uiat sa mentionez ca masina nu fusese inmatriculata in RO) si pentru asta printre altele a trebuit sa inlocuiesc ferodouri spate. Am cumparat intai setul de ferodouri, dupa care le-am schimbat undeva mai langa casa si mai la bani putini pe manopera.
Ginionul meu a fost sa dau (probabil) peste singurul mecanic care nu stia ca rulemntii conici nu se strang cu cheia. Si drept urmare, dupa ce a strans rulmentii ambelor roti cu cheia bine de tot (de nu se invarteau rotile dupa remontare) m-a dat jos de pe elevator spunandu-mi ca asa este la inceput dupa ce se inlocuiesc ferodourile.
BUNNN !
Am plecat pana la Ploesti (eu find din Bucuresti). Proasta alegere, deoarece in oras fiind (in Ploiesti) mi s-au blocat rulemntii pe una din parti (stanga), spargandu-se cateva bile si blocand si roata spate. Nu am mai putut remedia problema fiind si duminica . Am lasat masina intr-o parcare mai safe si am plecat catre Bucuresti cu un prieten cu masina lui.
A doua zi revenind pentru cumparare de rulemnti (pe ambele parti), inlocuire si plecat catre Bucuresti.
Acum ...mergand usor ca sa nu cumva sa am probleme si cu distributia pe drumul de intoarcere.
Am mers la RAR a doua zi, trecut (cu "ajutor") , dupa care tacanitul distributiei m-a scos din tatani si am mai trecut inca o data pe la mecanic si am inlocuit sidtributia (originala de GM) cu set complet, pinioanele inclusiv.
Asperat sa scap de tacanit......intr-adevar a disparut tacanitul la relanti, ar in sarcina tot mai se aude....
Ma ppate lamuri careva de unde poate fi acest tacanit....ca simrt ca nu se mai termina "surprizele"...
Astept raspunsurile bvoatre (daca a-ti intalnit si voi asemenea manifestari)...
Seara buna !
am mai scris cate ceva despre "noua" mea masinuta , un Corsa B din 99 cu motr de 973 in 3 cilindri. La cumparare a avut o problema si anume: garnitura de chiulasa impuscata (am remediat incident), dupa care am schimbat si segmentii (segmentat) daca tot era motorul desfcaut pentru ca pe pistonul al doilea erau segmentii ruguniti din cauza apei din capul pistonului.
BUNNNN !
Deci, schimbat garnitura, rectificat chiulasa, segmentat, rectificat supape, semeringuri supape noi....inchis motor.
Inainte de a o inchide mecanicii mi-au spus ca am uzura pe lantul de distributie . Nu l-am schimbat initial lipsa fonduri. Am inchis motor.
Am pornit, tacanea urat la rece si in sarcina.... Mi s-a spus ca este ok, ca nu se poate intampla ceva grav in tot cazul...
Am mers asa cateva zile.....dar ma durea in stomac cand porneam motorul si auzeam tacaneala....
A trebuit sa merg la RAR (am uiat sa mentionez ca masina nu fusese inmatriculata in RO) si pentru asta printre altele a trebuit sa inlocuiesc ferodouri spate. Am cumparat intai setul de ferodouri, dupa care le-am schimbat undeva mai langa casa si mai la bani putini pe manopera.
Ginionul meu a fost sa dau (probabil) peste singurul mecanic care nu stia ca rulemntii conici nu se strang cu cheia. Si drept urmare, dupa ce a strans rulmentii ambelor roti cu cheia bine de tot (de nu se invarteau rotile dupa remontare) m-a dat jos de pe elevator spunandu-mi ca asa este la inceput dupa ce se inlocuiesc ferodourile.
BUNNN !
Am plecat pana la Ploesti (eu find din Bucuresti). Proasta alegere, deoarece in oras fiind (in Ploiesti) mi s-au blocat rulemntii pe una din parti (stanga), spargandu-se cateva bile si blocand si roata spate. Nu am mai putut remedia problema fiind si duminica . Am lasat masina intr-o parcare mai safe si am plecat catre Bucuresti cu un prieten cu masina lui.
A doua zi revenind pentru cumparare de rulemnti (pe ambele parti), inlocuire si plecat catre Bucuresti.
Acum ...mergand usor ca sa nu cumva sa am probleme si cu distributia pe drumul de intoarcere.
Am mers la RAR a doua zi, trecut (cu "ajutor") , dupa care tacanitul distributiei m-a scos din tatani si am mai trecut inca o data pe la mecanic si am inlocuit sidtributia (originala de GM) cu set complet, pinioanele inclusiv.
Asperat sa scap de tacanit......intr-adevar a disparut tacanitul la relanti, ar in sarcina tot mai se aude....
Ma ppate lamuri careva de unde poate fi acest tacanit....ca simrt ca nu se mai termina "surprizele"...
Astept raspunsurile bvoatre (daca a-ti intalnit si voi asemenea manifestari)...
Seara buna !
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
- Zamfir Cristi
- OP
- 40 mesaje
- din 16 Feb 2013
- Corsa 1999 X10XE
- Bucuresti
Zamfir Cristi
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2013
- Mesaj Privat
hello,
nu am verificat in calculator, sau...la naiba, unde pot vedea daca am vreo eroare stocata?
Doar ca am revenit la mecanic cu ea si mi-a spus ca am un tachet care nu lucreza cum trebuie si ca nu se poate afla care este cel "lovit"
Singura varianta ar fi sa-i schimb pe toti (habat nu am cati sunt), sau sa nu bag in seama "tacaneala" si sa merg inainte....iar la uamatorul schimb de ulei sa bag un ulei mai gros...(acum mi-a pus 5W40 GM).
Corect?
nu am verificat in calculator, sau...la naiba, unde pot vedea daca am vreo eroare stocata?
Doar ca am revenit la mecanic cu ea si mi-a spus ca am un tachet care nu lucreza cum trebuie si ca nu se poate afla care este cel "lovit"
Singura varianta ar fi sa-i schimb pe toti (habat nu am cati sunt), sau sa nu bag in seama "tacaneala" si sa merg inainte....iar la uamatorul schimb de ulei sa bag un ulei mai gros...(acum mi-a pus 5W40 GM).
Corect?
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- Zamfir Cristi
- OP
- 40 mesaje
- din 16 Feb 2013
- Corsa 1999 X10XE
- Bucuresti
Zamfir Cristi
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2013
- Mesaj Privat
Buna Valyyy,
Deci daca as pune masina pe un tester ar fi posibila stergerea unei astfel de erori memorate a distributiei?
Luciraica; masina are pe ceas 124121 km (am cartea ei de service de noua dar ma uitam in ea si nu pot crede ca d-na care a folosit-o ii facea reviziile din 2 in 2 ani si probabil de aici s-au tot acumulat erori si problemute, nu credeti?
Acum, intreb si eu ,daca merg asa cu tacaneala asta de tachet se pot genera alte probleme ?
Astept raspunsurile voastre, orice sfat ma poate lamuri si ajuta.
Multumesc.
Deci daca as pune masina pe un tester ar fi posibila stergerea unei astfel de erori memorate a distributiei?
Luciraica; masina are pe ceas 124121 km (am cartea ei de service de noua dar ma uitam in ea si nu pot crede ca d-na care a folosit-o ii facea reviziile din 2 in 2 ani si probabil de aici s-au tot acumulat erori si problemute, nu credeti?
Acum, intreb si eu ,daca merg asa cu tacaneala asta de tachet se pot genera alte probleme ?
Astept raspunsurile voastre, orice sfat ma poate lamuri si ajuta.
Multumesc.
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
am 2 opeluri in familie si la corsa de zi cu zi,tot asa facea un zgomot ca de tractoras-diesel,am inlocuit distributia cu tot ce tine de ia si la sfarsit(motoru fiind desfacut (baie ulei,capac distributie,capac chiulasa date jos)lam spalat cu 3-4 spreyuri curatitoate de frana,si,,,clatit,,,cu aproape 5 litri de benzina(spalat in interior)suflat cu compresoru,in interior,montat tot la loc si a disparut acel zgomot de tractoras-diesel si porneste mai repede,se simte cand ,,,bagi,,picioru in acceleratie
deci cred ca si la tine o spalare in interioru motorului te poate scapa de acel zgomot enervant
deci cred ca si la tine o spalare in interioru motorului te poate scapa de acel zgomot enervant
- Zamfir Cristi
- OP
- 40 mesaje
- din 16 Feb 2013
- Corsa 1999 X10XE
- Bucuresti
Zamfir Cristi
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2013
- Mesaj Privat
Multumesc nicunicu pentru sfat. Problema este ca eu am desfacut motorul odata, la inlocuirea garniturii de chiuloasa, a fost data si baia jos, acuma daca nu or fi spalat si mecanicii .......ideea este ca inainte de al desface nu se auzea nici un zgomot in motorsi nici macar distributia nu batea / Mecanicul imi zicea ca a gasit ulei foarte gros in zona distributiei si dupa desfacere el a pus ulei normal.
Acum...sincer nici macar nu stiu ce sa mai cred.
Tot descopar cate una alta si ma |oftic"cumva de alegerea asupra masinii (nu a modelului), dar stii cum este, in necunostinta de cauza si avand un buget tare mic.....nu prea aveam alta varianta....
Toate cele bune ! KM cat mai multi si fara evenimente.
Acum...sincer nici macar nu stiu ce sa mai cred.
Tot descopar cate una alta si ma |oftic"cumva de alegerea asupra masinii (nu a modelului), dar stii cum este, in necunostinta de cauza si avand un buget tare mic.....nu prea aveam alta varianta....
Toate cele bune ! KM cat mai multi si fara evenimente.
calyyn80
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2011
- Mesaj Privat
parerea mea este ca motoarele de 998 cm pe opel corsa sunt cele mai proaste si aici vb din propria experienta.......am detinut un opel corsa C cu acelasi tip de motorizare 998 cm,cand l-am cumparat toate bune si frumoase cam aproape un an,apoi au aparut problemele.....respectiv acel tacanit ca de tractoras,,,am desfacut motorul ,,,fara uzura pe pistoane,,,,,schimbat distributia,cica ar fi de la ea,dar degeaba,,,am schimbat lantul,intinzarorul pt ca este hidraulic,......tot nimic,am schimbat toti hidraulicii,tachetii, tot nimic,am cumparat injectoarele dar degeaba,,,,,,la acest tip de motor tr a fie foarte priceput mecanicul deoarece nu au semne pentru a-ti arata punerea la punct a lantului,,,,ce am reusit dupa toate aceste schimbari doar sa diminuez putin din acel tacanit in rest ( baniiiiiiiiiiiii pe apa sambetei).....din ce am mai discutat cu uni mecanici ,acestia spuneau ca ar trebui sa schimbi tot deci sa faci motorul de la zero,,,dar eu nu stiu ce sa zic ..e posibil sa fie ok sau nu,,,cel mai bun motor pe corsa il consider pe cel de 1.2 16v
- Zamfir Cristi
- OP
- 40 mesaje
- din 16 Feb 2013
- Corsa 1999 X10XE
- Bucuresti
Zamfir Cristi
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2013
- Mesaj Privat
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
- Zamfir Cristi
- OP
- 40 mesaje
- din 16 Feb 2013
- Corsa 1999 X10XE
- Bucuresti
Zamfir Cristi
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2013
- Mesaj Privat
O sa incerc.
La relanti nu are batai....
Porneste cam la 2-3 secunde de tinut cheia pe pozitia a III-a a contactului...
Zgomotul de "tacaneala", se aude dioar in sarcina si se amplifica exponential cu apasarea acceleratiei si nevoia cresterii puterii motorului...
pare un zgomot mecanic si nu ca o eroare a calculatorului...
Nu prea ma pricep si nu as vrea sa discut mai detaliat aceasta problema a masinutii mele.
Tocmai de aceea am cerut sfaturi sau pareri din partea celor mai experimentati si cu vechime in utilizarea acestor tipuri de motoare.
Multumesc !
La relanti nu are batai....
Porneste cam la 2-3 secunde de tinut cheia pe pozitia a III-a a contactului...
Zgomotul de "tacaneala", se aude dioar in sarcina si se amplifica exponential cu apasarea acceleratiei si nevoia cresterii puterii motorului...
pare un zgomot mecanic si nu ca o eroare a calculatorului...
Nu prea ma pricep si nu as vrea sa discut mai detaliat aceasta problema a masinutii mele.
Tocmai de aceea am cerut sfaturi sau pareri din partea celor mai experimentati si cu vechime in utilizarea acestor tipuri de motoare.
Multumesc !
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
Daca distrbutia e decalata ( zgomot mecanic cum spui tu) da eroare in senzorul axei cu came,acum tu crezi ce vrei si interpretezi cum vrei......multe alte detalii ai in topicul asta https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=14694
- Zamfir Cristi
- OP
- 40 mesaje
- din 16 Feb 2013
- Corsa 1999 X10XE
- Bucuresti
Zamfir Cristi
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2013
- Mesaj Privat
Multumesc frumos Vallyyy !
Am citit discutiile de pe acest topic de ffff multe ori. Sincer,o sa incerc sa ii fac o citire pe tester (dar crede-ma ca m-a falimentat ce am bagat pana acum in ea - aprox 2700 ron (garnitura chiuloasa,segmentat,planeitate chiuloasa,semeriguri supape,rectificat supape,inlocuit ferodouri,,schimbat distributie complet (incl pinioanele) GM toate,iar schimat uleiul dupa segmentare si prima inchidere motor....Nu mai zic ca si la RAR am dat vreo 700 ron pe carte si celelalte
Una peste alta sunt deja imprumutat peste tot si mai urmeaza si.taxa de mediu...
Abia dupa ce voi incheia cu inmatricularea poate imi voi permite un test al motorului.
Toate cele bune tuturor !
Am citit discutiile de pe acest topic de ffff multe ori. Sincer,o sa incerc sa ii fac o citire pe tester (dar crede-ma ca m-a falimentat ce am bagat pana acum in ea - aprox 2700 ron (garnitura chiuloasa,segmentat,planeitate chiuloasa,semeriguri supape,rectificat supape,inlocuit ferodouri,,schimbat distributie complet (incl pinioanele) GM toate,iar schimat uleiul dupa segmentare si prima inchidere motor....Nu mai zic ca si la RAR am dat vreo 700 ron pe carte si celelalte
Una peste alta sunt deja imprumutat peste tot si mai urmeaza si.taxa de mediu...
Abia dupa ce voi incheia cu inmatricularea poate imi voi permite un test al motorului.
Toate cele bune tuturor !
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salut Cristi,
Atat timp cat martorul check nu este aprins, automat nu ai erori stocate, deci testul agrafa sau oricare altul sunt inutile. In cazul tau este clar o problema mecanica si nu are de a face cu electronica. Parerea mea este ca pompa de ulei nu mai face suficienta presiune si din cauza asta iti bat tachetii si se uzeaza mai repede distriburtia. Faptul ca mecanicul a gasit depuneri in zona pompei de ulei, acestea avand ca si cauza comuna schimbul de ulei facut aiurea si la intervale mari de timp, confera un argument in plus pentru a verifica functionalitatea corecta a sistemului de ungere.
Cand ai facut motorul ai verificat si cuzinetii de palier? Ai curatat toate canalale de ungere cum trebuie? Daca cuzinetii sunt uzati si(sau) canalele de ungere obturate nu ai suficienta presiune de ulei ca sa amorseze suficient de bine tachetii sa nu mai bata, asta cu toate ca martorul specific ramane stins in timpul mersului sau se stinge suficient de repede la pornire. Tachetii odata dezamorsati isi revin sau nu, tine de norocul fiecaruia si nu in ultimul rand de priceperea mecanicului.
Verifica ce presiune ai la ulei in rampa cu motorul ajuns in temperatura de lucru si apoi vezi ce tebuie sa faci.
Bafta
Atat timp cat martorul check nu este aprins, automat nu ai erori stocate, deci testul agrafa sau oricare altul sunt inutile. In cazul tau este clar o problema mecanica si nu are de a face cu electronica. Parerea mea este ca pompa de ulei nu mai face suficienta presiune si din cauza asta iti bat tachetii si se uzeaza mai repede distriburtia. Faptul ca mecanicul a gasit depuneri in zona pompei de ulei, acestea avand ca si cauza comuna schimbul de ulei facut aiurea si la intervale mari de timp, confera un argument in plus pentru a verifica functionalitatea corecta a sistemului de ungere.
Cand ai facut motorul ai verificat si cuzinetii de palier? Ai curatat toate canalale de ungere cum trebuie? Daca cuzinetii sunt uzati si(sau) canalele de ungere obturate nu ai suficienta presiune de ulei ca sa amorseze suficient de bine tachetii sa nu mai bata, asta cu toate ca martorul specific ramane stins in timpul mersului sau se stinge suficient de repede la pornire. Tachetii odata dezamorsati isi revin sau nu, tine de norocul fiecaruia si nu in ultimul rand de priceperea mecanicului.
Verifica ce presiune ai la ulei in rampa cu motorul ajuns in temperatura de lucru si apoi vezi ce tebuie sa faci.
Bafta
snicola
- Mesaje scrise: 93
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2012
- Mesaj Privat
Salut!
Si eu am aceeasi problema, de la 2000 RPM incolo incepe sa bata ca la balamuc, dar si la pornirea la rece. Eu am cumprat 8 bucati tacheti, 8 bucati culbutori, si una bucata ax cu came si astept mecanicul sa vina sa le schimbam. (eu am 4 cilindri). Deci cred ca si la tine e la fel. Daca te apuci de schimbat tacheti intai uita-te la axa cu came sa nu aiba uzura, ca apoi daca e uzata si schimbi doar tachetii o sa reapara bataia. Fii atent si la canalele ungere, sa nu fie infundate cumva.
Toate cele bune!
Si eu am aceeasi problema, de la 2000 RPM incolo incepe sa bata ca la balamuc, dar si la pornirea la rece. Eu am cumprat 8 bucati tacheti, 8 bucati culbutori, si una bucata ax cu came si astept mecanicul sa vina sa le schimbam. (eu am 4 cilindri). Deci cred ca si la tine e la fel. Daca te apuci de schimbat tacheti intai uita-te la axa cu came sa nu aiba uzura, ca apoi daca e uzata si schimbi doar tachetii o sa reapara bataia. Fii atent si la canalele ungere, sa nu fie infundate cumva.
Toate cele bune!
vtz- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2011
- Mesaj Privat