Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • hiperul

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Salutare...

Hai sa vedem cateva pareri...
Cati dintre voi ati dezactiva ESP-ul...si de ce? (Pentru cei care nu dispun de buton)....
Pentru cei care au buton de ESP pe bord...Cum tineti ESP-ul pe ON sau pe OFF...si de ce...?

Si acum sa va spun si eu parerea....
Eu unu...Votez cu PRO...
DA...
Aud tot mai des in ultimul timp oameni care si-ar dori un buton de ESP ON/OFF pe bord....Pentru???
Cand am dat prima data de permis...Si eu eram CONTRA ESP-ului...pana am vazut ce rau e fara....
Asa cum spun si altii pe diferite forumuri...ESP=ul este menit sa corecteze greselile umane...EXACT...greselile umane...Sa nu mi spuna mie unu ca n a intrat macar o data intr o curba si nu i-a fugit spatele...macar un pic...cat sa-i ofere o doza mica de adrenalina...

Cati dintre voi ati prins o portiune de drum acoperita de un strat consistent de apa...fara sa franati...si ati observat cum ESP=ul isi face treaba...Oare ce se intampla daca aveai ESP-ul uitat pe OFF...? si te fura spatele....Nu stiu daca 7 din 10 persoane reusesc sa redreseze o masina la 100km/h asa cum o face ESP-ul...

AAA...Si inca ceva...Tot mai des aud copilasii astia de 18-19 ani care abia au dat de permis...ca pierd secunde Razz cand vor sa faca o liniuta cu ESP-ul pe ON... Arrow Sfatul meu...pentru ei...intai sa invete sa conduca o MASINA...apoi sa vorbeasca de masini...si de chestii extreme Evil or Very Mad .... Sau poate e vreunu pe aici care are un Nissan GT-R ...si vine sa ne demonstreze ca pt el nu e folositor ESP-ul cu toate ca nu prea cred...(cautati pe youtube...sa vedeti clipuri cu ESP ON pe GT-R si cum sta masina pe sosea...cu el activat...)
Skip ads

  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Aici depinde.
Sunt cazuri si cazuri.
Uneori e nevoie de ESP.Drum normal, mers normal, conditii de trafic diferite.
Uneori te incurca. la liniuta de exemplu sau cand esti blocat in noroi.
  • deleted-5946

  • Mesaje scrise: 1,737
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Liniuta si ESP? Care e legatura?

On: ON. De ce? E destul de greu sa pierzi aderenta pe asfalt normal asa ca daca esti destul de bou sa tragi de masina pana o pierzi sa te mai opreasca cineva macar.

Le: la Astra G 2.0 DTI din cate tin minte cu esp-ul activat te lasa sa pierzi aderenta in accelerare.


Ultima modificare făcută de deleted-5946 la Joi 14 Feb, 2013 8:54 pm
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
In anumte conditii (zapada, noroi) cand iti doresti ca roata sa "sape" prin stratul moale si lunecos pana da de o suprafata mai dura, ESP-ul incurca
In rest e OK
  • hiperul

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2011

  • Mesaj Privat
vladf a scris:Liniuta si ESP? Care e legatura?

On: ON. De ce? E destul de greu sa pierzi aderenta pe asfalt normal asa ca daca esti destul de bou sa tragi de masina pana o pierzi sa te mai opreasca cineva macar.

Le: la Astra G 2.0 DTI din cate tin minte cu esp-ul activat te lasa sa pierzi aderenta in accelerare.


ESP si TC la Vectra C din cate stiu...merg cap in cap...Sa zicem ca ai putea monta buton pt ESP sa l pui pe On sau pe OF...cum ramane cu TC-ul...? il dezactivezi si pe el nu? Nu poti sa dezactivezi TC-ul si sa ai ESP-ul activat...din cate stiu eu...Multi zic ca daca ai TC-ul dezactivat...castigi cateva secunde in plus la liniuta...la asta ma refeream...dar cred ca e invers...


Ultima modificare făcută de hiperul la Joi 14 Feb, 2013 10:12 pm
  • hiperul

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2011

  • Mesaj Privat
jE a scris:In anumte conditii (zapada, noroi) cand iti doresti ca roata sa "sape" prin stratul moale si lunecos pana da de o suprafata mai dura, ESP-ul incurca
In rest e OK


Cum am spus mai sus...ESP-ul si TC-ul merg cap in cap(nu bag mana in foc ca la toate masinile e la fel)...Nu cred ca ai putea sa urci o panta fara TC...aaa ca ramai impotmolit in namol e altceva...am vazut Audi Quattro care cu TC-ul si ESP-ul activare n a putut sa iasa din namol...si cand le-a dezactivat a iesit fara probleme... Ceea ce ai zis tu...referitor la zapada...ca sa sape roata...ala nu e ESP-ul...e TC-ul...ESP-ul infraneaza rotile redresand masina si din cate stiu o face in sensul acelor de ceas......Corecteaza-ma daca gresesc... Rolling Eyes
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!

Personal il tin pornit, pentru ca momentele in care ar intra sunt sub nivelul meu de confort, deci nu trag niciodata suficient de tare de masina pe curbe ca sa intre. Sunt pro esp, pentru ca asta iarna mergeam in coloana cam la 40-50kmh pe linia de tramvai ca erau niste canale deschise pe banda 1, si dintr-o data pe drum drept mi-a plecat spatele, eu eram relaxat, esp a intrat imediat si si-a facut treaba inaintea mea, probabil ca daca nu-l aveam ma roteam 90grade.
Il dezactivez doar iarna cand ma joc cu masina in paracari.
Pe de alta parte am vazut situatii (pe net) nu live, in care am avut senzatia ca esp mai mult a incurcat.
Legat de cei care dezactiveaza esp pentru plecarea de pe loc, probabil ca nu pot dezactiva separat de esp tc-ul. Totusi sunt masini unde tc-ul e mai bland si te lasa sa pierzi un pic aderenta la plecare.

Adi G.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
hiperule, daca pui pe o masina si TC, si ESp, cred si eu ca se vor bate cap in cap
Nu de alta, dar, cel putin din cate stiu eu, ESP=TC+<inca ceva>
e ca si cum ai pune pe o masina 2 instalatii de aer conditionat, una manuala, si un climatronic...
crede-ma, ESP-ul incurca la urcare pe o panta cu aderenta mica. Derulez filmul asta in fiecare iarna, cand urc la soacra-me-a, si pana la urma am ajuns la concluzia ca mai bine urc fara
In schimb pe asfalt ESP-ul e superb. Mai ales pe ploaie, cand intri cu roata pe ogasul plin cu apa, si ESP-ul iti tine masina drept.
  • D@ny

  • Mesaje scrise: 369
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Din punctul meu de vedere, ESP pornit. Tot timpul. Nu sunt genul care sa fac liniute, singurele "scapari" in trafic sunt in linie dreapta si cand am loc unde sa-i dau. Nici atunci nu intrec limita bunului simt.

Odata ma grabeam destul de tare si am facut o intoarcere in forta de pe un sens pe altul (180 grade). Aveam atunci o masina cu tractiune spate si DSC era pornit. Simtisem cum imi fuge spatele si ma vedeam deja cu curu' in cealalta masina parcata peste drum. Daca nu era DSC sigur o faceam de porc...

Sistemele de siguranta nu degeaba sunt facute, majoritatea timpului fiind necesare. La fel cum nu degeaba exista buton de dezactivare, pentru ca in putinele situatii in care te incurca sa te poti "scapa" de el.
Cam asa vad eu lucrurile Very Happy
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,219
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Esp pornit, cu exceptia rarelor momente cand ramai inzapezit pe undeva sau innamolit. In rest nu vad nici un motiv ca sa-l dezactivezi. Iarna nu prea poti urca pantele foarte abrupte cu esp activat, iti taie avantul cand ti-e lumea mai draga.
Din pacate astra g n-are esp...
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,964
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
jE a scris:In anumte conditii (zapada, noroi) cand iti doresti ca roata sa "sape" prin stratul moale si lunecos pana da de o suprafata mai dura, ESP-ul incurca
In rest e OK
+1
  • hiperul

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2011

  • Mesaj Privat
jE a scris:hiperule, daca pui pe o masina si TC, si ESp, cred si eu ca se vor bate cap in cap
Nu de alta, dar, cel putin din cate stiu eu, ESP=TC+<inca ceva>
e ca si cum ai pune pe o masina 2 instalatii de aer conditionat, una manuala, si un climatronic...
crede-ma, ESP-ul incurca la urcare pe o panta cu aderenta mica. Derulez filmul asta in fiecare iarna, cand urc la soacra-me-a, si pana la urma am ajuns la concluzia ca mai bine urc fara
In schimb pe asfalt ESP-ul e superb. Mai ales pe ploaie, cand intri cu roata pe ogasul plin cu apa, si ESP-ul iti tine masina drept.


ESP= ABS + TCS ...

si faza cu aerul conditionat ...n-ai ziso bine Smile)

Dau exemplu la mine...am dublu climatronic...iarna nu folosesc clima...asa ca optiunea ECO e pusa la treaba ... butonul ECO decupleaza compresorul, iar ventilatia merge cu ce e pe instalatie....Pe cand cu clima...compresorul consuma din carburant... In fine sa lasam chestia asta deoparte ca e OFF TOPIC
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
....+inca ceva
Tocmai pentru ca ESP-ul include si functiile TC-ului, nu poti pune ambele module pe masina.
Si aia cu aerul conditionat am zis-o foarte bine, citeste-o repede de 10 ori, o s-o intelegi pana la urma
  • deleted-4518

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Initial n-as fi dorit sa ma bag, dar:

ESP ON sau OFF: ON pentru ca asa porneste masina. Si sunt convins ca stie ea de ce. Poate din acelasi motiv din care nu trebuie sa opresc sau sa pornesc eu casetofonu' cand pornesc sau opresc masina.

M-a uimit un nou posesor de permis povestindu-mi cum statea si scartaia masina lui in curbe pana la mare dupa ce a "activat" ESP-ul. Dupa capul lui ACTIVAT insemna martorul din bord aprins.

Apoi: ESP = ABS+TCS. Nu prea cred. ESP = Electronic Stability Program, ABS = Anti blocking System. TC(S) = Traction Control (System).
TC din cate stiu eu nu-ti mai lasa decat volanul atunci cand miroase el ca ai intrat in ceva moale si alunecos. Si am patit-o cu zapada si gheata de anul asta la anumite rampe pe care nu le-as fi urcat fara TC. Cu pedala la podea, motorul se tura singur prin zona 1000 - 1500 rpm pana cand m-a scos la liman.
ABS-ul din cate stiu eu, NU FRANEAZA SINGUR. ABS-ul elimina pe cat se pricepe blocarea rotilor.
Apoi ESP-ul, cu toate ca foloseste senzorii ABS-ului, franeaza rotile pe care le considera el necesare (nu stiu daca in sensul acelor de ceasornic sau nu) atunci cand cineva ii zgaltaie patul.
Si (cel putin la mine) scrie undeva in manualul de utilizare al masinii ca ESP-ul nu se poate dezactiva TOTAL. Fie el dezactivat, atunci cand sesizeaza o situatie periculoasa, scapata de sub control, va interveni in discutie. Cu toate astea, legile fizicii nu pot fi invinse.

Deci, votez ON pentru ca asa e DEFAULT.
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,173
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
ESP on, dezactivat doar cand patineaza masina/rotile.
TC-ul are treaba doar cu puntea cu tractiune; ESP-ul nu este doar TC+ABS, controleaza toate rotile in functie de rotirea volanului si inclinatia masinii astfel incat sa mentina directia de mers.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
la unele masini, apasat scurt pe butonul esp, se dezactiveaza TC, apesi mai lung, se dezactiveaza si ESP. Se reactiveaza automat la 80 km/h. Pro ESP, frumos pe autostrada cand treci de pe o banda pe alta si la mijloc ai mal de zapada.
  • stocariu

  • Mesaje scrise: 730
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2006

  • Mesaj Privat
ESP ON.

la mine e prima iarna cand conduc masina cu ESP si din practica pare ok. Nu am avut situatii in care sa simt nevoia sa il dezactivez. Desi prin toamna cand am luat masina am citit pe un topic, ca e bine sa ai buton de dezactivare si ma cam luase groaza ca a mea nici macar nu este cablata. Spunea un coleg ca e frustrant sa ai 140 cp si sa iti taie acceleratia cand ramai in zapada! Mi mi s-a parut ca nu o taie de tot si ca te lasa sa accelerezi suficient cat sa iesi. Din exeprienta multor ani de condus, nu prea sunt adeptul atunci cand ramai de exemplu in zapada sa accelerezi "blana" pentru ca faci gheata sub anvelopa si nu mai iesi decat tras sau impins. Cred ca iesi mai usor cu acceleratia controlata. Iar in noroi daca este foarte moale sapi pana ramai pe podea si atunci e mult mai greu de iesit chiar si impins. Oricum cel putin la Vectra C functioneaza destul de prompt, am observat ca si la anumite gropi intra in functiune, scurt.
Concluzia: cel mai mult este nevoie de el, ca de aia sa si inventat si de aia este default chiar si la cele cu buton.
  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Deci chestia e cam asa. Acum iarna, cu zapezile astea de juma de metru pe stradutele necuratate, esp-ul mai mult strica, ramai cu masina blocata pentru ca nu accelereaza. Mi s-a intamplat de vreo doua ori. Si sa nu mai zic, ca la tractiune fata ai mai putina forta "sa sapi" prin zapada in comparatie cu tractiunea spate.
Mi s-a intamplat pe vremea cand aveam bmw (tractiune spate, fara esp, doar cu abs), sa urc o panta din oras, pe cand alte masini efectiv se opreau si o luau la vale. Si nu aveam nici niste anvelope extraordinar de bune.


Alta chestie a scris-o cineva pe alt forum, oare sunt reale si exista toate functiile astea pe masinile cu butonul sport? Iar ESP+ exista doar pe masinile cu IDS+?

- cand apesi Sport intra: ESPplus (ESP ce actioneaza pana la 3 roti simultan) + TCplus (Traction Control-ul aferent), CDC (Continuous Damp Control = amortizoare controlate permanent de computer), UCL (Understeer Control Logic = controlul subvirarii), CBC (Cornering Brake Control = Controlul Franarii in Curbe). In plus se intarsesc amortizoarele, se schimba raspunsul acceleratiei (timingul valvelor, iar in cazul TwinPort clapeta de la al 2-lea port de admisie se deschide complet - aici imi place sa fac analogia cu vechile carburatoare dublu-corp), al directiei (extrem de precisa si moale, cea standard se intareste in functie de viteza) si, daca ai cutie EasyTronic, rapoartele in cutie

  • stocariu

  • Mesaje scrise: 730
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2006

  • Mesaj Privat
As vrea sa stiu si eu un caz in care a ramas cineva cu masina blocata in zapada pentru ca nu se accelera si a trebuit sa o impinga pentru a iesi. Intradevar masinile cu esp cred ca au automat si TC, pentru ca ala de fapt taie acceleratia atunci cand patineaza, insa nu mi se pare ca o taie prea repede ci cred ca iti lasa suficient cat sa iesi si in plus invartirea secventiala a rotii cred ca ajuta sa iesi din gheata sau zapada. Nu cred ca din gheata sau zapada trebuie sa iesi facand o roata "flex" si sa incerci sa tai gheata. Din contra atunci cand o roata patineaza daca nu ai nici un sistem de control al tractiunii, celalata roata nu mai trage deloc si ai avea nevoie de ea sa traga pt ca daca nu patineaza inseamna ca are aderenta mai buna si te poate ajuta. Daca ai TC si o roata patineaza, in momentul in care TC-ul ti-o franeaza secvential(ca asa se intampla) cealalta roata va "trage" si ea la fel cum trag rotile la sistemele quattro si fiind mai multe roti care ajuta iese si masina din impas.
  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Crede-ma ca asa e. Spune si jE mai sus, in postul #4 si #8.

Sunt momente in care trebuie sa accelerezi sa urci o panta, si ii dai, roata se invarte cu 50kmh, dar tu de fapt urci cu 20. Eh, si in momentele alea intra ESP-ul de nici cu 20kmh cu nu mai urci, ramai pe loc.
Eu am ramas blocat in zapezi, acum nu stiu sigur daca din cauza ESP-ului 100%, ca sa zic ca daca n-aveam ESP ieseam de acolo.


Nu stie nimeni raspunsurile la ce am intrebat mai sus?

increatul a scris:
Iar ESP+ exista doar pe masinile cu IDS+?

- cand apesi Sport intra: ESPplus (ESP ce actioneaza pana la 3 roti simultan)

Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR