Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • liviu3ro

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2006

  • Mesaj Privat
...in primul rand salutare tuturor.....as vrea sa gasim o REZOLVARE impreuna asupra problemei...nu ghicitori Rolling Eyes ...stiu veti spune sa caut dar nu am gasit nimic asemanator pt. C16NZ.....Problema consta in raspunderea prea lenta a acceleratiei (am comparat la o Astra a unui prieten cu motor identic).....exista o diferenta vizibila .....
...inca ceva poate sa-mi spuna cineva de ce anume TACANE bobina de inductie in timpul mersului.....nu am gasit nimic cu functia cautare....deci:
1.Tacanitul bobinei de inductie(mecanicul spunea ca capac delcou fisurat...wrong...l-am schimbat si luleaua)
2.raspunsul lent la accelereri bruste
3.unde este senzorul HALL....cred ca tine de aprindere....o fi chestia aia mica si rosie din delcou?

....MANIFESTARI:...la o turatie constanta sau la relanti...daca ascult la evacuare ...tuseste la un interval de 30 sec.pe urma merge bine....si iarasi tuseste...mai mult la cald e auzibil fenomenul....manifestarea nu este vizibila la turometru....parca ar avea cateva rateuri....motorul nu moare nici la relanti nici in mers.......nu am nici un cod de eroare

...AM SCHIMBAT :....fise,bujii,sonda lambda,catalizator,capac delcou,lulea.....am masurat bobina din delcou si cea de inductie ...ambele bune..(.nu trag la masa, etc)....si am curatat corpul carburator (complect si subansamblele lui) si injectorul....(injectie monopunct)...si reglat avansul .....

PS:...cand mi-a curatat injectorul (cu ultrasunete si solutie) mecanicul mi-a rupt o fisa si am mers acasa in 3 pistoane ...dar tragea de rupea....pe cand am pus fise si bujii( in ordinea corecta)...a devenit puturoasa la accelerare...chestia cu raspunsul greu al acc.

....ce ziceti a patit-o cineva si a REZOLVAT-O?....
Skip ads

  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
mai regleaza avansul inca o data...parerea mea...Very Happy
  • bogdan23

  • Mesaje scrise: 131
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Imi spui si mie cum ai reglat avansul?! Ma refer daca l-ai reglat fara lampa stroboscopica.
Si apropo de tacanit, mie imi tacane si bobina si injectorul. E normal?! masina merge bine
  • liviu3ro

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2006

  • Mesaj Privat
....avansul se regleaza in felul urmator(ma refer la C16NZ....ma gandesc asemanator si la C14NZ):
sub delcou ai un surub M8 cu piulita......slabeste aceea piulita cu cheie fixa 13 si invarte delcoul ....spre parbriz sau spre radiator...si auzi cum merge...proba o faci...facand cateva ture sa-ti dai seama unde ai maximul de putere al motorului......dupa care nu uita sa strangi piulita.....
...sa inteleg ca la toate tacane bobina de inductie?....la C14NZ sau C16NZ?
  • Mr.Opel

  • Mesaje scrise: 2,373
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
salut.

te rog mai apasa un enter sau spatiu sau virgula, etc. in loc de zecile alea de puncte.

mersi !
  • bogdan23

  • Mesaje scrise: 131
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2006

  • Mesaj Privat
deci cu bbobina m-am lamurit, dar vcu tacanitul injectorului?!

Cat despre reglarea avansului , nu cred ca este o varianta sa-l misc pana cred eu ca e bine.bafta
  • soulfly

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1992 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
bogdan23 a scris:deci cu bbobina m-am lamurit, dar vcu tacanitul injectorului?!



din cate stiu eu e normal sa tacane injectorul! cel putin al meu tacane si merge f. bine
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
si eu am cred ca aceeasi problema, numai sub "delcou" care-i prins de chiuloasa nu vad nici un surub..m18 poate sa fie si la C18NZ VECTRA A 1994
  • liviu3ro

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2006

  • Mesaj Privat
salut
incearca sa te uiti mai atent SUB delcou care-i prins de chiuloasa este un surub M8 de pe care trebuie sa slabesti piulita .Din cate am vazut parca e o ''furca '' care tine strans (fix) delcoul de chiuloasa
Trebuie sa fie identic ca al meu motorul...injectie monopunct... nu? C18NZ
  • Mr.hat

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Claudiu , conform manualului de intretinere si ingrijire la C18NZ avansul nu poate fi reglat
  • Kappy

  • Mesaje scrise: 325
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Eu unul nu am nici un tacanit la bobina, sau nu l-am auzit io dar injectorul trebuie sa tacane.
In afara de asta mai uite-te si la filtrul si la pompa de benzina; unul sa nu fie infundat si celalalt sa nu dea prea putina presiune
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
deci dupa cum zicea si mr. hat...avansul nu poate fi reglat manual, si eu stiam tot asa, dar daca e din calculator toata treaba, oare ce sa intampla daca scot "+" de la baterie si o las asa 1 ora...fara curent...orare calculatorul nu se reseteaza?

oricum pot sa zic ca injectorul tzacane la toate...ca asa e normal...dar rateurile alea mici ...care ma exaspereaza si pe mine...sunt 100% din aprindere...ar mai fi si faza cu pompa de benzina si cu filtru de benzina, parca filtrul de benzina este sub masina langa rezervor...nu mai stiu sigur
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,710
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Sal !

Ai facut testu cu "agrafa" ? Din cate stii .. a fost schimbat ECU sau motorul la masina ?

CristianTM.
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
draga cristian, nu stiu daca mie mi-ai trimis raspunsul referitor la testul cu agrafa...nici nu stiu ce presupune, oricum mie mi-au facut testul cu foita de hartie la toba de esapament si mi-au zis ca supapele de la evacuare nu calca bine, dar e prima oara cand vad un asemena test.
  • bogdan23

  • Mesaje scrise: 131
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2006

  • Mesaj Privat
si ce se intampla cu acea foita? cum trebuie sa se miste si cum nu? detaliaza putin. nu am probleme cu rateuri sau alte chestii dar e bine de stiut totusi. Cat despre avans, eu il reglasem la mana pana mi se paruse mie ca trage bine. acum o saptamana mi l-a reglat un mecanic cu stroboscopul. pot spune ca motorul nu mai trage asa de bine.
Mecanicul a zis ca e si normal, dar cum il reglasem eu, manca mai multa benzina si tacanea avansul in opinia lui. l-am lasat cum l-a reglat el, dar masina nu mai este asa de vioaie.
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,710
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Claudiu a scris:draga cristian, nu stiu daca mie mi-ai trimis raspunsul referitor la testul cu agrafa...nici nu stiu ce presupune, oricum mie mi-au facut testul cu foita de hartie la toba de esapament si mi-au zis ca supapele de la evacuare nu calca bine, dar e prima oara cand vad un asemena test.


Testu era pentru #liviu3ro, dar nu strica sa il faci si tu Wink nu stiu exact ce masina ai si daca suporta ?!?

CristianTM.
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
bogdan23 a scris:si ce se intampla cu acea foita? cum trebuie sa se miste si cum nu? detaliaza putin. nu am probleme cu rateuri sau alte chestii dar e bine de stiut totusi. Cat despre avans, eu il reglasem la mana pana mi se paruse mie ca trage bine. acum o saptamana mi l-a reglat un mecanic cu stroboscopul. pot spune ca motorul nu mai trage asa de bine.
Mecanicul a zis ca e si normal, dar cum il reglasem eu, manca mai multa benzina si tacanea avansul in opinia lui. l-am lasat cum l-a reglat el, dar masina nu mai este asa de vioaie.


deci, faza cu foita de hartie mi-a facut-o un mecanic astazi....si anume se pune o foaie de hartie aproape de toba de esapament, cu motorul pornit la relanti, daca respectiva foaie sta tot timpul indoita de forta gazelor de esapament atunci supapele de evacuare "calca" bine si evacuarea este cum trebuie, daca exista fenomenul de absortie a foii resoective catre toba de esapament atunci supapele nu "calca" bine iar pistonul (cursa in jos) formeaza un vacum si pe galeria de evacuare, absorbind foita respectiva....nu stiu daca m-am explicat exact...dar in mare asta e faza....iar termenul de "supapa calca bine" cred ca e cunoscut...e vorba de locul supapei in chiulasa...scaunul supapei....in mare se merge pe principiu:l pistonul urca - supapa de alimentare deschisa, supapa de evacuare deschisa - gazele arse ies din cilindru.....2: pistonul coboara - supapa de alimentare deschisa iar supapa de evacuare e inchisa- are loc alimentarea cu amestec carburant a cilindrului- si de aici daca cea de evacuare nu inchide bine atunci cand are loc absortia amestecului carburant pistonul trage si aer fals si pe galeria de evacuare, pentru ca supapa de evacuare ii da voie datorita faptului ca e intredeschisa.


si apropo de regalrea avansului la VECTRA A, 1994, C18NZ, din 1994, nu cred ca e posibila, eu cel putin nu stiu sa fie posibila, ca demult imi bagam mainile pe acolo....
DACA A FACUT-O CINEVA POATE PUNE NISTE POZE SA NU MOR PROST...

Apopo de testul cu agrafa ...am tot citit, dar nu-mi dau seama de rezultat...am inteles ca vin niste valori 12 12 12 apoi de 3 ori ceva eroare...si iarasi 12 12 12 ...dar la cei la care am fost eu la reprezentanta nu mi-au putut da nici o citire decat la sonda lmbda...si atat
  • habiby

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2009

  • Mesaj Privat
salut ,scuzati-ma ca ma bag in seama dar aceiasi problema o am si eu de cateva zile si ma disperade mor,asta dupa ce se incalzeste,cat e rece motiru merge ok,avansul la c18nznu se regleaza, asta e clar,asta o face calculatoru,ma gandeam sa incerc sa schimb 3 lucruri;corp injectie,in cazul in care injectoru face figuri,si capacul delco ca astea le am de rezerva iar daca nu reusesc ,o sa schimb si filtru de benzina dar sa se mai incalzeasca ca nu-mi convine sa ma bag sub masina acu oricum fisele si bujiile sar din schema cas schimbate de curand ne mai auzim co veste buna de la mine sau poate de la voi cine stie
  • Ioani

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Claudiu a scris:si eu am cred ca aceeasi problema, numai sub "delcou" care-i prins de chiuloasa nu vad nici un surub..m18 poate sa fie si la C18NZ VECTRA A 1994



Salut. Avansul la C18NZ se regleaza automat, pana la 1.6 se regleaza manual.
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
1.Tacanitul bobinei de inductie(mecanicul spunea ca capac delcou fisurat...wrong...l-am schimbat si luleaua)
2.raspunsul lent la accelereri bruste
3.unde este senzorul HALL....cred ca tine de aprindere....o fi chestia aia mica si rosie din delcou?




1.bobina nu prea are cum sa tacane...
2. senzorul clapetei de acceleratie sau injector decalibrat sau multe altele care se leaga intre ele...trebuie testat de cineva care stie ce face
3.ai 2 senzori hall pe motor :
a - senzorul de turatie de la vibrochen(dar nu cred ca are vreo leg. cu problema ta
b - modulul de aprindere din delcou (e posibil sa fie defect si sa nu-ti dea impulsuri cum trebuie la bobina)

...insa dupa simptomele prezentate de tine tind sa cred ca e senzorul de temp. care da informatia la ecu

toate bune Wink
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR