- emiloprea
- OP
- 176 mesaje
- din 22 Mar 2009
- Vectra 1996 X16XEL
- Iasi
emiloprea
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
O sa incerc sa fiu cat se poate de scurt ca sa nu plictisesc, desi pt o mai buna intelegere a problemei ar trebui sa povestesc de la cap la coada in speranta ca cineva s-a mai lovit de problema si a aflat rezolvarea.
Asadar, totul a inceput cu un banal "dat in bot" al motorului, specific bujiilor de schimbat sa zicem, desi bujiile fusesera schimbate cu max 15.000km inainte (NGK-uri). Problema era constanta, atat in mers cat si pe loc, dar in mers devenea sacaitoare, mai ales in depasiri. Asta s-a intamplat cand era inca vremea calda afara. Am pus-o pe tester si singura chestie mai altfel era la cilindrul 1 unde, daca am vazut eu bine, arata o tensiune mai mica decat la ceilalti 3 (sper sa nu ma insel, arata ceva de genul 2V, in vreme ce la ceilalti arata 4V). Dar cum service-ul acela cu testerul nu mi-a facut o impresie buna, am lasat-o balta si m-am gandit ca o sa ma duc in alta parte, acolo unde am mai fost si mi-au lucrat ca lumea. Am plecat acasa si am schimbat eu bobina de inductie cu una pe care am avut-o pe masina, cea originala cred (aveam o alta bobina instalata, cumparata de la dezmembrari, deci nici una nu era noua). A parut ca s-a rezolvat problema dar nu a fost asa, desi o imbunatatire s-a vazut. Cum am fost cam in pana de finante o perioada, am lasat-o asa, deci treburile au inceput sa se agraveze, mai ales cu venirea timpului rece. Am schimbat singur-singurel bujiile (Bosch) si pt 2 zile nu a mai facut figuri motorul, dar apoi a inceput cu aceleasi simptome pana cand mi s-a oprit motorul in mers in mijlocul bulevardului. Am tras pe dreapta si am incercat sa pornesc din nou. Motorul a pornit, dar facea ca toti diavolii la un loc, tremura si scotea un fum de nedescris. Rusinos 😊 . Desi benzinara, suna si se manifesta ca un tractor pe camp, iar de tras nu avea de gand sa traga nici daca dadeam cu aghiasma. Am chemat un prieten sa ma tracteze la service si aia de acolo mi-au zis din start sa schimb bujiile ca merge inecat si neregulat. I-am explicat ca asta am facut cu 3 zile inainte, deci sa caute ei in alta parte problema. S-au uitat, s-au invartit si au verificat scanteile la bujii. La 2 din ele nu aveam, de unde au tras concluzia ca ori e de la bobina de inductie, ori de la calculator. Seful de service o tot dadea inainte ca e de la calculator, asa ca l-am rugat sa puna testerul pt ca mi se pare ciudat sa dea erori si sa nu mi se aprinda check engine-ul nici macar o data in tot acest timp de cand au inceput problemele. A pus testerul si nimic, la care el a intarit ca e calculatorul pt ca nici macar nu vede erorile. I-am spus totusi ca mai am o bobina de inductie acasa (cea cu care facusem eu singur schimbul pe masina) si ca merita probat, ca e putin probabil sa nu dea nici asta scanteie fix la alea 2 bujii care nu se aprindeau. O fi fost amandoua defecte, dar chiar identic? Greu de crezut... Am adus bobina, am probat, dadea scantei la toate. Am comandat totusi o bobina nou nouta ca sa fiu sigur pt ca nu aveam incredere nici in cea de-a doua si am comandat si alte bujii, ca sa stim o treaba. Masina mergea perfect, ca noua.
Problema e ca acum, de vreo cateva zile, dimineata cand porneste tremura si face iarasi ca toti dracii, fix ca atunci cand am dus-o la ingineri. Dupa cateva minute si multe pedale date si forjate, incepe sa-si revina si sa mearga rotund. Astazi dimineata am crezut ca nu isi mai revine, totusi incepea sa dea zvacniri ca si cum ar fi intrat inca 2 cilindri in functiune si in cele din urma a tras aer adanc in piept si si-a revenit masina in mers. Bineinteles ca i-am dat un pic de forja, atat cat se poate pana la serviciu. Totusi, ce-as putea sa fac?
Mersi si scuze de nuvela, dar am vrut sa scriu mai detaliat sa se inteleaga.
Masina e cea din semnatura, Vectra B '96 X16XEL
sorindf2000- Suspendat
- 1,049 mesaje
- din 24 Feb 2011
- Brasov
sorindf2000- Mesaje scrise: 1,049
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat
- emiloprea
- OP
- 176 mesaje
- din 22 Mar 2009
- Vectra 1996 X16XEL
- Iasi
emiloprea
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
Lucrul de care ma tem cel mai mult e sa trebuiasca sa iau masina asta de la un cap si sa verific tot. M-am gandit si eu ca as putea curata EGR si clapeta (desi au fost curatate acum un an jumate), ca as putea curata injectoarele, ca as putea verifica pompa de benzina... Dar cum service-urile iti iau bani pe fiecare furtunas verificat... Ma doare capul. 😊
- emiloprea
- OP
- 176 mesaje
- din 22 Mar 2009
- Vectra 1996 X16XEL
- Iasi
emiloprea
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
sorindf2000- Suspendat
- 1,049 mesaje
- din 24 Feb 2011
- Brasov
sorindf2000- Mesaje scrise: 1,049
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat
- emiloprea
- OP
- 176 mesaje
- din 22 Mar 2009
- Vectra 1996 X16XEL
- Iasi
emiloprea
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
- raduflorin38
- *
- 3 mesaje
- din 20 Mar 2012
- Astra 1997 x16xel
- Prahova
raduflorin38
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2012
- Mesaj Privat
- emiloprea
- OP
- 176 mesaje
- din 22 Mar 2009
- Vectra 1996 X16XEL
- Iasi
emiloprea
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- emiloprea
- OP
- 176 mesaje
- din 22 Mar 2009
- Vectra 1996 X16XEL
- Iasi
emiloprea
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
sorindf2000- Suspendat
- 1,049 mesaje
- din 24 Feb 2011
- Brasov
sorindf2000- Mesaje scrise: 1,049
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat
CITESTE AICI
PS.citeste si prima pagina...am atasat link-ul din greseala, sa se deschida la pagina ...
- emiloprea
- OP
- 176 mesaje
- din 22 Mar 2009
- Vectra 1996 X16XEL
- Iasi
emiloprea
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
Mersi pt link, amuzant e ca inainte sa vad ultima ta postare, aveam de gand sa citesc fix asta. O sa revin cu detalii.
sorindf2000- Suspendat
- 1,049 mesaje
- din 24 Feb 2011
- Brasov
sorindf2000- Mesaje scrise: 1,049
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat
PS. serviceurile te-au costat o gramada de bani pentru ca nu ai citit...incearca sa faci singur mare parte din treaba...gen verificari si curatari de piese, singur ca ai totul explicat cum pe forum...acum, daca e de segmentat motorul...normal ca o faci intr-un service nu in parcare...dar vezi unde gasesti acel service. Parca esti din Iasi...ai la cine apela...@dancuciureanu...
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- emiloprea
- OP
- 176 mesaje
- din 22 Mar 2009
- Vectra 1996 X16XEL
- Iasi
emiloprea
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
Prin urmare, as fi 100% sigur ca nu-s bujiile vinovate si daca ele se murdaresc, inseamna ca altceva le provoaca mizerie. Cum pot verifica daca fisele sunt bune totusi? In service, la automat cu noua bobina aveam scanteie la toate bujiile, prin urmare daca ar fi fisele vinovate, trebuia de atunci sa stiu, nu? Se pare ca treaba e mai alambicata pe cat am crezut.
- emiloprea
- OP
- 176 mesaje
- din 22 Mar 2009
- Vectra 1996 X16XEL
- Iasi
emiloprea
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
pahontu
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2012
- Mesaj Privat
-Injectoare
-Segmentare
-Aer fals( au curatat clapeta de acceleratie si un furtun au uitat sa il bage)
-Catalizator infundat( ceva logic dupa parerea mea la x16xel)
Si cam atat din ce imi aduc eu aminte.
Cel care a segmentat motorul a avut simptomul cu saritul de ulei cand scotea busonul, chiar si joja de ulei...
sorindf2000- Suspendat
- 1,049 mesaje
- din 24 Feb 2011
- Brasov
sorindf2000- Mesaje scrise: 1,049
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat
- emiloprea
- OP
- 176 mesaje
- din 22 Mar 2009
- Vectra 1996 X16XEL
- Iasi
emiloprea
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat