- Andrei Constantin
- OP
- 202 mesaje
- din 28 Dec 2011
- Astra 2006 Z13CDTI
- Bucuresti
Andrei Constantin
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z13CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2011
- Mesaj Privat
Salut baieti,
Sunt posesorul unui Opel Astra H 1.3 cdti, 2006 care dupa parerea mea nu este varianta full, daca pot spune asa. M-am tot uita pe la alte modele si de fiecare data am gasit scris "IMOBILIZATOR". Ce este acest imobilizator? Am tot cautat dar nu am gasit o explicatie (definitie) care sa ma lamureasca. Inca ceva...poate sa aiba masina sistemul ESP daca nu are butonul de ON/OFF? Am gasit o definitie la ceea ce inseamna "CONTROLUL TRACTIUNII" care si asta este altceva decat ESP-ul (ELECTRONIC STABILITY CONTRIL) dar... nu este acelasi lucru cu imobilizatorul...sau...STIE CINEVA!
Cu respect,
Sunt posesorul unui Opel Astra H 1.3 cdti, 2006 care dupa parerea mea nu este varianta full, daca pot spune asa. M-am tot uita pe la alte modele si de fiecare data am gasit scris "IMOBILIZATOR". Ce este acest imobilizator? Am tot cautat dar nu am gasit o explicatie (definitie) care sa ma lamureasca. Inca ceva...poate sa aiba masina sistemul ESP daca nu are butonul de ON/OFF? Am gasit o definitie la ceea ce inseamna "CONTROLUL TRACTIUNII" care si asta este altceva decat ESP-ul (ELECTRONIC STABILITY CONTRIL) dar... nu este acelasi lucru cu imobilizatorul...sau...STIE CINEVA!
Cu respect,
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
1- Imobilizator=immo. Cauta dupa immo pe forum, citeste si vei intelege care ii e rolul
2- astra H nu are buton de on/off pentru ESP. Off la ESP poti sa ii faci daca ai buton sport, sau scotand o siguranta. Cauta buton sport pentru mai multe detalii. Poti incepe lectua de aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=4257 , https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=1902
3- TC nu e chiar atat de diferit de ESP. Practic ESP=TC+inca ceva
Nu-i frumos sa ceri mura in gura. In felul asta creste cantitatea si scade calitatea continutului de pe forum.
2- astra H nu are buton de on/off pentru ESP. Off la ESP poti sa ii faci daca ai buton sport, sau scotand o siguranta. Cauta buton sport pentru mai multe detalii. Poti incepe lectua de aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=4257 , https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=1902
3- TC nu e chiar atat de diferit de ESP. Practic ESP=TC+inca ceva
Nu-i frumos sa ceri mura in gura. In felul asta creste cantitatea si scade calitatea continutului de pe forum.
- Andrei Constantin
- OP
- 202 mesaje
- din 28 Dec 2011
- Astra 2006 Z13CDTI
- Bucuresti
Andrei Constantin
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z13CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2011
- Mesaj Privat
- ianys_andrey
- **
- 273 mesaje
- din 30 Apr 2011
- Astra 2006
- Bucuresti
ianys_andrey
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2011
- Mesaj Privat
Ca tot veni vorba eu cred ca am o problema cu ABS ul.Din cate stiu la franare brusca rotile nu trebuie sa se blocheze.Ehh ale mele asa fac.Am pus o frana pe asfalt uscat de la vreo 70km/h si rotile s au blocat.Am ridicat piciorul de pe frana ca n avea rost sa mi tocesc cauciucurile.La franare brusca se mai aude si un carait si pedala parca vibreaza.Vreo indrumare?
@lichid de frana schimbat in vara.Eroare n am verificat la agrafa.Era asta vara dar dupa schimbul de lichid a disparut.
@@nivelul lichidului de frana este ok.
@lichid de frana schimbat in vara.Eroare n am verificat la agrafa.Era asta vara dar dupa schimbul de lichid a disparut.
@@nivelul lichidului de frana este ok.
mulahul- Suspendat
- 439 mesaje
- din 13 Jul 2008
- Astra 2006 z17dth
- Alta tara
mulahul- Mesaje scrise: 439
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2008
- Mesaj Privat
- mihaiadrian
- ***
- 629 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
@ ianys_andrey : asa face abs ul: caraie si simti cum pulseaza pedala. Daca tot te chinuie talentul sa fi sigur ca functioneaza abs ul, pe o portiune de zapada roaga pe cineva sa puna o frana in timp ce tu stai afara si vezi rotile.
Daca abs ul nu ar functiona, pe asfalt uscat ai simti miros puternic de cauciuc topit si ai avea distanta de franare mai mare.
Daca abs ul nu ar functiona, pe asfalt uscat ai simti miros puternic de cauciuc topit si ai avea distanta de franare mai mare.
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Pentru a nu extinde subiectul cu polemici, flame, atacuri si jigniri am postat un material din sursa externa.
ABS
Sistemul de antiblocare al rotilor – Cu ajutorul senzorilor inductivi, calculatorul ABS, înregistreazã viteza de rotaþie a roþilor, dacã o roatã tinde sã se blocheze forta de frânare va fi scazuta pânã când alunecarea este anihilatã.
ASR
Sistemul de reglarea a fortei de tractiune – reduce momentul de rotaþie al motorului în cazul in care, la demaraj, roþile tind sa patineze, astfel asigurand o aderenþã mai bunã pe drumurile cu aderenta scazuta, nisip-zapada-gheata. Dacã o roata începe sã patineze, calculatorul motorului reduce sistematic cantitatea de combustibil injectat, lucru prin care puterea motorului, si cu aceasta forþa de tractiune care trebuie transmisã, se reduce.
EBV sau EBD
Distribuþia electronicã a forþei de frânare. La autovehiculele cu tractiune faþã, partea din faþa este mai grea decât partea din spate, astfel încât în cazul acþionãrii frânelor, centrul de greutate al autovehiculului se deplaseazã spre faþã. Prin aceasta aderenta la rotile spate scade simtitor si rotile tind sa se blocheze. Prin distributia forþei de frânare, franarea automobilului se realizeaza mai eficient, iar fenomenul de blocare al rotilor este inlaturat.
EDS
Blocarea electronicã a diferenþialului. Dacã o roatã motoare pierde aderenta, in conditii grele de deplasare, inpiedicand deplasarea autovehiculului, printr-o forta de frânare definitã, roata fara aderenta este frânatã, astfel forta de tractiune asupra roþii se deviazã catre roata cu aderenþã mai bunã, permitand deplasarea .
ESP
Program electronic de asigurare a stabilitãþii. Cu ajutorul ESP-ului se poate creºte capacitatea de control asupra autovehiculului în situaþiile limitã ale dinamicii de deplasare. De exemplu, în cazul curbelor luate prea rapid. ESP-ul extinde funcþia ABS si reduce pericolul de derapare, în orice condiþii ale carosabilului. Prin intervenþia punctualã asupra managementului motorului ºi asupra frânelor, ESP-ul împiedicã o posibilã derapare a autovehiculului. ESP-ul actioneaza în întreg domeniul de viteze ºi se cupleazã automat la fiecare pornire a motorului. Acest sistem poate fi cuplat ºi decuplat în caz de necesitate, prin apãsarea tastei ESP. Dacã ESP-ul este decuplat, lampa de control este aprinsã în permanenþã. Acest lucru este însã recomandat numai în cazul rularii cu lanþuri de zãpadã ºi în cazul suprafeþelor de rulare afanate, necompacte de exemplu zãpadã , nisip, pietris.
MSR
Reglarea momentului de rotatie al motorului. Acesta funcþie este integrata în sistemul Traction Control (TCS). Dacã pe o suprafaþã carosabilã cu polei sau gheaþã se decelereaza brusc sau se trece într-o treapta de vitezã inferioarã, are loc o alunecare a roþilor motoare. MSR-ul înregistreazã acest lucru prin senzorii sistemului antiblocare ºi stabilizeaza, printr-o ridicare dirijatã a turatiei motorului, starea autovehiculului.
sursa : http://www.skoda.ro/
ABS
Sistemul de antiblocare al rotilor – Cu ajutorul senzorilor inductivi, calculatorul ABS, înregistreazã viteza de rotaþie a roþilor, dacã o roatã tinde sã se blocheze forta de frânare va fi scazuta pânã când alunecarea este anihilatã.
ASR
Sistemul de reglarea a fortei de tractiune – reduce momentul de rotaþie al motorului în cazul in care, la demaraj, roþile tind sa patineze, astfel asigurand o aderenþã mai bunã pe drumurile cu aderenta scazuta, nisip-zapada-gheata. Dacã o roata începe sã patineze, calculatorul motorului reduce sistematic cantitatea de combustibil injectat, lucru prin care puterea motorului, si cu aceasta forþa de tractiune care trebuie transmisã, se reduce.
EBV sau EBD
Distribuþia electronicã a forþei de frânare. La autovehiculele cu tractiune faþã, partea din faþa este mai grea decât partea din spate, astfel încât în cazul acþionãrii frânelor, centrul de greutate al autovehiculului se deplaseazã spre faþã. Prin aceasta aderenta la rotile spate scade simtitor si rotile tind sa se blocheze. Prin distributia forþei de frânare, franarea automobilului se realizeaza mai eficient, iar fenomenul de blocare al rotilor este inlaturat.
EDS
Blocarea electronicã a diferenþialului. Dacã o roatã motoare pierde aderenta, in conditii grele de deplasare, inpiedicand deplasarea autovehiculului, printr-o forta de frânare definitã, roata fara aderenta este frânatã, astfel forta de tractiune asupra roþii se deviazã catre roata cu aderenþã mai bunã, permitand deplasarea .
ESP
Program electronic de asigurare a stabilitãþii. Cu ajutorul ESP-ului se poate creºte capacitatea de control asupra autovehiculului în situaþiile limitã ale dinamicii de deplasare. De exemplu, în cazul curbelor luate prea rapid. ESP-ul extinde funcþia ABS si reduce pericolul de derapare, în orice condiþii ale carosabilului. Prin intervenþia punctualã asupra managementului motorului ºi asupra frânelor, ESP-ul împiedicã o posibilã derapare a autovehiculului. ESP-ul actioneaza în întreg domeniul de viteze ºi se cupleazã automat la fiecare pornire a motorului. Acest sistem poate fi cuplat ºi decuplat în caz de necesitate, prin apãsarea tastei ESP. Dacã ESP-ul este decuplat, lampa de control este aprinsã în permanenþã. Acest lucru este însã recomandat numai în cazul rularii cu lanþuri de zãpadã ºi în cazul suprafeþelor de rulare afanate, necompacte de exemplu zãpadã , nisip, pietris.
MSR
Reglarea momentului de rotatie al motorului. Acesta funcþie este integrata în sistemul Traction Control (TCS). Dacã pe o suprafaþã carosabilã cu polei sau gheaþã se decelereaza brusc sau se trece într-o treapta de vitezã inferioarã, are loc o alunecare a roþilor motoare. MSR-ul înregistreazã acest lucru prin senzorii sistemului antiblocare ºi stabilizeaza, printr-o ridicare dirijatã a turatiei motorului, starea autovehiculului.
sursa : http://www.skoda.ro/
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
mihaiadrian, de fapt functionarea ABS-ului iti creste distanta de franare. Mai ales pe asfalt uscat
Avantajul oferit de ABS e ca iti permite sa controlezi directia de deplasare a masinii cand franezi. Fara ABS, la o frana violenta, rotile se blocheaza si directia de deplasare fa vi inainte (dictata de inertie). Cu ABS rotile continua sa se invarta, directia de deplasare poate fi controlata din volan
Corsablue, multumim de documentatie. E apreciata. Voi analiza in perioada urmatoare cum le putem integra la dictionar.
Avantajul oferit de ABS e ca iti permite sa controlezi directia de deplasare a masinii cand franezi. Fara ABS, la o frana violenta, rotile se blocheaza si directia de deplasare fa vi inainte (dictata de inertie). Cu ABS rotile continua sa se invarta, directia de deplasare poate fi controlata din volan
Corsablue, multumim de documentatie. E apreciata. Voi analiza in perioada urmatoare cum le putem integra la dictionar.
- mihaiadrian
- ***
- 629 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
@jE: se pare ca wikipedia zice la fel ca mine http://en.m.wikipedia.org/w...ck_braking_system
Distanta de franare creste, dar pe zapada. Pe asfalt uscat scade.
Ca sa incerc sa explic: franarea e cea mai eficienta ( absoarbe cel mai mult din energia masinii ) pana in momentul cand roata se blocheaza. Apoi , absoarbe mai putin. Facand continuu frana/ liber e mai eficient decat frana incontinuu. In final, adevarul iese din calcule , nu din cuvinte insa ca exemplu practic poate fi : consumul instant de ~ 4 ori mai mare in accelerare decat in mers constant(la frana decelerararea e mare pana se blocheaza roata ), plecatul cu scartaituri care e mai incet decat fara scartaituri,degeaba ii dai talpa iarna ca mai tare patineaza, cauciucul topit isi pierde din propietati, in comparatie cu cel de la abs care e uzat uniform si netopit.
Distanta de franare creste, dar pe zapada. Pe asfalt uscat scade.
Ca sa incerc sa explic: franarea e cea mai eficienta ( absoarbe cel mai mult din energia masinii ) pana in momentul cand roata se blocheaza. Apoi , absoarbe mai putin. Facand continuu frana/ liber e mai eficient decat frana incontinuu. In final, adevarul iese din calcule , nu din cuvinte insa ca exemplu practic poate fi : consumul instant de ~ 4 ori mai mare in accelerare decat in mers constant(la frana decelerararea e mare pana se blocheaza roata ), plecatul cu scartaituri care e mai incet decat fara scartaituri,degeaba ii dai talpa iarna ca mai tare patineaza, cauciucul topit isi pierde din propietati, in comparatie cu cel de la abs care e uzat uniform si netopit.
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ianys_andrey
- **
- 273 mesaje
- din 30 Apr 2011
- Astra 2006
- Bucuresti
ianys_andrey
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2011
- Mesaj Privat
- alladin_allibaba
- ****
- 1,465 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,465
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
Fie ca pui pe zapada, fie ca pui pe nisip frana, rotile fata/spate(asta daca ai discuri pe spate) se blocheaza foarte foarte putin(max pentru 1 sec.) apoi se deblocheaza automat. Chestia asta se repeta pana rotile nu se mai invart.
P.S.: Atat pe zapada, cat si pe noroi, pe nispi sau asfalt fie el umed sau uscat, masina cu ABS realizeaza franarea XXX km/h - 0 km/h pe o distanta mai scurta(uneori chiar considerbil). Sunt zeci de emisiuni de specialitate pe youtube care atesta treaba asta.
P.S.: Atat pe zapada, cat si pe noroi, pe nispi sau asfalt fie el umed sau uscat, masina cu ABS realizeaza franarea XXX km/h - 0 km/h pe o distanta mai scurta(uneori chiar considerbil). Sunt zeci de emisiuni de specialitate pe youtube care atesta treaba asta.
- mihaiadrian
- ***
- 629 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
@ ianys_andrey: eu zic sa faci testul pe zapada cat mai este iarna, este mult mai vizibil efectul si e mai putin stresant pt masina, abs ul intra foarte usor pe zapada. Pe asfalt trebuie sa ai viteza mai mare si e mai putin vizibil, si chinui si cauciucurile/placutele/discurile inutil si excesiv.
Iarna cand ninge si merg pe strada, mi s a mai intamplat sa vad masini care pun frana si abs ul iese in evidenta cand ma uit la roti.
Iarna cand ninge si merg pe strada, mi s a mai intamplat sa vad masini care pun frana si abs ul iese in evidenta cand ma uit la roti.
- ianys_andrey
- **
- 273 mesaje
- din 30 Apr 2011
- Astra 2006
- Bucuresti
ianys_andrey
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2011
- Mesaj Privat
- costicimpy
- **
- 317 mesaje
- din 01 Mai 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Teleorman
costicimpy
- Mesaje scrise: 317
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
Tind sa cred ca nu functioneaza, dar nu sunt 100% convins.
O regula a ABS-ului este apasarea pedalei de frana fara a o mai elibera si apasa din nou.
Daca tu ai vazut 2-3 m de cauciuc lasat continuu pe asfalt nu este ok.
Pe zapada este cel mai usor si relevant a se verifica si privii de catre tine rotile invartindu se sacadat la viteze mari iar aproape de oprire la 4-5 km/h vei avea si infranari mai lungi de 1-1,5m asta testat de mine pe gheata.
O regula a ABS-ului este apasarea pedalei de frana fara a o mai elibera si apasa din nou.
Daca tu ai vazut 2-3 m de cauciuc lasat continuu pe asfalt nu este ok.
Pe zapada este cel mai usor si relevant a se verifica si privii de catre tine rotile invartindu se sacadat la viteze mari iar aproape de oprire la 4-5 km/h vei avea si infranari mai lungi de 1-1,5m asta testat de mine pe gheata.
- ianys_andrey
- **
- 273 mesaje
- din 30 Apr 2011
- Astra 2006
- Bucuresti
ianys_andrey
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2011
- Mesaj Privat
- ianys_andrey
- **
- 273 mesaje
- din 30 Apr 2011
- Astra 2006
- Bucuresti
ianys_andrey
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2011
- Mesaj Privat
Revin asa cum am promis cu rezultate.Am pus frana brusca ieri pe zapada proaspat asezata si mi am rugat prietena sa se uite la rotile fata.Nu s au blocat absolut deloc.Chestia e ca eu simt in pedala cum caraie iar acest carait se si aude.Dupa mine as zice ca discurile tre sa iasa la pensie intrucat sunt si putin mancate si odata cu ele si placutele.