- elmugur
- **
- 297 mesaje
- din 05 Sep 2007
- Meriva 2004 Z17dth
- Constanta
elmugur
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Meriva 2004 Z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2007
- Mesaj Privat
vicos999
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mai 2010
- Mesaj Privat
adrix a scris:Salutare, cum pot sa-mi verific tensiunea la baterie?
Multumesc.
Multumesc.
Tensiunea se poate verifica si dintr-un meniu ascuns (eu am Astra 1,7 CDTI): cu cheia in contact, se tine apasat butonul Settings (cam 10-15 secunde), pana se aude un sunet. Apoi se apasa butonul BC de mai multe ori pana afiseaza tensiunea.
- adryian26
- **
- 100 mesaje
- din 12 Sep 2010
- Astra 2000
- Mures
adryian26
- Mesaje scrise: 100
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2010
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
pot fi mai multe cauze plecand de la cureaua de accesorii pana la alternator trebuie sa le elimini pe rand: verifica intinderea si uzura curelei, apoi verifica cat curent iti da la bornele alternatorului si la final verifica firul dintre alternator si baterie. s-ar putea sa fie acolo problema care am vazut ca este la multi (acel fir nu face bine contact sau la multi este strapuns). Daca la alternator ai cat trebuie si la baterie nu atunci de acolo este problema... Oricum poti sa stai linistit si la 13.8 pentru ca la Opel oricum incarca mai mult decat la alte masini la care tensiunea minima de incarcare este undeva la 13 - 13.5 dar la Opel se accepta in intervalul pus de tine in timp ce la majoritatea masinilor se accepta un maxim de 14V
- adryian26
- **
- 100 mesaje
- din 12 Sep 2010
- Astra 2000
- Mures
adryian26
- Mesaje scrise: 100
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2010
- Mesaj Privat
- adryian26
- **
- 100 mesaje
- din 12 Sep 2010
- Astra 2000
- Mures
adryian26
- Mesaje scrise: 100
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2010
- Mesaj Privat
- adryian26
- **
- 100 mesaje
- din 12 Sep 2010
- Astra 2000
- Mures
adryian26
- Mesaje scrise: 100
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salut
Daca ma poate ajuta cineva.Am cumparat o baterie noua Varta de 70A si am mers la acelas
electrician care mi-a spun ca cea veche e moarta si trebuie una noua, sa imi faca garantie.
Acum mi-a spus ca e prea mica incarcarea si trebuie sa ma duc la el sa vada ce are.
Eu cred ca vrea sa imi ia bani doar.Pt ca prima data a spus ca e bine si acum cu o baterie noua
zice ca nu e buna incarcarea.Dat find ca aveam 14.2
Apropo e vb de un opel astra 1.7 dti.Daca e cineva din MURES si stie un electrician buna sa imi recomande.
Daca ma poate ajuta cineva.Am cumparat o baterie noua Varta de 70A si am mers la acelas
electrician care mi-a spun ca cea veche e moarta si trebuie una noua, sa imi faca garantie.
Acum mi-a spus ca e prea mica incarcarea si trebuie sa ma duc la el sa vada ce are.
Eu cred ca vrea sa imi ia bani doar.Pt ca prima data a spus ca e bine si acum cu o baterie noua
zice ca nu e buna incarcarea.Dat find ca aveam 14.2
Apropo e vb de un opel astra 1.7 dti.Daca e cineva din MURES si stie un electrician buna sa imi recomande.
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Manno
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2012
- Mesaj Privat
am si eu o problema legata de baterie...adica nu imi mai apare cerculetzul ala verde...e negru...am verificat apa, am scos borna "+" cu motorul pornit si casetofonul , farurile etc mergeau in continuare deci alternatorul e bun. in meniul ascuns al BC-ului U30 dupa pornire e in jur de 14.2 14.3 iar dupa o distanta mai mare ramane pe la 13.7.U30 nu stiu exact ce inseamna tens la bornele bateriei, tensiunea debitata de alternator.....oricum de pornit momentan porneste normal dar e pe moarte?...acum 2 saptamani am tinut muzica data drumul(cu motorul oprit) 2 3 ore si apoi tot verde arata si singurul lucru pe care l-am schimbat de atunci au fost niste halogene....alea sa fi fost de vina?ms
alexhaiducu- Suspendat
- 780 mesaje
- din 15 Dec 2009
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
alexhaiducu- Mesaje scrise: 780
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2009
- Mesaj Privat
- Mario pinzariu
- *
- 37 mesaje
- din 27 Nov 2009
- Zafira 2001 z16xe
- Botosani
Mario pinzariu
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Botosani
- Masina: Zafira 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2009
- Mesaj Privat
Am cumparat si eu o baterie varta de 56ah, cea veche ma lasat la -15grade,am fost sa fac garantia,toate bune si frumoase,azi cand sa ma duc sa dau cheie au cazut ceasurile(resetat),pun aparatu de masura imi arata 12 fix,cand am luat-o avea 12.3 si incarcare 14,2,am fost la stia si nu vor sa o schimbe,ce as putea sa fac?
- mihaiadrian
- ***
- 629 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
Pai depinde. Ca sa se aplice garantia, trebuie acel certificat care dovedeste ca masina ta incarca suficient. Acel certificat il completeaza vanzatorul / un service autorizat dupa ce face operatia de masurare a tensiunii de incarcare.
Problema e ca vanzatorii nu prea vor si se feresc sa de-a garantie, la 14.4 o sa iti zica ca ai prea mult, la 13.8 o sa zica ca ai prea putin (caz real, pe bune in ambele situatii). Rezolvarea e sa citesti conditiile de acordare a garantiei care vin cu bateria, ca acolo scrie clar ce tensiuni sunt necesare, si daca te incadrezi ( tensiunea de incarcare depe masina ta este in parametri) si vanzatorul nu vrea, plangere la protectia consumatorului. Ei se bazeaza pe faptul ca oamenii nu prea stiu sa citeasca acel certificat si nici pe faptul ca au vreun voltmetru in dotare.
Eu asa am patit, nu m-am dus la OPC, dar daca mi se mai intampla si am incarcarea in parametri, probabil o voi face. Motivul e ca am vazut acasa cand am montat bateria care am cumparat-o , am vazut ca avea santuri de borne ( mai fusese folosita ). ( am schimbat bateria acasa ca am vrut sa imi satisfac curiozitatea sa ii dau o cheie pe rece sa fiu sigur ca e bateria de vina pt pornirile grele si nu altceva si era bateria ). Apoi m-am dus sa verifice incarcarea si mi-a zis ca nu e in parametri si am lasat-o asa, nu m-am dus sa imi repar incarcarea. Chiar daca nu am garantie, bateria inca merge, e a treia iarna la ea.
Problema e ca vanzatorii nu prea vor si se feresc sa de-a garantie, la 14.4 o sa iti zica ca ai prea mult, la 13.8 o sa zica ca ai prea putin (caz real, pe bune in ambele situatii). Rezolvarea e sa citesti conditiile de acordare a garantiei care vin cu bateria, ca acolo scrie clar ce tensiuni sunt necesare, si daca te incadrezi ( tensiunea de incarcare depe masina ta este in parametri) si vanzatorul nu vrea, plangere la protectia consumatorului. Ei se bazeaza pe faptul ca oamenii nu prea stiu sa citeasca acel certificat si nici pe faptul ca au vreun voltmetru in dotare.
Eu asa am patit, nu m-am dus la OPC, dar daca mi se mai intampla si am incarcarea in parametri, probabil o voi face. Motivul e ca am vazut acasa cand am montat bateria care am cumparat-o , am vazut ca avea santuri de borne ( mai fusese folosita ). ( am schimbat bateria acasa ca am vrut sa imi satisfac curiozitatea sa ii dau o cheie pe rece sa fiu sigur ca e bateria de vina pt pornirile grele si nu altceva si era bateria ). Apoi m-am dus sa verifice incarcarea si mi-a zis ca nu e in parametri si am lasat-o asa, nu m-am dus sa imi repar incarcarea. Chiar daca nu am garantie, bateria inca merge, e a treia iarna la ea.
- Mario pinzariu
- *
- 37 mesaje
- din 27 Nov 2009
- Zafira 2001 z16xe
- Botosani
Mario pinzariu
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Botosani
- Masina: Zafira 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2009
- Mesaj Privat
Pai eu abia am cumparat-o, si deja e pe duca ca imi raman si beculetele aprinse,am fost la astia la service ,au luat-o la verificat, cand am ajuns la ei 12,3-12.4 i-am zis ca peste noapte face asa,incarcare am 14 cu toti consumatorii(ventilator maxim,faza scurta.lunga,dezaburire),face asa numai dimineata si cand e friga afara
- Bogdan Craciunescu
- **
- 106 mesaje
- din 24 Nov 2009
- Zafira 2001 y20dth
- Dolj
Bogdan Craciunescu
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2009
- Mesaj Privat
"Pai eu abia am cumparat-o, si deja e pe duca ca imi raman si beculetele aprinse,am fost la astia la service ,au luat-o la verificat, cand am ajuns la ei 12,3-12.4 i-am zis ca peste noapte face asa,incarcare am 14 cu toti consumatorii(ventilator maxim,faza scurta.lunga,dezaburire),face asa numai dimineata si cand e friga afara "
Stimate coleg,la o baterie nu numai tensiunea este importanta.Iar la pornirea motorului tensiunea nici nu prea ajuta.Intensitatea curentului este cea care invarte motorul.Degeaba iti masoara "meseriasii"cat scoate alternatorul....nu te ajuta.Daca ai baterie cu dopuri,adica nu d-aia maintenance free, pune-i sa-ti masoare densitatea electrolitului care trebuie sa fie intre 1,24-1,26 iarna.Vara creste pana la 1,28 mai ales daca spui ca bateria e noua.Si inca ceva...sa te uiti sa fie nivelul electrolitului peste placi.Evident la bateria cu dopuri...ca multa lume cumpara baterii maintenance free si dupa aia se mira ca de ce ii tine 2-3 ierni maxim
Stimate coleg,la o baterie nu numai tensiunea este importanta.Iar la pornirea motorului tensiunea nici nu prea ajuta.Intensitatea curentului este cea care invarte motorul.Degeaba iti masoara "meseriasii"cat scoate alternatorul....nu te ajuta.Daca ai baterie cu dopuri,adica nu d-aia maintenance free, pune-i sa-ti masoare densitatea electrolitului care trebuie sa fie intre 1,24-1,26 iarna.Vara creste pana la 1,28 mai ales daca spui ca bateria e noua.Si inca ceva...sa te uiti sa fie nivelul electrolitului peste placi.Evident la bateria cu dopuri...ca multa lume cumpara baterii maintenance free si dupa aia se mira ca de ce ii tine 2-3 ierni maxim
- mihaiadrian
- ***
- 629 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
@Bogdan Craciunescu : Cred ca ai dreptate. Eu am avut un o baterie Rombat care am incercat sa o resuscitez cu redreosul dar nu am reusit sa o aduc la viata ( o incarcam, tinea o vreme si apoi iar trebuia sa o incarc ). Insa nu am verificat nivelul electrolitului, cred ca daca eram atent la acest aspect, as mai fi folosit acea baterie.
cont-sters-14856- Suspendat
- 372 mesaje
- din 07 Feb 2008
cont-sters-14856- Mesaje scrise: 372
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2008
- Mesaj Privat
Salutare colegi. Intru si eu in discutie pe problema alternatorului.De cand a venit sezonul rece am observat ca la prima cheie cand pornesc masina, electromotorul invarte destul de greu. Dupa ce merg putin si ii dau iar cheie, invarte normal si masina porneste imediat. Aveti vreo idee? A mai patit cineva asa ceva?
Mentionez ca am electromotor Denso, schimbat acum 1 an jumate iar bateria tot cam atunci, e la a doua iarna. Cand am cumparat-o, mi-au dat garantie...
Am intrat si in meniul ala "ascuns" tinand apasat cateva secunde pe "settings" si imi arata valori de 13.6 - 13.8 (sunt doua pozitii acolo unde arata tensiunea, care din ele e cea corecta? sau ce reprezinta fiecare?).
Mentionez ca am electromotor Denso, schimbat acum 1 an jumate iar bateria tot cam atunci, e la a doua iarna. Cand am cumparat-o, mi-au dat garantie...
Am intrat si in meniul ala "ascuns" tinand apasat cateva secunde pe "settings" si imi arata valori de 13.6 - 13.8 (sunt doua pozitii acolo unde arata tensiunea, care din ele e cea corecta? sau ce reprezinta fiecare?).
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
cont-sters-14856- Suspendat
- 372 mesaje
- din 07 Feb 2008
cont-sters-14856- Mesaje scrise: 372
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2008
- Mesaj Privat
Am inteles ca valoarea care apare la "Reference", asa cum spune si numele, reprezinta o valoare de referinta pe care o da computerul masinii. Asa am vazut pe forum din ce am citit legat de problema asta. Valoarea care imi apare la "U-Term 30" este similara cu cea de la "Reference" si nu se modifica nici dupa ce merg cu masina si repornesc motorul.
Tensiunea care o arata in meniul asta ar trebui sa fie egala cu tensiunea pe care o arata voltmetrul la bornele bateriei?
Tensiunea care o arata in meniul asta ar trebui sa fie egala cu tensiunea pe care o arata voltmetrul la bornele bateriei?
- aditz6
- **
- 175 mesaje
- din 25 Mai 2010
- Astra 2002 Z16SE
- Olt
aditz6
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2010
- Mesaj Privat
- aco_008
- ******
- 4,219 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,219
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat