evo
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 1.6XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2006
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Sunt pe cale sa imi achizitionez un insignia si nu stiu ce sa aleg cutie automata sau manuala.
Precizez ca este vorba de motorizarea cdti de 160 de cai.
Daca sunt pe forum posesori de insignia cu cutia automata as fi curios sa aflu niste pareri legate de modul cum se comporta aceasta cutie.
Sunt pe cale sa imi achizitionez un insignia si nu stiu ce sa aleg cutie automata sau manuala.
Precizez ca este vorba de motorizarea cdti de 160 de cai.
Daca sunt pe forum posesori de insignia cu cutia automata as fi curios sa aflu niste pareri legate de modul cum se comporta aceasta cutie.
- stiuca
- **
- 104 mesaje
- din 06 Jul 2008
- Astra 2000 y17dti
- Prahova
stiuca
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2008
- Mesaj Privat
- Spire
- ***
- 707 mesaje
- din 15 Dec 2009
- Vectra 1989 c20ne
- Bucuresti
Spire
- Mesaje scrise: 707
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1989 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2009
- Mesaj Privat
Nu stiu cum se comporta pe o insignia dar iti pot spune cum se comporta acest motor ,cu aceasta cutie automata pe opelu meu astra j ! In primii 2000 km se cam simte cand schimba vitezele dar dupa ce isi face un pic rodaju este o placere sa o conduci ! In mod normal daca mergi frumos cu ea si accelerezi constant schimba cam in 1800 rpm ! Daca o calci putin mai agresiv urca pana unde vrei tu , iar daca o calci pana la fund intra functia de kick-down si da singura viteza inferioara si schimba numai in 4000 si ceva ! Singurul lucru care l-am observat la aceasta cutie este faptul ca atunci cand motorul isi face regenerarea filtrului de particule , nu mai da kickdown ! In rest este o cutie super care nu o sa te dezamageasca ! Cat despre consum iarna mi-a consumat 10 % cu cauciucuri de vara , iar acum ca a venit caldura imi arata pe cb consumul 8,7 si viteza medie cam 24km/h ! Eu per total sunt multumit de aceasta cutie automata , in modul manual m-a cam dezamagit pentru ca are un mic lag pana schimba treapta de viteza dupa ce i-ai dat tu sa schimbe !Si astra j-u asta e destul de greu si cred ca e o diferenta de vreo 100 kg intre astra j si insignia cu aceasta motorizare si cutie !
evo
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 1.6XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2006
- Mesaj Privat
Mersi pentru raspuns, foarte buna descriere. Sincer eu pana acum nu am mai avut automata, am condus doar ocazional de 2 sau 3 ori - Scirroco DSG si Citroen C4 cu noua cutie "pilotata" cum o numesc ei - iar aceasta din urma m-a dezamagit pentru ca avea o intarziere marisoara la schimbarea vitezelor.
Cea mai mare teama a mea este ca nu o sa se impace cu stilul meu de condus care e umpic mai sportiv - nu extrem - dar cel putin pe drumurile virajate si de munte imi place sa merg destul de tare si acolo schimbarea vitezelor rapid este un lucru esential.
Pe de alta parte nu ma asteptam ca o cutie automata sa aiba lag la schimbarea in mod manual - respectiv sa fie mai rapdia in modul automat - si ma asteptam asa dupa intuitia mea ca o cutie automata sa schimbe f repede cad e pe manual...dar ma rog nu sunt de specialitate deci cu siguranta exista ceva explicatie logica.
Stiu ca as putea face un test drive cu ambele dar oricum ajungi sa simti o masina cu adevarat abia dupa cateva sute de km si la drum lung.
Cea mai mare teama a mea este ca nu o sa se impace cu stilul meu de condus care e umpic mai sportiv - nu extrem - dar cel putin pe drumurile virajate si de munte imi place sa merg destul de tare si acolo schimbarea vitezelor rapid este un lucru esential.
Pe de alta parte nu ma asteptam ca o cutie automata sa aiba lag la schimbarea in mod manual - respectiv sa fie mai rapdia in modul automat - si ma asteptam asa dupa intuitia mea ca o cutie automata sa schimbe f repede cad e pe manual...dar ma rog nu sunt de specialitate deci cu siguranta exista ceva explicatie logica.
Stiu ca as putea face un test drive cu ambele dar oricum ajungi sa simti o masina cu adevarat abia dupa cateva sute de km si la drum lung.
- Spire
- ***
- 707 mesaje
- din 15 Dec 2009
- Vectra 1989 c20ne
- Bucuresti
Spire
- Mesaje scrise: 707
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1989 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2009
- Mesaj Privat
De schimbat in modul automat acum ca s-a mai lasat cutia si motoru schimba destul de repede si nici nu simti ! Eu am acum cu masina mea in jur de 5000 km si pot spune ca fata de cum era la inceput e mult mai bine acum ! Cat despre modul manual nu prea ma impac cu el pentru ca ti-am zis are un lag destul de maricel atunci cand schimba vitezele si mai ales in turatii marii ! Am vrut eu sa fac odata un test si sa schimb in modul manual numai in 4000 si m-a cam dezamagit pentru ca in loc sa fie mai sportiva ba dincontra mai repede schimba in modul automat ! Eu cel putin modul manual il folosesc numai atunci cand ii fac regenerarea si trebuie mers in peste 2500 turatii constant !
Danelu
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2010
- Mesaj Privat
evo a scris:Mersi pentru raspuns, foarte buna descriere. Sincer eu pana acum nu am mai avut automata, am condus doar ocazional de 2 sau 3 ori - Scirroco DSG si Citroen C4 cu noua cutie "pilotata" cum o numesc ei - iar aceasta din urma m-a dezamagit pentru ca avea o intarziere marisoara la schimbarea vitezelor.
Cea mai mare teama a mea este ca nu o sa se impace cu stilul meu de condus care e umpic mai sportiv - nu extrem - dar cel putin pe drumurile virajate si de munte imi place sa merg destul de tare si acolo schimbarea vitezelor rapid este un lucru esential.
Pe de alta parte nu ma asteptam ca o cutie automata sa aiba lag la schimbarea in mod manual - respectiv sa fie mai rapdia in modul automat - si ma asteptam asa dupa intuitia mea ca o cutie automata sa schimbe f repede cad e pe manual...dar ma rog nu sunt de specialitate deci cu siguranta exista ceva explicatie logica.
Stiu ca as putea face un test drive cu ambele dar oricum ajungi sa simti o masina cu adevarat abia dupa cateva sute de km si la drum lung.
Cea mai mare teama a mea este ca nu o sa se impace cu stilul meu de condus care e umpic mai sportiv - nu extrem - dar cel putin pe drumurile virajate si de munte imi place sa merg destul de tare si acolo schimbarea vitezelor rapid este un lucru esential.
Pe de alta parte nu ma asteptam ca o cutie automata sa aiba lag la schimbarea in mod manual - respectiv sa fie mai rapdia in modul automat - si ma asteptam asa dupa intuitia mea ca o cutie automata sa schimbe f repede cad e pe manual...dar ma rog nu sunt de specialitate deci cu siguranta exista ceva explicatie logica.
Stiu ca as putea face un test drive cu ambele dar oricum ajungi sa simti o masina cu adevarat abia dupa cateva sute de km si la drum lung.
Pentru condus sportiv exista ca optional sistemul FLEXRIDE.Eu il am pe cutia manuala dar am condus si pe cutia automata.Iti poti configura din meniul sport mai multe(suspensie,acceleratie etc.) iar odata activat butonul sport vei simti o alta masina.Merita toti banii.Sper ca ti-am fost de ajutor.
evo
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 1.6XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2006
- Mesaj Privat
Mersi de info.
Da intradevar masina pe care vreau sa o iau este echipata cu sistemul Flexride si probabil cu toate setarile pe sport masina are un comportament mult mai precis. Nu stiu insa daca Flexride modifca si raspunsul cutiei de viteze (sa schimbe in turatii mai mari)...dar avand in vedere ca modifica raspunsul in turatie al motorului probabil are un efect pozitiv si asupra schimbarii vitezelor. Oricum is convins ca ma pot adapta si la o cutie automata si diferentele de performanta sunt mici la un condus normal practicat 90% din timp, doar ca manuala imi da senzatia ca sun "mai in control".
Oricum asa ca paranteza umpic is speriat de cat de multa electronica e pe Insignia.
Da intradevar masina pe care vreau sa o iau este echipata cu sistemul Flexride si probabil cu toate setarile pe sport masina are un comportament mult mai precis. Nu stiu insa daca Flexride modifca si raspunsul cutiei de viteze (sa schimbe in turatii mai mari)...dar avand in vedere ca modifica raspunsul in turatie al motorului probabil are un efect pozitiv si asupra schimbarii vitezelor. Oricum is convins ca ma pot adapta si la o cutie automata si diferentele de performanta sunt mici la un condus normal practicat 90% din timp, doar ca manuala imi da senzatia ca sun "mai in control".
Oricum asa ca paranteza umpic is speriat de cat de multa electronica e pe Insignia.
- Negreanu
- ***
- 942 mesaje
- din 07 Mai 2010
- Vectra 2004 Z19DT
- Olt
Negreanu
- Mesaje scrise: 942
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2010
- Mesaj Privat
Danelu
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2010
- Mesaj Privat
evo a scris:Mersi de info.
Da intradevar masina pe care vreau sa o iau este echipata cu sistemul Flexride si probabil cu toate setarile pe sport masina are un comportament mult mai precis. Nu stiu insa daca Flexride modifca si raspunsul cutiei de viteze (sa schimbe in turatii mai mari)...dar avand in vedere ca modifica raspunsul in turatie al motorului probabil are un efect pozitiv si asupra schimbarii vitezelor. Oricum is convins ca ma pot adapta si la o cutie automata si diferentele de performanta sunt mici la un condus normal practicat 90% din timp, doar ca manuala imi da senzatia ca sun "mai in control".
Oricum asa ca paranteza umpic is speriat de cat de multa electronica e pe Insignia.
Da intradevar masina pe care vreau sa o iau este echipata cu sistemul Flexride si probabil cu toate setarile pe sport masina are un comportament mult mai precis. Nu stiu insa daca Flexride modifca si raspunsul cutiei de viteze (sa schimbe in turatii mai mari)...dar avand in vedere ca modifica raspunsul in turatie al motorului probabil are un efect pozitiv si asupra schimbarii vitezelor. Oricum is convins ca ma pot adapta si la o cutie automata si diferentele de performanta sunt mici la un condus normal practicat 90% din timp, doar ca manuala imi da senzatia ca sun "mai in control".
Oricum asa ca paranteza umpic is speriat de cat de multa electronica e pe Insignia.
Flexride pe sport modifica si raspunsul cutie de viteza....adica schimba intr-o treapta superioara la turatie mai ridicata.
- Loghin Reny
- **
- 132 mesaje
- din 15 Feb 2007
- Insignia 2011 A20DTH
- Iasi
Loghin Reny
- Mesaje scrise: 132
- Locatie: Iasi
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2007
- Mesaj Privat
Eu am cutie automata pe a mea si pot spune ca este o placere sa o conduci, atat afara cat mai ales in oras. Nu se simte aproape deloc cand au loc schimbarile de viteza. Totodata chiar daca masina are si Flexride (optiune inclusa si pe masina condusa de mine) modul prin care cutia de viteze funcioneaza nu iti creeaza niciun disconfort.
Iti recomand cu caldura aceasta optiune.
Iti recomand cu caldura aceasta optiune.
nycman91
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2008 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2011
- Mesaj Privat
eu unul nu ma mai intorc la cutie manuala nici daca primesc o masina cadou . stiu sigur ca urmatoarele masini pe care le voi avea vor avea cutie automata. pentru cei care sunt reticenti la cutiile automate,incercati ceva de ultima generatie nu un audi din 1990 si apoi sa va dati cu parerea ce greu schimba vitezele . la insignia singurul defect e ca se schimba cam brutal diferitele pozitii ale levierului de comanda(p,r,d),dar in mers ,schimba foarte bine vitezele. aaa,si neaparat trebuie sa aiba 160 cp,pt. cutie automata.
- Protektor
- **
- 497 mesaje
- din 27 Feb 2011
- Insignia 2011
- Harghita
Protektor
- Mesaje scrise: 497
- Locatie: Harghita
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2011
- Mesaj Privat
- Loghin Reny
- **
- 132 mesaje
- din 15 Feb 2007
- Insignia 2011 A20DTH
- Iasi
Loghin Reny
- Mesaje scrise: 132
- Locatie: Iasi
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2007
- Mesaj Privat
alcsse
- Mesaje scrise: 77
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2012
- Mesaj Privat
CKX
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2012
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Protektor
- **
- 497 mesaje
- din 27 Feb 2011
- Insignia 2011
- Harghita
Protektor
- Mesaje scrise: 497
- Locatie: Harghita
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2011
- Mesaj Privat
Geo198016
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2013
- Mesaj Privat
Salutare! Am achizitionat de curand un Opel Insignia 2.0 160CP cutie automata si am cateva nelamuriri in legatura cu aceasta masina:
- e normal la apasarea franei in mers sa faca si frana de motor prin schimbarea treptata a vitezelor catre inferioara?
- cum se utilizeaza modul manual la cutia automata? trebuie luat piciorul de pe acceleratie pt a schiba viteza sau pur si simplu o face automat la actionarea manetei?
- care este consumul normal la o astfel de masina? pt ca a mea imi arata 13% la mers numai in oras?
- la cati km se recomanda schimbarea distributiei, a uleiului din cutie si a consumabilelor?
Mentionez ca am cartea masinii dar este in limba germana...
Recunosc ca desi am schimbat cateva masini bune in ultimii 3 ani nu am avut pana acum cutie automata...
Va multumesc si astept parerile dumneavoastra
- e normal la apasarea franei in mers sa faca si frana de motor prin schimbarea treptata a vitezelor catre inferioara?
- cum se utilizeaza modul manual la cutia automata? trebuie luat piciorul de pe acceleratie pt a schiba viteza sau pur si simplu o face automat la actionarea manetei?
- care este consumul normal la o astfel de masina? pt ca a mea imi arata 13% la mers numai in oras?
- la cati km se recomanda schimbarea distributiei, a uleiului din cutie si a consumabilelor?
Mentionez ca am cartea masinii dar este in limba germana...
Recunosc ca desi am schimbat cateva masini bune in ultimii 3 ani nu am avut pana acum cutie automata...
Va multumesc si astept parerile dumneavoastra
- Protektor
- **
- 497 mesaje
- din 27 Feb 2011
- Insignia 2011
- Harghita
Protektor
- Mesaje scrise: 497
- Locatie: Harghita
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2011
- Mesaj Privat
CKX
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2012
- Mesaj Privat
Geo198016 a scris:Salutare! Am achizitionat de curand un Opel Insignia 2.0 160CP cutie automata si am cateva nelamuriri in legatura cu aceasta masina:
- e normal la apasarea franei in mers sa faca si frana de motor prin schimbarea treptata a vitezelor catre inferioara?
- cum se utilizeaza modul manual la cutia automata? trebuie luat piciorul de pe acceleratie pt a schiba viteza sau pur si simplu o face automat la actionarea manetei?
- care este consumul normal la o astfel de masina? pt ca a mea imi arata 13% la mers numai in oras?
- la cati km se recomanda schimbarea distributiei, a uleiului din cutie si a consumabilelor?
Mentionez ca am cartea masinii dar este in limba germana...
Recunosc ca desi am schimbat cateva masini bune in ultimii 3 ani nu am avut pana acum cutie automata...
Va multumesc si astept parerile dumneavoastra
- e normal la apasarea franei in mers sa faca si frana de motor prin schimbarea treptata a vitezelor catre inferioara?
- cum se utilizeaza modul manual la cutia automata? trebuie luat piciorul de pe acceleratie pt a schiba viteza sau pur si simplu o face automat la actionarea manetei?
- care este consumul normal la o astfel de masina? pt ca a mea imi arata 13% la mers numai in oras?
- la cati km se recomanda schimbarea distributiei, a uleiului din cutie si a consumabilelor?
Mentionez ca am cartea masinii dar este in limba germana...
Recunosc ca desi am schimbat cateva masini bune in ultimii 3 ani nu am avut pana acum cutie automata...
Va multumesc si astept parerile dumneavoastra
-E normal sa iti dea treapta inferioara si sa faca si un pic de frana de motor daca incetinesti mai mult, doar de-asta e cutie automata, ca sa schimbe singura
-La modul manual nu iei piciorul de pe acceleratie cand schimbi treptele.
-13l/100km e cam mult chiar si pentru oras, cam pe la 10 se invarte daca resetezi computerul si faci media doar in oras.
-Daca ai motorul A20TDH, distributia se schimba la 60.000km, cel putin asa recomanda reprezentantele din Romania, ca sa poti beneficia de garantie. Uleiul din cutie daca nu ma insel, tot la 60.000, dar nu sunt 100% sigur. Consumabilele si uleiul de motor din 15 in 15 mii.