vinkator
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1993 14
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2012
- Mesaj Privat
Salutare ,
Sunt proaspatul posesor al unui Opel Asta F 1.4i fabricratie 1993 , motor c14z . Am probleme cu pornirea la rece (in sensul ca dau la automat de cate 5-6 ori timp de 5 sec pana porneste), dupa ce porneste nu am absoulut nici cea mai mica problema . Am facut testul '' agrafa" si nu imi arata nimic in afara de codul 12 care din cate am inteles arata ca nu este nici o problema pe partea electrica . Totusi am inceput prin a schimba urmatoarele : fise bujii , bujii, filtru aer, filtru benzina , curatat capacul delco (la mine capacul de la delco este impreuna cu bobina de inductie), dar din pacate fara nici un rezultat . Apoi am trecut sa suspectez pompa de benzina care are un comportament 'ciudat' dupa parerea mea si anume : in momentul cand pun contactul aceasta nu functioneaza (nu bazaie, nu vine tensiune de alimentare la ea), dar in momentul in care actionez si electromotorul(demarorul) incepe sa functioneze, deasemenea si dupa ce porneste motorul functioneaza ok. Intrebarea mea este : nu ar fi normal ca pompa sa functioneze din momentul din care pun contactul ? Mi se pare ciudat ca pompa sa inceapa sa functioneze in momentul cand dau la demaror,ceea ce inseana ca pana ajunge benzina in admisie mi se duce bateria . Dar poate asa au gandit cei de la Opel dintr-un anumit motiv .
La voi cand actioneaza pompa de benzina ?
Multumesc si sarbatori fericite va doresc !
Sunt proaspatul posesor al unui Opel Asta F 1.4i fabricratie 1993 , motor c14z . Am probleme cu pornirea la rece (in sensul ca dau la automat de cate 5-6 ori timp de 5 sec pana porneste), dupa ce porneste nu am absoulut nici cea mai mica problema . Am facut testul '' agrafa" si nu imi arata nimic in afara de codul 12 care din cate am inteles arata ca nu este nici o problema pe partea electrica . Totusi am inceput prin a schimba urmatoarele : fise bujii , bujii, filtru aer, filtru benzina , curatat capacul delco (la mine capacul de la delco este impreuna cu bobina de inductie), dar din pacate fara nici un rezultat . Apoi am trecut sa suspectez pompa de benzina care are un comportament 'ciudat' dupa parerea mea si anume : in momentul cand pun contactul aceasta nu functioneaza (nu bazaie, nu vine tensiune de alimentare la ea), dar in momentul in care actionez si electromotorul(demarorul) incepe sa functioneze, deasemenea si dupa ce porneste motorul functioneaza ok. Intrebarea mea este : nu ar fi normal ca pompa sa functioneze din momentul din care pun contactul ? Mi se pare ciudat ca pompa sa inceapa sa functioneze in momentul cand dau la demaror,ceea ce inseana ca pana ajunge benzina in admisie mi se duce bateria . Dar poate asa au gandit cei de la Opel dintr-un anumit motiv .
La voi cand actioneaza pompa de benzina ?
Multumesc si sarbatori fericite va doresc !
- cipickao
- **
- 111 mesaje
- din 13 Feb 2011
- Zafira 2007 Z19DTL
- Prahova
cipickao
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2007 Z19DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2011
- Mesaj Privat
vinkator
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1993 14
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2012
- Mesaj Privat
In acest caz voi incerca o "ghidusie" (sper sa nu dauneze ) inainte de a schimba releul care comanda pompa. Voi pune contactul, voi alimenta pompa manual pentru circa 5 sec (aplic tensiune direct pe bornele de intrare ale acesteia) si apoi voi actiona demarorul . Daca porneste imediat inseamna ca de aici vine buba , daca nu....
Profit de acest reply si mai vin cu o intrebare la voi referitoare la rulmentul intinzator al curelei care antreneaza alternatorul si pompa de servo : Acest rulment intinzator se regleaza automat prin intermediului unui arc ? Am remarcat ca in momentul in care accelerez brusc acesta isi schimba pozitia (se misca, pivoteaza) , ceea ce inseamna ca ori e slabit ori are un arc si e normal acest comportament .
Multumesc.
Profit de acest reply si mai vin cu o intrebare la voi referitoare la rulmentul intinzator al curelei care antreneaza alternatorul si pompa de servo : Acest rulment intinzator se regleaza automat prin intermediului unui arc ? Am remarcat ca in momentul in care accelerez brusc acesta isi schimba pozitia (se misca, pivoteaza) , ceea ce inseamna ca ori e slabit ori are un arc si e normal acest comportament .
Multumesc.
vinkator
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1993 14
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2012
- Mesaj Privat
Revin cu o mica rectificare in ceea ce priveste tipul de motor : este C14SE . Astazi am schimbat si releul de la pompa de benzina(dar in momentul in care pun contactul tot nu functioneaza pompa, numai cand actionez demarorul) si am curatat si rezervorul . Nu stiu care a fost exact problema dar acum pleaca la 'sfert' )))) .
Maine ii schimb si semeringul de la levierul cutiiei de viteze, ca imi curge ulei pe langa si parca simt ca intra mai greu in viteza .
Maine ii schimb si semeringul de la levierul cutiiei de viteze, ca imi curge ulei pe langa si parca simt ca intra mai greu in viteza .
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Normal,la punerea contactului,pompa lucreaza pana ridica presiunea in rampa de alimentare,apoi se opreste,repornind odata cu ...pornirea motorului.Desi nu este o regula.Daca nu ai erori inregistrate,si-ti porneste "la sfert" dupa curatirea rezervorului si schimbarea releului,atunci de ce sa mai discutam?Probabil ai curatat si sita din aspiratia pompei.
Intinzatorul este autoreglabil,cu resort,cum ai banuit,este normal sa "lucreze" la acceleratii mai bruste.
Intinzatorul este autoreglabil,cu resort,cum ai banuit,este normal sa "lucreze" la acceleratii mai bruste.
vinkator
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1993 14
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2012
- Mesaj Privat
- vasile_zidaru
- *
- 4 mesaje
- din 29 Jan 2010
- Astra 1994 C16se
- Valcea
vasile_zidaru
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1994 C16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2010
- Mesaj Privat
chiuariu
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2012
- Mesaj Privat
- Cipicao
- **
- 285 mesaje
- din 16 Nov 2009
- Brasov
Cipicao
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2009
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Se aude,la toate se aude,doar este un motoras efectiv ce o actioneaza.La unele se aude mai tare,la altele mai incet,depinde si cata benzina ai in rezervor,ori ...cat de buna este izolatia fonica.Daca pune cineva contactul,si asculti atent, in momentul acela, in dreptul rotii spate dreapta,o sa auzi zumzaitul.Normal,dupa ce porneste motorul,zgomotul este acoperit...
- crisu_ rcd
- **
- 268 mesaje
- din 01 Apr 2012
- Astra 1994 x16sz
- Arges
crisu_ rcd
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 1994 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2012
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Teoretic,repet,teoretic,( % si practic insa )pompa este comandata si "supravegheata" de ECU.Pe capul de injectie,pentru ca vorbim de un monopunct,(similar totusi si la cele multipunct)ai acel "fuel pressure regulator",care asa cum numele o spune,mentine presiunea constanta a combustibilului .La punerea contactului,normal pompa lucreaza pentru cateva secunde,uneori chiar una,cat sa ridice presiunea pe rampa de alimentare.Daca nu este presiune,cum ar fi atunci cand ramanem fara combustibil si realimentam,atunci lucreaza pana urca benzina,normal...Am avut un Kadett 1.4,tot monopunct,care daca ramaneam fara benzina(si ramaneam pe vremea aia.. )era de-ajuns sa realimentez,apoi puneam contactul si asteptam.Auzeam cum lucreaza pompa,apoi se oprea.Cand se oprea,dadeam la demaror si pornea normal.La Astra sora-mii,cand a avut probleme cu pornirea,Astra F 1.6 monopunct,cand am verificat alimentarea cu carburant,am desfacut furtunul dinspre rezervor,si am pus contactul.A venit benzina de am stropit tot motorul...Posibil deci sa porneasca la punerea contactului,sau nu.Dar atata timp cat ...porneste motorul,inseamna ca nu este o regula,daca o auzim sau nu,daca e bine s-o auzim lucrand sau nu.Posibil sa difere sistemul de conectare ori monitorizare a pompei de benzina,de la o motorizare la alta,de la o data de fabricatie la alta.Toata treaba este sa porneasca motorul,nu?Cand nu mai lucreaza deloc,nici David CopPerfield nu mai poate face sa porneasca motorul...
- florin baltatescu
- **
- 411 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Astra 1996 X16XEL
- Neamt
florin baltatescu
- Mesaje scrise: 411
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
- stefan_pn
- **
- 303 mesaje
- din 17 Jun 2011
- Astra 1994 C14NZ
- Neamt
stefan_pn
- Mesaje scrise: 303
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2011
- Mesaj Privat
freenolf
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Alba
- Masina: Corsa 2007 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2012
- Mesaj Privat
- 0va
- ***
- 864 mesaje
- din 12 Oct 2008
- Signum 2008 Z19DTH
- Timis
0va
- Mesaje scrise: 864
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2008
- Mesaj Privat
La toate motoarele monopunct porneste intai pompa ca sa faca preiune.
La multipunct, indiferent ca sunt 8v sau 16v pompa de benzina o ia din loc odata cu demarorul. De acolo si acel regulator de presiune de pe rampa. E de ajuns sa apesi ventilul de aerisire de pe rampa sa vezi ca instalatia e tot timpul sub presiune, chiar daca e oprit motorul.
Pompele de benzina la Astra F sunt de doua feluri: cele pentru monopunct care fac o presiune de pana la 0,7 Bar si cele de pe multipunct, care de la C14SE si pana la C20LET sunt identice, fac o presiune de pana la 3-3,5 Bar.
La multipunct, indiferent ca sunt 8v sau 16v pompa de benzina o ia din loc odata cu demarorul. De acolo si acel regulator de presiune de pe rampa. E de ajuns sa apesi ventilul de aerisire de pe rampa sa vezi ca instalatia e tot timpul sub presiune, chiar daca e oprit motorul.
Pompele de benzina la Astra F sunt de doua feluri: cele pentru monopunct care fac o presiune de pana la 0,7 Bar si cele de pe multipunct, care de la C14SE si pana la C20LET sunt identice, fac o presiune de pana la 3-3,5 Bar.
- bushy
- **
- 217 mesaje
- din 16 Nov 2009
- Astra 1995 c14nz
- Bucuresti
bushy
- Mesaje scrise: 217
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2009
- Mesaj Privat
Cum porneste masina la sfert daca pompa de benzina nu baga benzina in injectie , si va garantez eu ca asa scoateam benzina din masina ..... scoateam furtunul de tur de la injectie si puneam contactul si venea benzina , asa ca masina ca sa porneasca cand ii pui contactul baga benzina iar excesul de benzina se duce pe retur . Daca ramai fara benzina ce faci dai la automat pana vine benzina ...NU , pui contactul de 4-5 ori si se amorseaza instalatia si dupa aceea porneste la sfert.
- 0va
- ***
- 864 mesaje
- din 12 Oct 2008
- Signum 2008 Z19DTH
- Timis
0va
- Mesaje scrise: 864
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2008
- Mesaj Privat
Trebuie sa fac o mica rectificare, nu la toate pompele se aude "zumzaitul" acela. Chiar aseara am schimbat o pompa defecta la un monopunct si nu a scos nici un sunet, doar se simtea pe corp o vibratie usoara.
Chiar acu ma gandeam care sunt posibilitatile sa faca "galagie" pompa si o varianta ar fi vechimea pompei, pt ca la un Kadett E Gsi care are pompa de multipunct se auzea pompa la amorsare de la 2m de masina, desi e posibil sa se auda mai tare deoarece intra in rezonanta cu caroseria, acea pompa fiind externa si nu submersibila.
@bushy: ce spui tu e perfect adevarat, cu o precizare: la pompele de inalta presiune in momentul in care pui contactul si rampa are presiune, releul dicteaza ca nu e necesar sa porneasca debitul de benzina(asta fiind valabil la multipunct doar!) La monopunct se amorseaza instalatia in momentul in care e contactul pus(nu la pornire).
Chiar acu ma gandeam care sunt posibilitatile sa faca "galagie" pompa si o varianta ar fi vechimea pompei, pt ca la un Kadett E Gsi care are pompa de multipunct se auzea pompa la amorsare de la 2m de masina, desi e posibil sa se auda mai tare deoarece intra in rezonanta cu caroseria, acea pompa fiind externa si nu submersibila.
@bushy: ce spui tu e perfect adevarat, cu o precizare: la pompele de inalta presiune in momentul in care pui contactul si rampa are presiune, releul dicteaza ca nu e necesar sa porneasca debitul de benzina(asta fiind valabil la multipunct doar!) La monopunct se amorseaza instalatia in momentul in care e contactul pus(nu la pornire).
- bushy
- **
- 217 mesaje
- din 16 Nov 2009
- Astra 1995 c14nz
- Bucuresti
bushy
- Mesaje scrise: 217
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2009
- Mesaj Privat
- Alexel1
- **
- 252 mesaje
- din 29 Dec 2009
- Astra 1992 C14NZ
- Iasi
Alexel1
- Mesaje scrise: 252
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2009
- Mesaj Privat
nici eu la C14NZ nu am auzit niciodata pompa...tot ce aud...este un click de la ECU (banuiesc) atunci cand pun cintactul si imi face un "flash" martorul de check engine...si banuiesc ca este o verificare inainte de a portni (stiu ca mecanicul meu mi-a zis daca nu imi face "flash-ul" martorul...sa iau contactul si sa il pun din nou ca asa ar fi bina sa porneasca) acum nu stiu...ce ii drept face de cand am luat masina si merge perfect