- cont-sters-77167
- OP
- 178 mesaje
- din 11 Aug 2012
cont-sters-77167
- Mesaje scrise: 178
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2012
- Mesaj Privat
Dragi colegi de forum,
din ce am citit pe anumite thread-uri, am observat ca EGR-ul de la Insignia (probabil si de la alte masini) e o chestiune care costa multi bani daca se strica, mai ales din cauze care tin de folosirea incorecta sau a stilului inadecvat de condus al masinii. Ca atare, am rugamintea pentru colegii cu mai multa experienta, sa posteze orice informatii folositoare despre particularitatile EGR, si mai ales "best practices" pentru Insignia daca experienta v-a adus ceva informatii utile. Am citit ca unii colegi l-au schimbat pina la 100.000 Km.
Un raspuns al unui coleg pe forum, in care zicea ca la schimbul EGR cei din service i-au spus ca a turat prea mult masina cu motorul rece.
din ce am citit pe anumite thread-uri, am observat ca EGR-ul de la Insignia (probabil si de la alte masini) e o chestiune care costa multi bani daca se strica, mai ales din cauze care tin de folosirea incorecta sau a stilului inadecvat de condus al masinii. Ca atare, am rugamintea pentru colegii cu mai multa experienta, sa posteze orice informatii folositoare despre particularitatile EGR, si mai ales "best practices" pentru Insignia daca experienta v-a adus ceva informatii utile. Am citit ca unii colegi l-au schimbat pina la 100.000 Km.
Un raspuns al unui coleg pe forum, in care zicea ca la schimbul EGR cei din service i-au spus ca a turat prea mult masina cu motorul rece.
- duculescu3561
- *
- 13 mesaje
- din 26 Apr 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Dolj
duculescu3561
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Dolj
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2011
- Mesaj Privat
Personal , la toate masinile pe care le am avut am curatat anual sau la 2 ani EGR -ul.
Metoda este simpla ": 4 suruburi , 2 coliere , surubelnita, o periuta de dinta veche si WD 40 sau spray de frine.
Asta se datoreaza mersului mult prin oras si calitatii proaste a motorinei de la noi. La service uri , se prefera schimbarea valvei EGR din considerente lesne de inteles.. sa mai faca si ei niste bani.
In romanica , curatarea valvei EGR si a galeriei de admisie ar trebui bagate in manualul de service.
Curatarea valvei EGR e mai usoara de facut DIY ( do it yourself) pentru o persoana priceputa sa mestereasca , nefiind o operatie grea.
La galeria de admisie , procesul este mai greoi si necesita cunostinte de mecanica mai avansate.. In interiorul galeriei de admisie de afla niste clapete care se blocheaza dupa un anumit timp.
Acele clapete trebuie deblocate prin curatare mecanica si apoi chimica. ( WD 40 )
Cam atit
Spor la treaba....
Metoda este simpla ": 4 suruburi , 2 coliere , surubelnita, o periuta de dinta veche si WD 40 sau spray de frine.
Asta se datoreaza mersului mult prin oras si calitatii proaste a motorinei de la noi. La service uri , se prefera schimbarea valvei EGR din considerente lesne de inteles.. sa mai faca si ei niste bani.
In romanica , curatarea valvei EGR si a galeriei de admisie ar trebui bagate in manualul de service.
Curatarea valvei EGR e mai usoara de facut DIY ( do it yourself) pentru o persoana priceputa sa mestereasca , nefiind o operatie grea.
La galeria de admisie , procesul este mai greoi si necesita cunostinte de mecanica mai avansate.. In interiorul galeriei de admisie de afla niste clapete care se blocheaza dupa un anumit timp.
Acele clapete trebuie deblocate prin curatare mecanica si apoi chimica. ( WD 40 )
Cam atit
Spor la treaba....
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- alladin_allibaba
- ****
- 1,465 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,465
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
- cont-sters-77167
- OP
- 178 mesaje
- din 11 Aug 2012
cont-sters-77167
- Mesaje scrise: 178
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2012
- Mesaj Privat
Eu intrebam / ma gindeam la "best practices" in sensul conducerii masinii. Are vreo relevanta felul in care este turat motorul cind acesta este rece (pina la 90gr)? Ma refer aici strict la EGR nu la alte componente. Stie cineva la cite rpm se deschide acea supapa la Insignia? O alta intrebare ar fi daca exista vreo legatura intre mirosul pe care il degaja masina atunci cind e frig afara si EGR? Din cite am citit, EGR nu se deschide cind motorul e la relanti. Cind e frig, mirosul gazelor de esapament e mult mai innecacios decat atunci cind e cald afara.
- alladin_allibaba
- ****
- 1,465 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,465
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
De mirosul gazelor DPF este responsabil, dar nu te gandi ca ar fi defect. Pur si simplu asa miroase gazele cand este frig afara.
Din cate am inteles de pe forum si de la un mecanic sau altul, la Insignia ar trebui sa mergi usor cu ea pana ajunge la 90.C. Apoi poti sa urci si in turatie. Baietii care au fortat motorul cand era rece, s-au ales cu traseul de la EGR spart/fisurat.
Eu incerc sa nu ajung la turatie mai mare in tromba cand este motorul rece, urc cu el lent pana in 2500 rpm
Din cate am inteles de pe forum si de la un mecanic sau altul, la Insignia ar trebui sa mergi usor cu ea pana ajunge la 90.C. Apoi poti sa urci si in turatie. Baietii care au fortat motorul cand era rece, s-au ales cu traseul de la EGR spart/fisurat.
Eu incerc sa nu ajung la turatie mai mare in tromba cand este motorul rece, urc cu el lent pana in 2500 rpm
- cont-sters-77167
- OP
- 178 mesaje
- din 11 Aug 2012
cont-sters-77167
- Mesaje scrise: 178
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2012
- Mesaj Privat
Nu ma gindeam ca ar fi un defect, pur si simplu incercam sa pricep de ce miroase atit de tare. Care din componente "lucreaza" altfel in partea de gaze cind e rece afara? Chestiunea cu incalzirea motorului, care deduc ca e chiar importanta pentru Insignia, e intr-adevar destul de 'altfel' la Insignia - comparat cu alte masini pe care le-am condus - in sensul ca (cel putin la a mea) motorul ajunge la 90 gr foarte foarte lent. La -2gr afara, merg cu ea prin oras cam 25-30 de minute pina ajunge la 90. O tin cam intre 1800 si 2400 rpm. La voi cum e? Tot asa greu se incalzeste?
- alladin_allibaba
- ****
- 1,465 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,465
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
.....la mine tind sa cred ca se incalzeste mult mai repede. De exemplu, azi, in Bucuresti la ora 07.30, -5C, pentru cine cunoaste, din zona Dristor(McDonald's) pana in Brancoveanu(McDonald's), distanta de 4 km parcursa in 10 min(nu a fost aglomerat deloc) motorul era la temperatura optima. P.S. am mai tinut-o 1 min pornita in fata blocului pana cand s-a eliberat iesirea din parcare si inca vreo 3 min pana am gasit loc de parcare. Sa zic un total de aproximativ 15 min.
Cu urmatoarea ocazie, o sa urmaresc special lucrul asta ca sa nu cumva sa vorbesc prostii.
Cu urmatoarea ocazie, o sa urmaresc special lucrul asta ca sa nu cumva sa vorbesc prostii.
- deleted-75931
- *
- 44 mesaje
- din 26 Jun 2012
deleted-75931
- Mesaje scrise: 44
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2012
- Mesaj Privat
ccusmir a scris:Nu ma gindeam ca ar fi un defect, pur si simplu incercam sa pricep de ce miroase atit de tare. Care din componente "lucreaza" altfel in partea de gaze cind e rece afara? Chestiunea cu incalzirea motorului, care deduc ca e chiar importanta pentru Insignia, e intr-adevar destul de 'altfel' la Insignia - comparat cu alte masini pe care le-am condus - in sensul ca (cel putin la a mea) motorul ajunge la 90 gr foarte foarte lent. La -2gr afara, merg cu ea prin oras cam 25-30 de minute pina ajunge la 90. O tin cam intre 1800 si 2400 rpm. La voi cum e? Tot asa greu se incalzeste?
Buna,
Functionarea motorului este radical diferita la rece fata de temperatura ideala de functionare (90 in cazul acesta). Mai ales la motoare diesel cu filtru de particule (FAP). Arderea combustibilului in cilindrii este conforma cu standardele (si cu calculele inginerilor) DOAR la temperatura ideala. Pana ajunge la aceasta temperatura motorul polueaza mult mai mult si nu arde complet combustibilul. Este si motivul pentru care noxele se masoara DOAR la motorul in temperatura ideala. Mai mult, si filtrul de particule are nevoie de o temperatura ideala pentru a functiona corect. Acesta poate ajunge chiar mai tarziu decat motorul la acea temperatura. Intr-adevar Insignia miroase urat la rece si chiar si la cald. Avem garaj subteran si evit sa tin motorul pornit sau sa fac manevre pentru ca nu se mai poate respira cand ies din masina.
EGR-ul nu ar trebui sa aiba legatura cu mirosul esapamentului. Aceasta valva dupa cum ii spune si numele are ca scop reducerea nivelului noxelor prin arderea "suplimentara" (recircularea) a gazelor de esapament. Este controlata electronic si se deschide DOAR in anumite conditii. NU se deschide la relanti si cand accelerezi in forta (introducerea de gaz ars in loc de oxigen taie puterea motorului, evident).
Din cate stiu eu, cea mai buna practica este sa incalzesti masina IN MERS (constant daca e posibil), evident la TURATII MICI pana intra in temperatura. Pentru acest motor 2.000 - 2.500 ar trebui sa fie rezonabil.
De asemenea, acestor motoare diesel cu FAP le face bine o "tura" pe autostrada la turatie ridicata (2.500 - 3.000 timp de 30min ) macar o data pe luna. Astfel filtrul de particule ajunge la temperatura ideala pentru arderea COMPLETA a resturilor adunate, deci "se curata".
Enjoy your Insignia
- cont-sters-77167
- OP
- 178 mesaje
- din 11 Aug 2012
cont-sters-77167
- Mesaje scrise: 178
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2012
- Mesaj Privat
Bun post EmmmAx! Mersi de informatii.
La tine cit de repede se incalzeste motorul acu pe frig? Vad ca esti din Cluj, deci stii zonele orasului... traseul meu este str. C. Brancusi in capat sus - Zorilor - str. Primaverii - Floresti si daca merg lejer cu ea (max 2500 rmp) cind ajung in Floresti motorul meu e la 80gr, asta dupa 25-30 de min de mers. Daca trag mai tare de ea (pe la 3000 rmp) se incalzeste cu 5-7 min mai repede.
Mersi.
La tine cit de repede se incalzeste motorul acu pe frig? Vad ca esti din Cluj, deci stii zonele orasului... traseul meu este str. C. Brancusi in capat sus - Zorilor - str. Primaverii - Floresti si daca merg lejer cu ea (max 2500 rmp) cind ajung in Floresti motorul meu e la 80gr, asta dupa 25-30 de min de mers. Daca trag mai tare de ea (pe la 3000 rmp) se incalzeste cu 5-7 min mai repede.
Mersi.
- deleted-79463
- **
- 326 mesaje
- din 31 Oct 2012
deleted-79463
- Mesaje scrise: 326
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2012
- Mesaj Privat
Salut!
A curatat cineva EGR-ul la opel insignia?........eventual daca se poate sa si posteze pasii .....cum se face......ce se foloseste.......si cateva poze ar fi ideal.
Am un opel insignia din 2009 ......doresc sa incerc curatarea EGR-ului singur dar din cat am citit pe aici la insignia nu a postat nimeni cum se face.
A curatat cineva EGR-ul la opel insignia?........eventual daca se poate sa si posteze pasii .....cum se face......ce se foloseste.......si cateva poze ar fi ideal.
Am un opel insignia din 2009 ......doresc sa incerc curatarea EGR-ului singur dar din cat am citit pe aici la insignia nu a postat nimeni cum se face.
mosbi83
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2014
- Mesaj Privat
- nete_20
- ***
- 574 mesaje
- din 20 Jun 2009
- Insignia 2009 A20DTH
- Constanta
nete_20
- Mesaje scrise: 574
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2009
- Mesaj Privat
salutare , am si eu o problema legat de EGR(cred), urcand pe un drum mai abrupt cu temperatura motorului normala(90grade) cand am ACCELERAT pana pe la 3200 rpm si am simtit ca de o data a pierdut puterea iar apoi s a oprit dupa care abea la a doua incercare a pornit, pana la destinatie m am deplasat foarte greu masina nu tragea deloc mai mult de 3000rpm nu se accelera , in momentul in care am ajuns la destinatie la relanti se auzea un zgomot ciudat iar relatiul oscila si imi dadea impresia ca se aude un fasait undeva in dreapta motorului zona intre baterie si motor, tin sa mentionez ca si in mers cand o acceleram se auzea acel zgomot ciudat dar mai tare , oare sa fie din cauza EGRului? va multumesc astept cu nerabdare un raspuns(asta daca nu fac vreun atac cerebral intre timp )
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- nete_20
- ***
- 574 mesaje
- din 20 Jun 2009
- Insignia 2009 A20DTH
- Constanta
nete_20
- Mesaje scrise: 574
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2009
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Depinde de fisura, daca nu e foarte mare initial nu cred ca iti da........oricum poti sa faci o diagnoza, dar, mai mult ca sigur asta e. Cumnatul (DTH 2009 sau 10 , nu mai stiu exact) a patit-o de curand, aceleasi simptome, doar ca el a avut si SVS, daca cauti pe forum vei vedea ca asta e.......Oricum nu e foarte scump, in jur de 450 furtunul + manopera si diagnoza. Scuze de off topic.
- nete_20
- ***
- 574 mesaje
- din 20 Jun 2009
- Insignia 2009 A20DTH
- Constanta
nete_20
- Mesaje scrise: 574
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2009
- Mesaj Privat
cipriancv- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Dolj
- Masina: Insignia 2010 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2015
- Mesaj Privat
Salutare
Aseara a aparut service soon.
Azi am pus testerul si a aparut urmatoarea eroare:
P2015 intake manifold runner control valve actuator. Internal fault. Intermittent
Ce ma sfatuiti?
Poate ma ajutati cu un sfat.
A ramas saptamana viitoare sa se uite la clapeta de aer. Cred ca este vb. de EGR
Multumesc
Aseara a aparut service soon.
Azi am pus testerul si a aparut urmatoarea eroare:
P2015 intake manifold runner control valve actuator. Internal fault. Intermittent
Ce ma sfatuiti?
Poate ma ajutati cu un sfat.
A ramas saptamana viitoare sa se uite la clapeta de aer. Cred ca este vb. de EGR
Multumesc
plattymir
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Insignia 2010 A20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2013
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat