Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • mariano

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
In urma unei intamplari Fericite - si chiar este fericita - vorbesc de ruperea stutului de plastic din carcasa termostatului la Vectra B motor Y 2,0 DTH. Spun fericita , deoarece mi s-a rupt in mana, dupa ce alertat de un firicel de abur am ridicat capota pentru inspectie si am inceput sa caut sursa stropilor care improscasera putin radiatorul.
Deci - stutul mi s-a rupt in mana, eliberand toata cantitatea de antigel aflata in circuit pana la nivelul termostatului.

Dupa racire am dat jos capacul, l-am studiat - am incercat lipirea cu super glue a stutului de plastic operatine cu efect de 25 minute. La primul efort s-a rupt din nou.
Acum caut stut.....dar pana una alta, am decis sa verific si functionarea termostatului si inspectia carcasei. Aceasta datorita faptului ca multi se plang de uzura in zona carcasei. Uzura apare in zona de contact a marginii ciupercii termostatului propriuzis cu carcasa de aluminiu. Diferenta de materile, regimul termic si timpul creaza intr-adevar o anumita uzura in acccea zona.
Efectul?
In cazul in care termostatul lucreaza bine, aveti o intarziere a atingerii pragului optim de functionare a motorului, asta inseamna ca timpul de deschidere la primul prag cel de 92 de grade - creste considerabil. Asta inseamna in primul rand consum mai mare, uzura, iar iarna - asteapta nenica pana se incalzeste de iti vine rau.
Pentru inceput se demonteaza capacul termostatului de pe masina. Operatinea este simpla, eliberanu-se dirul de la senzorul de apa, si colierele celor 3 furtune care se mufeaza in acest capac. Sunt 2 furtune mari - diam 34mm si unul mic diam 15 mm.
Suruburile care tin carcasa sunt in nr de 3, se dau afara cu o cheie torx de 25 parca!
Apoi pentru scoatere termostatului din carcasa am folosit o cutie de plastic din aceea de medicamente - de vitamina Ccu care am apasta ferm dar progresiv pe cele 2 brate( aripioare ale termostatului) - impingandu-l spre fundul sau inauntru carcasei - rotid usor - iese fara probleme....

Se observa cele 2 aripioare ale termostatului
Am taiat apoi o bucata patrata de smirghel granulatie P400 avand grija ca ciupercasa se incadreze in acel patrat

Intepati apoi smirghelul cu axul termostatului la mijlocul patratului. Geometric mijlocul sau centru patratului se afla la intersectia diagonalelor acestuia

apasa apoi cu degetul de jur imprejur pentru a amprenta si cel de-al doilea diametru, care trebuie decupat....

decupeaza pe conturul lasat de amprenta cu o forfecuta de unghii. Fara grija, nu se strica, chiar se ascute si va taia mai bine!

Facand si aceasta decupare - in acest moment smirgelul a ajun lipit de ciuperca de metal - talerul propriuzis al termostatului.

intorci pe spate si tai pe contur.....simplu!

iese asa....

pregatesi niste bucatele de scotch dubluadeziv, eu am folosit din acela uper subtire pentru documente. Am pus patru patratele mici.

asezati apoi termostatul in pozitie de lucru normala - axul trebuie sa intre in orificiu iar talerul sa atinga buza de aluminiu a carcasei. Rotiti usor, fara a apasa la ineput foarte tare, pana prideti miscarea. La inceput smirghelul de 400 va fi mai batos, tinde sa se infiga in material, de aceea trebuie luat usor , cursiv. Nu va grabiti si o sa prineti singuri miscarea....



se poate si uda putin smirghelu pe parcurs - se poate observa inelul care luceste - asta inseamna ca scaunul termostatului se calibreaza din nou. Mai mult, puteti folosi granulatii diferite pentru o mai buna asezare a talerului in suport. Eu am folosit P 400 si P1000.

Dupa ce considerati - vizual ca scaunul s-a ajustat si sunteti multumiti de rezultat, fixati termostatul prin apasare pe aripioare si rasucre, astfel incat sa intre in lacasul lui.
Proba o faceti incarcand compartimentul unde sta termostatul cu apa de la robinet. Daca apa sta si nu se pierde sau se pierde foarte usor sub forma de picaturi - ati reusit sa revitalizati carcasa termostatului. Rezultatul va fi viizbil. Garantat!
O alta metoda ar fi suflarea de aer pur si simplu cu gura pe stutul furtunului gros - din lacasul termotatului. Daca nu puteti sufla sau suflati cu greutate mare - sunteti castigatori!
Ideea este ca marginea termostatului sa pasuiasca cat mai bine in acel guler de aluminiu. De fapt acest termostat sta in lacasul lui precum o supapa in scaunul sau.
Cu cat termostatul inchide si deschide mai bine, cu atat functionarea motoruli in parametii optimi este garantata.
Skip ads

  • keopsss

  • Mesaje scrise: 1,503
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Foarte bun tutorialul,as avea si eu cateva intrebari,trebuie sa dai jos tot antigelul etc?
Sau pur si simplu dai furtunele jos si gata?
Nu se intampla nimic prin faptul ca slefuiesti carcasa termostatului?
Multumesc!
  • mariano

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Nu se intampla nimic! Daca vrei sa recuperezi ceva dun antigel in cazul in care acesta este nou, poti sa incerci sa extragi tota cantitatea dun vasul de expansiune. Asta iti va reduce pierderea de antigel. Eu am pierdut prin ruperea stutului si desfacerea capacului aproximativ 2,7 litri de lichid. Asta inseamna cel putin 1 litru de antigel. Recomand dilutia 1:1 pt ca este cea mai buna in sensul protectiei motorului. Si in primul rand- atentie - folositi numai apa demineralizata. Veti avea un motor bec, fara depuneri de calcar sau piatra, veti avea o racire perfecta si o functionare silentioasa a componentelor.
  • keopsss

  • Mesaje scrise: 1,503
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Bun domnu mariano,ce as vrea sa mai aflu,dupa punerea termostatului la loc,si punerea carcasei inapoi pe motor,cum vedem cat antigel mai punem?Trebuie sa pornesc motorul?Sau pur si simplu pun vasul de expasiune?
Multumesc!
  • mariano

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Daca ai rabdare, fara motor pornit antigelul pe care il pui in vas - ma refer la amestecul 1:1 va scade treptat, treptat din vas. Asta fara motor pornit. Cand vei pornii motorul - pompa incepe automat sa lucreze, plimband antigelul in circuitul primar de racire. Adica in jurul peretilor cilindrilor si in zonele principale ale chiulasei. Circuitul secundar este insa inchis, acesta se va deschide treptat ce motorul se aproprie de 92 de grade.
Dupa 2 minute de cand ai pornit motorul ai sa vezi ca mai scade nivelul in vasul de expansiune si faci usor completare. Dupa ce vei opri motorul nivelul se mai ridica. Urmareste semnul d ep vasul de expansiune si nu il depasi!
Cam atat!
  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
o intrebare am si eu despre acest termostat care si la mine face probleme. cum stiu daca functioneaza? il pun la fiert cum se facea la dacie?
  • sorinel-IS

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare, vreau sa stiu si eu ce dimensiune(diametru) are talpa termostatului care calca pe carcasa? Ca am si eu pr cu el cred ca scapa pe la garnitura aia ca se incalzeste tare tare greu si intr-un final ajunge si el la temp de 90gr, si vreau sa il dau jos si sa ii pun o garnitura poate gasesc daca nu aplic metoda colegului Mariano, va doresc la toti un an plin de binecuvantari din partea Domnului si multa fericire. Cu stima
Fratilor dar daca cumpar un termostat fara carcasa si am vazut ca se lireaza cu tot cu garnitura si schimb garnitura la carcasa veche oare nu merge? E doar o parere:)
  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
garnitura este pentru etansarea carcasei pe blocul motor, nu are legatura cu termostatul. eu am pus un termostat de dacie. vezi la mine in topicul de prezentare a masinii.
  • sorinel-IS

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Asta am inteles dar eu am gasit pe net termostat nu dau nume ca nu vreau sa se cons reclama cu tot cu garnitura de etansare si de asta am intrebat, am sa atasez o poza sa vezi
  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
el din cate stiu nu vine cu nicio garnitura in interior, tocmai dasta are si problema asta de etansare. cred ca e ok daca pui adresa de site pentru ca ne aajuta foarte mult.
  • scorpion67

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Termostatul inchide pe o suprafata conica. Garnitura este numai la etansare suport de bloc motor.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,581
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
sorinel-IS a scris:Asta am inteles dar eu am gasit pe net termostat nu dau nume ca nu vreau sa se cons reclama cu tot cu garnitura de etansare si de asta am intrebat, am sa atasez o poza sa vezi

Sorin , ba poti sa spui ca asta poate sa ne ajute pe toti si sa vii chiar si cu poze!
  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
eu ma gandeam sa fac o garnitura din silicon din acela care se foloseste mai nou la gatit. rezista la cuptor si la fierbere.
  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
ia priviti ce am gasit la o cautare mai atenta pe net. dar de ce 3 garnituri? si din cate vad niciuna nu are diametrul cel putin egal cu termostatul.
  • sorinel-IS

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut ma scuzati ca nu am postat pana acum, uite si link-ul:http://www.ingaraj.ro/termostat-termostat-lichid-racire-vemo-opel-vectra-b-combi-31_-2-0-dti-16v/561/1578/9011/10195/2294423/, eu cred ca e de la el garnitura ca zice ca e cu tot cu etansare, cu stima
  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
nu are nicio treaba termostatul din poza pusa de tine. e pentru alta motorizare dar nu pentru y20dth.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,581
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Marius cred ca te c am complici , ori gasesti un corp cu termostat sh ori pui unul nou si respecti cum scrie la carte schimbarea antigelului la 2 ani si nu vei mai avea probleme mult si bine cu el.
  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
momentan merge cu asta de dacie. in continoare caut o carcasa cu tot cu termostat. sa fie cat mai ieftina sau degeaba. vreau doar sa incerc ceva cu ea.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
LA MULTI ANI!
Ce doamne iarta-ma sa incerci? Cauta o carcasa de termostat cat mai buna la mana a doua, fa-i cum am descris eu pasuirea cu smirghel fin si nu o sa mai ai probleme. Procedeul este asemanator si la scaunele de supape, rectificare se numeste si rezultatele se vad. Paresrea mea este ca garnitura de cauciuc mai mult incurca....
  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
am vorbit cu Tony sa i-mi trimita un termostat nou. o sa il schimb pe cel de pe masina cu unul nou si o sa aplic ce ai scris tu in acest tutorial pe cel care il am acum pe masina. inainte insa o sa fierb ambele termostate sa vad daca acestea functioneaza.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR