- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
In urma unei intamplari Fericite - si chiar este fericita - vorbesc de ruperea stutului de plastic din carcasa termostatului la Vectra B motor Y 2,0 DTH. Spun fericita , deoarece mi s-a rupt in mana, dupa ce alertat de un firicel de abur am ridicat capota pentru inspectie si am inceput sa caut sursa stropilor care improscasera putin radiatorul.
Deci - stutul mi s-a rupt in mana, eliberand toata cantitatea de antigel aflata in circuit pana la nivelul termostatului.
Dupa racire am dat jos capacul, l-am studiat - am incercat lipirea cu super glue a stutului de plastic operatine cu efect de 25 minute. La primul efort s-a rupt din nou.
Acum caut stut.....dar pana una alta, am decis sa verific si functionarea termostatului si inspectia carcasei. Aceasta datorita faptului ca multi se plang de uzura in zona carcasei. Uzura apare in zona de contact a marginii ciupercii termostatului propriuzis cu carcasa de aluminiu. Diferenta de materile, regimul termic si timpul creaza intr-adevar o anumita uzura in acccea zona.
Efectul?
In cazul in care termostatul lucreaza bine, aveti o intarziere a atingerii pragului optim de functionare a motorului, asta inseamna ca timpul de deschidere la primul prag cel de 92 de grade - creste considerabil. Asta inseamna in primul rand consum mai mare, uzura, iar iarna - asteapta nenica pana se incalzeste de iti vine rau.
Pentru inceput se demonteaza capacul termostatului de pe masina. Operatinea este simpla, eliberanu-se dirul de la senzorul de apa, si colierele celor 3 furtune care se mufeaza in acest capac. Sunt 2 furtune mari - diam 34mm si unul mic diam 15 mm.
Suruburile care tin carcasa sunt in nr de 3, se dau afara cu o cheie torx de 25 parca!
Apoi pentru scoatere termostatului din carcasa am folosit o cutie de plastic din aceea de medicamente - de vitamina Ccu care am apasta ferm dar progresiv pe cele 2 brate( aripioare ale termostatului) - impingandu-l spre fundul sau inauntru carcasei - rotid usor - iese fara probleme....
Se observa cele 2 aripioare ale termostatului
Am taiat apoi o bucata patrata de smirghel granulatie P400 avand grija ca ciupercasa se incadreze in acel patrat
Intepati apoi smirghelul cu axul termostatului la mijlocul patratului. Geometric mijlocul sau centru patratului se afla la intersectia diagonalelor acestuia
apasa apoi cu degetul de jur imprejur pentru a amprenta si cel de-al doilea diametru, care trebuie decupat....
decupeaza pe conturul lasat de amprenta cu o forfecuta de unghii. Fara grija, nu se strica, chiar se ascute si va taia mai bine!
Facand si aceasta decupare - in acest moment smirgelul a ajun lipit de ciuperca de metal - talerul propriuzis al termostatului.
intorci pe spate si tai pe contur.....simplu!
iese asa....
pregatesi niste bucatele de scotch dubluadeziv, eu am folosit din acela uper subtire pentru documente. Am pus patru patratele mici.
asezati apoi termostatul in pozitie de lucru normala - axul trebuie sa intre in orificiu iar talerul sa atinga buza de aluminiu a carcasei. Rotiti usor, fara a apasa la ineput foarte tare, pana prideti miscarea. La inceput smirghelul de 400 va fi mai batos, tinde sa se infiga in material, de aceea trebuie luat usor , cursiv. Nu va grabiti si o sa prineti singuri miscarea....
se poate si uda putin smirghelu pe parcurs - se poate observa inelul care luceste - asta inseamna ca scaunul termostatului se calibreaza din nou. Mai mult, puteti folosi granulatii diferite pentru o mai buna asezare a talerului in suport. Eu am folosit P 400 si P1000.
Dupa ce considerati - vizual ca scaunul s-a ajustat si sunteti multumiti de rezultat, fixati termostatul prin apasare pe aripioare si rasucre, astfel incat sa intre in lacasul lui.
Proba o faceti incarcand compartimentul unde sta termostatul cu apa de la robinet. Daca apa sta si nu se pierde sau se pierde foarte usor sub forma de picaturi - ati reusit sa revitalizati carcasa termostatului. Rezultatul va fi viizbil. Garantat!
O alta metoda ar fi suflarea de aer pur si simplu cu gura pe stutul furtunului gros - din lacasul termotatului. Daca nu puteti sufla sau suflati cu greutate mare - sunteti castigatori!
Ideea este ca marginea termostatului sa pasuiasca cat mai bine in acel guler de aluminiu. De fapt acest termostat sta in lacasul lui precum o supapa in scaunul sau.
Cu cat termostatul inchide si deschide mai bine, cu atat functionarea motoruli in parametii optimi este garantata.
Deci - stutul mi s-a rupt in mana, eliberand toata cantitatea de antigel aflata in circuit pana la nivelul termostatului.
Dupa racire am dat jos capacul, l-am studiat - am incercat lipirea cu super glue a stutului de plastic operatine cu efect de 25 minute. La primul efort s-a rupt din nou.
Acum caut stut.....dar pana una alta, am decis sa verific si functionarea termostatului si inspectia carcasei. Aceasta datorita faptului ca multi se plang de uzura in zona carcasei. Uzura apare in zona de contact a marginii ciupercii termostatului propriuzis cu carcasa de aluminiu. Diferenta de materile, regimul termic si timpul creaza intr-adevar o anumita uzura in acccea zona.
Efectul?
In cazul in care termostatul lucreaza bine, aveti o intarziere a atingerii pragului optim de functionare a motorului, asta inseamna ca timpul de deschidere la primul prag cel de 92 de grade - creste considerabil. Asta inseamna in primul rand consum mai mare, uzura, iar iarna - asteapta nenica pana se incalzeste de iti vine rau.
Pentru inceput se demonteaza capacul termostatului de pe masina. Operatinea este simpla, eliberanu-se dirul de la senzorul de apa, si colierele celor 3 furtune care se mufeaza in acest capac. Sunt 2 furtune mari - diam 34mm si unul mic diam 15 mm.
Suruburile care tin carcasa sunt in nr de 3, se dau afara cu o cheie torx de 25 parca!
Apoi pentru scoatere termostatului din carcasa am folosit o cutie de plastic din aceea de medicamente - de vitamina Ccu care am apasta ferm dar progresiv pe cele 2 brate( aripioare ale termostatului) - impingandu-l spre fundul sau inauntru carcasei - rotid usor - iese fara probleme....
Se observa cele 2 aripioare ale termostatului
Am taiat apoi o bucata patrata de smirghel granulatie P400 avand grija ca ciupercasa se incadreze in acel patrat
Intepati apoi smirghelul cu axul termostatului la mijlocul patratului. Geometric mijlocul sau centru patratului se afla la intersectia diagonalelor acestuia
apasa apoi cu degetul de jur imprejur pentru a amprenta si cel de-al doilea diametru, care trebuie decupat....
decupeaza pe conturul lasat de amprenta cu o forfecuta de unghii. Fara grija, nu se strica, chiar se ascute si va taia mai bine!
Facand si aceasta decupare - in acest moment smirgelul a ajun lipit de ciuperca de metal - talerul propriuzis al termostatului.
intorci pe spate si tai pe contur.....simplu!
iese asa....
pregatesi niste bucatele de scotch dubluadeziv, eu am folosit din acela uper subtire pentru documente. Am pus patru patratele mici.
asezati apoi termostatul in pozitie de lucru normala - axul trebuie sa intre in orificiu iar talerul sa atinga buza de aluminiu a carcasei. Rotiti usor, fara a apasa la ineput foarte tare, pana prideti miscarea. La inceput smirghelul de 400 va fi mai batos, tinde sa se infiga in material, de aceea trebuie luat usor , cursiv. Nu va grabiti si o sa prineti singuri miscarea....
se poate si uda putin smirghelu pe parcurs - se poate observa inelul care luceste - asta inseamna ca scaunul termostatului se calibreaza din nou. Mai mult, puteti folosi granulatii diferite pentru o mai buna asezare a talerului in suport. Eu am folosit P 400 si P1000.
Dupa ce considerati - vizual ca scaunul s-a ajustat si sunteti multumiti de rezultat, fixati termostatul prin apasare pe aripioare si rasucre, astfel incat sa intre in lacasul lui.
Proba o faceti incarcand compartimentul unde sta termostatul cu apa de la robinet. Daca apa sta si nu se pierde sau se pierde foarte usor sub forma de picaturi - ati reusit sa revitalizati carcasa termostatului. Rezultatul va fi viizbil. Garantat!
O alta metoda ar fi suflarea de aer pur si simplu cu gura pe stutul furtunului gros - din lacasul termotatului. Daca nu puteti sufla sau suflati cu greutate mare - sunteti castigatori!
Ideea este ca marginea termostatului sa pasuiasca cat mai bine in acel guler de aluminiu. De fapt acest termostat sta in lacasul lui precum o supapa in scaunul sau.
Cu cat termostatul inchide si deschide mai bine, cu atat functionarea motoruli in parametii optimi este garantata.
- keopsss
- ****
- 1,503 mesaje
- din 11 Nov 2007
- Alta tara
keopsss
- Mesaje scrise: 1,503
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2007
- Mesaj Privat
- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Nu se intampla nimic! Daca vrei sa recuperezi ceva dun antigel in cazul in care acesta este nou, poti sa incerci sa extragi tota cantitatea dun vasul de expansiune. Asta iti va reduce pierderea de antigel. Eu am pierdut prin ruperea stutului si desfacerea capacului aproximativ 2,7 litri de lichid. Asta inseamna cel putin 1 litru de antigel. Recomand dilutia 1:1 pt ca este cea mai buna in sensul protectiei motorului. Si in primul rand- atentie - folositi numai apa demineralizata. Veti avea un motor bec, fara depuneri de calcar sau piatra, veti avea o racire perfecta si o functionare silentioasa a componentelor.
- keopsss
- ****
- 1,503 mesaje
- din 11 Nov 2007
- Alta tara
keopsss
- Mesaje scrise: 1,503
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2007
- Mesaj Privat
- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Daca ai rabdare, fara motor pornit antigelul pe care il pui in vas - ma refer la amestecul 1:1 va scade treptat, treptat din vas. Asta fara motor pornit. Cand vei pornii motorul - pompa incepe automat sa lucreze, plimband antigelul in circuitul primar de racire. Adica in jurul peretilor cilindrilor si in zonele principale ale chiulasei. Circuitul secundar este insa inchis, acesta se va deschide treptat ce motorul se aproprie de 92 de grade.
Dupa 2 minute de cand ai pornit motorul ai sa vezi ca mai scade nivelul in vasul de expansiune si faci usor completare. Dupa ce vei opri motorul nivelul se mai ridica. Urmareste semnul d ep vasul de expansiune si nu il depasi!
Cam atat!
Dupa 2 minute de cand ai pornit motorul ai sa vezi ca mai scade nivelul in vasul de expansiune si faci usor completare. Dupa ce vei opri motorul nivelul se mai ridica. Urmareste semnul d ep vasul de expansiune si nu il depasi!
Cam atat!
- mariusapostol87
- ***
- 970 mesaje
- din 02 Nov 2010
- Astra 2002 y20dth
- Bucuresti
mariusapostol87
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2010
- Mesaj Privat
- sorinel-IS
- **
- 133 mesaje
- din 27 Nov 2010
- Vectra 2001
- Iasi
sorinel-IS
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salutare, vreau sa stiu si eu ce dimensiune(diametru) are talpa termostatului care calca pe carcasa? Ca am si eu pr cu el cred ca scapa pe la garnitura aia ca se incalzeste tare tare greu si intr-un final ajunge si el la temp de 90gr, si vreau sa il dau jos si sa ii pun o garnitura poate gasesc daca nu aplic metoda colegului Mariano, va doresc la toti un an plin de binecuvantari din partea Domnului si multa fericire. Cu stima
Fratilor dar daca cumpar un termostat fara carcasa si am vazut ca se lireaza cu tot cu garnitura si schimb garnitura la carcasa veche oare nu merge? E doar o parere:)
Fratilor dar daca cumpar un termostat fara carcasa si am vazut ca se lireaza cu tot cu garnitura si schimb garnitura la carcasa veche oare nu merge? E doar o parere:)
- mariusapostol87
- ***
- 970 mesaje
- din 02 Nov 2010
- Astra 2002 y20dth
- Bucuresti
mariusapostol87
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2010
- Mesaj Privat
- sorinel-IS
- **
- 133 mesaje
- din 27 Nov 2010
- Vectra 2001
- Iasi
sorinel-IS
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2010
- Mesaj Privat
- mariusapostol87
- ***
- 970 mesaje
- din 02 Nov 2010
- Astra 2002 y20dth
- Bucuresti
mariusapostol87
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2010
- Mesaj Privat
- scorpion67
- **
- 107 mesaje
- din 04 Feb 2010
- Zafira 2001 z18xe
- Buzau
scorpion67
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Buzau
- Masina: Zafira 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2010
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,581 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,581
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
- mariusapostol87
- ***
- 970 mesaje
- din 02 Nov 2010
- Astra 2002 y20dth
- Bucuresti
mariusapostol87
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2010
- Mesaj Privat
- mariusapostol87
- ***
- 970 mesaje
- din 02 Nov 2010
- Astra 2002 y20dth
- Bucuresti
mariusapostol87
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2010
- Mesaj Privat
- sorinel-IS
- **
- 133 mesaje
- din 27 Nov 2010
- Vectra 2001
- Iasi
sorinel-IS
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2010
- Mesaj Privat
- mariusapostol87
- ***
- 970 mesaje
- din 02 Nov 2010
- Astra 2002 y20dth
- Bucuresti
mariusapostol87
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2010
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,581 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,581
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
- mariusapostol87
- ***
- 970 mesaje
- din 02 Nov 2010
- Astra 2002 y20dth
- Bucuresti
mariusapostol87
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2010
- Mesaj Privat
- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
LA MULTI ANI!
Ce doamne iarta-ma sa incerci? Cauta o carcasa de termostat cat mai buna la mana a doua, fa-i cum am descris eu pasuirea cu smirghel fin si nu o sa mai ai probleme. Procedeul este asemanator si la scaunele de supape, rectificare se numeste si rezultatele se vad. Paresrea mea este ca garnitura de cauciuc mai mult incurca....
Ce doamne iarta-ma sa incerci? Cauta o carcasa de termostat cat mai buna la mana a doua, fa-i cum am descris eu pasuirea cu smirghel fin si nu o sa mai ai probleme. Procedeul este asemanator si la scaunele de supape, rectificare se numeste si rezultatele se vad. Paresrea mea este ca garnitura de cauciuc mai mult incurca....
- mariusapostol87
- ***
- 970 mesaje
- din 02 Nov 2010
- Astra 2002 y20dth
- Bucuresti
mariusapostol87
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2010
- Mesaj Privat