- bogdanene
- OP
- 695 mesaje
- din 11 Nov 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Buzau
bogdanene
- Mesaje scrise: 695
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2005
- Mesaj Privat
- radzxx
- **
- 200 mesaje
- din 28 Jul 2005
- sibiu
radzxx
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2005
- Mesaj Privat
Se schimba destul de usor...trebuie sa scoti fisa de pe fiecare bujie presand in ambele laterale ale fisei...in zona in care exista niste rizuri...trebuie apasat destul de energic existand niste dinti care mentin fisa fixa pe bujie.
apoi cu o cheie tubulara cu o adancime mai mare (varful bujiei este destul de lung) se incearca, cu mult simt, sa desfaci bujia...exista riscul sa se rupa bujia...find foarte subtire...au mai fost discutii pe aici referitor la aceasta problema.
Succes.
apoi cu o cheie tubulara cu o adancime mai mare (varful bujiei este destul de lung) se incearca, cu mult simt, sa desfaci bujia...exista riscul sa se rupa bujia...find foarte subtire...au mai fost discutii pe aici referitor la aceasta problema.
Succes.
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Online
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
tutorialul mai jos............
tot citind pe forum nu am gasit un tutorial sau o descriere amanuntita a acestei operatiuni
intrebari:
a reusit cineva sa schimbe bujiile la acest motor ?
cum?
se desface tubul de fier care intra in turbina la y20dth?
exista riscul ruperii/spicuirii filetului in chiuloasa?
cum se masoara daca ai un multimetru(dala de masurat tensiunea,rezistenta etc)?
ce chei se folosesc?
daca toate 4 sunt originale(beru parca) pot schimba doar una cu alta care nu e originala?
teoretic vreau sa nu depasesc bugetul de 50 roni. se poate?(bugetul este foarte limitat in aceasta perioada a anului - am niste nunti )
la masina mea cred ca este o bujie arsa, si vreau sa o schimb, dar nu stiu care, incerc sa o verific cu un multimetru dar nu stiu cum, din ceea ce am citit pe forum nu am ajuns la un rezultat ci sunt si mai confuz
daca s-a mai discutat la obiect imi asum criticiele, dar sa-mi dati link cu locul unde s-a mai discutat
Ultima modificare făcută de DB77AAA la Mie 12 Sep, 2007 11:17 am, modificat de 2 ori în total
tot citind pe forum nu am gasit un tutorial sau o descriere amanuntita a acestei operatiuni
intrebari:
a reusit cineva sa schimbe bujiile la acest motor ?
cum?
se desface tubul de fier care intra in turbina la y20dth?
exista riscul ruperii/spicuirii filetului in chiuloasa?
cum se masoara daca ai un multimetru(dala de masurat tensiunea,rezistenta etc)?
ce chei se folosesc?
daca toate 4 sunt originale(beru parca) pot schimba doar una cu alta care nu e originala?
teoretic vreau sa nu depasesc bugetul de 50 roni. se poate?(bugetul este foarte limitat in aceasta perioada a anului - am niste nunti )
la masina mea cred ca este o bujie arsa, si vreau sa o schimb, dar nu stiu care, incerc sa o verific cu un multimetru dar nu stiu cum, din ceea ce am citit pe forum nu am ajuns la un rezultat ci sunt si mai confuz
daca s-a mai discutat la obiect imi asum criticiele, dar sa-mi dati link cu locul unde s-a mai discutat
Ultima modificare făcută de DB77AAA la Mie 12 Sep, 2007 11:17 am, modificat de 2 ori în total
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Sfatul meu este sa le schimbi pe toate la 60,000km ca altfel o sa ai posibilitatea sa le scoti greu sau sa le rupi.
Ai aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11805
Daca dai cautare mai gasesti, succes
Ai aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11805
Daca dai cautare mai gasesti, succes
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- pam
- **
- 440 mesaje
- din 19 Oct 2006
- Vectra 2001 y22dtr
- Mures
pam
- Mesaje scrise: 440
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2001 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
cum se schimna:
scule necesare
tubulara lunga de 10 - pentru bujii
multimetru pentru masurat bujiile - pentru a vedea care e arsa si care nu daca nu se schimba toate
chei/tubulare de 10 si 8 - pentru tubul din aluminiu care aduce aer de la espament in turbina
degripant - optional - eu nu am avut si nu fost necesar
surubelnita - optional - nu am folosit-o, dar la mine tubul din aluminiu se poate desface si cu surubelnita
ATENTIE - motorul sa fie rece
bujie folosita - febi pentru x 20 dtl , la fel dar mai ieftina - 30 ron
se potriveste perfect
mare atentie la tubulara cu care se scot bujiile trbuie sa arate cam asa
se desface tubul din aluminiu care intra in turbina si este deasupra bujiilor chei de 10 si de 8
se desface fisa/capacul de plastic de la bujii de la bujii, atentie are 2 rizuri pe el care actioneaza 2 cleme ce impiedica desfacerea de pe bujie, se apasa pe aceste rizuri si se elibereaza clemele
se masoara care bujie nu lucreaza(la mine nu lucrau doua) cu multimetru sau este de ajuns sa vezi daca trece curnt prin ea, cred ca merge si cu un bec
se scoate bujia defecta cu tubulara de 10 (atentie tubulara lunga de 10 nu se gaseste peste tot) , daca se invarte greu nu fortati, strangeti putin, desfaceti cate putin si pana la urma iese, eventual dati cu degripant - la mine a iesit fara probleme
se pune la loc cea noua si se strange, nu prea tare ca se poate spicui filetul, se monteaza fisa bujiiei si racordul din aluminiu,
cat fumati o tigara, se verifica sa nu se fi uitat vreo cheie sau ceva de strans pe la motor
scuze pentru calitatea pozelor - sunt facute cu telefonul si am lucrat la umbra
curaj, se schimba foarte usor
va astept cu alte sugestii si reclamatii
care e din targoviste il pot ajuta sa le schimbe
apropoo am facut rost si de chei pentru schimbarea uleiului/filtrului(cred ca nu este necesar un tutorial), care are nevioe de un schimb ma ofer sa il ajut contra unei beri(nu beau )
scule necesare
tubulara lunga de 10 - pentru bujii
multimetru pentru masurat bujiile - pentru a vedea care e arsa si care nu daca nu se schimba toate
chei/tubulare de 10 si 8 - pentru tubul din aluminiu care aduce aer de la espament in turbina
degripant - optional - eu nu am avut si nu fost necesar
surubelnita - optional - nu am folosit-o, dar la mine tubul din aluminiu se poate desface si cu surubelnita
ATENTIE - motorul sa fie rece
bujie folosita - febi pentru x 20 dtl , la fel dar mai ieftina - 30 ron
se potriveste perfect
mare atentie la tubulara cu care se scot bujiile trbuie sa arate cam asa
se desface tubul din aluminiu care intra in turbina si este deasupra bujiilor chei de 10 si de 8
se desface fisa/capacul de plastic de la bujii de la bujii, atentie are 2 rizuri pe el care actioneaza 2 cleme ce impiedica desfacerea de pe bujie, se apasa pe aceste rizuri si se elibereaza clemele
se masoara care bujie nu lucreaza(la mine nu lucrau doua) cu multimetru sau este de ajuns sa vezi daca trece curnt prin ea, cred ca merge si cu un bec
se scoate bujia defecta cu tubulara de 10 (atentie tubulara lunga de 10 nu se gaseste peste tot) , daca se invarte greu nu fortati, strangeti putin, desfaceti cate putin si pana la urma iese, eventual dati cu degripant - la mine a iesit fara probleme
se pune la loc cea noua si se strange, nu prea tare ca se poate spicui filetul, se monteaza fisa bujiiei si racordul din aluminiu,
cat fumati o tigara, se verifica sa nu se fi uitat vreo cheie sau ceva de strans pe la motor
scuze pentru calitatea pozelor - sunt facute cu telefonul si am lucrat la umbra
curaj, se schimba foarte usor
va astept cu alte sugestii si reclamatii
care e din targoviste il pot ajuta sa le schimbe
apropoo am facut rost si de chei pentru schimbarea uleiului/filtrului(cred ca nu este necesar un tutorial), care are nevioe de un schimb ma ofer sa il ajut contra unei beri(nu beau )
- Drogas
- ****
- 1,260 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Bucuresti
Drogas
- Mesaje scrise: 1,260
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
unde este senzorul de temperatura care comanda cand sa lucreze bujiile
s-a racit vremea, se pare ca iar am probleme cu bujia, o schimbai pe aia care stiam ca e arsa dar tot se aprinde becu galben
pana fac rost de un multimetru sa le masor pe alea lalte va rog s-ami raspundeti la intrebare, eventual sa-mi spuneti si cum se curata acest senzor
ps: daca nu-mi spuneti o sa va spun eu dar dupa ce rezolv aceasta problema
s-a racit vremea, se pare ca iar am probleme cu bujia, o schimbai pe aia care stiam ca e arsa dar tot se aprinde becu galben
pana fac rost de un multimetru sa le masor pe alea lalte va rog s-ami raspundeti la intrebare, eventual sa-mi spuneti si cum se curata acest senzor
ps: daca nu-mi spuneti o sa va spun eu dar dupa ce rezolv aceasta problema
- Drogas
- ****
- 1,260 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Bucuresti
Drogas
- Mesaje scrise: 1,260
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
csandu
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2007
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
va multumesc pentru raspunsuri
bujiile se cumpara de la orice magazin de piese auto, tu le spui masina, anu de fabricatie, motorul, si ei iti dau piesa
eu am cumparat din targoviste de la un magazin care le aveau pe stoc, beru erau vreo 80 roni, iar febi pentru x20dth, care sunt aproximativ la fel 30
bujiile se cumpara de la orice magazin de piese auto, tu le spui masina, anu de fabricatie, motorul, si ei iti dau piesa
eu am cumparat din targoviste de la un magazin care le aveau pe stoc, beru erau vreo 80 roni, iar febi pentru x20dth, care sunt aproximativ la fel 30
csandu
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2007
- Mesaj Privat
Am fost la mai multe magazine de piese auto si mi-au oferit pt y20dth mai multe tipuri de bujii( chiar de la beru) care erau diferite nu numai la pret.
In acest sens am solicitat detaliile din post; n-ar fi prima data cand as cumpara o piesa care nu se potriveste chiar daca vanzatorul spune ca aceea este in catalogul masinii.Intre timp am scos o bujie , beru cu care am mers la magazine dar n-o are nimeni in stoc si am facut comanda( 55 ron buc) dar s-ar parea ca se gaseste greu! Multumesc...
In acest sens am solicitat detaliile din post; n-ar fi prima data cand as cumpara o piesa care nu se potriveste chiar daca vanzatorul spune ca aceea este in catalogul masinii.Intre timp am scos o bujie , beru cu care am mers la magazine dar n-o are nimeni in stoc si am facut comanda( 55 ron buc) dar s-ar parea ca se gaseste greu! Multumesc...
- Octav
- **
- 245 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
Octav
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat