Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • Dragos Croitoru

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Acum 6 zile am golit complet lichidul de rãcire care era apã chioarã (am cumpãrat maºina în mai anul ãsta). Am pus antigelul, 50%-50%, HEPU roºu, am pornit motorul ºi încãlzit 20 minute, dupã o orã am plecat cu maºina cca. 15 km. Dupã ce s-a rãcit scãzuse din vas foarte puþin, cam 200 ml. Am mers zilnic cu maºina la serviciu câte 20 km ºi, de fiecare datã, scãdea mult nivelul din vas (câte 0,5 l la 20 km).
Am verificat nivelul de ulei ºi acesta e cam cu 3 cm peste maxim. Pe capacul de la ulei e un strat subþire de culoarea ciocolatei.
Oare ce ar putea fi defect? Vã rog frumos sã mã ajutaþi.

Antigelul o fi cel potrivit sau trebuia altã culoare?

Poate e important ºi urmãtorul aspect: când am golit radiatorul am scos vasul de expansiune de la locul lui ºi l-am ridicat mai sus; apoi am suflat puternic pe furtunul prin care se întoarce antigelul în vas ºi am suflat ºi pe acest furtun. Sã fi introdus prin suflare lichid de rãcire în baia de ulei? ªi, dupã umplere cu antigel sã fi rãmas mult aer iar prin aerisire treptatã, pe mãsurã ce merg cu maºina, sã îi fie luat locul de antigelul cu care tot completez? În total am pus în vas cam 8,5 litri antigel.

Dacã e aºa, apa di baia de ulei se va evapora în totalitate, voi scãpa de ea?

Vã mulþumesc anticipat pentru ajutor.
Skip ads

  • mad2max

  • Mesaje scrise: 793
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Din cate stiu....apa (sau antigelul) poate intra in baia de ulei pe la garnitura de chiuloasa.Uleiul pe joja ce culoare avea? Verifica si pompa de apa sa nu curga pe acolo antigelul.
  • marin70

  • Mesaje scrise: 517
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2009

  • Mesaj Privat
O sa gripezi motorul daca nu remediezi problema. Si apoi o sa te coste mai mult reparatia. Cauta probleme asemanatoare cu a ta si daca te apuci sa desfaci motorul sa fii pregatit sa intervii cu piese (nu doar garnitura de chiuloasa)...ca sa nu fii nevoit sa desfaci motorul de mai multe ori.
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,449
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
nu umbla la chiulasa si lasa masina in parcare !
detalii in pm.
  • cmarius53

  • Mesaje scrise: 454
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2008

  • Mesaj Privat
sper ca ai rezolvat problema care banuiesc ca era termoflotul dus?mai postati si rezolvarile .drumuri bune.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
La termoflot e invers, ulei in antigel.
La el e antigel in ulei, probabil de la garnitura de chiuloasa, desi nu a spus ce culoare avea uleiul...
  • PH09PIV

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Garnitura de chiuloasa.Nu mai merge cu ea asa.La fel am patit si eu am schimbat garnitura si apoi totul a fost ok . Seara buna
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
depinde cum era uleiul ca e posibil sa fi fost si inainte dar nu si-a dat seama (ma refer la nivelul de ulei pe joja). important este ca nu a gresit prin faptul ca a scos tot antigelul vechi prin metoda cu suflatul (nu putea sa faca asa presiune mai mare decat este in mod normal in vas adica aproape de 2bar). Normal instalatia de antigel are 7.5l.
Dragos pune rezolvarea aici sa stie si altii daca se mai lovesc de asa ceva...
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Garnitura de chiulasa SAU oringuri teci injectoare. La mine era garnitura si antigelul se ducea in cilindru (si compresia in vas, evident Very Happy ).
In orice caz, dupa cum au spus si colegii, nu mai merge asa cu masina. Risti sa nu mai ai ce sa recuperezi din motor.
  • Dragos Croitoru

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am maºina la service, desfãcutã.

Termoflotul era anulat, deci nu de la el intra antigelul în ulei.
Garnitura de chiulasã era intactã, deci nici asta.
Tecile injectoarelor aveau mici gropiþe la exterior, efect al coroziunii, dar nu se vedeau a fi pãtrunse pânã în interior,
Garniturile tecilor (oringurile) nu erau crãpate dar erau foarte tari, casante.

Pistoanele nu se vedeau a fi spãlate de antigel, erau afumate toate patru.

Aam cumpãrat toate piesele: termoflot, garniturã chiulasã, teci ºi oring-uri, mâine sper sã gãsesc maºina gata, dar am emoþii cã nu s-o rezolva problema, acum de sãrbãtori.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Tecile nu trebuie sa fie sparte. Gandeste-te ca in jurul tecilor circula antigelul cu o presiune de 2-3 bari iar uleiul nu are presiune deloc in acea zona. Ce crezi ca se intampla cu antigelul daca oringurile care ar trebui sa etanseze sunt acum plastifiate?
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
are dreptate BV19MAC problema a fost mai mult ca sigur de la acele o-ringuri...
  • C.Razvan

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2010

  • Mesaj Privat
salut tuturor...de cateva zile am urmarit ca imi dispare si mie antigelul din vas:((.Uleiul pe joja pare a fi crescut cu vreo 2-3mm iar pe capac s-a depus ca o crema de capucino....de la ce sa ma astept?ce sa verific prima data?multumesc
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Cat de mult dispare si vizual exteriorul motorului + obligatoriu nivelul de ulei si culoarea lui. Ce e pe capac, e neconcludent.
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Teci injectoare ... boala clasica la Y17DT care a mers cu apa de la robinet in instalatie. Punctele alea de pe teci se transforma in gauri in momentul cand se incalzeste motorul (se dilata).
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR