allex24
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2006 cdtl 1.7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2007
- Mesaj Privat
Daca fac greseala sa postez aiurea va rog sa ma puneti la punct!
Am un OPEL Astra classicII caroseria sedan An 2007 si sunt foarte multumit de ea totul functioneaza ireprosabil (intodeauna exista un dar)
dar un prieten de-al meu si-a luat si el OPEL singura diferenta este caroseria care este Caravan diferenta dintre cele doua masini consta in faptul ca la mine prinde frana de te pune in cap la el frana se comporta de parca ar fi o masina de 10 ani (fara sa schimi placutele) prinde greu si scartaie urat.
Poate cineva sa explice?
Am un OPEL Astra classicII caroseria sedan An 2007 si sunt foarte multumit de ea totul functioneaza ireprosabil (intodeauna exista un dar)
dar un prieten de-al meu si-a luat si el OPEL singura diferenta este caroseria care este Caravan diferenta dintre cele doua masini consta in faptul ca la mine prinde frana de te pune in cap la el frana se comporta de parca ar fi o masina de 10 ani (fara sa schimi placutele) prinde greu si scartaie urat.
Poate cineva sa explice?
- ghostrider
- **
- 108 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
ghostrider
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
allex24
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2006 cdtl 1.7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2007
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
allex24
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2006 cdtl 1.7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2007
- Mesaj Privat
- ghostrider
- **
- 108 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
ghostrider
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
uite ca fapt divers.
Eu cand am luat masina(care este adusa din germania, deci SH) mi s-a [arut ca "freaca" frana.
In momentul cand apasam frana se auzea un sunet ciudat(ca si cum se freca fier pe fier.
Acum tin sa spun ca s-a terminat cu sunetul(dupa 2500-3000 km de mers cu masina).
Depinde foarte mult de sofer si de cm actionezi frana(apesi brusc sau o iei progresiv).
Ca daca o iei progresiv(adica o apesi treptat fara sa o bruschezi) se prelungeste perioada in care placutele ajung la parametrii optimi.
Dar sa mearga la dealer si sa ridice problema asta.
Eu cand am luat masina(care este adusa din germania, deci SH) mi s-a [arut ca "freaca" frana.
In momentul cand apasam frana se auzea un sunet ciudat(ca si cum se freca fier pe fier.
Acum tin sa spun ca s-a terminat cu sunetul(dupa 2500-3000 km de mers cu masina).
Depinde foarte mult de sofer si de cm actionezi frana(apesi brusc sau o iei progresiv).
Ca daca o iei progresiv(adica o apesi treptat fara sa o bruschezi) se prelungeste perioada in care placutele ajung la parametrii optimi.
Dar sa mearga la dealer si sa ridice problema asta.
- indy
- ****
- 1,087 mesaje
- din 22 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
indy
- Mesaje scrise: 1,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
Exat aceeasi problema cred ca o am si eu: am masina din semnatura, are 3500 de KM. Dupa vreo 2500 de k parcursi a inceput sa imi apara acelasi sunet de scartiit usor la apasarea pedalei de frana. Este un sunet tipic de frana care scartiie, nu este sunet de metal-pe metal...Mentionez ca eu obisnuiesc sa franez treptat, usor si din timp, nu brusc. Am si o parere, vaga, ca dupa mai multi km, sunetul se diminueaza sau chiar dispare (reaparand a doua zi sau dupa ce nu mai merg o perioada mai lunga cu masina). Nu stiu daca e normal si am tot asteptat sa vad daca sunetul dispare de la sine.
Mai mentionez ca eficienta franelor este acceasi, adica ele prind (destul de) bine: e destul de lunga cursa, dar daca apas mai brusc are tendinta de a ingheta roata;
Ceva idei?sfaturi?
Stie cineva cum se poate verifica (Nu la service) eficienta franelor?
Mai mentionez ca eficienta franelor este acceasi, adica ele prind (destul de) bine: e destul de lunga cursa, dar daca apas mai brusc are tendinta de a ingheta roata;
Ceva idei?sfaturi?
Stie cineva cum se poate verifica (Nu la service) eficienta franelor?
- AcidMan
- ***
- 641 mesaje
- din 16 Apr 2004
- Astra 2005 Z14XEP
- Bucuresti
AcidMan
- Mesaje scrise: 641
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
De bune ce sunt de aia le schimbati la 18000km. Pune si tu niste placute mai bune(ATI, TRW) si nu mai lasa sa-ti pune ei toate prostiile si ai sa vezi cat te tine. In reprezentante folosesc piese de origine indoielnica, si asta o stiu de la cineva dintr-o reprezentanta. Referitor la materialele folosite la Astra clasic II se pare ca sunt si ele destul de ieftine, deoarece nu pot sa-mi explic ca o masina similara in Germania costa cu 5-6mii euro mai scump decat in Romania. Dar pentru Germania masinile Opel se monteaza la ei sau in Anglia la Elsmere, pe cand cele pt piata de est in Ungaria si in Polonia.
- AcidMan
- ***
- 641 mesaje
- din 16 Apr 2004
- Astra 2005 Z14XEP
- Bucuresti
AcidMan
- Mesaje scrise: 641
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
- roadrunner79
- **
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
La "traficul" din Bucuresti nu ma mir ca trebuiesc schimbate placutele la 18000km. Nici discurile de frana nu cred ca vor rezista mai mult de 30000km... Am vazut la masinile noi ale colegilor de servici cum dupa 10000km, facuti mai mult in Bucuresti, a inceput sa se simta uzura la discuri...
Referitor la scartaitul "fier pe fier" asta poate sa apara oricand indiferent de nr de km --- nu stiu daca ati obsevat, dar de fiecare data cand spalati masina sau ploua afara, discurile de frana se acopera cu un strat ruginiu. Acesta se "curata" dupa cateva franari... Nu va mai zic cum se aude daca prinde si putina mizerie intre disc si placuta, si cum in minunata noastra capitala nu ducem lipsa de praf, va las pe voi sa trageti concluziile...
Referitor la scartaitul "fier pe fier" asta poate sa apara oricand indiferent de nr de km --- nu stiu daca ati obsevat, dar de fiecare data cand spalati masina sau ploua afara, discurile de frana se acopera cu un strat ruginiu. Acesta se "curata" dupa cateva franari... Nu va mai zic cum se aude daca prinde si putina mizerie intre disc si placuta, si cum in minunata noastra capitala nu ducem lipsa de praf, va las pe voi sa trageti concluziile...
allex24
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2006 cdtl 1.7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2007
- Mesaj Privat
- ghostrider
- **
- 108 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
ghostrider
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
- l_stoian79
- ***
- 601 mesaje
- din 08 Mai 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Timisoara
l_stoian79
- Mesaje scrise: 601
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
raspunsul franelor depinde si de masa masinii. daca este aceeasi instalatie de franare (si sunt aproape 100% sigur ca este) si pe Hatch si pe Sedan si pe Caravan, inseamna ca aceeasi frana va avea comportare diferita in functie de masina, datorita masei pe care o are de oprit. De asemenea luati in considerare ca un motor diesel e mai greu decat un motor pe benzina.
legat de scartaitul franelor, si eu aveam (si am din nou) problema asta, cand am facut revizia i-am anuntat pe cei de la service si au verificat si problema asta. Raspunsul lor a fost ca intra mizerie/praf in tamburii spate, si aia scartaie. Au curatat tamburii si ptr vreo 4000-5000 km a fost liniste.
@allex24:
Daca esti in garantie cu masina (din postul tau rezulta ca esti) atunci du-te pana la reprezentanta sa-ti faca un test la frane si sa-ti curete tamburii. Ar trebui sa fie gratuit.
legat de scartaitul franelor, si eu aveam (si am din nou) problema asta, cand am facut revizia i-am anuntat pe cei de la service si au verificat si problema asta. Raspunsul lor a fost ca intra mizerie/praf in tamburii spate, si aia scartaie. Au curatat tamburii si ptr vreo 4000-5000 km a fost liniste.
@allex24:
Daca esti in garantie cu masina (din postul tau rezulta ca esti) atunci du-te pana la reprezentanta sa-ti faca un test la frane si sa-ti curete tamburii. Ar trebui sa fie gratuit.
- pascaru_val
- ****
- 1,409 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
@l_stoian79
Cit te-a costat curatarea tamburilor sau cit ar trebui sa coste, mie la GTT mi-a zis undeva la 1,2-1,5 milioane rol si inafara de disparitia scirtz-ului ai mai observat si o imbunatatire a frinarii?- adik merita operatia?
Si eu "am reclamat" scirtziit la frinare si la Radacini mi-au schimbat placutzele de frina (pe fatza- normal) si scirtiie in continuare, dar mai putin, apoi am aflat ca placutzele sunt ecologice si e normal sa scirtiie.
Cit te-a costat curatarea tamburilor sau cit ar trebui sa coste, mie la GTT mi-a zis undeva la 1,2-1,5 milioane rol si inafara de disparitia scirtz-ului ai mai observat si o imbunatatire a frinarii?- adik merita operatia?
Si eu "am reclamat" scirtziit la frinare si la Radacini mi-au schimbat placutzele de frina (pe fatza- normal) si scirtiie in continuare, dar mai putin, apoi am aflat ca placutzele sunt ecologice si e normal sa scirtiie.
- l_stoian79
- ***
- 601 mesaje
- din 08 Mai 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Timisoara
l_stoian79
- Mesaje scrise: 601
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
pascaru_val a scris:@l_stoian79
Cit te-a costat curatarea tamburilor sau cit ar trebui sa coste, mie la GTT mi-a zis undeva la 1,2-1,5 milioane rol si inafara de disparitia scirtz-ului ai mai observat si o imbunatatire a frinarii?- adik merita operatia?
Si eu "am reclamat" scirtziit la frinare si la Radacini mi-au schimbat placutzele de frina (pe fatza- normal) si scirtiie in continuare, dar mai putin, apoi am aflat ca placutzele sunt ecologice si e normal sa scirtiie.
Cit te-a costat curatarea tamburilor sau cit ar trebui sa coste, mie la GTT mi-a zis undeva la 1,2-1,5 milioane rol si inafara de disparitia scirtz-ului ai mai observat si o imbunatatire a frinarii?- adik merita operatia?
Si eu "am reclamat" scirtziit la frinare si la Radacini mi-au schimbat placutzele de frina (pe fatza- normal) si scirtiie in continuare, dar mai putin, apoi am aflat ca placutzele sunt ecologice si e normal sa scirtiie.
ptr prima intrebare: a fost inclus in pretul reviziei, adica am facut operatia la revizie...nu am platit nimic. nu au schimbat nimic, doar au curatat tamburii. asa mi s-a spus. oricum nu a mai facut zgomotul ala o vreme )sau nu se mai auzea destul de tare cat sa-l observ eu), iar ca franare a existat o oarecare imbunatatire, nu ceva care sa te faca sa mergi in service doar ptr chestia asta. este ceva mai ferma frana dar nu te astepti la minuni.
ptr a2a intrebare: scartaitul vine din spate de la tamburi. si eu initial am crezut ca placutele sunt problema, dar masina noua, dupa 4000-5000 km sa scartaie, nu pot sa cred ca se uzeaza franele chiar asa rapid. in schimb ziceau astia de la service ca au avut mai multi clienti care s-au plans de sunetul asta si ca se trage de la tamburi, cica intra jeg pe acolo si apare sunetul ala.
sincer nu bag mana in foc ptr "specialistii" de la service, ce e cert e ca dupa curatarea tamburilor, sau ce or facut acolo, a fost liniste o vreme (vreo 3-4-5000 km), ceea ce ma face sa cred ca o oarecare dreptate au avut si cei de la service.
- xflo
- **
- 128 mesaje
- din 20 Aug 2006
- Timis
xflo
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2006
- Mesaj Privat
Apropo de post-ul initial, "diferenta de franare intre 2 Astre", si eu patesc acelasi lucru.
Masina mea personala e un Y20DTH, 3 usi, din 2000, adusa din Germania, si are 200.000 km. Are discuri de frana fata + spate, n-am schimbat inca nimic la sistemul de franare, i-am facut un test al franelor si mi-au zis "eficienta ~63%, e ok".
Una din masinile de la firma e un Caravan 1.4 twinport, din 2005, revizii la zi, acum are 83.000 km. Are tamburi pe spate.
De fiecare data cand ma mut de pe Caravan pe pisicuta mea, imi dau cu nasul de volan. Iar cand ma urc in Caravan, am senzatia de "dacie" -- secunda de disperare in care simti ca nu se opreste. Chiar simt ca dieselul meu franeaza de 2 ori mai bine decat caravan-ul.
Diferenta de greutate nu prea este, m-am uitat si in taloane; maxim 100kg. Caroseria mai grea de pe caravan e compensata de motorul mai greu de pe diesel.
Diferenta de cauciucuri nu cred ca conteaza, nu se rupe aderenta cu asfaltul.
Eu ma gandesc ca diferenta de eficienta de franare e data de tamburii de pe spate. N-am fost atent la alte masini la chestia asta, dar o sa incerc sa corelez experimental eficienta franarii cu discurile de pe spate
Masina mea personala e un Y20DTH, 3 usi, din 2000, adusa din Germania, si are 200.000 km. Are discuri de frana fata + spate, n-am schimbat inca nimic la sistemul de franare, i-am facut un test al franelor si mi-au zis "eficienta ~63%, e ok".
Una din masinile de la firma e un Caravan 1.4 twinport, din 2005, revizii la zi, acum are 83.000 km. Are tamburi pe spate.
De fiecare data cand ma mut de pe Caravan pe pisicuta mea, imi dau cu nasul de volan. Iar cand ma urc in Caravan, am senzatia de "dacie" -- secunda de disperare in care simti ca nu se opreste. Chiar simt ca dieselul meu franeaza de 2 ori mai bine decat caravan-ul.
Diferenta de greutate nu prea este, m-am uitat si in taloane; maxim 100kg. Caroseria mai grea de pe caravan e compensata de motorul mai greu de pe diesel.
Diferenta de cauciucuri nu cred ca conteaza, nu se rupe aderenta cu asfaltul.
Eu ma gandesc ca diferenta de eficienta de franare e data de tamburii de pe spate. N-am fost atent la alte masini la chestia asta, dar o sa incerc sa corelez experimental eficienta franarii cu discurile de pe spate
allex24
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2006 cdtl 1.7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2007
- Mesaj Privat
- Libra
- ******
- 4,041 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,041
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
Eficacitatea sistemului de franare depinde de destul de multi factori(pompa de frana, conducte, etriere, discuri, tamburi, placute, saboti, calitatea lichidului de fana, etc...). Trebuie vazut pe viu.
Zgomotul ala ciudat la franare poate sa apara si datorita temperaturii exterioare ridicate, corelate cu o franare mai brusca.
In acel moment, suprafata de contact face o pelicula mai dura si lucioasa (se cimenteaza). La urmatoarele franari, pana cand acea suprafata se uzeaza, o sa auzi un scartait.
Asta este. Se intampla la toate marcile de masini, nu numai la Opel
Zgomotul ala ciudat la franare poate sa apara si datorita temperaturii exterioare ridicate, corelate cu o franare mai brusca.
In acel moment, suprafata de contact face o pelicula mai dura si lucioasa (se cimenteaza). La urmatoarele franari, pana cand acea suprafata se uzeaza, o sa auzi un scartait.
Asta este. Se intampla la toate marcile de masini, nu numai la Opel
B-61-MPJ
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2007
- Mesaj Privat
salutare. fratrilor va cer ajutorul cu niste sugestii de la cei cu experienta. am un opel astra G 1.7 adus din germania . sistemul de franare este Bosch si am discuri pe spate acum vine si problema nu am frane deloc si inainte aveam o dacie daca imi lasam usor piciorul pe frana se blocau rotile imediat ei bine la opel apas pedala si este foarte tare si nu franeaza cum trebuie simt ca nu ma ajuta servo daca trebuie sa franez violent trebuie sa ma tin bine de volan si sa apas cu putere dar sunt si zile cand franeaza de ma scoate prin geam cred ca atunci functioneaza servo . nu m-am dus la un service pt ca stiu cum ar reactiona cei de acolo mi-ar schimba toata masina numai sa castige bani pe urma noastra a soferilor care nu stiu sa diagnosticheze masina asa ca va cer un sfat ce as putea face sa vad care este problema sau ceva sfaturi sa verific singur eventualele probleme care sunt . va multumesc.