Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
xox a scris:am pornito si lam desfacut si joaca.....are compresie.....

Din pacate... nu e relevant, chiar dimpotriva... Compresia nu are voie sa ajunga in baie sau in capacul de la supape, de-aia are furtunasul acela subtire ca sa preia ventilatia care o face arborele cotit prin invartire, pentru ca busonul de ulei constructiv nu este si supapa, el este doar infiletat cu o garnitura... iar in capacul de la culbutori se afla un decantor... pentru ca uleiul si vaporii de ulei sa ramana pe arborele cotit/supape si doar aerul in exces sa revina in admisie.

Motorul de Isuzu TC4EE1/X17DT este un motor excelent proiectat si s-au folosit doar materiale de calitate, per ansamblu este un motor foarte fiabil si va duce multe sute de mii de km, chiar in conditii grele de exploatare. Nu se mai fac motoare la calitatea asta in zilele noastre.

L.E
Si eu vreau sa-mi iau o Corsa B 1.5TD [1998-2000] cu motorul de Isuzu (pentru sotia mea) si sper sa gasesc una in 4 usi, ieftina si buna, in Germania/Austria.
Skip ads

  • midionutz

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2011

  • Mesaj Privat
ai dreptate dar capacul joaca,daca scot vreo bujie face ca o toba de scuter,chestia e ca inainte de segmentare nu facea asa.nu prea cred ca are ceva probleme motorul acuma pt ca trage impecabil pt un diesel de anii lui
  • xox
  • *
  • 21 mesaje
  • din 05 Jan 2012
  • Astra 2000 z18xe
  • Bucuresti
  • xox

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2012

  • Mesaj Privat
dak e sa dau comanda de pastile noi de la un magazin de piese auto cat trebuie sa fie grosimea pt pastilele de la admisie si cele de la evacuare?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Credeam ca iti ajung exemplele din postul meu in pagina anterioara, cu privire la modul de calcul. Vrei sa-ti spun eu de la calculator cat trebuie sa fie pastilele la tine ? Pai tu crezi ca doua motoare cu uzuri diferite au pastilele exact la fel ? Nici macar de noi, cand ies pe poarta fabricii doua motoare nu au aceleasi dimensiuni la pastile.
  • xox
  • *
  • 21 mesaje
  • din 05 Jan 2012
  • Astra 2000 z18xe
  • Bucuresti
  • xox

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2012

  • Mesaj Privat
nu ai inteles ce am vrut sa spun stiu ca sunt uzuri diferite la motoare eu ma refeream dak cumpar pastile noi nu trebuie sa mai masor distantele de la axa pana la supapa?pt ca am gasit pe un site si au diferite grosimi si nu stiam care se potrivesc.
pt ca nu am timp sa umblu cu cele dupa masina sa le rectific,si ma gandeam sa cumpar unele noi si sa le schimb dar nu stiam ce grosimea trebuie sa cumpar si dak mai trebe sa mosor cat de groasa tre sa fie pastila
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ai citit postul meu din pagina anterioara, cel cu 2 exemple ? Ai inteles ce am incercat sa detaliez ? Mai mult de atat eu nu te pot ajuta, trebuie sa faci tu treaba la motorul tau.
  • xox
  • *
  • 21 mesaje
  • din 05 Jan 2012
  • Astra 2000 z18xe
  • Bucuresti
  • xox

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2012

  • Mesaj Privat
salut ahappyuser sper sa ai dreptate in legatura cu pastilele, revin tot cu aceeasi problema pt ca nu am avut finante sa rezolv problema ,acum ca e frig afara a luat-o la a 3 a cheie maine ma duc cu ea la un servis sa vad cat ma costa ,sper ca aia sa fie problema si sa nu dau bani aiurea
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu ti-am dat sfatul respectiv pentru ca in general asta e problema la motoarele astea clasice. Aduna sute de mii de km si nu le mai reface nimeni jocul termic la pastile. Eu am facut operatiunea luna trecuta cand am schimbat chiuloasa la un Renault 1.6D (masina sotiei). Motorul porneste bine acum, merge rotund si trage ca pentru caii lui.

Sper sa fie si rezolvarea la problema ta. Daca tot mergi la service spune-le sa-ti ia compresia mai intai, daca nu ai compresie nu te va ajuta prea mult treaba cu rectificatul pastilelor. Si stai langa ei sa vezi ca masoara cu lera, scot afara pastilele daca distantele nu sunt corecte, le rectifica si le remonteaza... ca sa nu te minta ca ti le-au rectificat si sa ti le lase defapt tot asa. Eu mi-am luat destule tepe (am auzit multe minciuni, cum ca s-a facut ce-am cerut) pana am inteles ca daca vreau sa vad chestiunile astea rezolvate (schimbarea garniturilor de la supape, rectificarea pastilelor, reglarea avansului pompei de injectie cu ceas comparator, s.a) va trebui sa fac eu treaba, ca sa fiu 100% sigur ca treaba este facuta.

L.E
Era bine daca o faceai tu (scuteai niste bani) si era bine sa o fi facut deja, pana sa vina frigul de afara (la Sibiu sunt -13 grade C acum, la ora 20).
  • 1st_opel

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2012

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Trebuie sa verifici daca nu-ti ramane vre-o supapa de admisie partial deschisa care sa faciliteze scaderea compresiei pe vre-un cilindru. La masina mea nu am mai stat sa astept pana se manifesta acest fenomen (des intalnit la motoarele de Isuzu cu peste 200.000km) si am trecut direct la rectificarea pastilelor de pe supape conform manualului HAYNES.
Cu motorul la rece (20grade C), distanta intre arborele cotit (cu cama in sus) si fiecare pastila trebuie sa fie 0.15mm pentru supapele de admisie, respectiv 0.25mm pentru supapele de evacuare.

Trebuie sa ai o lera pentru masurarea distantelor initiale dar si o piesa facuta manual undeva la o fabrica (vezi foto, am facut-o initial pentru un Renault) pe care sa o interpui intre cama arborelui cotit cand calca supapa si paharul supapei, apoi cu o surubelnita poti sa scoti pastila afara. Piesa respectiva se utilizeaza exact ca in prima poza, in partea de sus va calca pe ea cama arborelui iar marginea iesita inafara agata paharul si-l apasa in jos pana scoti afara pastila din pahar. Pe mine m-a costat anul trecut 5lei per pastila rectificarea uneia pe o masina de rectificat plan. Masurarile si scoaterea pastilelor le-am facut eu personal, au fost de toate 6 pastile de rectificat, cost total 30lei. La remontare este si mai usor, nu mai ai nevoie de piesa respectiva ci te ajuti tot de cama arborelui cotit care calca pe pastila si 'iti trage' pastila inapoi in scaun. La prima cheie, deja suna muuuult mai rotund motorul dupa rectificarea pastilelor. Pe iarna mi-a pornit excelent, imediat dupa prima rotire completa a pistoanelor din motor.



Arborele cotit il invarti cel mai usor cu masina ridicata pe cric, cutia de viteze intr-a 5-a si invarti cu mana de una din roti.
Pentru operatiunea de rectificare a pastilelor se demonteaza doar capacul de pe motor, nu e nevoie sa dai jos cureaua de distributie sau arborele cotit.

Daca nu poti sa bagi lera sub una din pastile cand verifici distanta dintre arbore si pastila atunci ai o supapa partial deschisa (si motorul pierde compresie).
Se intampla in general in cazul supapelor de admisie care din fabrica sunt mai aproape de arborele cotit decat cele de evacuare si in timp 'avanseaza'.


Salut.

Am vazut precizarea ce ai facut-o din manualul Haynes. Si eu am cam acceasi problema cu motorul.
Daca poti te rog imi trimiti si mie manualul Haynes pentru Vectra A TD si alte manuale legate de vectra daca ai, mersi.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Trebuie sa le cauti pe Internet, pentru ca sunt prea mari ca sa ti le pot trimite eu (manualul Haynes are 200MB, iar cel H.R.Etzold are 50Mb).

Daca le cauti, le gasesti si tu.
  • xox
  • *
  • 21 mesaje
  • din 05 Jan 2012
  • Astra 2000 z18xe
  • Bucuresti
  • xox

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2012

  • Mesaj Privat
salut am fst la service si sunt vai de capu lor am fost la vreo 3,in fine,am gasit subler digital o sami cumpar maine si o sa incep sa le masor eu sper sa fie cat de cat frumos afara,dar u ai scos pastilele cu acea piesa,eu cum le scot afara?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Poti sa apesi cu 2 surubelnite solide dreapte puse diametral opuse pe buza paharului, dar trebuie sa fiti 2 persoane si daca aveti forta tineti apasat si unul dintre voi scoate pastila bagand o surubelnita sub ea pe la fanta paharului, pastila sare in sus pe-o parte apoi cu o penseta sau un magnet iese. Daca nu ajunge, mai trebuie o a 3-a persoana. Cama pastilei la care lucrati sa fie orientata vertical in sus, altfel nu se poate scoate pastila.

La bagat inapoi, cama tot sus, se aseaza pastila partial bagata si se invarte incet la mâna motorul de una dintre roti, cama vine calca pastila partial asezata la locul ei si o apasa bagand-o la locul ei in capatul opus dupa ce trece peste ea.
  • xox
  • *
  • 21 mesaje
  • din 05 Jan 2012
  • Astra 2000 z18xe
  • Bucuresti
  • xox

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2012

  • Mesaj Privat
salut am desfacut capacul culbutorior si am masurat cu lera,sub cele de admisie nu intra nici cea de o.15 nici cea de 0,10 mm iar sub cele de evacuare a intrat doar cea de 0,20 sub toate,eu cred ca problema nu e de la pastile,nu mai stiu ce sa ii mai fac mia mancat creieri
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Vezi in manualul de reparatii ce valoare trebuie sa ai la admisie si ce valoare la evacuare pentru motorul tau. La motorul TC4EE1/X17DT Isuzu e 0,15mm la admisie si 0,25 la evacuare. La un motor Renault/Volvo F8M 1.6D din 1987 (de generatie mai veche) e 0,20mm la admisie si 0,40 la evacuare.

Faptul ca nu-ti intra lera de 0,10mm sub arbore (cu cama in sus) la pastilele de pe supapele de admisie arata ca ai admisia partial deschisa la cel putin unul din cilindrii si pe acolo motorul isi pierde din compresie. Pe temperaturi negative daca pierzi pierzi compresie NU mai pornesti.
  • xox
  • *
  • 21 mesaje
  • din 05 Jan 2012
  • Astra 2000 z18xe
  • Bucuresti
  • xox

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2012

  • Mesaj Privat
poi nu e doar la unu sau 2 pastile nu intra la toate cea de.0,10 mm....iam verificat bujiile sunt bune iam verificat tablita aia ii vine curent.......
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu are cum sa nu-ti intre lera de 0,10mm la toate pastilele daca ai arborele cu cama in sus la fiecare pastila pe care o testezi. Pentru ca ai avea compresia motorului spre ZERO si nu ai mai putea porni nici pe vara. In mod clar gresesti undeva in ceea ce priveste procedura de testare, daca nu te descurci roaga un om care are cunostinte tehnice (nu trebuie neaparat mecanic, defapt e chiar mai indicat sa fie un inginer TCM) sa te ajute la fata locului .

Nu uita: la fiecare pastila la care verifici daca iti intra lera de 0,10mm cama trebuie sa fie pozitionata vertical in sus. Daca cama e in jos nu vei putea baga lera, asta e destul de clar pentru oricine.
  • rusraduioan

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2017

  • Mesaj Privat
am sie eu o masina opel vectra a motor isuzu motorina si ramane blocata pe turatie mare la relantiu 3000-4000. imi puteti spune ce poate avea. mercy.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR