- ciprianyustin
- OP
- 21 mesaje
- din 20 Jun 2012
- Vectra 2001
- Spania
ciprianyustin
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Spania
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2012
- Mesaj Privat
salut! am urmarit topicul in legatura cu problema mea dar nu am gasit ceva concret. am un opel vectra 2001 2.2 dti in urma cu o luna am schimbat uleiul si toate filtrele de vreo 2 zile masina a inceput sa porneasca greu asta doar la prima pornire dimineata, porneste greu si scoate fum alb, poate fi pompa de injectie pt ca de asta mi-e teama cel mai mult.
- motanel_cristi
- **
- 331 mesaje
- din 19 Mar 2009
- Astra 2000 Y20DTH
- Bucuresti
motanel_cristi
- Mesaje scrise: 331
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2009
- Mesaj Privat
Salut.Ar fi 2 variante:
1)Poate fi dezamorsare si trebuie verificat:
-Capacul de la suportul filtrului de motorina cu cele 4 oring-uri din el.
-Trebuie schimbate furtunasele de retur de la injectoare.
-Verificate vizual sau cum vrei tu "T-urile" de la furtunasele de retur
2)Pornire greoaie cu fum alb ar mai putea fi si de la compresie.De obicei aceasta problema apare cand se raceste timpul(temperaturi mai scazute).ECU nu simte temperatura motorului si nu activeaza bujiile si de acolo o pornire greoaie.Atunci cand intre bujiile,pornirea este buna.
Daca ar fi de la pompa de injectie,presupun ca ar trebui sa ai si martor aprins in bord.
Daca ai zis ca ai facuc revizia acum o luna ar putea prinde aer pe la capacul filtrului de motorina.Poti anula acel filtru.Scoti cele doua tevi ce intra in capacul filtrului si le unesti cu un furtun si doua coliere stranse fff bine.
La punctul 2 nu cred ca am fost cam explicit si rog colegii care se pricep mai bine...sa ma corecteze daca am gresit
Bafta.
1)Poate fi dezamorsare si trebuie verificat:
-Capacul de la suportul filtrului de motorina cu cele 4 oring-uri din el.
-Trebuie schimbate furtunasele de retur de la injectoare.
-Verificate vizual sau cum vrei tu "T-urile" de la furtunasele de retur
2)Pornire greoaie cu fum alb ar mai putea fi si de la compresie.De obicei aceasta problema apare cand se raceste timpul(temperaturi mai scazute).ECU nu simte temperatura motorului si nu activeaza bujiile si de acolo o pornire greoaie.Atunci cand intre bujiile,pornirea este buna.
Daca ar fi de la pompa de injectie,presupun ca ar trebui sa ai si martor aprins in bord.
Daca ai zis ca ai facuc revizia acum o luna ar putea prinde aer pe la capacul filtrului de motorina.Poti anula acel filtru.Scoti cele doua tevi ce intra in capacul filtrului si le unesti cu un furtun si doua coliere stranse fff bine.
La punctul 2 nu cred ca am fost cam explicit si rog colegii care se pricep mai bine...sa ma corecteze daca am gresit
Bafta.
- alex_paval
- ***
- 620 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
Eu nu prea as recomanda sa se scoata filtrul, mai ales acum iarna cand parafina se lasa pe fund. Cel mai usor test ca sa vezi daca ai probleme de dezamorsare, e sa lasi masina cu botu in jos. Eu deobicei urcam masina cu fundu pe 2 boltari micuti (cand schimbam filtrul, sau schimbam furtunele de retur ca sa nu se dezamorseze), si in felul asta motorina nu se mai duce la vale in rezervor. Daca iti porneste dimineata bine, inseamna ca de aici e problema, si ca prima masura e bine sa schimbi furtunele de retur, vorba colegului. Asta-i boala motoarelor y20dth cat si y22dth, y22dtr etc. Dar mai mult ca sigur e asta problema. Cand bujiile nu se cupleaza ar trebui sa scoata fum albastru amestecat cu negru. Succes ! Iar fumul alb reprezinta condensul, deci fara griji.
- ciprianyustin
- OP
- 21 mesaje
- din 20 Jun 2012
- Vectra 2001
- Spania
ciprianyustin
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Spania
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2012
- Mesaj Privat
NastyKry
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2002 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2006
- Mesaj Privat
NastyKry
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2002 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2006
- Mesaj Privat
- gheorgheremus79
- *
- 1 mesaje
- din 10 Sep 2013
- Vectra 2001 Y22DTR
- Buzau
gheorgheremus79
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2013
- Mesaj Privat
salut am un vectra b din 2001 motor 2,2dti se desamorseaza pompa , sa fiu mai exsplicit am schimbat furtunele la injectoare de doua ori o data cu din alea mai proaste (furtun si pinza ) a pornit bine in ziua aia a doua zii mai greu a treia zii iar foarte greu adica cu sprei si cu doua conducte la injector slabe , cind imi da semne de pornit mai greu adica f greu intii la injectoare imi da aer apoi motorina dupa ce string conductele la injectoare o ating putin cu sprei si porneste , dupa ce a pornit daca o pot oprii si porneste la sfert nu conteaza ca nu sa incalzit daca o las o ora doua nu mai porneste sub nici o forma trebuie sa repet ce vam ziis mai sus ce credetii ca are va rog sa ma ajutatii , si nu vreau sa va spun ca sunt mecanic (imi este rusine) macar citeva sugestii va rog mult va multumesc si va urez un calduros La multii ani .
- bezart
- **
- 187 mesaje
- din 05 Nov 2012
- Corsa 2012 12 XER
- Bucuresti
bezart
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2012 12 XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2012
- Mesaj Privat
Fumul alb este fum rece..se datoreaza unui anumit diametru al particulelor de motorina nearse...Poate fi si apa in cilindri (garnitura chiulasa arsa)..dar se diferentiaza dupa mirosul gazelor.
Daca pute a motorina puternic...inseamna ca pulverizarea in camere e proasta...pompa / un injector cu probleme...sau lipsa compresie la unul sau mai multi cilindri.
Nu iese fum alb de la dezamorsare....Daca se dezamorseaza si nu se identifica cauza sub nici o forma, singura solutie este un test de etanseitate al sistemului..cum se face la casa...dopuri..facut presiune...dat cu apa si sapun in punctele critice, etc..
Daca pute a motorina puternic...inseamna ca pulverizarea in camere e proasta...pompa / un injector cu probleme...sau lipsa compresie la unul sau mai multi cilindri.
Nu iese fum alb de la dezamorsare....Daca se dezamorseaza si nu se identifica cauza sub nici o forma, singura solutie este un test de etanseitate al sistemului..cum se face la casa...dopuri..facut presiune...dat cu apa si sapun in punctele critice, etc..
- gabiopel
- *******
- 5,583 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,583
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
- SameanFlorian82
- *
- 2 mesaje
- din 27 Sep 2015
- Vectra 2001 Y22DTR
- Hunedoara
SameanFlorian82
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2015
- Mesaj Privat
Va rog ajutatima! Am un opel vectra caravan din 2001 Y22DTR sI intr-o dimineata nu a mai vrut sa porneasca. am traso pana la primul service din apropiere si mi-a zis ca are apa la filtru, La schimbat, a amorsato si a pornito cu spray(din cate stiu nu e bun)peste noapte la fel, dimineata nu a mai pornit, am duso la alt service, la tester nu zice-a decat de temperatura ulei mai mare, a verificat bujiile a schimbat garniturile la filtru de motorina, pompa de injectie, a zis ca electric e buna, compresia pe pistoane a zis ca e foarte buna, peste noapte dupa mai multe ore nu mai porneste, intre timp am descoperit ca porneste doar daca o parchez aplecata de bot. A trebuit sa plec in Germania 3 luni si am parcato aplecata si mi-a pornit in fiecare zi. Ajungand acasa dupa 3 luni am zis cum porneste mecanicului si mi-a pus o supapa de sens pe tur. la fel face. a anulat filtru si alegat turu cu returu si a pornit fiind parcata pe drept mai multe ore si chiar peste noapte. Atunci mi s-a schimbat carcasa de la filtru si sa parcat masina cu botu la deqal si dupa 7 ore a pornit. Am luato bucuros ca sa rezolvat dar peste noapte iar nu a pornit ( Nu stiu la cine sa o mai duc sau ce ar putea sa aiba. Ajutatima va rog. e prima masina care o am si nu ma pricep( Porneste dupa o zi doua doar daca a fost parcata aplecata de bot dar culmea porneste si parcata drept maxim dupa cel mult 6 ore de la oprire) Imi cer scuze daca nu am srcis prea corect sau am deranjat
- comnic5
- **
- 193 mesaje
- din 27 Jul 2006
- Omega 2001 y22dth
- Spania
comnic5
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Spania
- Masina: Omega 2001 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2006
- Mesaj Privat
Eu am montat pe tur pe furtunul care intra in filtru o pompita de amorsare si cand face figuri dau la pompa un pic. Problema asta am avut-o si la prima omega si la a doua care o folosesc. La prima s-a rezolvat cu schimbat oringurile de la filtru, furtunase si T-uri pe retur la injectoare si pompita cu pricina. La a doua inca nu le-am pus si inca face figuri. Ieri nu a pornit. Eu ii dau cu spray de moment pana o rezolv.
- SameanFlorian82
- *
- 2 mesaje
- din 27 Sep 2015
- Vectra 2001 Y22DTR
- Hunedoara
SameanFlorian82
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2015
- Mesaj Privat
Salutare! Am un Opel Vectra caravan și pornește doar aplecata de fata. Pe drept la cald pornește și dupã 4 ore. Sa schimbat filtrul,garniturile, s-a pus supapa de sens, sa schimbat și carcasa filtrului, și tot nu pornește pe drept. A pornit peste noapte, pusa pe drept dupã schimbarea carcasei dar dupã încã o noapte pusa pe drept, iar nu a pornit. Ajutați-mã va rog..