- JustCrazy
- **
- 186 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Astra 2002 y20dth
- Bacau
JustCrazy
- Mesaje scrise: 186
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
Salut am si eu o problema cu un egr electronic si am fost astazi la un mecani ca mi se aprinsese martorul in bord si m-ai sus de 2800 de rotatii nu urca .. in fine dupa ce am sunat la mecanic si m-am programat minune ... valva si-a revenit .. ei m-am dus la mecanic mi-a dat jpos capacul de plastic unde se afla secera care ajuta la culizare si acolo era plin de funingine .. concluzia lui ca egr e "stricat" si ca acolo teopretic nu tre sa am fum deloc ... are dreptate sau nu se pricepe? si daca da exista vreo salutie la pronlema mea ?
Multumesc
Multumesc
suspended-9452- Suspendat
- 2,449 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,449
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
suspended-9452- Suspendat
- 2,449 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,449
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
JustCrazy a scris:Salut am si eu o problema cu un egr electronic si am fost astazi la un mecani ca mi se aprinsese martorul in bord si m-ai sus de 2800 de rotatii nu urca .. in fine dupa ce am sunat la mecanic si m-am programat minune ... valva si-a revenit .. ei m-am dus la mecanic mi-a dat jpos capacul de plastic unde se afla secera care ajuta la culizare si acolo era plin de funingine .. concluzia lui ca egr e "stricat" si ca acolo teopretic nu tre sa am fum deloc ... are dreptate sau nu se pricepe? si daca da exista vreo salutie la pronlema mea ?
Multumesc
Multumesc
mecanicul are dreptate si trebuie sa te pregatesti de un alt EGR.
Citez dintr-un material:
” Efecte negative in urma functionarii EGR-ului:
Nu de putine ori, la curatirea galeriei de admisie a motoarelor diesel dotate cu EGR, se constata depuneri masive de funingine intarita pe peretii acesteia (in special la motoarele cu rulaj mai mare de 80000 km).
Aceasta se datoreaza in special principiului de functionare al EGR-ului care introduce practic un procent de gaze de esapament nefiltrate in galeria de admisie.
Unul din scopurile (efectele) secundare, relativ ascuns de producatori, pe langa rolul de reducere a poluarii este scaderea consumului de combustibil Insa in timp este diminuata totodata performanta motorului datorita depunerilor reziduale in galeria de admisie, mai ales la motoarele cu uzura mare a axului turbinei, care genereaza pierderi de ulei in sistemul de admisie. Acestea, datorita temperaturii relativ ridicate si in contact cu gazele de esapament se transforma intr-un strat de funingine solida care ingruneaza si altereaza admisia aerului in motor.
Recomandari:
Pentru evitarea acestor inconveniente se recomanda curatirea periodica a circuitului de admisie turbo-intercooler-EGR-colecotr admisie, prin pulverizarea de aditivi de curatire conform fisei tehnice a produsului si totodata curatirea manuala a galeriei de admisie cu solutii dedicate in acest sens.
grecu_del
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Salaj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2011
- Mesaj Privat
- EmilPetrea77
- *
- 8 mesaje
- din 09 Dec 2010
- Astra 2003 y20dth
- Vrancea
EmilPetrea77
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2010
- Mesaj Privat
Salutare colegi, eu am alt soi de problema egr-ul functioneaza bine ,nu sint probleme,asta din spusele mecanicului,insa secera imi iese frecvent din pistonas ,iese atit de mult ca se da peste cap si imi arunca chiar si protectia de plastic.Mentionez ca protectia din plastic are sistemul ala de prindere pe o parte rupt ,parca o clema din doua.Voi v-ati mai confruntat cu astfel de probleme? Care considerati ca este rezolvarea? Mecanicul a zis sa incerc sa pun un fel de opritor in capul secerei astfel nemaiputind sa iasa! Astept pareri! Multumesc!
suspended-9452- Suspendat
- 2,449 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,449
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Alcoor
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2012
- Mesaj Privat
Am ºi eu probleme cu supapa egr, un opel vectra c y20dth.... Am gãsit secera ruptã, mai fusese sudatã, se cunoºtea urma sudurii.... am sudat-o la loc, cum am reuºit ºi eu... degeaba... Nu se tureazã peste 2700 nici moartã!
Chestia e cã habar am avut de repoziþionare, de amãnuntele astea pe care le-am aflat acum, citind aici...
Vã rog mult, spuneþi-mi cum se poate repoziþiona cu OP-COM, sau dacã se poate repoziþiona din acea "ºaibã" din interior... fãrã a fi avut ideea de a o poza înainte...
Menþionez cã la un test cu un OP-COM fãcut asearã am observat cã era indicatã poziþia supapei la 100% indiferent de turaþie ºi indiferent dacã o miºcam cu mâna....
Dacã nu e din poziþionare... poate însemna cã partea electronicã e dusã definitiv? Nu se poate face nimic?
ªi mai am o rugãminte: care sunt pinii de alimentare? Peste tot am gãsit referiri la o supapã cu 5 pini, însã la mine sunt doar 4. Nu aº vrea sã-i ard ceva punând curent unde nu trebuie dacã aº vrea sã o verific...
Mulþumesc mult!
Chestia e cã habar am avut de repoziþionare, de amãnuntele astea pe care le-am aflat acum, citind aici...
Vã rog mult, spuneþi-mi cum se poate repoziþiona cu OP-COM, sau dacã se poate repoziþiona din acea "ºaibã" din interior... fãrã a fi avut ideea de a o poza înainte...
Menþionez cã la un test cu un OP-COM fãcut asearã am observat cã era indicatã poziþia supapei la 100% indiferent de turaþie ºi indiferent dacã o miºcam cu mâna....
Dacã nu e din poziþionare... poate însemna cã partea electronicã e dusã definitiv? Nu se poate face nimic?
ªi mai am o rugãminte: care sunt pinii de alimentare? Peste tot am gãsit referiri la o supapã cu 5 pini, însã la mine sunt doar 4. Nu aº vrea sã-i ard ceva punând curent unde nu trebuie dacã aº vrea sã o verific...
Mulþumesc mult!
ar02nbs
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: dr tr severin
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2005
- Mesaj Privat
urmarind discutia de pe forum mi-am facut curaj si am demontat egr de pe masina ( aiesit foarte greu de pe galeria de admisie ), am demontat secera prin polizare cu un biax , erou 2 poli deplasati in interior , la un strung au fost adusi la acelasi nivel , rulmentul axial era si el blocat , l-am desfacut ,am inlocuit bilele de la alt rulment (de la un hard vechi bile de 2 mm),am demontat si rola de pe pistonas care de fapt e un rulment care si asta era blocat , l-am degripat , curat , uns si montat la loc am montat bobina la loc am pus buca arcul apoi am fixat secera (la care facusem semn in pozitie deschisa cind am demontato) si gata montata , ramine sa o pun pe masina si sa vad cum se comporta .O sa pun si niste poze cu fiecare reper in parte demontat .
sper sa va fie de folos . o zi buna
sper sa va fie de folos . o zi buna
Alcoor
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2012
- Mesaj Privat
cry27
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2007
- Mesaj Privat
ar02nbs
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: dr tr severin
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2005
- Mesaj Privat
salut . am montato pe masina si acum merge.
pentru a scoate rulmentul de la secera am impins stiftul elastic , dar nu de tot a iesit rulmentul , apoi rulmentul are capace metalice care sint asigurate cu inele de siguranta vezi pozele de mai sus , l-am scos numai pe o parte cu un ac foarte subtire de la un compas chinezesc , apoi lam tinut in diluant pentru al degripa , l-am uns apoi iam pus capacul si inelul de siguranta . o seara placuta
pentru a scoate rulmentul de la secera am impins stiftul elastic , dar nu de tot a iesit rulmentul , apoi rulmentul are capace metalice care sint asigurate cu inele de siguranta vezi pozele de mai sus , l-am scos numai pe o parte cu un ac foarte subtire de la un compas chinezesc , apoi lam tinut in diluant pentru al degripa , l-am uns apoi iam pus capacul si inelul de siguranta . o seara placuta
- deleted-18977
- ****
- 2,340 mesaje
- din 28 Mai 2008
deleted-18977
- Mesaje scrise: 2,340
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat
bravo si din partea mea ,la 2000-3000km mai da-i capacul jos de la partea mecanica si mai da-i cu wd-40.la 10.000m km recomand curatare totala.
am avut egr-ul original al masinii pe care l-am vandut in stare perfecta de functionare la 465.000km ,aici pe forum.bat la pariu ca si acum ii merge omului.
bravo esti meserias.sa-ti mearga
am avut egr-ul original al masinii pe care l-am vandut in stare perfecta de functionare la 465.000km ,aici pe forum.bat la pariu ca si acum ii merge omului.
bravo esti meserias.sa-ti mearga
Alcoor
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2012
- Mesaj Privat
@Alexutzu Belega
Banuiesc ca dupa anul de fabricatie ai egr electronic, pentru ca exista si pneumatic la modele anterioare. Daca e asa, si tinand cont ca ai astra... am auzit ca e un pic mai dificil de ajuns la ea, la supapa egr, fata de vectra c, care o are exact in fata, la indemana. Dar daca ajungi la ea, crede-ma, e foarte simplu si usor, sunt 2 suruburi si 2 furtunase cu antigel, cauta intai ori suruburi ori altceva sa le obturezi pentru a nu curge antigel prea mult (oricum nu curge mai mult de o ceasca, sa zic asa!)
Dupa ce desfaci furtunele si suruburile, supapa se scoate simplu, prin tragere spre afara. Poate fi intepenita de depuneri, dar nu are filet sau altceva.
Apoi... vezi ca sunt foarte multe tutoriale care iti arata pas cu pas si sfaturi despre ce si cum. Dar e simplu, speli cu spray degripant, cu alcool izopoprilic sau cu carburosolv, ce ai la indemana, cureti bine funinginea... Vezi tutorialele.
Insa inainte de a te apuca ar fi bine sa ne spui si cam ce probleme ai, de ce vrei sa umbli la ea, pentru a ne da cu parerea (de multe ori poate dam cu bata in balta dar o parere in plus nu a stricat niciodata!)
Curaj si bafta, nu e operatie pe creier!
Banuiesc ca dupa anul de fabricatie ai egr electronic, pentru ca exista si pneumatic la modele anterioare. Daca e asa, si tinand cont ca ai astra... am auzit ca e un pic mai dificil de ajuns la ea, la supapa egr, fata de vectra c, care o are exact in fata, la indemana. Dar daca ajungi la ea, crede-ma, e foarte simplu si usor, sunt 2 suruburi si 2 furtunase cu antigel, cauta intai ori suruburi ori altceva sa le obturezi pentru a nu curge antigel prea mult (oricum nu curge mai mult de o ceasca, sa zic asa!)
Dupa ce desfaci furtunele si suruburile, supapa se scoate simplu, prin tragere spre afara. Poate fi intepenita de depuneri, dar nu are filet sau altceva.
Apoi... vezi ca sunt foarte multe tutoriale care iti arata pas cu pas si sfaturi despre ce si cum. Dar e simplu, speli cu spray degripant, cu alcool izopoprilic sau cu carburosolv, ce ai la indemana, cureti bine funinginea... Vezi tutorialele.
Insa inainte de a te apuca ar fi bine sa ne spui si cam ce probleme ai, de ce vrei sa umbli la ea, pentru a ne da cu parerea (de multe ori poate dam cu bata in balta dar o parere in plus nu a stricat niciodata!)
Curaj si bafta, nu e operatie pe creier!
cand turez masina la relanti sau in viteza se tureaza pana la 3000 ture si prinde 130 km/h, mai mult nu mai merge. am un prieten care are un glof si are aceeasi probleme. m`am documentat si am auzit ca e valva EGR. am vrut sa o cumpar da cineva a zis ca se poate "scutura".
din cate am vazut eu valva EGR are 3 suruburi imbus si nu are furtunase, doar un senzor in capul ei. nu sunt de meserie dar ma bag la orice.
din cate am vazut eu valva EGR are 3 suruburi imbus si nu are furtunase, doar un senzor in capul ei. nu sunt de meserie dar ma bag la orice.
cand turez masina la relanti sau in viteza se tureaza pana la 3000 ture si prinde 130 km/h, mai mult nu mai merge. am un prieten care are un glof si are aceeasi probleme. m`am documentat si am auzit ca e valva EGR. am vrut sa o cumpar da cineva a zis ca se poate "scutura".
din cate am vazut eu valva EGR are 3 suruburi imbus si nu are furtunase, doar un senzor in capul ei. nu sunt de meserie dar ma bag la orice.
Folositi va rog frumos butonul 'modifica' este activ timp de 60 de minute de la postare.
edit by StefanTolos
07-Jan-13 5:59:05 PM
din cate am vazut eu valva EGR are 3 suruburi imbus si nu are furtunase, doar un senzor in capul ei. nu sunt de meserie dar ma bag la orice.
Folositi va rog frumos butonul 'modifica' este activ timp de 60 de minute de la postare.
edit by StefanTolos
07-Jan-13 5:59:05 PM
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat