- M4V3RiCK
- **
- 224 mesaje
- din 26 Feb 2012
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
M4V3RiCK
- Mesaje scrise: 224
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2012
- Mesaj Privat
Merge brici.Nu mi se mai aprinde nici robinetu in bord.
Aveam P0352 si P303.
Vroiam sa curat si EGR-ul, dar a mea Z18xe din 2001 (oct) vad ca nu are.
Mai bine 😊
Pana la urma ce soft e ala? Ca TIS nu pare.
Ultima modificare făcută de M4V3RiCK la Joi 08 Nov, 2012 1:42 am
- M4V3RiCK
- **
- 224 mesaje
- din 26 Feb 2012
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
M4V3RiCK
- Mesaje scrise: 224
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2012
- Mesaj Privat
- scorpion67
- **
- 107 mesaje
- din 04 Feb 2010
- Zafira 2001 z18xe
- Buzau
scorpion67
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Buzau
- Masina: Zafira 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2010
- Mesaj Privat
- M4V3RiCK
- **
- 224 mesaje
- din 26 Feb 2012
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
M4V3RiCK
- Mesaje scrise: 224
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2012
- Mesaj Privat
Ma rog intre ele nu sunt mari diferente.
Cat despre Buzau-Szeged o sa dau un googlemaps, sa vad ce iese.
70 de litri la ce regim de viteza e? Cam cate kg pe masina?
In oras e ok consumul, dar inafara 10% mi se pare cam mult (Buzau-Szget aprox 700 KM prin Buzau, Ploiesti, Brasov, Sibiu..Deva..TM-Ungaria)
- mariusgmg
- ******
- 4,107 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,107
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
- Vectra sri
- ***
- 842 mesaje
- din 04 Oct 2012
- Astra 2002 z20let
- Cluj-Napoca
Vectra sri
- Mesaje scrise: 842
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2012
- Mesaj Privat
ON TOPIC: nici una din ele nu au valva EGR zafira fiind din 2000 luna 11 si vectra 2001 luna 6-a
- scorpion67
- **
- 107 mesaje
- din 04 Feb 2010
- Zafira 2001 z18xe
- Buzau
scorpion67
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Buzau
- Masina: Zafira 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2010
- Mesaj Privat
- Vectra sri
- ***
- 842 mesaje
- din 04 Oct 2012
- Astra 2002 z20let
- Cluj-Napoca
Vectra sri
- Mesaje scrise: 842
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2012
- Mesaj Privat
vasy5000
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 16szr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2011
- Mesaj Privat
- M4V3RiCK
- **
- 224 mesaje
- din 26 Feb 2012
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
M4V3RiCK
- Mesaje scrise: 224
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2012
- Mesaj Privat
Pot fi 1001 de cauze. Tre pus un tester, altfel nu iti dai seama.
Curata clapeta de acceleratie.E ceea in care se termina burduful ala negru, de vine de la filtru de aer.
E prinsa in 4 suruburi.Are si 2 furtune ptr apa, le scoti si pe alea...nu curge antigelul, stai linistit.
E o chestie care o poate face oricine, nu ai nevoie de mecanic ptr asta...doar daca nu ai tinut in viata ta o surubelnita in mana 😊
Mai poarta denumirea si de YAK. Cauta prin forum.
Ca o completare:
Masina: Opel Zafira A
Un drum dus-intors Bucuresti-Onesti si retur (cam 580 de km).
motor Z18XE, 3 persoane vreo 250 de kg in total (cu tot cu bagaje) + 50 de kile benzina 😊
Vreme perfecta la dus, vant lateral (directia SE la intoarcere )
Motorul s-a comportat foarte bine. I-am dat si reprezie cu a 3-a pana la 110 Km/h cand ramaneam blocat in spatele unui tir...cu a 4-a mers pana la 120-130Km/h, perfect!
Nici un beculet in bord aprins.
Mers: Stil de Romanika...talpa 110-130Km/h ..localitate...frana 70-80, si de multe ori 50 maxim 60. Un dezastru.
Cauciucuri: sincer cam desumflate (nu am gasit sa le umflu pe nicaieri)
2 Bare transversale deasupra care suierau ca toti dracii.Fara bagaje sus.
Consum: 7.5% poate chiar 8%. Cam multicel zic eu.
Dar in conditiile date, e normal.
nykb2013
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2013
- Mesaj Privat
sorindf2000- Suspendat
- 1,045 mesaje
- din 24 Feb 2011
- Brasov
sorindf2000- Mesaje scrise: 1,045
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat

Daca ai EGR, ar trebui sa fie situat in zona incercuita de mine, pe blocul motor, daca nu ai vei gasi blindat cu o piesa ca un capac zona in care ar fi trebuit sa fie pe blocul motor.
Pentru curatarea pieselor vei gasi pe forum discutii deschise despre acest lucru, foloseste casuta "Cauta" din dreapta sus a paginii, scrie acolo ce vrei sa afli...
nykb2013
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2013
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,414 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,414
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
nykb2013
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2013
- Mesaj Privat
Daca da puteti sami explicati exact pasii ce trebuie facuti?Pe forum nu am gasit exact pentru vectra c z18xe. Multumesc pentru raspunsuri
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Subject: Engines - EGR valve overview
Models: All 2001...
Engines: All
Option: None
Complaint: EGR valve does not longer exist in some engines.
Cause: Increase of catalytic converter efficiency.
Production:
Remedy:
As of modelyear 2003, the EGR-valve was removed from several engines due
to the implementation of catalytic converters with increased efficiency.
With launch of the new "XEP" engine line the EGR-valve is scheduled to be re-implemented.
Overview of engines with/without EGR-valve:
Z10XE: existing
Z12XE: removal as of MY03
Z14/16XE: existing
Z16SE: existing
Z16XEP: existing
Z18XE: Vectra-C: removal as of MY03(Running Change)
Z18XE: Corsa: removal as of MY03(Running Change)
Z18XE: Astra/Zafira: existing (removal scheduled for MY04 Running Change)
Z18XE: Meriva und Vectra-B no EGR
Z22XE: existing
Z22SE: existing
Y26/32SE: not existing
Z32SE: not existing
FunctionalGroup: N - Electrical Equipment
Complaint Group: 23 - Wrong Indication
Trouble Code: None
C:\Program%20Files\cosids\DATA\TMP\E0001583.rtf.html - Tis2000
Field Remedy: 1583
Z18XE cele fara EGR cred au un blind ca acesta.
9158735 | 851647
11093953 | 2005986


Pe scheme m-am uitat la unele din ele care au Z18XE nu stiu daca apare pe schema EGR-ul.
Ce anume vor sa spuna cu asta ca sa inteleg si eu.
Daca ii pun blind ii creste eficenta sau ce vor sa spuna.
Sau a evoluat catalizatorul la unele modele... si nu mai are nevoie de EGR?
Tomahawk
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2012
- Mesaj Privat
...si respect celor care prin contributia lor ajuta oamenii din jurul lor fara a urmari strict interese personale!
Am de vreo 3 ani o Zafira 1.8 16v 125CP adica Z18XE (2000 Euroi la achizitie 'ca avea AC-ul scos de pe ea, adusa din Olanda) care a mers pana acum "rotund".
In iarna asta, cam dupa un plin aditivat cu un flacon marcat TUV, a inceput sa dea semne de batranete in sensul ca porneste foarte greu la rece. Mai exact:
- balbaie ca toate "animalele in 3 cilindrii"
- ramane greu pornita cu trepidatii mari ale motorului abia pe la a 3-a sau a 4-a cheie
- dupa cresterea temperaturii motorului (3-6 min. balbaind) mersul devine tot mai rotund / cursiv
Am fost la un "mioritic cu tester" dupa blocuri si a zis lambda 1. Am schimbat-o cu una de topran fara rezultat.
Am discutat cu alt "mioritic" si a zis bujii. Am scos GM si am pus NGK tot fara rezultat. Cu ocazia asta am inlocuit si garnitura capacului superior al chiulasei fiindca inundase pana la fise deja 2 bujii si incepea sa umple umple si la a 3-a.
Avand alergie deja la mioritici si electro-zugravi dar nici bani de incompetenta de la reprezentanta din Ploiesti l-am achizitionat pe OP-CON 2010. Asta a zis asa:
P0136 - Senzor O2 (Bank 1 senzor 2) - tensiune prea mare (01) = Prezent
P0130 - Circuit sonda lambda 1 - deschis (04) = Prezent
P0141 - Circuit incalzire senzor O2(Bank 1 senzor 2) - intrerupt = (04) - Prezent
P0170 - Gaze evacuate: bogat = (01) - Prezent
Iar acum ca sa nu ies in offtopic citind p-aici imprejurul comportamentului masinii am casunat pe EGR, care la EURO4 (m-am bucurat ca berbecu la taxa de prima inmatriculare - inca prezenta la acel moment-) intradevar a fost anulat cu un sarantoc de blind (deja imi facusem temele sa-l curat) exact asa cum arata antevorvitorul in topicul asta.
Presupun ca odata cu trecerea de la EURO3 la EURO4 constructorul a anulat EGR si trimitem de la acest punct toata slaba calitate a carburantilor si mersul domol (economic sa zicem) ca mazga si ulterior depuneri in pepenele ala zis catalizator dintre sondele lambda fiind o chestiune de timp pana la colmatarea lui.
Daca are cineva o sugestie la ce ar trebui facut sa revina la pornirea corecta si amestecul/ consumul nominal, multumesc anticipat!
ghytza31
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2007 Z19dthh
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2014
- Mesaj Privat
ghytza31
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2007 Z19dthh
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2014
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat