Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  • M4V3RiCK

  • Mesaje scrise: 227
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Schimbat buji cu FLR8LDCU noi, curatat YAC (motorasul pas cu pas) care era negru ca smoala cu un WD40 si...gata!
Merge brici.Nu mi se mai aprinde nici robinetu in bord.
Aveam P0352 si P303.

Vroiam sa curat si EGR-ul, dar a mea Z18xe din 2001 (oct) vad ca nu are.

Mai bine Smile

Pana la urma ce soft e ala? Ca TIS nu pare.


Ultima modificare făcută de M4V3RiCK la Joi 08 Nov, 2012 12:42 am
Skip ads

  • M4V3RiCK

  • Mesaje scrise: 227
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
scorpion67 a scris:Zafira z18xe din 2001 (masina din semnatura )nu are EGR

Ce instalatie pe GPL i-ai pus la a ta?Ce bujii folosesti?
Si mai ales cat "iti papa"
  • scorpion67

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Instalatia este Tomasetto, bujiile nu stiu pentru ca nu am umblat la ele ca merge perfect iar consumul in oras este de cca 11% , mai precis 37L/330km.Un drum Buzau-Szeged(Ungaria)70litri
  • M4V3RiCK

  • Mesaje scrise: 227
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
@scorpio multumesc de informatii. Banuiesc ca Tomasetto STAG 200+ sau 300 ?
Ma rog intre ele nu sunt mari diferente.

Cat despre Buzau-Szeged o sa dau un googlemaps, sa vad ce iese.
70 de litri la ce regim de viteza e? Cam cate kg pe masina?
In oras e ok consumul, dar inafara 10% mi se pare cam mult (Buzau-Szget aprox 700 KM prin Buzau, Ploiesti, Brasov, Sibiu..Deva..TM-Ungaria)
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,101
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Cam mare consumul extern daca e asa cum zici! Eu, la Vectra cu aceeasi motorizare, am scos prin Europa consum mediu de 7,1%, in conditiile cand am mers si cu 180, 190 km/h prin Germania, iar acum 2 saptamani cand am fost la Opel Felix am scos un consum mediu de 6,6%.
  • Vectra sri

  • Mesaje scrise: 877
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2002 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2012

  • Mesaj Privat
mda e cam mult am si eu un z18xe vectra si zafira consuma la fel in afara 6.5 daca ma duc 100-110.. cu cat urc viteza mai mult creste cate un litru 120-130 7.5 si tot asa am si eu computer de bord la zafira si cu consumul instant pe afisaj te potzi invata foarte usor rapid sa mergi cat mai economic chiar si in oras !

ON TOPIC: nici una din ele nu au valva EGR zafira fiind din 2000 luna 11 si vectra 2001 luna 6-a
  • scorpion67

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Eu vorbeam de consumul la GPL. Iar aici mai intervine si calitatea gazului si cum este setata instalatia.La benzina ai dreptate acela este consumul.
  • Vectra sri

  • Mesaje scrise: 877
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2002 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2012

  • Mesaj Privat
ah scz nu am citit tot... acuma am obs:P
  • vasy5000

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2011

  • Mesaj Privat
salut ,daca nu are egr dece se aprinde check engine in bord am si gpl pe masina e din 2001 z1,8xe si am fost cu ea la service si mi-au zis ca nu are egr ,ce ar trebui sa curat ca sa nu se mai aprinda in bord check eninge(motorasul cu cheita)am pus bujii bune FLR8LDCU CU 2 ELECTROZI PORNESTE LA SFERT!
  • M4V3RiCK

  • Mesaje scrise: 227
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
@vasy 5000

Pot fi 1001 de cauze. Tre pus un tester, altfel nu iti dai seama.

Curata clapeta de acceleratie.E ceea in care se termina burduful ala negru, de vine de la filtru de aer.
E prinsa in 4 suruburi.Are si 2 furtune ptr apa, le scoti si pe alea...nu curge antigelul, stai linistit.
E o chestie care o poate face oricine, nu ai nevoie de mecanic ptr asta...doar daca nu ai tinut in viata ta o surubelnita in mana Smile

Mai poarta denumirea si de YAK. Cauta prin forum.

Ca o completare:

Masina: Opel Zafira A

Un drum dus-intors Bucuresti-Onesti si retur (cam 580 de km).
motor Z18XE, 3 persoane vreo 250 de kg in total (cu tot cu bagaje) + 50 de kile benzina Smile
Vreme perfecta la dus, vant lateral (directia SE la intoarcere )

Motorul s-a comportat foarte bine. I-am dat si reprezie cu a 3-a pana la 110 Km/h cand ramaneam blocat in spatele unui tir...cu a 4-a mers pana la 120-130Km/h, perfect!
Nici un beculet in bord aprins.

Mers: Stil de Romanika...talpa 110-130Km/h ..localitate...frana 70-80, si de multe ori 50 maxim 60. Un dezastru.
Cauciucuri: sincer cam desumflate (nu am gasit sa le umflu pe nicaieri)
2 Bare transversale deasupra care suierau ca toti dracii.Fara bagaje sus.

Consum: 7.5% poate chiar 8%. Cam multicel zic eu.
Dar in conditiile date, e normal.
  • nykb2013

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Buna ziua tuturor membrilor club opel.As incepe prin a va multumi tuturor celor ce au postat pe acest forum toate problemele dar in special celor ce au postat REZOLVARILE lor.Am un vectra c model 2002 z18xe si as dori sa va intreb daca are sau nu are egr aceasta masina, si daca are vas ruga sami spuneti unde este pozitionat.Mentionez ca din cautarile mele pe forum am reusit sa schimb ieri termostatul care era blocat pe deschis(norocul meu),placute frina fata +senzor si uleiul la pompa servo.Rog pe cineva sami spuna daca egr sau clapeta de acceleratie sint acelasi lucru, si daca nu poate ceva poze sau indrumari pentru curatare sau( Shocked) schimbare la amindoua.Multumesc anticipat.
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,051
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
EGR si clapeta de acceleratie (throttle body) nu sunt acelas lucru, sunt doua piese diferite. O poza cu motorul la masina mea, Z18XE, eu nu am EGR insa e posibil ca masina ta sa aibe:

Daca ai EGR, ar trebui sa fie situat in zona incercuita de mine, pe blocul motor, daca nu ai vei gasi blindat cu o piesa ca un capac zona in care ar fi trebuit sa fie pe blocul motor.
Pentru curatarea pieselor vei gasi pe forum discutii deschise despre acest lucru, foloseste casuta "Cauta" din dreapta sus a paginii, scrie acolo ce vrei sa afli...
  • nykb2013

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Buna ziua din nou tuturor.am gasit unde sint situate si clapeta de acceleratie si egr-ul si leam desfacut si curatat. Dupa ce leam pus inapoi si am pornit masina motorul parca a luato razna adica sa turat un pic cam tare si dupa aia parca il smuncea ceva de acolo, adica trepida foarte tare,dupa care a inceput sa mearga bine. Este normal sa faca asa dupa curatare sau nu am facut eu totul ca la carte? Am sa las motorul sa se raceasca si sa vad cind il pornesc din nou daca mai face asa.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
daca are sau nu egr nu e o problema tehnica. Eventual, daca are, poate sa devina una, da' aia e o alta poveste. Asa ca mutam la o sectiune mai potrivita
Legat de simptomele avute dupa curatarea clapetei... tu resincronizare ai facut?
  • nykb2013

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Nu nu am facut resincronizarea dupa curatare,de fapt nu prea stiu cum se face.Daca va referiti la invirtirea cheii pina in treapta 2 si asteptarea unui minut, aceea am facuto,doar ca nu sa auzit nimic la motorasul clapetei.Am pornito inca o data dupa ce sa racit motorul si nu a mai facut,sper sa nu fi facut mai rau decit era.As mai putea sa fac resincronizarea acuma ?
Daca da puteti sami explicati exact pasii ce trebuie facuti?Pe forum nu am gasit exact pentru vectra c z18xe. Multumesc pentru raspunsuri
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Field Remedy: 1583

Subject: Engines - EGR valve overview
Models: All 2001...
Engines: All
Option: None
Complaint: EGR valve does not longer exist in some engines.
Cause: Increase of catalytic converter efficiency.
Production:


Remedy:
As of modelyear 2003, the EGR-valve was removed from several engines due
to the implementation of catalytic converters with increased efficiency.
With launch of the new "XEP" engine line the EGR-valve is scheduled to be re-implemented.

Overview of engines with/without EGR-valve:

Z10XE: existing
Z12XE: removal as of MY03
Z14/16XE: existing
Z16SE: existing
Z16XEP: existing
Z18XE: Vectra-C: removal as of MY03(Running Change)
Z18XE: Corsa: removal as of MY03(Running Change)
Z18XE: Astra/Zafira: existing (removal scheduled for MY04 Running Change)
Z18XE: Meriva und Vectra-B no EGR
Z22XE: existing
Z22SE: existing
Y26/32SE: not existing
Z32SE: not existing

FunctionalGroup: N - Electrical Equipment
Complaint Group: 23 - Wrong Indication
Trouble Code: None
C:\Program%20Files\cosids\DATA\TMP\E0001583.rtf.html - Tis2000
Field Remedy: 1583

Z18XE cele fara EGR cred au un blind ca acesta.
9158735 | 851647
11093953 | 2005986

Pe scheme m-am uitat la unele din ele care au Z18XE nu stiu daca apare pe schema EGR-ul.

several engines due to the implementation of catalytic converters with increased efficiency.

Ce anume vor sa spuna cu asta ca sa inteleg si eu.
Daca ii pun blind ii creste eficenta sau ce vor sa spuna.
Sau a evoluat catalizatorul la unele modele... si nu mai are nevoie de EGR?
  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Salut intregii comunitati
...si respect celor care prin contributia lor ajuta oamenii din jurul lor fara a urmari strict interese personale!

Am de vreo 3 ani o Zafira 1.8 16v 125CP adica Z18XE (2000 Euroi la achizitie 'ca avea AC-ul scos de pe ea, adusa din Olanda) care a mers pana acum "rotund".

In iarna asta, cam dupa un plin aditivat cu un flacon marcat TUV, a inceput sa dea semne de batranete in sensul ca porneste foarte greu la rece. Mai exact:
- balbaie ca toate "animalele in 3 cilindrii"
- ramane greu pornita cu trepidatii mari ale motorului abia pe la a 3-a sau a 4-a cheie
- dupa cresterea temperaturii motorului (3-6 min. balbaind) mersul devine tot mai rotund / cursiv
Am fost la un "mioritic cu tester" dupa blocuri si a zis lambda 1. Am schimbat-o cu una de topran fara rezultat.
Am discutat cu alt "mioritic" si a zis bujii. Am scos GM si am pus NGK tot fara rezultat. Cu ocazia asta am inlocuit si garnitura capacului superior al chiulasei fiindca inundase pana la fise deja 2 bujii si incepea sa umple umple si la a 3-a.
Avand alergie deja la mioritici si electro-zugravi dar nici bani de incompetenta de la reprezentanta din Ploiesti l-am achizitionat pe OP-CON 2010. Asta a zis asa:

P0136 - Senzor O2 (Bank 1 senzor 2) - tensiune prea mare (01) = Prezent
P0130 - Circuit sonda lambda 1 - deschis (04) = Prezent
P0141 - Circuit incalzire senzor O2(Bank 1 senzor 2) - intrerupt = (04) - Prezent
P0170 - Gaze evacuate: bogat = (01) - Prezent

Iar acum ca sa nu ies in offtopic citind p-aici imprejurul comportamentului masinii am casunat pe EGR, care la EURO4 (m-am bucurat ca berbecu la taxa de prima inmatriculare - inca prezenta la acel moment-) intradevar a fost anulat cu un sarantoc de blind (deja imi facusem temele sa-l curat) exact asa cum arata antevorvitorul in topicul asta.

Presupun ca odata cu trecerea de la EURO3 la EURO4 constructorul a anulat EGR si trimitem de la acest punct toata slaba calitate a carburantilor si mersul domol (economic sa zicem) ca mazga si ulterior depuneri in pepenele ala zis catalizator dintre sondele lambda fiind o chestiune de timp pana la colmatarea lui.

Daca are cineva o sugestie la ce ar trebui facut sa revina la pornirea corecta si amestecul/ consumul nominal, multumesc anticipat!
  • ghytza31

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira 2007 Z19dthh
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Bunã ziua. Ce valori trebuie sa arata un egr la relanti/turație la un vectra c an 2002 motor z1. 8 xe? Pe opcom arata 0% tensiune 1.4v.daca turez nu mișcã nimic. Egr este nou de 2 zile. Are vreo siguranta/releu. Mss
  • ghytza31

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira 2007 Z19dthh
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Nimeni nimic?
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Un update de soft te-ar fi scutit de belele.

LE: ca sa nu fiu prost inteles: UPDATE - adica software original de la tata lor.
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR