Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tuning
  • catalinpav66

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z30dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Avantajul la chiptuning este ca te costa aprox 200 euro sa o faci puternica(adica sa scoata fum si sa consume mult) si doar 200lei sa pui la loc softul de fabrica(adica sa consume putin si sa treaca la itp).Am multi clienti carora le-am pus la loc softul de fabrica(cu chiptuning le consuma de parca aveau motoare V12)
Skip ads

  • deleted-21456

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Cred ca le-ai ametit de tot : ai amestecat functionarea unui diesel cu un benzinar. Motorul diesel nu are sonda de oxygen si cand apesi acceleratia calculatorul introduce motorina (spre deosebire de benzinar cand prin apasarea pedalei de acceleratie se introduce aer).Deci la benzina accelerand vei avea in prima faza mai mult oxygen pe evacuare. sonda determina acest surplus de aer si calculatorul baga combustibil. La diesel prin apasarea pedalei de acceleratie se introduce motorina, motorul se va accelera (deci turbina va avea turatie mai mare datorita volumului mai mare de gaze de ardere si implicit un debit mai mare de aer) si de aici o ardere completa (deci emisii reduse de mono oxid de carbon; la arderea oricarui combustibil cand aerul este insufficient se obtine o cantitate mai mare de mono oxid de carbon ; prin ardere completa trebuie sa se obtina numai bioxid de carbon dar si o temperatura mai mare de ardere si in consecinta un randament mai bun).
  • user2000

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Vaslui
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2012

  • Mesaj Privat
a zis cineva ceva de sonda de oxigen ? inainte sa postezi te rog, citeste!
@cata: asa-i, nu ai aer+ COMBUSTIBIL nu ai PUTERE clar si cu asta subiectul e inchis Smile restul sune chestii de marketing
PS: monoxid se scrie intr-un cuvant Smile
  • Vlady.

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Bine ma "mesterilor"(se stiu ei care sunt)...eu imi sterg posturile si va las pe voi sa discutati in voie :-j
  • romeo-alex

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Vaslui
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2012

  • Mesaj Privat
@ nicolae dumitru ----sunt sigur ca nu cunosti functionare vreo-unui motor de pe pamantul asta Smile)
cum poti afirma niste lucruri pe care nu le cunosti/stapanesti?
cand apesi pe acceleratie bagi amestec de aer/ combustibil in motor ;la evacuare vei avea noxe intotdeauna mai bogate sau mai putin bogate in anumite substante
@vlady cand vei vedea un logan 2 tunat prin barlad sa ''fugi '' cu opelul tau de el Laughing
  • user2000

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Vaslui
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2012

  • Mesaj Privat
@vlady : sterge posturile tale pentru ca oricum nu corespund cerintelor acestui topic avand in vedere ca afirmi niste lucruri pe care nu le cunosti, si te pronunti in necunostinta de cauza , apelative precum "ba" se pot folosi pe santier, (cu tot respectul pentru muncitorii de acolo ) in nici un caz pe un forum public [OFF]
@dumitru: temperatura mai mare de ardere nu se obtine din imbogatirea amestecului cu aer, mai mult aer duce la scaderea consumului de carburant, implicit la scaderea puterii motorului, astea sunt asa numitele eco-tuning, [ON]
PS: cu toata caldura iti recomand sa mai citesti o carte Smile
  • Vlady.

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2012

  • Mesaj Privat
hai sa fac si eu off topic daca tot am dat-o pe deastea..@user2000 ia-ti nene ochelari ca vad ca incepi sa nu mai vezi bine..am pus eu pe undeva "ba"?
  • romeo-alex

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Vaslui
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2012

  • Mesaj Privat
faci off topic pana faci ''flame'' ca deja te dai mare tuningar pe aici
o sa ma plictisesc dand reporturi pe aici
stie cineva ce inseamna o ''harta injectie''? stie cineva cu ce se ''mananca''
  • catalinpav66

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z30dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Domnilor useri din Vaslui eu zic sa va intalniti la o bere ca inca e deschis iar eu il invit la o bere pe domnul Dumitru ca vad ca a facut Metalurgia ca si mine
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,053
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Nicolae Dumitru a scris: Motorul diesel nu are sonda de oxygen )

Din ce am vazut eu pe masina mea, ea poseda aceasta sonda.
Revenind la subiectul in cauza, remaparea,in opinia mea este o mare teapa, pe care multa lume in cautare de senzatii tari si-o ,,fura'' de la asa numiti ,,tunneri cu experienta'' fara ca ei sa-si dea seama ca fac mai mult rau motorului decat bine. Trebuie sa fi cel putin mai mult decat naiv sa nu-ti dai seama ca prin acest procedeu motorul tau v-a suferi si durata medie de functionare este mult diminuata.
In general cele mai des remapate masini sunt cele cu turbo, iar procedeul in sine consta in marirea presiunii in turbo=> automat o imbatrinire mai pronuntata a suflantei si nu in ultimul rand a angrenajului biela-manivela. Acesta este motivul pentru care puteti beneficia de ,,cresteri ale puterii cu pana la 25-30% mai mult'' in comparatie cu un motor aspirant care doar din modificarea hartii de avans si obligarea proprietarului sa mearga numai cu kerosen sau super diesel cresterea de putere este de max 8%. Un amic care l-a mancat rau, s-a dus si si-a facut remap la 1.3 cdti care stock avea 90cp cand era in plina forma si tinerete. La 190k cat avea motorul la momentul interventiei, dupa ce i-a facut remapare, omul curios, si-a dorit sa-si inventarieze herghelia si din 115 calauti asternuti frumos pe hartie cand a pus-o pe dyno i-au mai ramas numai 85 cp.
Sfatul meu este sa investiti banii in lucruri mai folositoare gen o toba cu zurgalai, o evacuare cu serpisori cromata, in general chestii care sa incante ochiul si auzul.
Tunningul adevarat costa si in principal consta in modificarea fizica si mecanica a motorului si abia apoi se intervine pe partea de electronica cu multe teste si reglaje facute pe dyno. Eu personal am vazut decat un singur opel, un gtc opc lucrat cap coada si in care s-au bagat peste 40k de euro conform spuselor proprietarului.
Bafta
  • romeo-alex

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Vaslui
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2012

  • Mesaj Privat
@tiaz- subscriu ;
- total de acord cu tine , multa lume nu stie concret si probabil au fluturi la cap care cred ca jinjinerii de la o ''marca de masina'' is dusi cu pluta cand proiecteaza si scot un motor care sa faca atat cat este nevoie iar noi suntem destul de naivi sa halim o modificare simpla de soft si gata avem jdemii de cai din 2 clicuri;
-eu nu recomand serpisorii ca concret mai rau faci decat ce a facut fabrica ,toba e foarte galagioasa la mers la drumuri lungi in special ,filtrul de aer asa zis sport nu da decat un ''zvac 'de micare si raspuns al motorului ca deh e si normal ca e mai putin dens decat cel de fabrica mai era aia cu modificarea axei cu came care se dovedeste alta miscare proasta la capitolul tuning mioritic;
-un motor normal pe o masina normala nu e gandit din start(fabrica) sa suporte tuning mioritic
----------aaa pt colegul cu sonda de oxigen: toate masinile cu injectie au acea sonda indiferent daca e diesel sau benzinara ca doar aia da info la ecu sa calculeze si regleze noxele
  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
romeo zi-mi si mie pe y17dt unde e sonda asta de oxigen si eu o mananc , ce dracu ma o dati in telenovele
  • user2000

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Vaslui
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2012

  • Mesaj Privat
da un search pe google si ai sa vezi, sonda lambda y17dt si apar o gramada Smile chestia aia care o ai sub capota se cheama motor, si nu, nu-i borcanul ala in care pui lichid de parbriz, tu cred ca ai o problema, nu cred ca intelegi nici daca iti desenez Wink diseara la cina ai sa papi metal Smile
  • catalinpav66

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z30dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Sonda lambda la y17dt se mai numeste si sicosel si se afla un pic mai la dreapta de balabustru.
  • Brasov1936

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2012

  • Mesaj Privat
am o intrebare ,eu sincer va spun nu ma pricep am deschis acest forum in speranta ca ma veti ajuta cu informatii si va multumesc .Daca fac acest chip tuning voi avea ceva probleme la ITP? va rog sa ma ajutati!
  • catalinpav66

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z30dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
In 2012 s-au adus niste modificari la normele de poluare pentru euro 3 si euro 4. Daca pana acum indicele de opacitate maxim admis era 3, mai nou este 1,5. Y17DT se incadra la opacitate 3 dar la 1,5 se incadreaza foarte greu sau deloc. Trebuie sa functioneze foarte bine motorul ca sa scoata fum sub 1,5. De obicei dupa tuning motorul scoate si mai mult fum. Fac ITP de 6 ani si vorbesc in cunostinta de cauza .
  • maryannasro

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Si pe mine m-a apucat tuningul dar nu stiu de ce m-am apucat pentru ca deja am ajuns la o suma foarte mare. M-am apucat sa comand de pe http://www.motorvip.ro/categorie/tuning-auto cate o parte, cate o parte pana am ajuns sa dau mii de lei.
  • user2000

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Vaslui
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2012

  • Mesaj Privat
aici vorbim despre cip-tuning Wink cred ca ai gresit topicul
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
catalinpav66 a scris:In 2012 s-au adus niste modificari la normele de poluare pentru euro 3 si euro 4. Daca pana acum indicele de opacitate maxim admis era 3, mai nou este 1,5. Y17DT se incadra la opacitate 3 dar la 1,5 se incadreaza foarte greu sau deloc. Trebuie sa functioneze foarte bine motorul ca sa scoata fum sub 1,5. De obicei dupa tuning motorul scoate si mai mult fum. Fac ITP de 6 ani si vorbesc in cunostinta de cauza .


Al meu cu chip tuning a scos 0.95 opacitatea.

Domnilor, diferenta intre diesel si benzinar este ca la diesel poti face un eco-tuning prin micsorarea cantitatii de combustibil. Daca faci asta la benzinare risti sa spargi pistoanele, pentru ca un amestec mai sarac este mult mai inflamabil decat unul bogat. Tocmai pentru asta la masinile performante, ce folosesc AFR mare si lambda foarte mic (mult aer, putin combustibil) se recomanda folosirea unei benzine cu cifra octanica cat mai mare, adica benzina ce se autoaprinde GREU.

Depinde foarte mult si de tipul de ECU. Unele sunt torque based, altele nu. Cele torque based stiu ca in functie de X parametrii si pozitia pedalei de acceleratie in acel moment are nevoie de Y cuplu care il obtine prin parametrii Z. Astea sunt motoarele cu acceleratie electronica, asa-zisele "driven by wire".

In general chip tuning in RO inseamna sa iei o mapa si sa o arunci in flash-ul ECU-ului, ceea ce nu este ok.
Chip tuning (remapare) ca la carte presupune ca tunerul sa posede un stand dyno, sa faca cel putin o rulare si citire de parametrii inainte de tuning si mai apoi sa inceapa sa modifice parametrii. Sunt modele (Ex. motronic ME7.5 de la VAG) la care pentru un chip tuning corect se modifica ~40 de harti de injectie.

Asa-zisul eco tuning nu este altceva decat micsorarea cantitatii default de combustibil injectata la o anumita turatie, evident, cu scaderea puterii in acest sens.

Si ca sa spulberam odata pentru totdeauna miturile.
1. La DIESEL Turbo, printr-un chip tuning facut ca la carte consumul POATE scadea cu pana la 1L DOAR DACA se mentine acelasi stil de mers ca inainte de chip tuning. Asta datorita optimizarii parametrilor in functie de uzura actuala a masinii si a componentelor existente pe motor la momentul "cipuirii".
2. La BENZINAR Turbo se poate scadea consumul cu riscul de a ajunge mai des in zona de knock, lucru care se evita prin folosirea unor benzine mai bune (de 98 sau 100).
3. La benzinar aspirat castigul este de 5-10% in functie de puterea initiala. Daca se face eco tuning se poate ajunge si la acestea in zona de knock, zona destul de pericoloasa pentru motor (lambda < 0.8 ).

CHIP TUNING-ul normal (pana la 25% crestere de putere) NU SCURTEAZA VIATA MOTORULUI.
Peste 25% (Stage 2, Stage 3, etc) in general necesita modificari interne (pistoane forjate, alt arbore, alte biele/bolturi, supape cu arcuri mai tari, axe cu came) sau externe (ambreiaj, planetare, turbina, injectoare, pompa benzina/motorina).


P.S. Nu va mai luati dupa toti tunerii ca o sa ramaneti si cu banii dati si cu masina`n plop (Tocmai mi-am amintit de unu pe care l-am intrebat cat ma costa o harta pentru audi si mi-a zis ca 200 de euro. Cand l-am intrebat daca o face custom a zis ca nu, ca o ia de la cineva. De astia sa va feriti...).

Toate cele bune si Sarbatori Fericite.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Ce legatura are cu subiectul?
Ca sa-ti raspund totusi, G12, portocaliu.
Skip ads

  1. Home
  2. Tuning

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR