Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,944
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Intr-un final am aflat de ce aveam rezistenta mare la capsa pirotehnica de la airbag! Cand am conectat placa CIM la locul ei, un pin care vine de la airbag s-a strambat si nu mai facea contact! Tutorialul este gata, mai trebuie sa-l incarc si-l postez mai tarziu !!!
Skip ads

  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,944
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Gata si tutorialul pentru demontarea CIM-ului de pe Vectra C 2006 !
http://www.youtube.com/watch?v=GaLa6s_ASjY
  • krydoo

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2007

  • Mesaj Privat
salut! dupa remontarea cimului si a volanului am realizat ca rontaie ceva la miscarea mai ampla a volanului in ambele directii. totul functioneaza corect, cu exceptia acelui carait. ceva sugestii?
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,944
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Pe placa de la CIM este un senzor cu niste roti albe dintate s-ar putea ca rotita dintata de plastic nu calca bine pe cealalta!
  • Maryx

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y 22 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Salut
am un opel vectra c gts 2003 motor de 2.2
cine imi poate face si mie CIM-ul... in bord apare volanul cu semnul exclamarii , si esp-ul....uneori dar nu mereu apare si indicatorul la lichid de racire cu toate ca temperatura e normala...
am fost in bucuresti la un service si dupa ce a pus un tester pe ea a spus ca trebuie calibrat volanul si nu mai stiu ce...
dar din cate am citit pe forum cred k problema e acel cim..
as fi foarte recunoscator daca m-ati putea ajuta sau indruma la un service care sa repare eroarea sau sa calibreze volanul sa scap o data de erorile alea din bord
  • satwien

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Am pus OPCOM-ul la treaba si am gasit urmatoarele erori:

Raport de diagnosticare:
OP-COM 100219a

hkj

**********************început de identificare ECU**********************
Adresã sursã: CIM
Adresa sursã: 0x00000245
Identificare:0x0015
Numãr ºasiu: W0L0ZCF4871078858
Numãr piesã:13204146
Nr.versiune soft: 12244872_
Denumire sistem: DELPH0400
Hardware key number: *60HVW8
Cod Alpha:
Data de fabricare: 070117
Code Index and version: 008 02

Numãrul codurilor:2

B3700 - Defecþiune pe circuit ºtergãtor la temporizare
(0F) - Nu e prezent

B3794 - Defecþiune la întrerupãtorul sistemului de control al vitezei
(0Cool - Nu e prezent

**********************sfârºit identificare ECU**********************

**********************început de identificare ECU**********************
Adresã sursã: ECM
Adresa sursã: 0x000007E0
Identificare:0x1001
Denumire sistem: Z30DT
Numãr ºasiu: W0L0ZCF4871078858
Numãr hard:27539101
Numãr piesã:97379557
Nr.versiune soft: EC63A01S
Denumire sistem: DENSO0100
Nr.aprobare: D06005
Hardware key number: s001015992
Programming Date: 20090716
Cod Alpha: CA
ECU variant coding: 0x00000BD0

Numãrul codurilor:3

P0100 - Semnal slab pe circuit masã / volum aer
(03) - Nu e prezent

P1070 - Senzor pentru temperatura aerului în admisie - semnal prea mare
(07) - Nu e prezent

P1565 - Defect de interfaþã pentru reglaj de menþinere vitezã(cruise control)
(71) - Nu e prezent

**********************sfârºit identificare ECU**********************


**********************început de identificare ECU**********************
Adresã sursã: AIRBAG SDM
Adresa sursã: 0x00000257
Identificare:0x0102
Numãr ºasiu: W0L0ZCF4871078858
Numãr piesã:13186948
Nr.versiune soft: 0C0D4B11
Cod Alpha: KM

Numãrul codurilor:1

U2139 - Date de la CIM sunt nevalide (modulul coloanei de direcþie)
(00) - Nu e prezent

**********************sfârºit identificare ECU**********************

**********************început de identificare ECU**********************
Adresã sursã: 0x0000025D
Adresa sursã: 0x0000025D
Identificare:0x0101
Denumire sistem: SRM
Numãr piesã:24413465
Nr.versiune soft: 00000041
Denumire sistem: BOSCH0400
Cod Alpha:
Data de fabricare: 060927
Code Index and version: 003 07

Numãrul codurilor:1

B3697 - Defecþiune la circuitul motorului trapei
(61) - Nu e prezent

**********************sfârºit identificare ECU**********************


**********************început de identificare ECU**********************
Adresã sursã: BCM
Adresa sursã: 0x00000252
Identificare:0x0304
Numãr ºasiu: W0L0ZCF4871078858
Numãr piesã:13193587
Nr.versiune soft: D02D11 49041605
Denumire sistem: TEMIC04
Hardware key number: ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ
Denumire sistem: 0x20202020202020303031383834363036
Cod Alpha: NC
Data de fabricare: 000700010108
Code Index and version:

Numãrul codurilor:1

B2652 - Circuitul de ieºire reducere gradualã luminoz. lãmpi aparate de bord - deschis/tens. mare
(05) - Nu e prezent

**********************sfârºit identificare ECU**********************


**********************început de identificare ECU**********************
Adresã sursã: DDM
Adresa sursã: 0x00000259
Identificare:0x0206
Numãr ºasiu: W0L0ZCF4871078858
Numãr piesã:13193366
Nr.versiune soft: OP1D 193000
Denumire sistem: SIEM 0401
Hardware key number: XXXXXXXXXX
Cod Alpha: JN
Data de fabricare: 622070
Code Index and version:

Numãrul codurilor:2

B3902 - A fost primit un identificator imobilizator eronat
(00) - Prezent

B1640 - Defecþiune circuit încãlzitor oglindã lateralã ºofer
(00) - Prezent

**********************sfârºit identificare ECU**********************


Ce ziceti? Sa fie CIM-ul terminat? Sau regulatorul de curent/tensiune? Sau ambele?
  • adisorTM

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Tutorial reparare CIM Astra H
  • bz17dth

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2006 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Foarte bun tutorialul.
Era mai bun cand l-am demontat pe al meu Very Happy
La mine a durat 2 zile operatiunea si la inceput am facut poze pentru tutorial
dar cand am vazut cat e de complicat am uitat sa mai fac si poze Sad
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,944
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Ursu/\82 a scris:Gata si tutorialul pentru demontarea CIM-ului de pe Vectra C 2006 !
http://www.youtube.com/watch?v=GaLa6s_ASjY

se vede ca nu ai citit toata pagina Smile) ! Nu strica mai multe tutoriale, atat timp cat ajuta! Bravo !
  • dorin20

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2010

  • Mesaj Privat
salut va adresez si eu o intrebare am si eu probleme in legatura cu CIM-ul bine nu cu atat de multe probleme dar sunt destul. La mine face din cand in cand(saptamanl 2-3 ori) figuri pornirea dimineata nu-mi da voie sai dau cheie dupa care claxonul pe care nu prea il folosesc dar cand am avut nevoie nu mergea si comenzile volan si atunci cand nu merg astea nu-mi da voie sa activez nici pilorul automat. Astea ca astea am trecut cu vederea nu prea ma deranjat dar acuma cea ce ma deranjeaza bine nu stiu daca are legatura cu CIM (dar ar fi bine sa fie de la CIM decat altele pe la motor egr sau altele) in mers la depasiri de viteza de peste 100-110km\h aprox. se aprinde masinuta cu cheie:| , trag pe dreapta opresc pornesc totul in regula dau talpa sa urc in viteza ajung iar pe la 100-110 iar martor aprins. Ce mama masi sa aibe mam uita acolo la kilometrajul digital nici in meniul ascuns BC(masina are cd70navi acolo la ultima pagina la erori) da nu nici o eroare . NAM PUSO PE TESTER
Astept si eu un raspuns si va multumesc. Specific OPEL ASTRA H 1.7cdti 74kw an2004.
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
BIG PROBLEM GUYS ! NEED HELP

Am deconectat bateria masinii scotand borna de +
Am demontat CIM-UL la Astra H a mea 1.7 DTH deoarece cateodata nu imi mergea pilotul automat si se aprindea de nebun semnul exclamarii in bord desi nu era de la contactul franei de mana.

Toate bune si frumoase pana am desfacut carcasa la CIM si a cam sarit acel disc perforat de pe pozitie si nu am avut cum sa ii stiu pozitia initiala decat cu aproximatie.


Acea rotita alba selecteaza o valoare prin orificiul care il are,am miscat de ea din greaseala dar cred ca am potiztionat-o tot pe valoarea pe care era adica 23. Inainte de 23 se poate selcta marcajul A si dupa 23 marcajul 22.Pe roata este stantat un A.Nu am putut vedea nici o legatura intre aceasta rotita si discul de cupru,nu cred ca este rotita de vreo ceva in timpul unei rotatii a volanului.

ma poate ajuta cineva sa imi dau seama cum ar trebui sa pozitionez rotita mica si discul de cupru,sau daca nu pot exista vre-o rezolvare ? Am clona OPCOM si am dat calibrare dar degeaba.Imi da STEERING ANGLE SENSOR CIRCUIT MALFUNCTION + INCA O EROARE u2139-70 CAN-BUS ECM MESSAGE RANGE/PERFORMANCE.
Simptomele sunt ca imi apare ESP-ul ,iar semnalizarea nu mai revine cand intorc volanul.
Ma duc sa mai demontez odata ghidandu-ma dupa poza pusa de @fartib cu marcajul.
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Am mai desfacut odata si nu am reusit sa rezolv nimic.Pe OPCOM imi da la calibrare senzor ceva cu valoare prea mare si nu face nimic cand dau start calibration.

Discul ala m-am uitat si nu am cum sa il pun gresit,altfel.
Totusi pe capacul CIM-ului sunt 2 semne care trebuiesc aliniate si zice ceva de calibrare sa intorc de 2 ori in directia acelor de ceas blah blah.cum fac asta? daca scot volanul nu pot roti acea roata a CIM-ului.NIci sagetile nu sunt perfect aliniate dar asa erau dinainte plus ca pot sa o misc un pic stanga dreapta.
Ce am observat pe OPCOM e ca din meniul CIM la pagina cu Calibrare imi arata unghi volan cu 1/0/-1 fluctueaza fara sa fac nimic,iar daca invart de volan iar nu se intampla nimc.

BTW,rotita aia mica alba e angrenata de rotatia volanului ?

Oare se poate calibra cu TECH 2 ?
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
OK,cred ca am bulit ceva pe acolo caci pe OPCOM cand ma duc pe informatii la modului CIM nu mi se modifica unghiul volanului cand misc de acesta e blocat pe 2046.94.


Pe modulul ESP imi arata asta la erori

Pe lista de diagnosticare de la ESP la YAW RATE SENSOR imi fluctueaza intre -1/0/1 singur si nu se schimba nici daca invart de volan


BTW am scapat de indicatorul cu semnul excalmarii rosu pentru frana de mana care mi se aprindea intermitent la drum pe ecrane.
PE MODULUL CIM NU IMI DA ERORI ! Singurile erori sunt pe modulul ESP si pe cel al servodirectiei.
Oare nu face contact vre-un pin dupa ce am umblat eu? pot verifica in vre-un fel cu aparatul de masura un anume pin pentru senzorul de unghi ? din ce vad se pare ca nu citeste deloc.
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Am desfacut din nou si am refacut/relipit pinii de pe placa marcati in poze


am dat cu spray de contacte pe unde am putut dar nici un rezultat.Singura diferenta e ca am reusit sa sterg eroarea de pe modulul ESP C0460-39 Steering angle sensor circuit malfunction care pana acum nu se stergea.
Ma gandesc poate am remediat defectiunea daca a disparut eroarea asta dar ramane sa mai calibrez.
Totusi la unghiul SAS nu se modifica nimic cand invart de volan ,tot pe 2.046.94 grade e blocat.Poate e de vina OPCOM-ul.

Nici motanul meu nu stie ce are CIM-ul


  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,944
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
cred ca trebuie sa invarti de rotita aia cu semnul pe ea invers acelor de ceasornic, doua ture pana se aliniaza iar semnele si lasi asa! prinzi totul la loc si incerci din nou calibrarea
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
am facut si asta.Acea recalibrarea se face in cazul in care volanul a fost scos cu rotile virate.nu e asta.
  • adisorTM

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Salut !

Rotita mica alba este sigur de la ESP. Pe pozele mele nu apare, ca eu n-am ESP. In mod sigur e angrenata de volan. Cred ca prin intermediul rotii mari de cupru. Nu mai tin minte cum era roata de cupru. Are lipita nedemontabil pe partea de jos un inel de plastic ?
Daca nu, atunci e doar tabla discului de cupru.
Atunci vezi sa n-o fi intors ! Poate ai pus-o la loc cu fata de jos in sus ! Asta ar putea explica incapacitatea OPCOM de a o calibra. Uita-te la pozele mele, se poate identifica, caci fantele de pe ea sint din ce in ce mai mari, dar numai intr-o anumita directie. Vezi daca nu le ai oglindite !

Treaba ce scrie pe carcasa cu doua ture e altceva. Stiu, ptr ca am desfacut si aia, dar nu era necesar...
Zice ca:
"Invirte rotorul in sensul acelor de ceasornic pina la stringere, apoi aproximativ doua ture inapoi, pina se aliniaza."
Inauntrul "rotorului", care e partea centrala a carcasei CIM-ului, este o panglica cu mai multe fire (vezi poza atasata). Ei, cind o pui aia la loc, atunci trebe facuta operatiunea asta. Nu la discul de cupru !
Ah, si rotorul se poate invirti doar daca apesi acea clema mica cu cap rotund de pe marginea gaurii rotorului. Se vede bine pe poza ta !
Practic volanul apasa acea clema, cind e infipt pe ax.

Vezi ca e bine sa cositoresti contactele de pe placa cim pe ambele parti. E un circuit dublu placat, cu doua fete. Si foloseste saciz. Nu prea arata bine cositoririle tale... Dar de aia pot fi si bune Smile



  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc de raspuns AdisorTm .
Acel disc este pus 100 corect,nu am cum sa il pun altfel,da-mi voie sa explic.
Discul are o singura potitie in care intra pe inelul cu trei picioare de pe spatele placii.acest inel are la randul lui doar 1 singura pozitie in care intra dinspre spate inspre fata si se pozitioneaza in rotorul ala care are banda in el si care are semn.
Acel rotor l-am "calibrat " conform instructiunilor de pe el.Sunt 100% sigur ca totu esa cum trebuie la roata de cupru. Am incarcat toate solutiile sa vyad daca se poate pune altfel atat ea cat si inelu cu 3 picioare.
Eu nu am desfaut rotorul,dar discul e direct legat cu pozitia lui.
As putea recositori cu sacaz,crezi ca ar face diferenta?

Te rog sa imi spui exact ce ar trebui sa se intample pe OpCom cand se face calibrarea. La mine dau start activation,in casuta de LOG nu apare nimic,iar dupa 1 minut se dezactiveaza butonul de activare si nu imi da nici un mesaj,nimic.
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc lui @MaxDdm pentru suportul telefonic in legatura cu calibrarea Cim folosind OPCOM.Cum ajung acasa o sa si incerc sper cu rezeltate bune.Voi reveni cu stiri.

LE : Nu merge ,nu se intampla nimic.Am facut cum mi-a indicat @MaxDdm ,am apasat activeaza in meniul calibrare am invartit de volan max stanga ,apoi max dreapta ,apoi am revenit la pozitia zero,dupa care am asteptat sa reapara butonul activate si am apasat iar fara sa imi zica nimic.

Vad ca si in modulul UEC imi da eroare ca a fost pierduta comunicarea cu CIM-ul la un drum de cativa km in oras.Bine eroare asta o aveam si inainte de umbla la CIM dar ma lasa sa o sterg.

i am sad Sad Crying or Very sad
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Pisboy a scris:Am desfacut din nou si am refacut/relipit pinii de pe placa marcati in poze
Cred ca e bine sa va documentati cum se fac lipiturile pe aceste circuite.Inductia generata de unele scule de lipit,este "criminala",pentru componentele cu o sensibilitate ridicata.ATENTIE...!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR