- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
mircea_m
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2011
- Mesaj Privat
Game101
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2012
- Mesaj Privat
Am vazut ca toata lumea face spalarea, completarea prin vasul de expansiune. Normal nu se face prin radiator?
Urmeaza sa fac si eu schimbul de antigel, pentru prima data eu il fac si urma sa procedez, in urmatorul fel. Masina este un Opel Astra 1.9 CDTI 150 cp z19DTH
1.Deschid capacul la radiator.
2.Dau drumul la robinetul de jos, din partea stanga a radiatorului, cum privesti masina din fata.
3.Las toata apa sa curga.
4.Fac o spalare a radiatorului, bagandu-i un furtun de apa si lasandu-l sa mearga cateva minute, pana iese apa curata jos.
5.Cu furtunul bagat si apa pornita, dau drumul la motor sa curat ce este si in motor, dar asta se poate face doar pana se deschide termostatul (nu stiu la ce temperatura se deschide, daca poate cineva sa imi spuna)
6.Dau drumul la caldura dupa ce am pornit motorul
7.Dupa ce iese apa curata dupa toate aceste operatiuni, opresc motorul, las toata apa sa se scurga din sistem.
8.Inchid robinetul de la radiator de jos.
9.Incep sa pun prin radiator, antigel amestecat cu apa(50%-50%).
Intrebarile mele sunt: Mai am ceva de facut dupa asta? Ramane aer in instalatie daca procedez asa?
Urmeaza sa fac si eu schimbul de antigel, pentru prima data eu il fac si urma sa procedez, in urmatorul fel. Masina este un Opel Astra 1.9 CDTI 150 cp z19DTH
1.Deschid capacul la radiator.
2.Dau drumul la robinetul de jos, din partea stanga a radiatorului, cum privesti masina din fata.
3.Las toata apa sa curga.
4.Fac o spalare a radiatorului, bagandu-i un furtun de apa si lasandu-l sa mearga cateva minute, pana iese apa curata jos.
5.Cu furtunul bagat si apa pornita, dau drumul la motor sa curat ce este si in motor, dar asta se poate face doar pana se deschide termostatul (nu stiu la ce temperatura se deschide, daca poate cineva sa imi spuna)
6.Dau drumul la caldura dupa ce am pornit motorul
7.Dupa ce iese apa curata dupa toate aceste operatiuni, opresc motorul, las toata apa sa se scurga din sistem.
8.Inchid robinetul de la radiator de jos.
9.Incep sa pun prin radiator, antigel amestecat cu apa(50%-50%).
Intrebarile mele sunt: Mai am ceva de facut dupa asta? Ramane aer in instalatie daca procedez asa?
- alexx1402
- ****
- 1,752 mesaje
- din 16 Aug 2010
- Astra 2017 B16DTH
- Alta tara
alexx1402
- Mesaje scrise: 1,752
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2017 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2010
- Mesaj Privat
- pantosdaniel
- **
- 131 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Calibra 1992 c20xe
- Arad
pantosdaniel
- Mesaje scrise: 131
- Locatie: Arad
- Masina: Calibra 1992 c20xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
mircea_m a scris:vreau sa schimb antigelul si nu stiu cum sa procedez in ideea ca trebuie sa pun din ala fara silicati (fabr. 2001, radiator Al) si ceea ce am in el e cam verde. am vazut in magazin unul verde si avea silicati...eu am luat unul Halvoline, rosu tip H12, respecta normele VW, GM, etc... in motor mai ramane ceva antigel (1-1.5L) dupa golire la buson, daca amestec cu ce voi baga dauneaza cu ceva?
Havoline! G12, e super ok; nu amesteca..., sub nici o forma! Baga apa pana-l speli complet pe cel vechi, porneste motorul, opreste...goleste instalatia; repeta operatia pana apa e curata.
Game101
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2012
- Mesaj Privat
- marcu_andrei
- *
- 33 mesaje
- din 12 Nov 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Austria
marcu_andrei
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Austria
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2012
- Mesaj Privat
Salutare! Am "masurat" antigelul -14 asa ca m-am ocosit sa ajung undeva la -30-35 dar spre surprinderea mea am ajuns la -50 nu cred ca am respectat raportul de 50/50% , procedura -eliminat cc 2 litri din compozitia veche , am adaugat antigel HEPU G12 roz, pana la maxim , am pornit motoru si a scazut , din compozitia veche ce am scos, am combinato cu ce a mai ramas in bidon si am adaugat in vas pana la nivel. nici sa fi vreut nu aveam de unde sa mai stiu raportul de amestec! dimineata am vaut ca mai scazuse umpic si am adaugat iarasi atigel preparat cu cel vechi! apoi am facut o masuratoare , care m-a surprins -50! Acum, la aceste valori cum vi se pare! prea concentrat? prea mult? Afecteaza cu ceva motor/circuit racire?
marius.marius.2013- Suspendat
- 334 mesaje
- din 26 Aug 2012
- Gorj
marius.marius.2013- Mesaje scrise: 334
- Locatie: Gorj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2012
- Mesaj Privat
Salut colegi.
Cateva intrebari in legatura schimbului de antigel.
Am un astra G benzinar (2003) si vreau sa-i schimb antigelul. Si-a pierdut culoarea. Nu mai e roz intens.
1. Am gasit pe net antigel g12. (pana aici totul bine) DAR , Am gasit g12 rosu marca hepu si g12 PLUS VIOLET, de care sa iau?
2. Se intampla ceva daca pun doar antigel concentrat, (adica fara apa) ?
Vreau sa pun antigel concentrat pentru ca sa nu mai am probleme cu temperaturile sub zero. Si am inteles ca antigelul concentrat e aproape la fel de lichid ca apa, asa ca din cate stiu.. nu ar trebui sa fie probleme.
Ultima modificare făcută de marius.marius.2013 la Dum 06 Jan, 2013 6:34 am, modificat de 2 ori în total
Cateva intrebari in legatura schimbului de antigel.
Am un astra G benzinar (2003) si vreau sa-i schimb antigelul. Si-a pierdut culoarea. Nu mai e roz intens.
1. Am gasit pe net antigel g12. (pana aici totul bine) DAR , Am gasit g12 rosu marca hepu si g12 PLUS VIOLET, de care sa iau?
2. Se intampla ceva daca pun doar antigel concentrat, (adica fara apa) ?
Vreau sa pun antigel concentrat pentru ca sa nu mai am probleme cu temperaturile sub zero. Si am inteles ca antigelul concentrat e aproape la fel de lichid ca apa, asa ca din cate stiu.. nu ar trebui sa fie probleme.
Ultima modificare făcută de marius.marius.2013 la Dum 06 Jan, 2013 6:34 am, modificat de 2 ori în total
- florin baltatescu
- **
- 411 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Astra 1996 X16XEL
- Neamt
florin baltatescu
- Mesaje scrise: 411
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
- pantosdaniel
- **
- 131 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Calibra 1992 c20xe
- Arad
pantosdaniel
- Mesaje scrise: 131
- Locatie: Arad
- Masina: Calibra 1992 c20xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
marius.marius.2013- Suspendat
- 334 mesaje
- din 26 Aug 2012
- Gorj
marius.marius.2013- Mesaje scrise: 334
- Locatie: Gorj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2012
- Mesaj Privat
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
Antigelul g12 este recomandat pentru motoarele cu componente de aluminiu (nici nu am vazut demult radiator de cupru, deci merge cam la toate masinile) insa recomandarea mea si a producatorilor de antigel/constructorilor/mecanicilor este de a folosi acest antigel numai diluat, deoarece nediluat, la temperaturi scazute se coaguleaza, si poate ataca componentele de cauciuc/plastic. 1/1 ar trebui sa ajunga pt temperaturi de pana la -37 grade, ceea ce este suficient, ca doar nu mergeti cu masinile la polul nord. In plus, aceasta concentratie asigura un rapot optim de racire/incalzire a motorului.
- pantosdaniel
- **
- 131 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Calibra 1992 c20xe
- Arad
pantosdaniel
- Mesaje scrise: 131
- Locatie: Arad
- Masina: Calibra 1992 c20xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
marius.marius.2013- Suspendat
- 334 mesaje
- din 26 Aug 2012
- Gorj
marius.marius.2013- Mesaje scrise: 334
- Locatie: Gorj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2012
- Mesaj Privat
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
- pantosdaniel
- **
- 131 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Calibra 1992 c20xe
- Arad
pantosdaniel
- Mesaje scrise: 131
- Locatie: Arad
- Masina: Calibra 1992 c20xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- gabytzuxxl
- ***
- 817 mesaje
- din 03 Jul 2009
- Bucuresti
gabytzuxxl
- Mesaje scrise: 817
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2009
- Mesaj Privat
Defapt cold=rece, acolo trebuie sa fie antigelul cu motorul rece. Si...DA, daca ai peste cu mult iti va da pe afara, pe la supapa de la capac cand se va incalzi motorul, pentru ca ESTE PRESIUNE in vas. Dar...vorbim sa ne aflam in treaba.
@pantosdaniel - mergi cu masina pana ajunge antigelul la 90 de grade, opreste motorul si desfa capacul de la vas. Te las pe tine sa ne spui rezultatul.
@pantosdaniel - mergi cu masina pana ajunge antigelul la 90 de grade, opreste motorul si desfa capacul de la vas. Te las pe tine sa ne spui rezultatul.
- adyytzu
- **
- 347 mesaje
- din 18 Nov 2011
- Vectra 1997 x16xel
- Dolj
adyytzu
- Mesaje scrise: 347
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2011
- Mesaj Privat
- alexx1402
- ****
- 1,752 mesaje
- din 16 Aug 2010
- Astra 2017 B16DTH
- Alta tara
alexx1402
- Mesaje scrise: 1,752
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2017 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2010
- Mesaj Privat
- pantosdaniel
- **
- 131 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Calibra 1992 c20xe
- Arad
pantosdaniel
- Mesaje scrise: 131
- Locatie: Arad
- Masina: Calibra 1992 c20xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
gabytzuxxl a scris:Defapt cold=rece, acolo trebuie sa fie antigelul cu motorul rece. Si...DA, daca ai peste cu mult iti va da pe afara, pe la supapa de la capac cand se va incalzi motorul, pentru ca ESTE PRESIUNE in vas. Dar...vorbim sa ne aflam in treaba.
@pantosdaniel - mergi cu masina pana ajunge antigelul la 90 de grade, opreste motorul si desfa capacul de la vas. Te las pe tine sa ne spui rezultatul.
@pantosdaniel - mergi cu masina pana ajunge antigelul la 90 de grade, opreste motorul si desfa capacul de la vas. Te las pe tine sa ne spui rezultatul.
Rezultatul?!...un mic reflux al lichidului, un ''fas''=0 (vorba colegului), datorat cresterii usoare-n volum al lichidului in urma-ncalzirii acestuia.
Stimate gaby...nu-nteleg cum percepi tu notiunea presiunii!
Da, e posibil sa fie si presiune-n vas!, daca...e fisurata chiulasa, garnitura, etc...(daca ai intradevar 90 grade C si-n vas). Altminteri?!
...de unde ''PRESIUNE''?