Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Cum sa ne confectionam o interfata diagnosticare reglaj GPL:
Necesar:
Cablu de date telefon to serial - ieftin am gasit Nokia DKU5 + driver cablu de date

3 ace de cusut sau conectori superseal tata 4 pini pentru o interfata mai profi. Eventual putin silicon sanitar sa fixam firele in mufa.

Soft de diagnosticare de la importator sau producator.

In cazul de fata avem un controler GPL Stag 200, insa cu siguranta merge si pe alte tipuri de Stag sau cu softul adecvat si pe alte marci de controlere.
Cablu de date creaza pe PC un port serial. Prin cablu, portul serial si soft ne conectam la controlerul GPL . In cazul de fata cablul DKU5 pentru comunicatie cu Stag 200 are nevoie de RX, TX si GND. La mine GND la Stag este negru, iar la cablul de date este rosu, RX si TX nu conteaza, le putem suci pana comunica, eu asa am facut, nu am mai stat sa le identific doar decat GND, la Stag RX si TX sunt urmatoarele dupa GND, al patreulea fir nu cred sa aiba vre-un rol.

Initial se instaleaza driverul de USB-serial. Ne da ceva batai de cap.
Din cablul de date se elimina mufa de telefon si se pastereaza firul si mufa USB. Se deizoleaza firele si se conecteaza la 3 ace de test. Atentie, sa verificati corect care este GND in special la DKU. RX si TX nu conteaza garantat ca si eu prima oara le-am montat invers si nu s-a intamplat nimic, doar nu a comunicat.

Poze cu interfata in teste:

Poze cu interfata deja mufata:

Imagini din soft in lucru:


Softul este acelasi cu cel al atelierelor de montaj, implicit face acelasi lucru. Oarecum si interfata lor are acelasi principiu.
Utilizare soft - initial ne va intreaba despre masina mai multe detalii, ca de exemplu cati cilindri are, ce voltaj... Se pot seta parametri de trecere pe GPL la o anumita temperatura si turatie. Se poate da comanda de autocalibrare. Se poate modifica harta de injectie(aici mai am de lucru). Se poate modifica de debitul injectoarelor pentru un consum mai mic, sau CIPtuning Laughing . Se poate apela memoria de erori a controlerului de GPL. Si mai sunt si alte lucruri utile.

Sugestii:
- Cablul de date se cumpara cel mai avantajos din bazarul cu vechituri, avantajul ar fi ca poate gasim original. Se poate cumpara de la magazinele de vand si repara telefoane, insa e cam scump. Se poate cumpara direct din China. Online din RO nu as recomanda ca se vand petarde. Recomand prima varianta. De asemenea, putem folosi si alte cabluri/interfete ce creaza port serial pe PC.
- In loc de mufa, ne descurcam cu 3 ace, insa daca vrem sa arate bine si sa eliminam riscul unui scurt, se cumpara de la un magazin specializat mufa superseal tata. Eu am cumparat de aici.
- Sunt sigur ca acelasi principiu de comunicatie il au alte instalatii GPL, insa difera mufa de diagnosticare a controlerului. Softurile se descarca in general gratuit, insa daca nu il gasim, cred ca un mail la producator rezolva situatia.

Daca nu intelegeti in mare ce am scris eu aici, renuntati la ideea de a va juca cu astfel de interfete. Prima oara cand m-am jucat cu asa ceva i-am povestit lu nenea controlerul de gaz ca masina mea are 6 V, si evident ca nu mai comuta pe GPL ca vedea motorul oprit. Totusi, controlerele de GPL par robuste asa ca nu cred ca le putem strica asa usor.

Bibliografie: Colegii de pe LoganClub

PS: Scuze pentru poze, dar atat stie sapuniera mea.
Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat

  • realcriss

  • Mesaje scrise: 423
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2001 1.7dti y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Eu folosesc un cablu de date de Motorola (cred ca era de la un c250), are avantajul ca pot schimba conectorii pentru diverse instalatii de gaz mult mai usor.
In general softul ar trebui sa functioneze cu orice cablu de date usb care creaza COM virtual.

  • fartib

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Buna, pentru o instalatie GPL tip FRONTGAS GERMANY, care foloseste un soft IMP6 eXplorer, stie cineva de unde pot gasi acest soft. Am cablu de date Nokia DKU-5.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Incearca direct la producatori. Daca nu il au listat, le dai un mail. Mai dificil ca sunt nemti.
Softul pare foarte interesant.

Pune o poza si cu mufa de diagnoza si controlerul instalatiei.
  • fartib

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Am trimis e-mail la producator si la o firma din Italia, dar nu am primit inca raspuns. Mufa de diagnosticare nu am reusit sa o identific iar controlerul cred ca te referi la ECU pentru GPL. Poze o sa pun maine.
ps. firma din Italia este de fapt producatorul softului.
  • fartib

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2011

  • Mesaj Privat
ECU pentru GPL are o eticheta mai jos pe care scrie IMP4-R2-E68R / G3 05108-M4 / WK40/08 / 0199 Sett 2008


  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
E irelevanta poza pana nu vedem mufa de diagnoza a acelui controler.
Din ce vad, si dezvoltatorii hardware dar si software ai controlerului sunt foarte zgarciti in informatii.
  • fartib

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Am incercat sa ma edific referitor la aceasta mufa si am gasit interfata usb care probabil se potriveste la instalatia gpl

  • fartib

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2011

  • Mesaj Privat
In acelasi context am gasit o schema care ar putea fi utila pentru cei interesati, am si softul necesar

  • badboybuzau

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
de unde pot sa instalez driverul usb-serial ? mi-am confectionat si eu o diagnoza gpl dintr-un cablu de SE k750i , am stag 200 pe masina, am conectat cablul la masina ( negru de la masina e masa, si dupa pe cele doua aferente RX si TX, le-am si inversat la masina ), la calculator in usb, dar softul nu-mi vede controlerul de gpl. ce sa aiba ?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Driverul e corect instalat?
  • badboybuzau

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Te referi la programul pt stag 200? Ca driver pt cablu de date nu mi-a cerut. Cumva imi trebuie cablu usb cu mufa mai lunga, care are un montaj electronic inauntru? Eu doar am instalat programul pe pc, am introdus cablul la masina, apoi la pc, si nimic
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Pune te rog o p[oza cu acel cablu.
Cand pui cablul la PC ar trebui sa faca COM in device manager. daca nu face nimic, nu e bun cablul.
  • badboybuzau

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Nu face nimic, zici ca nu e cablu introdus. O sa pun maine o poza. Am inteles ca dku-5 ar fi bun.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Probabil ai un cablu USB fara nici cea mai mica electronica in el. Nu merge...
  • badboybuzau

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Nu probabil, ci sigur. O sa caut un cablu nokia dku-5.
  • badboybuzau

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
nu am gasit pt moment cablu dku-5, insa am introdus 3 papuci izolati in cei 3 pini de serial din spatele pc-ului ( ground, RXD si TXD ) i-am conectat la stag 200 de pe masina, insa nimic. mentionez ca softul e luat dupa www.agrom.ro ! ceva solutii ? am inversat si TXD cu RXD, nimic, cu ambele programe de pe agrom aferente stag 200, 0 rezultate.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Cel mai bun furnizor de astfel de cabluri sunt targurile de vechituri.
  • dssoft77

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Calibra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Salut,

Am luat un cablu USB to Serial , i-am instalat driver-ele si am facut conexiunea GRD(5) - RX(2)-TX(3) la serial si la mufa STAG cum este in prima postare si nu functioneaza , am inversat si rx cu tx si nimic.

Aveti idee de ce nu merge?
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR