Necesar:
Cablu de date telefon to serial - ieftin am gasit Nokia DKU5 + driver cablu de date
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
3 ace de cusut sau conectori superseal tata 4 pini pentru o interfata mai profi. Eventual putin silicon sanitar sa fixam firele in mufa.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Soft de diagnosticare de la importator sau producator.
In cazul de fata avem un controler GPL Stag 200, insa cu siguranta merge si pe alte tipuri de Stag sau cu softul adecvat si pe alte marci de controlere.
Cablu de date creaza pe PC un port serial. Prin cablu, portul serial si soft ne conectam la controlerul GPL . In cazul de fata cablul DKU5 pentru comunicatie cu Stag 200 are nevoie de RX, TX si GND. La mine GND la Stag este negru, iar la cablul de date este rosu, RX si TX nu conteaza, le putem suci pana comunica, eu asa am facut, nu am mai stat sa le identific doar decat GND, la Stag RX si TX sunt urmatoarele dupa GND, al patreulea fir nu cred sa aiba vre-un rol.
Initial se instaleaza driverul de USB-serial. Ne da ceva batai de cap.
Din cablul de date se elimina mufa de telefon si se pastereaza firul si mufa USB. Se deizoleaza firele si se conecteaza la 3 ace de test. Atentie, sa verificati corect care este GND in special la DKU. RX si TX nu conteaza garantat ca si eu prima oara le-am montat invers si nu s-a intamplat nimic, doar nu a comunicat.
Poze cu interfata in teste:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Poze cu interfata deja mufata:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Imagini din soft in lucru:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Softul este acelasi cu cel al atelierelor de montaj, implicit face acelasi lucru. Oarecum si interfata lor are acelasi principiu.
Utilizare soft - initial ne va intreaba despre masina mai multe detalii, ca de exemplu cati cilindri are, ce voltaj... Se pot seta parametri de trecere pe GPL la o anumita temperatura si turatie. Se poate da comanda de autocalibrare. Se poate modifica harta de injectie(aici mai am de lucru). Se poate modifica de debitul injectoarelor pentru un consum mai mic, sau CIPtuning 😂 . Se poate apela memoria de erori a controlerului de GPL. Si mai sunt si alte lucruri utile.
Sugestii:
- Cablul de date se cumpara cel mai avantajos din bazarul cu vechituri, avantajul ar fi ca poate gasim original. Se poate cumpara de la magazinele de vand si repara telefoane, insa e cam scump. Se poate cumpara direct din China. Online din RO nu as recomanda ca se vand petarde. Recomand prima varianta. De asemenea, putem folosi si alte cabluri/interfete ce creaza port serial pe PC.
- In loc de mufa, ne descurcam cu 3 ace, insa daca vrem sa arate bine si sa eliminam riscul unui scurt, se cumpara de la un magazin specializat mufa superseal tata. Eu am cumparat de aici.
- Sunt sigur ca acelasi principiu de comunicatie il au alte instalatii GPL, insa difera mufa de diagnosticare a controlerului. Softurile se descarca in general gratuit, insa daca nu il gasim, cred ca un mail la producator rezolva situatia.
Daca nu intelegeti in mare ce am scris eu aici, renuntati la ideea de a va juca cu astfel de interfete. Prima oara cand m-am jucat cu asa ceva i-am povestit lu nenea controlerul de gaz ca masina mea are 6 V, si evident ca nu mai comuta pe GPL ca vedea motorul oprit. Totusi, controlerele de GPL par robuste asa ca nu cred ca le putem strica asa usor.
Bibliografie: Colegii de pe LoganClub
PS: Scuze pentru poze, dar atat stie sapuniera mea.