- jE
- *******
- 8,415 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,415
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Firele albe sunt alimentarea cu curent a rezistentei de incalzire.Decuplata,masurind in cupla sondei pe pinii firelor albe,cu ohmetrul,vom gasi o rezistenta de aproximativ 10ohmi.Cuplata,pe aceleasi fire avem 12v(cu contact pus),masurat cu voltmetru.Eroarea la aceasta rezistenta se refera(continuitate si alimentare cu 12v).
mariusana
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2012
- Mesaj Privat
mariusana
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2012
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
mariusana
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2012
- Mesaj Privat
Pai nu a schimbat nici o garnitura... l a curatat k era negru de tot si l a pus la loc.
Ce ma sfatuiesti? Sa-l dau jos din nou si sa i schimb si garniturile?
Si la corpul clapeta sunt garnituri, sa le schimb si pe alea?
Dar uite ce am gasit aseara:
"de unde au tras concluzia cei de la service ca e sonda lambda defecta? au pus vreun tester? si vezi ca si pe tester daca "zice" <sonda lambda defecta - amestec prea bogat> de exemplu, nu e neaparat sonda de vina...
logic nu are cum sa se defecteze doar deconectand bateria, si nici sa se decalibreze/reseteze. partea cu resetul se intampla in ECU, se pierd valorile BLM/INT. eu te sfatuiesc sa mai scoti o data alimentarea de la baterie, sa o lasi 15 minute, pui borna la loc si o pornesti, lasand-o 5-10 minute sa mearga la relanti, pe loc. in felul asta ECU reinvata valorile pierdute (prin inercari, aproximari succesive, pana ajunge sa citeasca de pe senzori niste valori care sa-i placa).
Multumesc ron, am facut cum ai spus si acum totul este perfect!
Cred ca cei de la service mi-au ambalat motorul imediat cum au reconectat bateria si BC a invatat ce nu trebuia!
Aceasta este inca o dovada ca sonda lambda este OK, contrar celor spuse de cei de la Opel.
Toate cele bune! "
O sa incerc si eu cand ajung acasa... Asta care mi a curatat EGR ul ci Clapeta intradevar dupa ce a pus borna si i a dat cheie a turat o de a rupt o, nu a lasat o deloc la relanti.
Ce ma sfatuiesti? Sa-l dau jos din nou si sa i schimb si garniturile?
Si la corpul clapeta sunt garnituri, sa le schimb si pe alea?
Dar uite ce am gasit aseara:
"de unde au tras concluzia cei de la service ca e sonda lambda defecta? au pus vreun tester? si vezi ca si pe tester daca "zice" <sonda lambda defecta - amestec prea bogat> de exemplu, nu e neaparat sonda de vina...
logic nu are cum sa se defecteze doar deconectand bateria, si nici sa se decalibreze/reseteze. partea cu resetul se intampla in ECU, se pierd valorile BLM/INT. eu te sfatuiesc sa mai scoti o data alimentarea de la baterie, sa o lasi 15 minute, pui borna la loc si o pornesti, lasand-o 5-10 minute sa mearga la relanti, pe loc. in felul asta ECU reinvata valorile pierdute (prin inercari, aproximari succesive, pana ajunge sa citeasca de pe senzori niste valori care sa-i placa).
Multumesc ron, am facut cum ai spus si acum totul este perfect!
Cred ca cei de la service mi-au ambalat motorul imediat cum au reconectat bateria si BC a invatat ce nu trebuia!
Aceasta este inca o dovada ca sonda lambda este OK, contrar celor spuse de cei de la Opel.
Toate cele bune! "
O sa incerc si eu cand ajung acasa... Asta care mi a curatat EGR ul ci Clapeta intradevar dupa ce a pus borna si i a dat cheie a turat o de a rupt o, nu a lasat o deloc la relanti.
- razvanid
- **
- 270 mesaje
- din 17 Mar 2010
- Corsa 2002 z10xe
- Constanta
razvanid
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2010
- Mesaj Privat
Aprovizioneazate cu garniturile necesare si cand ai timp liber fa operatiunile singur e foarte usor daca citesti posturile cum si in ce fel se curata.
Si le EGR alimenteaza de la baterie si multe impulsuri si wd40 ca sa cureti pistonasul mai exact axul lui si locul unde se inchide el ca acolo ti se poate bloca pe deschis.
Si le EGR alimenteaza de la baterie si multe impulsuri si wd40 ca sa cureti pistonasul mai exact axul lui si locul unde se inchide el ca acolo ti se poate bloca pe deschis.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
mariusana
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2012
- Mesaj Privat
mariusana
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2012
- Mesaj Privat
mariusana a scris:Pai nu a schimbat nici o garnitura... l a curatat k era negru de tot si l a pus la loc.
Ce ma sfatuiesti? Sa-l dau jos din nou si sa i schimb si garniturile?
Si la corpul clapeta sunt garnituri, sa le schimb si pe alea?
Dar uite ce am gasit aseara:
"de unde au tras concluzia cei de la service ca e sonda lambda defecta? au pus vreun tester? si vezi ca si pe tester daca "zice" <sonda lambda defecta - amestec prea bogat> de exemplu, nu e neaparat sonda de vina...
logic nu are cum sa se defecteze doar deconectand bateria, si nici sa se decalibreze/reseteze. partea cu resetul se intampla in ECU, se pierd valorile BLM/INT. eu te sfatuiesc sa mai scoti o data alimentarea de la baterie, sa o lasi 15 minute, pui borna la loc si o pornesti, lasand-o 5-10 minute sa mearga la relanti, pe loc. in felul asta ECU reinvata valorile pierdute (prin inercari, aproximari succesive, pana ajunge sa citeasca de pe senzori niste valori care sa-i placa).
Multumesc ron, am facut cum ai spus si acum totul este perfect!
Cred ca cei de la service mi-au ambalat motorul imediat cum au reconectat bateria si BC a invatat ce nu trebuia!
Aceasta este inca o dovada ca sonda lambda este OK, contrar celor spuse de cei de la Opel.
Toate cele bune! "
O sa incerc si eu cand ajung acasa... Asta care mi a curatat EGR ul ci Clapeta intradevar dupa ce a pus borna si i a dat cheie a turat o de a rupt o, nu a lasat o deloc la relanti.
Ce ma sfatuiesti? Sa-l dau jos din nou si sa i schimb si garniturile?
Si la corpul clapeta sunt garnituri, sa le schimb si pe alea?
Dar uite ce am gasit aseara:
"de unde au tras concluzia cei de la service ca e sonda lambda defecta? au pus vreun tester? si vezi ca si pe tester daca "zice" <sonda lambda defecta - amestec prea bogat> de exemplu, nu e neaparat sonda de vina...
logic nu are cum sa se defecteze doar deconectand bateria, si nici sa se decalibreze/reseteze. partea cu resetul se intampla in ECU, se pierd valorile BLM/INT. eu te sfatuiesc sa mai scoti o data alimentarea de la baterie, sa o lasi 15 minute, pui borna la loc si o pornesti, lasand-o 5-10 minute sa mearga la relanti, pe loc. in felul asta ECU reinvata valorile pierdute (prin inercari, aproximari succesive, pana ajunge sa citeasca de pe senzori niste valori care sa-i placa).
Multumesc ron, am facut cum ai spus si acum totul este perfect!
Cred ca cei de la service mi-au ambalat motorul imediat cum au reconectat bateria si BC a invatat ce nu trebuia!
Aceasta este inca o dovada ca sonda lambda este OK, contrar celor spuse de cei de la Opel.
Toate cele bune! "
O sa incerc si eu cand ajung acasa... Asta care mi a curatat EGR ul ci Clapeta intradevar dupa ce a pus borna si i a dat cheie a turat o de a rupt o, nu a lasat o deloc la relanti.
Am facut si resetarea asta
"eu te sfatuiesc sa mai scoti o data alimentarea de la baterie, sa o lasi 15 minute, pui borna la loc si o pornesti, lasand-o 5-10 minute sa mearga la relanti, pe loc. in felul asta ECU reinvata valorile pierdute (prin inercari, aproximari succesive, pana ajunge sa citeasca de pe senzori niste valori care sa-i placa)."
degeaba, la cativa km parcursi s au aprins din nou martorul.
Eu cred k ala care mi a curatat egr ul mi a pus ceva aiurea acolo sau a rupt vreo garnitura...
Astazi o sa iau garnituri noi... sper sa o rezolv si sa si revina consumul.
mariusana
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2012
- Mesaj Privat
Cred k am gasit problema...
EGR ul si Corpul Clapeta sunt perfect curate. La EGR i am dat impulsuri si lucreaza bine.
Cel care mi a sudat racordul flexibil nu a facut o cum trebuie. Cand m am bagat sub masina sa masor Sonda am vazut k sufla pe la racord.
Acum e sudat bine dar tot mi se mai aprinde din cand in cand martorul "masina cu cheitza"...
Sonda 1 am masurat o si e OK 9,6 ohmi la rece si 15-16 ohmi cu motorul cald, pe firele albe... Exact cum scrie in autodata dar la sonda 2, cea care mi a pus o mecanicul ala si nu stiu de la ce model de masina e, imi dadea cam 4 ohmi pe firele albe si motorul era cald.
Cum masor o sonda scoasa, pe firele negru si gri, sa vad dak e ok? Eu mai am o sonda SH si pe firele albe am 9,6 ohmi si cand o incalzesc creste pana la 15-16. Dar firele gri si negru le pot masura cu sonda scoasa?
EGR ul si Corpul Clapeta sunt perfect curate. La EGR i am dat impulsuri si lucreaza bine.
Cel care mi a sudat racordul flexibil nu a facut o cum trebuie. Cand m am bagat sub masina sa masor Sonda am vazut k sufla pe la racord.
Acum e sudat bine dar tot mi se mai aprinde din cand in cand martorul "masina cu cheitza"...
Sonda 1 am masurat o si e OK 9,6 ohmi la rece si 15-16 ohmi cu motorul cald, pe firele albe... Exact cum scrie in autodata dar la sonda 2, cea care mi a pus o mecanicul ala si nu stiu de la ce model de masina e, imi dadea cam 4 ohmi pe firele albe si motorul era cald.
Cum masor o sonda scoasa, pe firele negru si gri, sa vad dak e ok? Eu mai am o sonda SH si pe firele albe am 9,6 ohmi si cand o incalzesc creste pana la 15-16. Dar firele gri si negru le pot masura cu sonda scoasa?
bennydrag
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2013
- Mesaj Privat
- vlad-OPC
- ****
- 1,073 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,073
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
bennydrag
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2013
- Mesaj Privat
- vlad-OPC
- ****
- 1,073 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,073
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
bennydrag
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2013
- Mesaj Privat
Buna ziua, am revenit cu mai multe informatii;esteun motor de Z16EXP CU 76kw /6000este normal sa consume 11l la 100 in oras iar in afara cam 5,6 -6l la o viteza de 120 km/h este OK? credeti ca ar fi mai bun G.P.L. CE implica el si care sunt riscurile? merita investitia pt. o instalatie care costa destul de mult. Va multumesc
Modelul este opel astra -g-caravan motor Z16EXP
Modelul este opel astra -g-caravan motor Z16EXP
- jE
- *******
- 8,415 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,415
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Consumul pe care il zici tu e OK.
GPL se justifica daca umbli cu masina. Amortizarea o vei face in ~20.000-30.000 km.
Vezi ca la discutii generale e un topic de GPL pe opel, ia de citeste.
Daca decizi pana la urma sa pui GPL, nu te uita la 3-400 RON in plus, pune o instalatie competenta, gen BRC. Nu iti vorbesc de LPI-uri, ca alea is scumpe ca naiba (drept e ca merita, da' la cum pui problema cand o sa auzi suma o s-o iei la fuga)
In alta ordine de idei, nu mai posta consecutiv, nu deschide topice aiurea. Este informatie gramade pe forum, invata sa folosesti cautarea.
GPL se justifica daca umbli cu masina. Amortizarea o vei face in ~20.000-30.000 km.
Vezi ca la discutii generale e un topic de GPL pe opel, ia de citeste.
Daca decizi pana la urma sa pui GPL, nu te uita la 3-400 RON in plus, pune o instalatie competenta, gen BRC. Nu iti vorbesc de LPI-uri, ca alea is scumpe ca naiba (drept e ca merita, da' la cum pui problema cand o sa auzi suma o s-o iei la fuga)
In alta ordine de idei, nu mai posta consecutiv, nu deschide topice aiurea. Este informatie gramade pe forum, invata sa folosesti cautarea.
bennydrag
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2013
- Mesaj Privat