Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,710
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Buna la toata lumea !

De un timp incoace se intampla o "ciudatenie". Mi-am instalat un voltmetru electronic in masina nu demult si asa am putut sa observ mai bine "ciudatenia". Despre ce este vorba ?
Motor oprit, tensiune baterie in jur de 12V;
Pornesc motoru, tensiunea pe baterie creste cam cu 0,5V ! Turatia e la relanti.
Pornesc masina, fac cateva ture, 1-a, a-2-a, a-3-a,..nimik, tensiune pe baterie aprox. 12,5-12,6V; oricum ceva cu vreo 0,5V mai mult decat in stationare.
Apas acceleratia, peste 4000 de ture ! Hopa, tensiunea revine la cat stiam eu ca e bine: 13,5V-13,6V si sta asa si la relanti, si in orice treapta.

Acuma intrebarea este DE CE numai cand accelerez peste 4000 de ture numai atunci incarcarea revine la parametrii ?!?

Motorul e un C16NZ, Astra '92.

CristianTM.
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
1 - cati ani are bateria?
2 - sa fie semn de oboseala la circuitul de incarcare?
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,710
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
jE a scris:1 - cati ani are bateria?
2 - sa fie semn de oboseala la circuitul de incarcare?


Bateria are mai putin de un an si e un Bosch original, MAde in Germany Wink
Despre circuitul de incarcare ?!?! nu stiu ce sa zic decat ca am schimbat tranzistorul din alternator si un cablu care avea scapari de curent (astea anu trecut).

CristiantM.
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
pai hai sa o luam metodic.

avem o variatie de tensiune functie de turatie
1. variatie a REZISTENTEI din circuit: mufe oxidate, contacte imperfecte, etc, etc
2. puterea data de alternator nu o mai fi suficienta Rolling Eyes daca variaza cu turatia as zice ca este tensiunea (aia variaza cu viteza)
3. puntea redresoare este putin obosita

PS:
... la 2 imi scapa cauza... Sad
daca era o variatie de curent, era explicabil: frecari in lagare marite, cuplu necesar mai mare -> curent mai mic -> putere debitata mai mica
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
de regula circuitele de curent mare se 'sudeaza' un pic atunci cind fac contact,trebuie verificate cablurile la virsta ei;dar poate fi si din releu regulator sau legaturile lui
Un electrician bun rezolva imediat dilema.
  • omu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2006

  • Mesaj Privat
eu cred ca problema revine exclusiv regulatorului electronic de tensiune si/sau carbunilor acestuia
  • omu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2006

  • Mesaj Privat
pentru cei ce vor sa afle mai multe: http://www.motorlife.ro/teh...ca/incarcarea.htm
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,710
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
...revin cu detalii Wink

Dar si cu intrebari Very Happy ... unde e puntea de diode de care se tot vorbeste Confused
Am atasat o parte din schema alternatorului cu specificatia ca intr-un punct am 0V sub 4000 de ture si 14,2V de la 4000 in sus si se mentine. Automat pe firul care merge la acumulator am tensiunea bateriei, respectiv 14V, ceea ce e very BAD pt. ca sub 4000 de ture masina merge pe baterie Sad
Am atasat si regulatorul ca fiind singura piesa ce am putut sa o demontez de pe alternator.





Any idea ?

CristianTM.
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
M-am uitat pe schema si in manualul de reparatii:
piesulica aia cu bosh pe ea, este denumita in manual: "dispozitiv de reglare a tensiunii",
puntea de diode fiind in interiorul alternatoruli.


Deci mai ai de sapat pana ajungi la punte (11) Smile
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,710
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Am "sapat" si pana la punte si masurata la rece e foarte OK. Acuma fenomenu se intampla mai rar, dar se intampla. Pe pinul D+/61 din senin am tensiune sau nu am. Daca pornesc mortoru si sa zicem ca nu am tensiune si accelerez la 4000 de ture, apare si tensiunea Confused
Pentru posesorii de Astre, de fiecare data cand puneti contactul se aprinde becul cu bateria ?
Intentionez sa schimb regulatorul de tensiune sa vedem ce se intampla Wink

CristianTM.
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Posesor de Astra F si Astra H:
DA! de fiecare data...

D+/61 - ala parca se duce la becul din bord...
masoara chiar la iesire din regulator, sa nu fie doar un contact prost
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,710
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
botosu a scris:
D+/61 - ala parca se duce la becul din bord... masoara chiar la iesire din regulator, sa nu fie doar un contact prost


Da corect ! Analizand situatia mai bine: D+/61 merge in bord, exact la becul de accu, care la punerea contactului trebuie sa se aprinda, pentru ca pe el este prezenta o tensiune. La mine, CATEODATA, pun contactul si becul accu nu se aprinde pt. ca pe D+/61 nu vine nimic. Dar nu e numai atat ! Daca pornesc motorul, alternatorul ar trebui sa incarce bateria indiferent de starea traseului D+/61 zic eu ?!? acuma nu stiu exact schema regulatorului, ma poate ajuta cineva ? dar alternatorul nu da tensiune ! zero ! numai daca accelerez peste 4000 de ture, atunci incepe sa dea tensiune si alternatorul si pe D+ apare tensiune. Este ceva din inauntru lui? Stator ? Rotor ? sau chiar regulatorul ?

CristianTM.
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
hai ca e simplu masoara si tu inainte de regulator (piesa din a 2- poza)

rotorul e 7, nu are ce sa strice, ca il vad ca e cu magnet permanent sau bobina in scurt.

puntea sau regulatorul sunt duse, imprumuta de la cineva un regulator si vezi daca merge cu ala

nu ai ce schema sa gasesti la regulator, e piesa aia pe care scrie bosch.

Schema unei punti redresoare, e in manualul de fizica de clasa 7-a sau a 8-a.
sunt 4 diode puse anod-catod / anod - anod
uite o schema asemanatoare (in loc de traf avem alternator):
http://www.indinf.pub.ro/ca...surse/sursa_s.gif


PS:
eu incep sa bag mana in foc ca e regulatorul
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@botosu: Cu scuzele de rigoare, te contrazic. Rotorul este o bobina ale carei capete se leaga la cele doua inele colectoare pe care calca periile.
Puntea redresoare seamana foarte bine cu o punte trifazata, are 6 diode. Statorul alternatorului are de regula 3 infasurari legate in stea. La unele alternatoare steaua se leaga la becul martor al incarcarii din bord. La unele, steaua nu este accesibila ca borna. Regulatorul de incarcare, este un montaj electronic, care modifica tensiunea aplicata la perii rotorului, astfel rezultand o tensiune variabila la bornele redresorului trifazat, functie de tensiunea la bornele bateriei. Tensiunea aplicata la perii se numeste tensiune de excitatie si ea de regula nu depaseste 5-6V in cazul alternatoarelor de 12V. Avand un alternator legat la o baterie tampon, la tensiunea de excitatie maxima ii corespunde o tensiune de incarcare maxima de 14,3V. Tensiunea de incarcare normala, masurata la bornele bateriei, este 13,7-14,3V in functie de starea de incarcare a bateriei si de numarul si puterea consumatorilor conectati.
Atentie, precizez inca o data, pentru ca am vazut multi care gresesc: controlul (reglarea) tensiunii generate (la bornele alternatorului) se face in functie de tensiunea bateriei pe care o incarca si nu de turatie.
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Shocked corect e trifazat!, stupid me Embarassed
aici iti trebuie un curs de baze deja :p http://stud.usv.ro/~cristinam/pagini/l10.htm

LE: am inteles Idea
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Am inteles pe dra... Crying or Very sad , hai ca dezbatem dupa amiaza la Sala Palatului...
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
ldivora a scris:@botosu: Tensiunea aplicata la perii se numeste tensiune de excitatie si ea de regula nu depaseste 5-6V in cazul alternatoarelor de 12V.

Mai sa fie: si eu cand probez relee regulatoare de ce variaza tensiunea de excitatie pana la 14,4 V? Or fi defecte toate alea bune?
Eu zic ca e dus releul regulator. Si la vechiul meu Ford Taunus la fel se intampla.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Nu confunda tensiunea de excitatie cu cea de iesire.
Cea de excitatie se masoara la perii, cea de iesire la borne.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Da, da zic bine, tensiunea de excitatie=tensiunea de la perii 0-14,4V!
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,710
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Schema de la alternator tradusa oarecum electric Smile -->


Acum am inteles ca la mine problema este exclusiv la: Rotor, Perii sau Regulator.
Statorul da tensine de incarcare DAR numai cateodata, deci el + puntea de diode sunt OK. Partea de reglare/comanda nu e OK. Am dreptate ?

CristianTM.

PS.
Multumesc tuturor celor care s-au implicat in aceasta discutie.
Scuze pentru desenul "de mana" Very Happy Poate e folositor si altora.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR